abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34779836
quote:
ET, de Willem Ruis Show en het EK ’88. Nostalgische herinneringen vormen de basis van De 80’s & 90’s Kwis. Het ultieme thuis-meedoen-spel! 7 deelnemers spelen 5 dagen lang samen voor heel veel geld. Maar elke dag wordt er iemand geëlimineerd. Uiteindelijk gaat er één deelnemer met de pot naar huis. Presentatie: Jan Joost van Gangelen.

Vanaf 6 februari dagelijks op Talpa van 19.00 tot 19.30.
Lijkt me een leuke kwis op een prima tijdstip. Ben alleen benieuwd naar JJ van Gangelen. Kan nog wel eens proberen te grappig te doen. Ga zeker een weekje kijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 februari 2006 @ 23:48:40 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34780010
ga eens kijken of ik me in kan schrijven want ik weet wel veel van de 90's
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34786424
quote:
’De 80’s & 90’s Kwis’ zenuwslopend en een tikje sadistisch

Feest van herkenning

TALPA, 19.00 UUR

door PATRICK VAN WEERDENBURG

Jan Joost van Gangelen belooft in zijn nieuwe functie als quizmaster niet zo hyperactief te zijn als een Peter Jan Rens, al helemaal niet zo eng rellerig als Gordon en zeker niet zo kil en streng à La Mourali. „Gewoon relaxed, als mezelf. Maar ik ben wel, excusez le mot, een kommaneuker. Het mag nu volgens de Dikke van Dale, maar je moet bij mij niet aankomen met ’groter als’ in plaats van ’groter dan’. Maar dat is de leraar in me”, vertelt Van Gangelen, die zeven jaar als leraar Nederlands voor de klas van een middelbare school heeft gestaan. Een dagtaak heeft Jan Joost niet aan het happie eredivisievoetbal bij Talpa. Vandaar dat hem werd gevraagd of hij ’te porren was voor een leuke, nieuwe quiz’.

De 80’s & 90’s Kwis dus, met vragen over ’phone home’-ET, de Atari-spelcomputer, de Willem Ruis Show, de Koude Oorlog, de ontvoering van Freddy Heineken, de mode, de muziek, het theater, de politiek en de sport uit dat tijdperk. „Kortom, een feest der herkenning”, vertelt Van Gangelen (31), zelf een kind van die tijd.
„Elke reeks van vijf uitzendingen staat in het teken van één jaartal. We beginnen met 1988, met onder meer de vliegtuigramp bij Lockerby en de glorie van het Nederlands elftal in Duitsland.”

Klinkt toch als een doorsnee huis-, tuin en keukenquiz. „Ja, maar nee, want het is een quiz met elementen van reality, waarin het prijzengeld kan oplopen tot 25.000 euro. Elke dag wordt één van de zeven spelers geëlimineerd. Voor de finaledag blijven er drie over, waarvan de winnaar de zeggenschap krijgt over opgebouwde prijzenpot, die hij naar eigen inzicht moet delen met de nummer twee.”

En die zal de winnaar op zijn blauwe ogen moeten vertrouwen of hij daadwerkelijk een lekker bedrag heeft afgestaan?
„Of zíjn macht laten gelden, door de koffertjes te ruilen..! Een dosis sadisme zit er wel in De 80’s & 90’s Kwis”, grijnst Van Gangelen, de man met het hoofd van een Romeinse overheerser. „Maar dat is toch juist lollig?”
pi_34788563
Lijkt me een leuke quiz... ga zeker kijken .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_34803081
Ik zit klaar.
pi_34804250
Best aardig. Niet spectaculair.

Onderwerpen zijn leuk natuurlijk, muziekronde is erg leuk. Fragmenten ook wel prima.

Dingen die me zo tegenspreken zijn die verschrikkelijke achtergrondmuziek. Kunnen ze gewoon weglaten. Denk ook dat er teveel mensen zijn. 5 mensen had denk ik de max moeten zijn. Verder lijkt het natuurlijk gewoon op de zwakste schakel in opzet. Ga wel kijken tot de laatste aflevering van de week, hoe het precies gaat met de finale.
pi_34804319
Leuke quiz, soms wel hele makkelijke vragen maargoed...
pi_34807781
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:13:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Trouwste user 2022 maandag 6 februari 2006 @ 21:08:49 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_34807858
JJ is afschuwelijk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34808051
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Best aardig. Niet spectaculair.

Onderwerpen zijn leuk natuurlijk, muziekronde is erg leuk. Fragmenten ook wel prima.

Dingen die me zo tegenspreken zijn die verschrikkelijke achtergrondmuziek. Kunnen ze gewoon weglaten. Denk ook dat er teveel mensen zijn. 5 mensen had denk ik de max moeten zijn. Verder lijkt het natuurlijk gewoon op de zwakste schakel in opzet. Ga wel kijken tot de laatste aflevering van de week, hoe het precies gaat met de finale.
idd, vond t wel grappig, maar niet heel erg bijzonder. Had eigenlijk gehoopt op wat meer fragmenten en minder foto's; dat verlevendigt de boel toch nog wel wat extra. Maargoed, ze moeten natuurlijk 5 afleveringen met een jaar vullen dus zullen ze niet al het toffe in 1 uitzending proppen
pi_34812637
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:07 schreef Mikkie het volgende:

Ach ja, wie weet... wellicht binnenkort. Alleen die JJ is echt een drol. .
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34826912
161.000 kijkers op de eerste dag.
pi_34874587
Tsja, die JJ blijft verschrikkelijk. De manier waarop hij zinnen uitspreekt is echt verschrikkelijk . Maar de fragmenten maken veel goed .
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:07:09 #14
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_34875974
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
161.000 kijkers op de eerste dag.
203.00 op de tweede dag.
pi_35784409
Na weggeweest te zijn, nu om 19.30.
pi_35784537
Ik kijk niet want ik kan JJ niet verdragen. Hen me dood zitten ergeren bij De Slimste
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 maart 2006 @ 19:35:37 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35784628
ik weet vrijwel alles tot nu toe
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36241784
hmm hoorde net zo'n nummer in dat programma gelijk aan het begin, heb er volgens mij ook een happy hardcore nummer van gehoord maar weet niet meer hoe die heet, iemand toevallig het begin gezien ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')