[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 26-11-2001 22:17]
totaal niet orgineel (zeker niet als je sixth sence al hebt gezien) en ZEKER geen triller of horror, aangezien er maar 2 schrik momenten in zitten (de rest van de film is behoorlijk saai, op een paar (oke dat wel) zeer humoristische stukjes na dan.
Het was tot de pauze minder dan ik verwacht had. De regisseur gaf in een interview al aan dat hij klassieke horror elementen wilde gebruiken en dat zag je duidelijk terug in de eerste 50 minuten. Na de pauze ontrafelde het plot zich.
Het einde is subliem: zelfs voor mensen die Sixth Sense (??) gezien hebben kan je dit gewoon niet zien aankomen!
Cijfer: 7.7 (vanwege de langzame eerste helft)
Maar uiteindelijk een hele goede film!!!
quote:Idd, ik heb de film 3x gezien ofzo en dit einde zie je niet aankomen. Ik had wel wat moeite de tijdsetting te bepalen.
Op maandag 03 december 2001 17:23 schreef wheeler het volgende:Het einde is subliem: zelfs voor mensen die Sixth Sense (??) gezien hebben kan je dit gewoon niet zien aankomen!
Echt tof. Wel een beetje ERRUG Sixth Sense, maar who cares...
quote:Ik heb de film vandaag gezien en ik kon helaas het einde al van mijlen ver zien aankomen (mede doordat ik gehoord had dat de regiseur heel goed naar Six Sence heeft gekeken
Op maandag 03 december 2001 17:28 schreef SunChaser het volgende:
SPOILER.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[..]Idd, ik heb de film 3x gezien ofzo en dit einde zie je niet aankomen. Ik had wel wat moeite de tijdsetting te bepalen.
maar hoe dan ook ik vond het een behoorlijke creepy film, eerste keer dat ik een film echt eng vond
mn conclusie is dat de film zeker n +8,5 heeft
maar ja das my menig
quote:
Op maandag 10 december 2001 02:54 schreef Cyberclaw2000 het volgende:
en in de bios begon alleen iedereen te schrikken met die ...
The Others is een ontzettend goede film, met prima acteerprestaties van Kidman en die kids (vooral dat meisje is briljant)!
Een 8!
Kortom, als je een film wil zien zonder spoilers te lezen moet je topic vooral niet openen.
Wel een pluspunt van de film: Het fantastische acteerwerk van Nicole Kidman, die terecht al genoemd word voor de oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol volgend jaar.
Dus, niet zo goed als de film van Shyamalan maar evengoed wel leuk. En zeker beter dan een/andere "Laten we maar weer eens iets exploderen" film van Bruckheimer en kornuiten.
quote:Ja, maar dan wel AUB voor Moulin Rouge.
Op vrijdag 21 december 2001 19:54 schreef Swordfish het volgende:
Wel een pluspunt van de film: Het fantastische acteerwerk van Nicole Kidman, die terecht al genoemd word voor de oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol volgend jaar.
quote:Precies. Waarom doe je dat dan ook in vredesnaam?
Op dinsdag 11 december 2001 12:59 schreef Gellarboy het volgende:
Kortom, als je een film wil zien zonder spoilers te lezen moet je topic vooral niet openen.
Anyway, ik vond 'm verrassend goed. Er hing een creepy sfeertje in de film en bevat een aantal mega-schrikmomenten. En ik zag 't einde niet aankomen... geweldig moment.
Een 8.
ik wilde eerst naar lord of the rings, maar deze was al uitverkocht, dan maar naar The Others.
Ik wist totaal niet waar de film over ging, dus in eerste instantie had ik zoiets van wat is dit voor saaie film, maar met het verrassende einde en nicole kidman is het toch een aanrader.
quote:Ik ook niet, wat héérlijk is dat toch.
Op vrijdag 28 december 2001 19:08 schreef Rupz het volgende:
Ik wist totaal niet waar de film over ging
Des te langer ik over de film nadenk, des te beter wordt-ie nog trouwens.
Maar kwam moeilijk op gang, maar er zaten een paar hele leuke schrikmomenten in en er zat de hele tijd een dreiging. Ik had zelfs kippevel af en toe . En een goede rol van Nicole Kidman (kindjes waren trouwens ook erg leuk en goed). Ja, een erg geslaagde film!!
ik vond het dus gee leuke film en had er meer van verwacht. en dat terwijl iedereen over mij loopt te zeuren dat ik altijd alle films goed vindt. nou deze was het dus zeker niet
quote:Ja dan sta je er gewoon niet voor open...
Op zaterdag 29 december 2001 18:22 schreef Thesjaak het volgende:
en het is zeker GEEN horrorfilm. als je wel eens goeie horrorfilms kijkt dan weet je dat dit gewoon niks is. echt eng was hij daarom ook niet echt.
[slightly offtopic]
Weet iemand of die fotoboekjes met dooie mensen ook ooit echt gemaakt werden? Vind het wel creepy maar ook erg fascinerend
Het huis was niet eng, de hulp, klusjesman en die ander ook niet. Nicole Kidman zag er mooi uit maar dat was het voor mij dan ook wel. Topactrice, die mevrouw, maar ze verdient beter dan zo'n slap aftreksel van een horrorfilm. Niet leuk, niet boeiend, slechts vervelend, langdradig en totaal voorspelbaar.
Zelfs die plotwending die niemand zag aankomen voelde goedkoop. Alsof de regisseur wilde zeggen: ik zou nog uuuuren door willen gaan maar vooruit met de geit. Weg met m'n verhaal, ik moet de boel ook verkopen.
Liefs,
Helga
quote:Tsja als je kijkt wat er precies gebeurt de eerste 10 minuten van Once Upon A Time In The West kun je ook zeggen: Je ziet 3 mannen op een treinstation, maar als ik 3 mannen op een treinstation film is het toch een stuk saaier dan dat Sergio Leone het doet
Op maandag 14 januari 2002 23:15 schreef Helga het volgende:
Halverwege moest ik sassen en ik kom terug, vraag even wat er is gebeurd: nou, helemaal niets!
Je moet er maar net tegen kunnen denk ik
P.S. Typisch vrouwelijk om zo vaak naar de plee te gaan trouwens
quote:Dat vraag ik mij ook af..heel creepy en fascinerend ja
Op zondag 13 januari 2002 19:56 schreef MadScientist het volgende:[slightly offtopic]
Weet iemand of die fotoboekjes met dooie mensen ook ooit echt gemaakt werden? Vind het wel creepy maar ook erg fascinerend
(ik vond het overigens een erg goede film, was aangenaam verrasd want ik had totaal geen verwachtingen)
quote:Ik wilde er ook wel meer over zoeken, maar als je op google zoekt op "photoalbum dead people" komt je niet ver denk ik
Op woensdag 16 januari 2002 10:55 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat vraag ik mij ook af..heel creepy en fascinerend ja. Ik denk eigenlijk dat het wel waar is, maar ik zal eens zien of ik er iets over kan vinden.....
Ik had dus geen idee dat het op de sixth sense moest lijken, dus dan ga je ook niet in die hoek zoeken.
Ik vond het wel een goede film, ook de kinderen (waarom spelen die kinderen beter dan de gemiddelde Nederlandse acteur?)
Okee, de film was op sommige momenten wat traag, maar er hoeft toch niet perse elke 4 mintuten iemand doodgeschoten te worden?
pffff, vond t zonde van mijn tijd! heb tot de pauze echt zo in de stoel gezeten van is dit nu een triller? wanneer schrik ik nu eens?
als ik de film op tv had gezien was ie na een half uurtje al afgezet.
de laatste 10 min waren wel leuk/ redelijk spannend, maar dat was te weinig om te zeggen dat ik het een goede film vond!
quote:Soms helpt het wel eens om dingen aan je ouders te vragen (als die intelligent zijn tenminste..) Ik was er met mijn moeder heen en die zei dat er inderdaad vroeger foto's van dode mensen werden genomen. Ik vond dat veruit de ziekste/briljantste vondst in deze film. Die ik verderbtw ook erg mooi vind. Prachtige sfeer en voor het eerst dat ik Kidman zonder tenenkrommen gewoon kan verdragen (en dat was bij Moulin Rouge DUS zeker NIET het geval, neuzelige sunchaser!
Op woensdag 16 januari 2002 11:18 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ik wilde er ook wel meer over zoeken, maar als je op google zoekt op "photoalbum dead people" komt je niet ver denk ik
wat een rotfilm, ik vond hem amper spannend, tot vervelens toe rammelende sleutels, gesleur met gordijnen, gerommel in het donker en slaan met deuren zijn nu niet echt mijn idee van "spanning opbouwen", de clue van de film was heel snel al gegeven door het "what happened that day"...ja, wat zou er gebeurd zijn . Die kindjes waren wel leuk, Nicole Kidman vond ik een ramp en niet om aan te zien met haar schrikkende gehijg. Voor iedereen die dit al spannend vond... kijk eens naar "the haunting" (de originele uit '63 niet die nieuwe prutsversie) van Robert Wise, daar wordt spanning opgebouwd zonder onzin.
The Sixth Sense Look A Like
quote:Lekker belangrijk. Heb je er ook een mening over?
Op vrijdag 01 februari 2002 22:58 schreef Tha_Love_Child het volgende:
HEHE .. ik zag hem al voordat die film in de BIOS uit was .. ik had 'em van internet gedownload..
En nog even over het einde, iedereen zeurt wel over 'Sixth Sence lookalike' maar dat betekend toch niet dat niemand het zelfde soort einde of genre mag hebben, ik bedoel, ik kan ook moeilijk zeggen dat alle sf films een star wars lookalike zijn toch?
Mooi camerawerk en een goede sfeer, maar zoals eerder gezegd: film komt ook in mijn ogen traag op gang. Ik wist verder helemaal niet waar de film over ging en de ontknoping is dan natuurlijk extra lekker!!!
Een 7,5
Eng idee vind ik het maar dat we allemaal uiteindelijk dood gaan..
Oh ja en een prachtige Nicole
quote:Laatst gehuurd
Op maandag 26 november 2001 22:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hem al gezien?
Ik wel, in de voorpremiere
Ik vond hem erg traag op gang komen, maar naarmate de film vorderde, werd hij steeds enger en vond ik hem echt de moeite waard worden
(en natuurlijk was Nicole Kidman weer erg appetijtelijk in deze film)
quote:Hoezo is The Sixth Sense commercieel uitgemolken?
Op zondag 21 juli 2002 17:34 schreef GEsTOoRD het volgende:
Fascinerend onderwerp trouwens, minder commercieel uitgemolken dan the six sense.
quote:idd
Op zondag 21 juli 2002 17:38 schreef Arcee het volgende:[..]
Hoezo is The Sixth Sense commercieel uitgemolken?
Dat een film een welverdiend commercieel succes wordt wil nog niet zeggen dat 'ie wordt uitgemolken, hoor.
V.
Erg goed film! Weinig schrikmomenten maar wel continu een creepy sfeer. Gelukkig had ik niks over deze film gelezen en ik zag het einde dan ook absoluut niet aankomen. Ik kijk nu in elk geval anders tegen "haunted mansions" films aan!
quote:Ja, misschien een beetje verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde eigenlijk dat ik The Others wat "realistischer" vond dan the sixth sense. The sixth sense vond ik echt zo'n populaire bioscoop film.
Op zondag 21 juli 2002 17:38 schreef Arcee het volgende:[..]
Hoezo is The Sixth Sense commercieel uitgemolken?
Verder wist ik eigenlijk weinig van de film. Dus ook niet dat het op The Sixth Sense leek. Had ik geloof ik wel een keer ergens opgevangen, maar was allang vergeten dat het op deze film betrekking had. Bij The Sixth Sense had iedereen al de hele tijd tegen me aan zitten zeiken "het eind is heel onverwacht! Er zit een hele coole wending aan! Verwacht je nooit!". Dus het plot van The Sixth Sense had ik door op het moment dat Bruce Willis werd neegeschoten.:{
Deze film heb ik gezien zoals het moest: zonder irritante voorkennis en ik kan dan ook oprecht zeggen dat ik er meer van heb genoten dan van The Sixth Sense. En het was dan wel gebaseerd op The Sixth Sense, maar deze variant vond ik eigenlijk leuker.
En ja eigenlijk is het ergens ook wel goedkoop jatwerk
quote:Dus eigenlijk heb je 'm gehuurd omdat 'ie zo goed was, "'ie wat had" en zag je bovendien de clou niet aankomen... Lijken mij vereisten voor een goede film.
Op zaterdag 27 juli 2002 02:22 schreef craziest het volgende:
Toch maar even gezien net en ben er niet van onderste boven. Als ik niet gehoord had dat die zo goed was had ik em nooit gehuurd. Van de andere kant had die ook wel wat, maar baal er gewoon van dat ik de clou niet zag aankomen. Heb ik anders nooit
Tijdens de film was ik wel op het idee gekomen dat de echtgenoot een geest zou kunnen zijn, maar nooit dat ze allemaal dood waren.
quote:Ik heb hem gisteren avond gezien.
Op maandag 29 juli 2002 02:12 schreef HiZ het volgende:
Tijdens de film was ik wel op het idee gekomen dat de echtgenoot een geest zou kunnen zijn, maar nooit dat ze allemaal dood waren.
Ik dacht ook ooooh die vent is een geest, maar toen die mensen aan de tafel (op het einde) zaten toen had ik zoiets van... oh ooh...
Dit soort films weten met minimale effecten je toch flink te laten schrikken en denken... ik bedoel...
- geen bloed
- geen hulp van de computer
- geen overdreven make-up (op die kids na dan)
Ik vond die foto's met die slapende doden echt luguber...terwijl het maar foto's waren...
Ik vond hem gewoon goed!
Heeft niks met RCV te maken, maar alles met de eisen van de regisseur....
quote:Lees nou eens goed wat Weakling zegt, het gaat er over dat RCV 'm verkeerd om DVD heeft gezet waardoor ie niet te kijken valt op een non-breedbeeld tv.
Op dinsdag 29 oktober 2002 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Weakling, koop jij maar de amerikaanse DVD, dan zul je zien dat het beeldformaat exact hetzelfde is....Heeft niks met RCV te maken, maar alles met de eisen van de regisseur....
Zie ook: thread uit het forum van dvd.nl
quote:Pcies! Ik heb 'm inmiddels weten te foppen door mijn DVD speler in te stellen alsof ik een breedbeeld TV heb (16x9 instelling ipv 4x3 letterbox) daardoor kon ik wel de film op bioscoopformaat bekijken, maar of mijn TV daar goed tegen kan als ik dat vaker doe weet ik niet...
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:24 schreef De_Schaduw het volgende:[..]
Lees nou eens goed wat Weakling zegt, het gaat er over dat RCV 'm verkeerd om DVD heeft gezet waardoor ie niet te kijken valt op een non-breedbeeld tv.
Zie ook: thread uit het forum van dvd.nl
PAS OP SPOILERS!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Die schreeuw van die moeder Grace was wel heel hard he Was heel overtuigend. Schrok me rot toen die deur dichtknalde en nog wel paar momenten. Vond het wel goed gedaan dat de kijker eerst te zien krijgt door die foto van die dode helpers waardoor iig ik helemaal niet meer verwachte dat ze allemaal al dood waren. Wel een beetje jammer dat je helemaal geen hint krijgt over wat er gebeurd als je doorhebt dat je dood bent maar aan de andere kant misschien gebeurd er verder niet veel waar Sixth Sense toch het licht en de hemel er nog bijhaalde aan het eind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |