abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34786524
Even een vraagje, ik heb nog zo'n mooi stuk antiek hangen in mijn woning, een echte Geiser uit 1986 alleen dat ding doet het dus niet Waakvlammetje gaat wel aan maar als ik het warm water opendraai gebeurd er niks. Hoe werkt zo'n apparaat? Waardoor 'ziet' zo'n ding dat ie aan moet ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34786610
tijd voor een cv?
Gewoon, omdat het kan.
pi_34786679
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:57 schreef -AnneX- het volgende:
tijd voor een cv?
heb ik ook overwogen, maar het is maar een klein pandje en de gaskachel heeft de woning binnen een 10 minuten warmgestookt, en een geiser voor het warme water vind ik meer dan voldoende.

(maar dan moet ie het wel doen )
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34786700
Gaskachel? Geiser? Wauw, ik zou je huis opgeven als monument!

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_34786783
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef thefunny het volgende:

Er zijn in de buurt van Schiedam en Rotterdam nog enorm veel woningen die zo stoken hoor.

En als deze niet meer te maken is dan zal ik inderdaad een nieuwe moeten kopen maar als ie nog gemaakt kan worden doe ik dat liever natuurlijk.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:42:59 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_34787577
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoe werkt zo'n apparaat? Waardoor 'ziet' zo'n ding dat ie aan moet ?
Drukventiel op de warme leiding. Als je de warme kraan opendraait dan daalt de druk in de leiding -> stoken! Met zo'n prehistorische geyser kan dat vastgerot zitten, eventueel een technische tik met een hamer geven (op het ventiel dus, niet op de buitenkant van de geyser), of vervangen (van het ventiel, niet van de geyser).

Of doe eens wild en (laat) een nieuwe (geyser, niet ventiel) ophangen!
pi_34788111
Hmm toch maar een nieuwe overwegen dan, al zijn ze best aan de prijs.

En nog een andere vraag: in mijn gaskachel zit een soort van bougie die de waakvlam aanzet. Alleen die bougie is niet goed meer, het koperdraad wat eraan zit is afgebroken dus hij vonkt nu onder de gasstroom zijn die dingen los te koop en zo ja waar?
moet hem nu met een aansteker aanzetten (de waakvlam) en daarna werkt de boel prima dus om nou een hele kachel daarvoor weg te gooien..
pi_34788538

Je ontsteking is waarschijnlijk kapot, zoek even het merk/model
van je geiser op en doe een google-search. Weet echter niet of
je dat makkelijk zelf kan vervangen.. Succes!
Nee.
  maandag 6 februari 2006 @ 11:20:18 #9
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_34788581
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:04 schreef Metro2005 het volgende:

En nog een andere vraag: in mijn gaskachel zit een soort van bougie die de waakvlam aanzet. Alleen die bougie is niet goed meer, het koperdraad wat eraan zit is afgebroken dus hij vonkt nu onder de gasstroom zijn die dingen los te koop en zo ja waar?
moet hem nu met een aansteker aanzetten (de waakvlam) en daarna werkt de boel prima dus om nou een hele kachel daarvoor weg te gooien..
Dat stukje is inderdaad te vervangen (is bij mij ook wel eens gedaan). Maar of je dat nou zelf wilt doen weet ik niet... Het 'probleem' met dat draadje is dat het in de waakvlam hangt als deze brandt en daarom langzaam maar zeker vergaat.
pi_34788934
Tsja, t probleem is dus al aangegeven..... nu alleen nog de vraag: is het t waard om te vervangen?? cv hoef je natuurlijk niet te doen; zoals je zelf al aangeeft heb je je huis in 10 min. warm.. Wat dacht je anders van een boiler? alhoewel dat misschien voor bad/douche wel een wat grote boiler vraagt is het toch het overwegen waard.
  maandag 6 februari 2006 @ 11:38:52 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34789113
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Dat stukje is inderdaad te vervangen (is bij mij ook wel eens gedaan). Maar of je dat nou zelf wilt doen weet ik niet... Het 'probleem' met dat draadje is dat het in de waakvlam hangt als deze brandt en daarom langzaam maar zeker vergaat.
Ja inderdaad, maar zijn die bougietjes zelf niet ergens te koop? zal toch zeker wel die dingen hebben ook maar een bepaalde levensduur denk ik.

en die geiser zal ik wel naar dat drukventiel kijken inderdaad. Hij heeft het toch 1 keer gedaan, dan moet ie het een 2e keer ook doen vind ik
pi_34820759
Vaak zijn de geysers gehuurd dus check even als dat het geval is dan moeten ze het gratis komen fixen.
pi_34820810
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:58 schreef Ultralaser het volgende:
Vaak zijn de geysers gehuurd dus check even als dat het geval is dan moeten ze het gratis komen fixen.
Als dat ding gehuurd is dan hebben ze wel oude zooi in de verhuur.
pi_34820831
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:01 schreef thefunny het volgende:

Wat een onzin!

Ik heb in de laatste drie huizen waar ik gewoond heb een geizer gehad en waar ik nu woon hebben we er ook een
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:23:58 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34940022
Hmn, houdt de afvoer eens even dicht als je hem aansteekt. Heeft soms te maken met een soort van vacuum.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:01:22 #16
120338 gribber
zoek een link ga naar klikhet.
pi_34951353
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:53 schreef Metro2005 het volgende:
Even een vraagje, ik heb nog zo'n mooi stuk antiek hangen in mijn woning, een echte Geiser uit 1986 alleen dat ding doet het dus niet Waakvlammetje gaat wel aan maar als ik het warm water opendraai gebeurd er niks. Hoe werkt zo'n apparaat? Waardoor 'ziet' zo'n ding dat ie aan moet ?
Het zou zomaar kunnen zijn dat je thermokoppel stuk is van je geiser......dit is dat gevalletje die in je waakvlam steekt, doordat dat warm word gaat er een stroompje naar je gasblok...word je gasklep magnetisch open gehouden, als je thermokoppel niet goed is gaat er ook geen stroompje naar je gasklep.
http://www.klikhet.nl een nieuwe linken site van nederland
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:03:55 #17
120338 gribber
zoek een link ga naar klikhet.
pi_34951465
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:04 schreef Metro2005 het volgende:

Ja dit is de electrische onsteking, die kan je kopen via een installateur/loodgietsbedrijf maar ik zou als ik jou was het niet zelf doen..
http://www.klikhet.nl een nieuwe linken site van nederland
pi_35289709
probleem is opgelost, membraampje was stuk, hij werkt nu prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')