heb ik ook overwogen, maar het is maar een klein pandje en de gaskachel heeft de woning binnen een 10 minuten warmgestookt, en een geiser voor het warme water vind ik meer dan voldoende.quote:
Er zijn in de buurt van Schiedam en Rotterdam nog enorm veel woningen die zo stoken hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef thefunny het volgende:
Gaskachel? Geiser? Wauw, ik zou je huis opgeven als monument!
Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe.
Drukventiel op de warme leiding. Als je de warme kraan opendraait dan daalt de druk in de leiding -> stoken! Met zo'n prehistorische geyser kan dat vastgerot zitten, eventueel een technische tik met een hamer geven (op het ventiel dus, niet op de buitenkant van de geyser), of vervangen (van het ventiel, niet van de geyser).quote:Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n apparaat? Waardoor 'ziet' zo'n ding dat ie aan moet ?
Dat stukje is inderdaad te vervangen (is bij mij ook wel eens gedaan). Maar of je dat nou zelf wilt doen weet ik niet... Het 'probleem' met dat draadje is dat het in de waakvlam hangt als deze brandt en daarom langzaam maar zeker vergaat.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
Hmm toch maar een nieuwe overwegen dan, al zijn ze best aan de prijs.
En nog een andere vraag: in mijn gaskachel zit een soort van bougie die de waakvlam aanzet. Alleen die bougie is niet goed meer, het koperdraad wat eraan zit is afgebroken dus hij vonkt nu onder de gasstroomzijn die dingen los te koop en zo ja waar?
moet hem nu met een aansteker aanzetten (de waakvlam) en daarna werkt de boel prima dus om nou een hele kachel daarvoor weg te gooien..
Ja inderdaad, maar zijn die bougietjes zelf niet ergens te koop? zal toch zeker welquote:Op maandag 6 februari 2006 11:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Dat stukje is inderdaad te vervangen (is bij mij ook wel eens gedaan). Maar of je dat nou zelf wilt doen weet ik niet... Het 'probleem' met dat draadje is dat het in de waakvlam hangt als deze brandt en daarom langzaam maar zeker vergaat.
Als dat ding gehuurd is dan hebben ze wel oude zooi in de verhuur.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:58 schreef Ultralaser het volgende:
Vaak zijn de geysers gehuurd dus check even als dat het geval is dan moeten ze het gratis komen fixen.
Wat een onzin!quote:Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef thefunny het volgende:
Gaskachel? Geiser? Wauw, ik zou je huis opgeven als monument!
Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je thermokoppel stuk is van je geiser......dit is dat gevalletje die in je waakvlam steekt, doordat dat warm word gaat er een stroompje naar je gasblok...word je gasklep magnetisch open gehouden, als je thermokoppel niet goed is gaat er ook geen stroompje naar je gasklep.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef Metro2005 het volgende:
Even een vraagje, ik heb nog zo'n mooi stuk antiek hangen in mijn woning, een echte Geiser uit 1986alleen dat ding doet het dus niet
Waakvlammetje gaat wel aan maar als ik het warm water opendraai gebeurd er niks. Hoe werkt zo'n apparaat? Waardoor 'ziet' zo'n ding dat ie aan moet ?
Ja dit is de electrische onsteking, die kan je kopen via een installateur/loodgietsbedrijf maar ik zou als ik jou was het niet zelf doen..quote:Op maandag 6 februari 2006 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
Hmm toch maar een nieuwe overwegen dan, al zijn ze best aan de prijs.
En nog een andere vraag: in mijn gaskachel zit een soort van bougie die de waakvlam aanzet. Alleen die bougie is niet goed meer, het koperdraad wat eraan zit is afgebroken dus hij vonkt nu onder de gasstroomzijn die dingen los te koop en zo ja waar?
moet hem nu met een aansteker aanzetten (de waakvlam) en daarna werkt de boel prima dus om nou een hele kachel daarvoor weg te gooien..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |