abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35612665
quote:
GEKNIPT

Na negentien jaar komt er aan het slot van dit voetbalseizoen een einde aan de samenwerking tussen Edward Sturing en Vitesse. Speler, assistent-trainer, hoofd opleidingen, twee keer interim-trainer en drie jaar hoofdcoach; het zijn allemaal functies die de Eerbeker met het commandokapsel bij de Arnhemmers heeft bekleed, maar nu komt er dus een einde aan een langdurige relatie.

Het nieuws werd bekendgemaakt op een persconferentie, vanmiddag om half een. Directeur Paul van der Kraan verklaarde eerder deze week nog tegen Omroep Gelderland dat de club graag met Sturing verder gaat en dat een verlenging van het contract met de oefenmeester nog afhing van enkele details, maar plots komt er een totaal andere mededeling naar buiten: de wegen van Sturing en Vitesse scheiden zich aan het einde van het seizoen. Hier zit een haar in de boter; hier klopt iets niet.

Waarom zegt Van der Kraan de ene dag dat een contractverlenging op een haar na gevild is en komt de club de volgende dag zonder rood in het haar te worden met de mededeling naar buiten dat Sturing de samenwerking wil beëindigen? ,,Het heeft niets met de club te maken’’, zegt Sturing, ,,het besluit komt van mij’’. Blijkbaar weet Van der Kraan van hot noch haar.
Je blijft je in de voetbalwedstrijd steeds weer verbazen.

Je hoeft trouwens geen insider te zijn om te bedenken dat de gang van zaken in het huidige seizoen als belangrijkste reden voor de beslissing van Sturing op te voeren is. Tot afgrijzen van de trainer heeft Vitesse namelijk niet vaak op een positieve wijze het nieuws weten te halen deze voetbaljaargang. Grijze haren kreeg hij ervan. De club staat op een teleurstellende elfde plaats en Sturing kwam meerdere malen in botsing met spelers. Zo uitte Youssouf Hersi forse kritiek aan het adres van de trainer en vertrok Stijn Vreven na een verbanning naar het tweede naar het Cypriotische Omonia Nicosia. Van minder zou je haar al kroes gaan staan. De inhoud van de kritiek is breed uitgemeten in de pers, maar over de achterliggende oorzaak van de kritiek van beide voetballers heb ik maar weinig gehoord.
Toeval of niet, Hersi en Vreven zijn twee spelers met een weelderig kapsel en met een trainer als Sturing, in het bezit van een militaristische coupe, zijn botsingen op de lange duur misschien wel onvermijdelijk.

Hersi en Vreven wisten het tot op een haartje: bij Vitesse ontbrak het aan het heilige vuur en van Sturing deugt geen haar op zijn hoofd. Had Sturing hen verplicht naar de kapper te gaan en zich een kapsel aan te laten meten, zoals hij zelf bezat? We zullen het nooit weten. Hersi is, compleet met weelderige krullen, weer in genade aangenomen en geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om weer met kritiek op de trainer aan te komen zetten. Zijn basisplaats is hem iets te lief. En Vreven heeft pijn in zijn haar; die zit met een kater op Cyprus en vertoont daar zijn kunsten tegenwoordig bij Omonia. Je zou denken dat Sturing met zijn drilsergeantkapsel daarmee de oorlog had gewonnen, maar alsnog geeft hij de pijp aan Maarten. Zijn haren waren dit seizoen iets te vaak te berge gerezen en hij moet gedacht hebben: dat nooit meer. ,,Na dit seizoen is het welletjes, geen haar op mijn hoofd die er anders over denkt’’, verklaarde hij dan ook resoluut.

Sturing heeft na negentien jaar een haar in zijn werk bij Vitesse gevonden. Dat kan. Met zijn toch wel onverwachte besluit te willen verkassen, heeft hij aangetoond haar op de tanden te hebben. Ondertussen zadelt hij Vitesse met een probleem op, want geelzwart zal op zoek moeten naar een trainer voor volgend seizoen.
Ze moeten maar niet te lang zoeken in Arnhem. De invulling van de vacature die Sturing achter zal laten, ligt voor de hand. Er is er maar één die de gelegenheid bij de haren kan grijpen: de tweede man van AZ, Martin Haar.
pi_35615752
Leuke columns heren!
That's all folks!
  Trouwste user 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 19:17:15 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_35616243
Sturing zal wel naar Haarlem gaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_35616291
Denk ik niet, tenzij Gert Aandewiel naar Twente of Vitesse kan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:53:56 #125
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35636025
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:53:22 #126
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35637619
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:23 schreef Beschouw het volgende:

[..]
Zit vitesse nu met de handen in het haar
Leuke column...
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:00:17 #127
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35637827
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:53 schreef Lionheaad het volgende:
Zit vitesse nu met de handen in het haar
Theo Bos niet denk ik
256 goals !
pi_35652030
Bjoro, aardig betoog. Ben het wel met Vaduz' reactie daar eens, het zou een gedoe worden.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:18:57 #129
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35670449
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:04 schreef methodmich het volgende:
Bjoro, aardig betoog. Ben het wel met Vaduz' reactie daar eens, het zou een gedoe worden.
denk dat het mee gaat vallen hoor !
misschien dat het de eerste paar keer wat commotie op zal leveren, maar daarna zal het wel goedkomen denk ik !

Net als met de afschaffing met de terugspeelbal-regel
256 goals !
pi_35673607
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:57 schreef methodmich het volgende:
Vandaag wel bekend geworden dat Zaragoza 9000 euro boete heeft gekregen.
Dat is toch een lachertje?

Steek een onschuldige fakkel af bij een CL wedstrijd en je hebt al een boete van die hoogte te pakken.

Echt, loop van dat veld af, geen voetbalbond zal het in z'n hoofd halen de club waarvan de speler dan het veld afloopt te straffen en je dwingt de bond juist eens om serieus met het probleem om te gaan. Nu worden ze nooit voor het blok gezet, komt er een kut boete ter grootte van het dagsalaris van de spits, en dat bedrag zijn ze in een schrikkeljaar sowieso al extra kwijt dus daar zou ik als penningmeester bij Zaragoza nu nog steeds om liggen te lachen, zo'n flutbedrag.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_35688460
Ben het met je eens hoor DIGGER.

Wat ik dan ook nooit snap is dat die spelers van Zaragoza dan gewoon doorgaan, de donkere jongens dus.
www.thuisuiteten.nl
pi_35688575
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:18 schreef Bjoro het volgende:

[..]

denk dat het mee gaat vallen hoor !
misschien dat het de eerste paar keer wat commotie op zal leveren, maar daarna zal het wel goedkomen denk ik !

Net als met de afschaffing met de terugspeelbal-regel
Kun je m'n standpunten weerleggen dan?
That's all folks!
pi_35742253
quote:
UIT HET SLOP

René Trost is sinds november vorig jaar trainer van het Belgische Lierse SK, destijds al zuchtend onder de knoet van de Chinees Zheyun Ye. Maar dat wist toen nog niemand, uitgezonderd een paar spelers en assistent-trainer De Man. Trost volgde de weggestuurde Paul Put op, ook al iemand die van de hoed en de rand wist in het Belgische omkoopschandaal, bleek later. Hij werd door voorzitter Leo Theyskens gepresenteerd met de volgende woorden: ,,Wij weten dat Trost sterk is in het mentale aspect en dat hij een ploeg uit het slop kan halen.’’

Dat was goed gezien van de voorzitter, want Trost kennen we allemaal als de onverzettelijk verdediger die zijn leven lang voor Roda JC heeft gespeeld en op het moment dat hij daar op een zijspoor raakte en uitgeleend werd aan VVV Venlo, zich terugknokte, weerkeerde in Kerkrade en daar nog vijf seizoenen speelde, alvorens hij in de technische staf werd opgenomen. Als zelfstandig trainer was hij na nieuwjaarsdag 2005 aan de slag gegaan bij Patro Maasmechelen, maar daar had hij weinig potten kunnen breken.

En toen stond Lierse SK voor de deur. Trost moet dolgelukkig zijn geweest, hoewel de club op de ranglijst van de eersteklasse gezakt was tot de onderste plaats.

We zijn inmiddels een paar maanden verder en wagonladingen stront zijn over de club uitgestort. Lierse is een van de spillen in het Belgische omkoopschandaal gebleken, er zijn spelers ontslagen, assistent-trainer annex tweede keeper De Man is eveneens persona non grata, maar sportief gaat het de club de laatste weken bijzonder voor de wind. Met drie overwinningen op rij heeft de club de laatste plaats van de ranglijst verlaten; een heus mirakel. Trost is een geboren en getogen Limburger. Ik weet niet hoe het met zijn kerkelijke inslag is, maar ik kan me voorstellen dat hij in de plaatselijke kerken van Lier menig kaarsje heeft doen ontbranden. Hoe anders is de opmars van Lier te verklaren?

De laatste tijd duikt Trost steeds vaker op in de publiciteit. Op de Vlaamse televisie was hij in het voetbalprogramma Studio 1 vorige week hoofdgast en zelfs De Volkskrant weidde afgelopen zaterdag een pagina aan hem. Beide malen kwam Trost over als een bedachtzaam mens, met een twinkeling in de ogen. Hoewel het omkoopschandaal het Belgische voetbal in het algemeen en Lierse in het bijzonder in een wurgende greep houdt, bekijkt René het van de zonnige kant. ,,Door het gokschandaal raakte in één klap mijn aanvoerder en twee keepers kwijt. Maar we kregen er teamgeest voor terug’’, zei hij in De Volkskrant.

Teamgeest is een trainerswoord. Oefenmeesters als Louis van Gaal hebben er altijd de mond van vol. Wat dat betreft leert Trost blijkbaar snel. Hoe hij de teamgeest kweekt? Trost zal met zijn spelers niet samen de toto-formulieren invullen, neem ik aan. Hij is meer een trainer van er samen de schouders onder zetten. In ieder geval is de grootste verdienste van Trost bij Lier dat hij uit alle tegenslagen toch iets positiefs heeft weten te destilleren. De supporters van Lierse SK lopen met hem weg en de koosnaam van de club, Lierke Plezierke, duikt weer menigmaal op, gezien de overvolle clubcafés.

Trost, wars van kapsones, blijft intussen normaal doen. Hij heeft de ploeg weer op de rails, zoals dat zo mooi heet en voor Lier gloort behoud in de Jupilerleague. Vanavond om zes uur spelen ze uit bij koploper Anderlecht. Ik zie hem al binnenkomen, vanmiddag in de kleedkamer. ,,Mannen, wedden dat we niet verliezen vanavond’’.
Schaterlachend kleden de spelers zich om en vervolgens wordt een punt gepakt. En Zheyun Ye heeft er deze keer geen enkele bemoeienis mee.
  Trouwste user 2022 zondag 5 maart 2006 @ 20:05:23 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_35751154
Leuk. Maar geen punt voor Lier vandaag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 maart 2006 @ 13:37:20 #135
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35772258
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Kun je m'n standpunten weerleggen dan?
Jazeker
quote:
Dat wordt me een gedoe zeg, het komt de effectieve speeltijd niet ten goede denk ik.
hoezoe, hoe lang moet dat duren dan ? het gaat over secondes ?
Hoe lang duurt het voordat een vrijetrap/achterbal/corner/blessurebehandeling genomen is ?
In die tijd kunnen ze toch de beelden laten zien ?

En het constateren van buitenspel is toch in enkele seconden te realiseren ?
Pass naar voren, druk op de knop, beeld staat stil, desnoods spoel je het beeld een halve seconde terug, je kijkt en drukt op een andere knop waardoor de scheids een signaal ontvangt (of niet natuulijk als het géén buitenspel is !).
Dat is toch binnen 2 seconden te doen ? of duurt dat langer volgens jou ?
quote:
Dan zal je ook naar 35 effectieve speelminuten per helft moeten gaan.
Ik zie nog niks in het gebruik van camera's voor buitenspelsituaties. Laten de grensrechters eerst maar eens bij twijfel de vlag naar beneden houden.
Dat laatste ben ik met je eens, maar het is zoooo ontzettend lastig met het blote oog te zien.
Neem de proef eens op de som, ga met 2 mensen naast elkaar staan met de gezichten in tegenovergestelde richting, doe allebei op hetzelfde moment een stap naar voren.
Je bent dan in (hoelang doe je over 1 stap ?) minder dan een seconde ong 2 meter van elkaar verwijderd, dus voor het oog een enorme afstand.
quote:
Verder horen arbitrale fouten bij het spel, elke ploeg heeft er wel eens last van.
Als dit zou verminderen zouden er mensen zijn die daar problemen mee hebben denk je ?
En bij het betaalde voetbal gaat het om mensen die hun brood ermee verdienen, bij jou op je werk zijn ze toch ook continue bezig om het aantal fouten die het bedrijf geld kosten te verminderen ?
Of redeneren ze dan ook, tja foutjes horen er nu eenmaal bij ?
Dan hoop ik niet voor je dat je overweegt een eigen zaak te beginnen
256 goals !
pi_35773252
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:37 schreef Bjoro het volgende:

hoezoe, hoe lang moet dat duren dan ? het gaat over secondes ?
Hoe lang duurt het voordat een vrijetrap/achterbal/corner/blessurebehandeling genomen is ?
In die tijd kunnen ze toch de beelden laten zien ?
Die situaties die je noemt duren vaak al te lang, erg irritant. De videobeelden komen er nog eens bij dan. Ik vind American Football leuk om naar te kijken maar erger me groen en geel aan de vele onderbrekingen, dus ben ik van mening dat voetbal niet die kant uit moet. Hoe meer snelheid in het spel hoe beter, teams moeten ook kunnen groeien in een wedstrijd. De dubieuze beslissingen neem ik dan maar op de koop toe, omdat het beide partijen kan duperen. De time-outs die ooit geopteerd werden was ik ook op tegen, dit is voor mij een soort zelfde geval.
quote:
En het constateren van buitenspel is toch in enkele seconden te realiseren ?
Pass naar voren, druk op de knop, beeld staat stil, desnoods spoel je het beeld een halve seconde terug, je kijkt en drukt op een andere knop waardoor de scheids een signaal ontvangt (of niet natuulijk als het géén buitenspel is !).
Dat is toch binnen 2 seconden te doen ? of duurt dat langer volgens jou ?
Het gaat toch snel een seconden of 10 kosten denk ik, al die handelingen bij elkaar. Hinderlijk vind ik.
quote:
Dat laatste ben ik met je eens, maar het is zoooo ontzettend lastig met het blote oog te zien.
Neem de proef eens op de som, ga met 2 mensen naast elkaar staan met de gezichten in tegenovergestelde richting, doe allebei op hetzelfde moment een stap naar voren.
Je bent dan in (hoelang doe je over 1 stap ?) minder dan een seconde ong 2 meter van elkaar verwijderd, dus voor het oog een enorme afstand.
Dat weet ik maar al te goed, heb zelf ook wel eens de vlag gehanteerd. Hulp is wel gewenst, maar het gaat tijd kosten. Verder zie ik het niet voor me hoe de verdedigende ploeg er in die situaties op gaat reageren. Moeten zij, als ze net de buitenspelval gehanteerd worden weer direct door om achter de aanvallers aan te vangen? Stoppen bij een vlagsignaal, of bij goed stappen (als er geen grensrechters zijn) is vaak een volkomen logische beslissing. Elke aanval zal moeten worden afgemaakt en dat zie ik ook niet zitten. Dat levert vreemde situaties op. Spektakel ben ik voor, maar dit gaat te ver.
quote:
Als dit zou verminderen zouden er mensen zijn die daar problemen mee hebben denk je ?
Nee, zeker niet. Ik zou het wel prima vinden, maar een goede oplossing zie ik zo niet zonder dat het het spel vertraagd en rare situaties oplevert. Aan de andere kant vind ik het nog steeds een charme van het spel, voer voor mooie discussies.
quote:
En bij het betaalde voetbal gaat het om mensen die hun brood ermee verdienen, bij jou op je werk zijn ze toch ook continue bezig om het aantal fouten die het bedrijf geld kosten te verminderen ?
Of redeneren ze dan ook, tja foutjes horen er nu eenmaal bij ?
Dan hoop ik niet voor je dat je overweegt een eigen zaak te beginnen
Ja, het werk argument. Die had ik wel verwacht. Er gaat veel geld in om, maar ik zie het vooral als een spel. Je standpunt kan ik het alleen maar mee eens zijn. Bij een spel horen ook fouten vind ik, dat is een van de ingrediënten. Je kunt ze tot op zekere hoogte voorkomen, maar ik hoop (ijdele hoop) dat iedereen het zal zien als part of the game. Accept it. Buitenspelbeslissingen horen bij het voetbal en horen bij de charme van het spel.
That's all folks!
  maandag 6 maart 2006 @ 15:25:06 #137
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35775652
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Die situaties die je noemt duren vaak al te lang, erg irritant. De videobeelden komen er nog eens bij dan. Ik vind American Football leuk om naar te kijken maar erger me groen en geel aan de vele onderbrekingen, dus ben ik van mening dat voetbal niet die kant uit moet. Hoe meer snelheid in het spel hoe beter, teams moeten ook kunnen groeien in een wedstrijd. De dubieuze beslissingen neem ik dan maar op de koop toe, omdat het beide partijen kan duperen. De time-outs die ooit geopteerd werden was ik ook op tegen, dit is voor mij een soort zelfde geval.
maar die situaties (spelonderbrekingen) bestaan toch nu ook al en zullen niet langer gaan duren dan dat ze nu doen, daar verlies je niets mee.
quote:
Het gaat toch snel een seconden of 10 kosten denk ik, al die handelingen bij elkaar. Hinderlijk vind ik.
Welk electronisch tijdperk leef jij joh ?
Jij denkt dat de server van Fok representatief is voor de snelheid van de hedendaagse electronica nee man, dat is binnen 3 a 4 seconden te realiseren !
Dus in dat tijdsbestek weet je het met 99% zekerheid en dat is altijd meer dan dat het nu is !
quote:
Dat weet ik maar al te goed, heb zelf ook wel eens de vlag gehanteerd. Hulp is wel gewenst, maar het gaat tijd kosten. Verder zie ik het niet voor me hoe de verdedigende ploeg er in die situaties op gaat reageren. Moeten zij, als ze net de buitenspelval gehanteerd worden weer direct door om achter de aanvallers aan te vangen? Stoppen bij een vlagsignaal, of bij goed stappen (als er geen grensrechters zijn) is vaak een volkomen logische beslissing. Elke aanval zal moeten worden afgemaakt en dat zie ik ook niet zitten. Dat levert vreemde situaties op. Spektakel ben ik voor, maar dit gaat te ver.
Nee joh, wat ik al zeg is het binnen 3 seconden aan te geven dus dan neemt de scheidsrechter een beslissing, nu zie je verdedigers ook wel eens stappen en de hand omhoog steken terwijl de scheids het gewoon door laat gaan ! Dus ook daar verandert de nieuwe situatie niet tov de huidige
quote:
Nee, zeker niet. Ik zou het wel prima vinden, maar een goede oplossing zie ik zo niet zonder dat het het spel vertraagd en rare situaties oplevert. Aan de andere kant vind ik het nog steeds een charme van het spel, voer voor mooie discussies.
de charme lijkt mij groter dat het eerlijk gebeurt, maar dat kan puur persoonlijk zijn natuurlijk !
quote:
Ja, het werk argument. Die had ik wel verwacht. Er gaat veel geld in om, maar ik zie het vooral als een spel. Je standpunt kan ik het alleen maar mee eens zijn. Bij een spel horen ook fouten vind ik, dat is een van de ingrediënten. Je kunt ze tot op zekere hoogte voorkomen, maar ik hoop (ijdele hoop) dat iedereen het zal zien als part of the game. Accept it. Buitenspelbeslissingen horen bij het voetbal en horen bij de charme van het spel.
Maar hoe kun je het als spel zien als er werledwijd een paar miljoen mensen hun brood mee verdienen ? en clubs als Ajax, ManU enz. beursgenoteerd zijn ?
Wie ondervindt er nadeel van een eerlijkere regelhandhaving ?
256 goals !
pi_35776479
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:25 schreef Bjoro het volgende:

maar die situaties (spelonderbrekingen) bestaan toch nu ook al en zullen niet langer gaan duren dan dat ze nu doen, daar verlies je niets mee.
Dat betwijfel ik, er komen er weer een aantal bij. En dat zie ik niet zo zitten.
quote:
Welk electronisch tijdperk leef jij joh ?
Jij denkt dat de server van Fok representatief is voor de snelheid van de hedendaagse electronica nee man, dat is binnen 3 a 4 seconden te realiseren !
Dus in dat tijdsbestek weet je het met 99% zekerheid en dat is altijd meer dan dat het nu is !
Nee. 3,4 seconden is echt te snel. Tussen het spel stilleggen, het sein, de beelden terugspoelen en bekijken, een oordeel vellen, een sein terug en de vrije bal of goal toekennen gaat ondanks de goede apparatuur van tegenwoordig wel meer tijd zitten denk ik.
quote:
Nee joh, wat ik al zeg is het binnen 3 seconden aan te geven dus dan neemt de scheidsrechter een beslissing, nu zie je verdedigers ook wel eens stappen en de hand omhoog steken terwijl de scheids het gewoon door laat gaan ! Dus ook daar verandert de nieuwe situatie niet tov de huidige.
Ik kan er wel inkomen dat dit nog wel te overzien is, al zal het in specifieke gevallen wel vragen om een omschakeling bij de verdedigers. De zekerheid van een wapperende vlag is er niet meer. (zonder grensrechters aan de lijn).
quote:
de charme lijkt mij groter dat het eerlijk gebeurt, maar dat kan puur persoonlijk zijn natuurlijk !
Dat is persoonlijk dan. Ik kan het op het randje spelen van spitsen als Inzaghi wel waarderen, gokken op het wel of niet door mogen. Net zoals schwalbes, het randje opzoeken en er soms mee wegkomen vind ik oke.
quote:
Maar hoe kun je het als spel zien als er wereldwijd een paar miljoen mensen hun brood mee verdienen ? en clubs als Ajax, ManU enz. beursgenoteerd zijn ?
Vroeger was het ook een spel en het moet ook een spel blijven, wat er omheen gebeurt doet me niet zoveel. Het spel moet zo puur mogelijk worden gespeeld, menselijk falen vind ik daarbij horen. Dat moet iedereen maar accepteren vind ik. (echt persoonlijk dus)
quote:
Wie ondervindt er nadeel van een eerlijkere regelhandhaving ?
Het spel ondervindt er nadeel van denk ik.

(zulke lange posts ben ik niet gewend )
That's all folks!
  maandag 6 maart 2006 @ 17:21:39 #139
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35779709
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat betwijfel ik, er komen er weer een aantal bij. En dat zie ik niet zo zitten.
Wat bedoel je dan met "er komen er een paar bij" ? dat snap ik niet ?
quote:
Nee. 3,4 seconden is echt te snel. Tussen het spel stilleggen, het sein, de beelden terugspoelen en bekijken, een oordeel vellen, een sein terug en de vrije bal of goal toekennen gaat ondanks de goede apparatuur van tegenwoordig wel meer tijd zitten denk ik.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
het is niet zo dat het spel eerst stilgelegd dient te worden voordat ze een beslissing kunnen nemen, dat kan toch terwijl het spel doorgaat ?
Maar goed een voorbeeld dan maar:
Cocu speelt de bal diep op v Nistelrooij (ned 11-tal), op het moment dat Cocu de bal speelt drukt er iemand op een knop om het beeld stil te zetten, en spoelt het terug naar het moment van spelen (je hebt het hier dus over de reactietijd die terug gespoelt moet worden max halve seconde lijkt mij), de grensrechter (die aanwezig is in de regieruimte) beoordeelt de situatie (er staat zo'n mooie lijn net zoals je nu bij Talpa ziet, dus heeft hij niet lang nodig om te kijken), zit al met zijn vinger bij de knop die het signaal richting veldscheidsrechter moet versturen.
v Nistelrooij heeft de bal inmiddels ontvangen en wellicht 3 of 4 stappen met de bal aan de voet gedaan en op dat moment ontvangt de scheidsrechter wel of geen seintje.
Geen seintje is doorspelen, wel een seintje is affluiten
quote:
Ik kan er wel inkomen dat dit nog wel te overzien is, al zal het in specifieke gevallen wel vragen om een omschakeling bij de verdedigers. De zekerheid van een wapperende vlag is er niet meer. (zonder grensrechters aan de lijn).
Hoe zeker is een wapperende vlag dan ? wordt toch ook wel eens "over-ruled" ?
quote:
Dat is persoonlijk dan. Ik kan het op het randje spelen van spitsen als Inzaghi wel waarderen, gokken op het wel of niet door mogen. Net zoals schwalbes, het randje opzoeken en er soms mee wegkomen vind ik oke.
Ik in zekere zin ook wel, maar zou er toch echt vrede mee hebben als er in 99% van de gevallen de juiste beslissing wordt genomen !
quote:
Vroeger was het ook een spel en het moet ook een spel blijven, wat er omheen gebeurt doet me niet zoveel. Het spel moet zo puur mogelijk worden gespeeld, menselijk falen vind ik daarbij horen. Dat moet iedereen maar accepteren vind ik. (echt persoonlijk dus)
Maar als dat menselijk falen nou beperkt wordt tot de spelers en niet tot de arbitrage, kan de sport er toch alleen maar mee winnen ?
Wat te denken van het minder worden van de spreekkoren richting scheidsrechters, omdat ze nauwelijks fouten maken, lijkt mij ook een gewin voor de sport !
quote:
Het spel ondervindt er nadeel van denk ik.
(zulke lange posts ben ik niet gewend )

[ Bericht 4% gewijzigd door Bjoro op 06-03-2006 22:08:11 ]
256 goals !
pi_35783758
Voor zaterdag alweer:
quote:
HOE IK BIJNA ANGOLEES WERD

Angola. Afrikaans land dat aan de oostzijde geflankeerd wordt door de Atlantische Oceaan. Niet direct het eerste land waar je aan denkt als men je vraagt waar je graag zou willen wonen. Burgeroorlogen zorgden voor diepe ellende en erg veel welvaart is er ook niet. Ooit was Portugal er de baas en zo kwam het dat ik met een Portugese naar Angola ging. Het is nu ruim drie jaar geleden, ze ging er naar toe in het kader van een studieproject en ik besloot vrijwillig mee te gaan. Dezelfde Portugese had mij wat van de taal bijgebracht, zodat ik tenminste een klein praatje met de bewoners van hoofdstad Luanda zou kunnen houden.

Dat viel in de praktijk wel tegen. Mijn Portugees kende de nodige hiaten en het snel omzetten van wat men mij vertelde naar het Nederlands viel ook niet mee. Voor ik het wist was ik met handen en voeten aan het werken. Desondanks kon ik het wel vinden met de Angolezen. Ik bewonderde het feit dat zij er toch nog iets van konden maken, in al die ellende, en was extra dankbaar dat ik Nederlander was. Als gesproken taal tekort schiet, dan zijn er maar weinig opties. De taal van de liefde was gezien mijn medereizigster geen optie, zodat ik al spoedig alleen maar communiceerde in die andere universele taal. De taal van de bal.

Als niet onverdienstelijk amateurvoetballer in Nederland vond ik het wel leuk om een balletje te trappen met de plaatselijke bevolking. Jonge mannen, zo tussen de zestien en de vijfentwintig, verzamelden zich op plaatsen die ze daar veldje noemden. Ik mocht meedoen. Het viel niet tegen. Tussen de dribbelaars in Benfica-shirtjes, met de naam van Pedro Mantorras achterop, viel ik in technisch opzicht uit de toon. Tactisch was ik echter de beste en al snel mocht ik met de beste teams meespelen.

Wie uiteindelijk als eerste met het idee kwam, weet ik niet meer. Wel herinner ik me dat er een grote, imposante man naar me toe kwam. Hij vond dat ik wel een aardig potje kon voetballen en Angola kon wel wat spelers gebruiken. Zeker mensen die de Europese scholing hadden gehad en het overzicht konden bewaren in het soms hectische Afrikaanse voetbal. Of ik er wat voor voelde om voor het nationale elftal van Angola te gaan spelen? Ik voelde me vereerd en besloot toe te happen. Men zou gaan uitzoeken of ik voor versnelde naturalisatie in aanmerking kwam. Als alles lukte, werd ik snel Angolees international.

Toen ik het vertelde aan mijn voetbalmaatjes, reageerde niet iedereen even enthousiast. Er waren er bij die het geweldig vonden en het helemaal met de bondsadviseur eens waren. Ik kon best wel iets toevoegen aan het nationale team, dat naar succes en erkenning hunkerde. Dat ik Nederlander was, ach, wat zou dat? Anderen vonden het echter maar niks. Die vonden het niet kunnen dat ik als passant, ik was er immers maar een paar maanden daar als reisgenoot van de Portugese studente, in het nationale team zou komen. Ik had toch totaal geen band met Angola? Ik zou weer naar Nederland gaan, af en toe eens langs komen voor een interland, maar verder? Ze meenden zelfs dat ik op deze manier een mooie transfer bij de amateurs wilde afdwingen in eigen land of misschien zelfs gokte op een profcontract. Iets wat met mijn status als international wel eens snel zou kunnen gaan.

Na lang gesteggel bleek de verantwoordelijke die over mijn naturalisatie moest beslissen van mening dat ik niet aanmerking kwam. Misschien over een tijdje, als ik er langer zou zijn. Dan moest ik ook een test doen, die zou uitwijzen of ik voldoende ingeburgerd was. De meeste Angolezen waren hier blij mee. Ik kon ze wel begrijpen, al vond ik het jammer. Maar ik sprak de taal niet, wist niets van hun gebruiken en verleden en was in feite gewoon Nederlander. Ik keerde terug naar Nederland met de Portugese en vertelde mijn mooie verhaal aan mijn Nederlandse vrienden. Het doet het op verjaardagen nog altijd prima.

Eerlijk gezegd was ik Angola bijna vergeten, tot ik eind vorig jaar het Angolese elftal ineens op televisie zag. Ze stonden daar klaar, voor een beslissende kwalificatiewedstrijd. Ik zag de spelers daar staan en zag de trots in hun ogen toen het volkslied werd gespeeld. Een volkslied dat ik niet eens kende en dat mij nooit een zelfde gevoel had kunnen geven. Ik zag de vreugde toen ze zich plaatsten voor het wereldkampioenschap. Ik besefte dat ik daar niets te zoeken had gehad. Het nationale team van Angola is voor Angolezen of in ieder geval mensen met Angolese roots. Niet voor passanten, die weliswaar iets kunnen toevoegen in sportief opzicht, maar verder weinig met het land hebben. Het was goed zo. Ik vond het een mooi plaatje en bedacht dat mijn conclusie eigenlijk een logische was. Daarom vind ik het des te vreemd dat niet iedereen er zo over denkt. Misschien moet Salomon Kalou mijn verhaal maar eens lezen.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 6 maart 2006 @ 19:56:29 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_35785567
Leuk geschreven.

Maar je weet dat ik het niet met je eens ben

maandag 6 maart 2006 @ 20:03:03 #142
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_35785862
Goed gedaan MM en ik ben het wel helemaal met je eens.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_35786431
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:03 schreef Bos81 het volgende:
Goed gedaan MM en ik ben het wel helemaal met je eens.
Wat hij zegt. Alleen nep Nederlanders en boomknuffelaars zijn het niet met je eens.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35792394
Waarom moet Kalou je verhaal lezen? Als die jongen Nederlander wil worden, mag hij dat van mij. En als hij voor het Nederlands elftal uit kan komen, moet hij dat doen. Oliveira, Deco, Josip Weber, Di Stefano, Gerald Asamoah, Puskas; voorbeelden genoeg. Waarom moeten we in Nederland zo bekrompen doen?
Overigens is je verhaal leuk. Maar ik was Angolees international geworden als ik jou was.
pi_35792452
Als de hele wereld nou Nederlander wordt, dan is Nederland altijd kampioen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_35792781
Een erg leuke column MM, met veel plezier heb ik je stuk gelezen. Niet standaard, maar wel naar de juiste kern toegeschreven. Je einde is super, klasse gedaan. Ik ben het er overigens mee eens.

Edit: en Bjoro, morgen kom ik nog op je laatste post terug.

[ Bericht 15% gewijzigd door -Vaduz- op 06-03-2006 22:46:42 ]
That's all folks!
  maandag 6 maart 2006 @ 22:45:21 #147
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_35793183
Leuke, goed geschreven column MM

Het kan me overigens weinig schelen of hij wel of geen Nederlander wordt. Waar ik me wel aan irriteer, is dat er een wet is die eventueel wel van toepassing is op Kalou en nu door Verdonk halsstarrig niet wordt toegepast. Naar mijn mening wordt die wet óf toegepast óf afgeschaft, maar nu wordt hij inconsequent gebruikt
pi_35793576
Mooi verhaal MM...

Ik twijfel nog steeds of ik Kalou in het NL elftal wil zien... Ben altijd tegenstander geweest, maar ik krabbel redelijk terug.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:16:45 #149
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35796489
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:30 schreef cultheld het volgende:
Als de hele wereld nou Nederlander wordt, dan is Nederland altijd kampioen.
en hebben we ook geen last meer van buitenlanders

@ Vaduz...ik lees het wel
256 goals !
pi_35799260
Geweldige column, MM! Petje af hoor!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')