Heerlijk inderdaad van die gitaarsolo's waarbij je haartjes op je armen gaan opstaan en je enorme kippevel krijgt.
![]()
Sowieso moet je als serieuze liefhebber van gitaarsolo's de volgende nummers hebben gehoord:
Dire Straits - Tunnel Of Love (Live; Album: Alchemy)
Dire Straits - Sultans Of Swing (Live; Album: Alchemy)
Dire Straits - Brothers In Arms (Live; Album: On The Night)
Dire Straits - Wild Theme (Live; Album: The Very Best Of Dire Straits)
Dire Straits - You And Your Friend (Live; Album: On The Night)
Snowy White - Bird Of Paradise (Long version)
Walter Trout - Girl From The North Country (Live)
Eurythmics - Here Comes The Rain Again (Live)
Lenny Kravitz - Believe (Album: Are You Gonna Go My Way)
Brian Adams and Tina Turner - It's Only Love (Live)
Brian Adams - Heaven (Live)
Fleetwood Mac - Go Your Own Way (Live)
Deep Purple - Child In Time (Zowel live als studioversie)
Robert Cray - Right Next Door (Because Of Me)
Gary Moore - Midnight Blues
The Outfield - Your Love
Toto - Hold The Line
Eric Clapton - It's In The Way That You Use It (Album: August)
Eric Clapton - Old Love (Live)
Heart - Alone
Kate Bush - Wuthering Heights (Live) (gruwelijke climax aan het einde)
De liveversie van Dire Straits - Tunnel Of Love is naar mijn mening het mooiste nummer allertijden, zeker de moeite waard om op te zoeken. Ja, ik ben een hopeloze romanticus.
![]()
Girl From The North Country van Walter Trout is een redelijk onbekend nummer, het origineel is van Bob Dylan & Johnny Cash. Jaren geleden een keer live gehoord toen ik met mijn vader naar een kroeg ging waar een lokaal bandje, Westcoast, speelde. De zanger, een jeugdvriend van mijn vader, speelde het nummer voor zijn vrouw, ik heb nog nooit zo'n kippevel op mijn donder gehad. Het is een nummer wat je zeker weten moet checken als gitaarliefhebber, wat een enorme emotie zit er in dat nummer, gruwelijk gewoon.
![]()
Sowieso is al het werk van Dire Straits, Queen en U2 aan te raden voor de gitaarliefhebbers onder ons.
![]()
En ja, ik ben compleet geobsedeerd door de werken van Mark Knopfler.
![]()
Gelukkig heb ik Mark Knopfler live mogen meemaken in de Heineken Music Hall op 15 april 2005, heb nog nooit zoiets geweldigs gehoord, niet normaal meer.