De volgende zaken staan al op het programma:
- Empire State Building.
- Circle Line Cruise, rondje Manhattan in 3 uur.
- Guggenheim Museum.
- Intrepid Sea and Air Museum.
- Metropolitan Museum of Arts.
- Ground Zero
- Basketball wedstijd in Madison Square Garden
- Stadwandelingen.
- Shoppen.
- Limoride back to the airport (met champagne).
Zijn er nog meer mensen in New York geweest? Wat is er nog meer leuk om te doen? Tips zijn altijd welkom
Foto's om in de stemming te komen natuurlijk ook!
quote:Alleen New York...is maar even tussendoor!
Op maandag 26 november 2001 18:31 schreef juss het volgende:
voor 5 daagjes ff naar Amerika?
quote:Het is heel leuk om je door een New Yorker een paar uus rond te laten leiden. Die gaat dan naar de buurt die je hebt uitgekozen of hij/zij kiest zelf een buurt uit. Het is helemaal gratis en je krijgt nog een dagkaart voor de metro er gratis bij: www.bigapplegreeter.com
Op maandag 26 november 2001 18:31 schreef Strolie75 het volgende:
Zo, net een reis naar New York geboekt. Ik ga van 13 Februari t/m 18 Februari.De volgende zaken staan al op het programma:
- Empire State Building.
- Guggenheim Museum.
- Ground Zero
- Limoride back to the airport (met champagne).Zijn er nog meer mensen in New York geweest? Wat is er nog meer leuk om te doen? Tips zijn altijd welkom
Onze gids werkte in het WTC ( ) en vond het gewoon leuk om af en toe mensen de stad te laten zien.
Verder moet je wat tijd vrijmaken voor Central Park, dat vond ik echt geweldig!
Ook zou je natuurlijk een how kunnen bezoeken op Broadway. Dat is ook altijd heel leuk.
En een rondleiding door het gebouw van de VN is de moeite waard. Je komt dan in alle zalen waaronder bv de Veiligheidsraad.
Veel plezier alvast!
quote:Ik vond het tegenvallen. De skeletten zijn aardig en de filmvoorstelling over het ontstaan van het heelal is in de mooiste sterrenkoepel ter wereld. Maar voor de rest, erg saai hoor...
Op maandag 26 november 2001 19:35 schreef cptmarco het volgende:
Wat ik erg leuk vond:
Museum of NAtural History - o.a. gave dino skeletten
quote:cool! have a nice trip!
Op maandag 26 november 2001 18:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Alleen New York...is maar even tussendoor!
Of hier: Reisverslag: New York
In het laatste topic kun je lezen wat ik gedaan heb de 2e keer dat ik in NYC was. De eerste keer heb ik oa:
Genoeg ideeën? Vragen?
quote:Ik Heb Er 2 Jaar Gewooond Jonge!
Zijn er nog meer mensen in New York geweest? Wat is er nog meer leuk om te doen? Tips zijn altijd welkomFoto's om in de stemming te komen natuurlijk ook!
Virgin Megastore Op Times Square Is Cool!
Aan de Overkant Wordt MTV America Opgenomen!
Met Veel Gillende Wijven Tegen 4 Uur Wanneer
Total Request Live Op TV Is Gepresenteerd Dooor
Carson Daily!
quote:Ik kom regelmatig in New York en elke keer als ik daar ben heb ik weer zo'n "ik ben weer thuis" gevoel.
Op maandag 26 november 2001 18:31 schreef Strolie75 het volgende:Zijn er nog meer mensen in New York geweest? Wat is er nog meer leuk om te doen? Tips zijn altijd welkom
Je hebt voldoende tips gehad voor wat betreft bezienswaardigheden. Maar ik heb wel een leuke tip voor wat betreft uit eten. Ik weet niet of je alleen of met je vriendin gaat.
Maar als je met je vriendin gaat dan zou ik eens gaan eten in het New York Mariott Marquis Hotel (Op Broadway). In The View restaurant voor een mooi uitzicht over NYC tijdens het eten.
quote:En ook al ga je daar niet eten, je moet er gewoon heen om de liften daar te bekijken/uitproberen; prachtig gebouw !
Op dinsdag 27 november 2001 22:32 schreef R.Brunswijk het volgende:[..]
...
Maar als je met je vriendin gaat dan zou ik eens gaan eten in het New York Mariott Marquis Hotel (Op Broadway). In The View restaurant voor een mooi uitzicht over NYC tijdens het eten.
-Washington Park
-De metro
-SoHo
-Chinatown en Little Italy. Je kan echt goedkoop en lekker eten in Chinatown, als je effe niet op al die ge-etaleerde darmen let
-Time Square
-Battery Park; boottocht naar Vrijheidsbeeld en Ellis Island.
-Zoo in Central Park
-'Obscure' kroegjes (bijv. hoek 5th Av/33rd St), lekker goedkoop !
-...enfin, er is dus meer dan genoeg te zien/doen !
Have fun !
quote:Vond ik zeker een mooi museum.
Op maandag 26 november 2001 19:35 schreef cptmarco het volgende:
Museum of Natural History - o.a. gave dino skeletten
En nog een low budget tip: Neem de pont naar Staten Island. Die is gratis en dan heb je een mooi uitzicht op de skyline van downtown Manhattan (wat minder mooi nu uiteraard ) en vrijheidsbeeld. En je kunt altijd terug gaan met de bus over de Verrezano-Narrows Bridge naar Brooklyn. Dan zie je wat meer dan alleen Manhattan.
quote:Ik wou ook een boottochtje aanraden, maar inderdaad het is nu heel wat minder. Ik vraag me ook af òf ze nog varen, want die boten legden aan vlak voor het World Trade Center. Aan de andere kant, dat zou wel heel veel inkomsten schelen.
Op woensdag 28 november 2001 14:40 schreef Smike het volgende:
Vond ik zeker een mooi museum.En nog een low budget tip: Neem de pont naar Staten Island. Die is gratis en dan heb je een mooi uitzicht op de skyline van downtown Manhattan (wat minder mooi nu uiteraard
) en vrijheidsbeeld. En je kunt altijd terug gaan met de bus over de Verrezano-Narrows Bridge naar Brooklyn. Dan zie je wat meer dan alleen Manhattan.
ben dan toch al in de states, en krijg dan mgl een weekendje NY aangeboden door mijn vriendin >> ben nl. 17 febr. jarig
maar thanx allemaal voor de tips ... weet nu ook genoeg te doen
quote:Misschien een stomme vraag en als je er geen antwoord op wilt geven vind ik het ook prima. Maarruh, mag ik weten wat dat ongeveer kost..?
Zo, net een reis naar New York geboekt. Ik ga van 13 Februari t/m 18 Februari.De volgende zaken staan al op het programma:
- Empire State Building.
- Guggenheim Museum.
- Ground Zero
- Stadwandelingen.
- Shoppen.
- Limoride back to the airport (met champagne).Zijn er nog meer mensen in New York geweest? Wat is er nog meer leuk om te doen? Tips zijn altijd welkom
Foto's om in de stemming te komen natuurlijk ook!
Cart,
quote:Ik gok..alles inclusief...zo'n fl 2500,- per persoon.
Op vrijdag 25 januari 2002 01:09 schreef Carterman het volgende:
Misschien een stomme vraag en als je er geen antwoord op wilt geven vind ik het ook prima. Maarruh, mag ik weten wat dat ongeveer kost..?Cart,
Iemand hier ervaring mee?
Cart,
Krispy Kreme
Home of the best donuts! Oorspronkelijk begonnen in NYC, inmiddels door heel de VS. Altijd druk en als het logo brandt, zijn er net verse donuts gemaakt. Ik heb ooit om vier uur 's nachts in een rij van vijftig man gestaan, maar ze waren het waard! (O.a. 265 West 23rd St.)
Katz's Deli
Bekend uit de film When Harry Met Sally (het nep-orgasme van Meg Ryan vond hier plaats) en bekend om de lekkerste pastrami sandwich in de stad. (205 East Houston St.)
Tom's Restaurant
Bezongen door Suzanne Vega en veelvuldig te zien in Seinfeld (alleen de buitenkant!). Van binnen een typisch buurtrestaurant met vette hamburgers en onbeschoft personeel. Wel leuk om mee te maken! (2880 Broadway)
Verder: bezoek 's avonds eens een goede comedy club! De beste line-up is in het weekend (vr-za). Enkele goede adressen:
* Gotham Comedy Club (34 West 22nd St.)
* Comedy Cellar (117 MacDougal St.)
* Carolines on Broadway (1626 Broadway)
Laatste tip: Koop bij aankomst een Time Out Magazine of een Village Voice bij een krantenkiosk voor meer avondtips (overdag heb je inmiddels wel genoeg te doen voor vijf dagen, denk ik..!)
quote:Bijna, exl. toegengskaartjes voor musea en limousine 2800 piek p.p.
Op vrijdag 25 januari 2002 01:10 schreef Mike het volgende:
Ik gok..alles inclusief...zo'n fl 2500,- per persoon.
quote:Inderdaad, thanks voor de tips
Op zaterdag 26 januari 2002 16:36 schreef Fling het volgende:
Je mist nog wat eet- en avond tips!
Het komt nu wel erg dichtbij!
quote:Leuk om te doen?!
Op maandag 26 november 2001 18:31 schreef Strolie75 oa het volgende:
- Ground Zero
Wat is er nog meer leuk om te doen?
quote:-zucht-
Op dinsdag 29 januari 2002 21:08 schreef Sphere het volgende:
Leuk om te doen?!
En wél eenplaatsen?
Ik ben Maandag terug met foto's en een reisverslag (als daar behoefte aan is!).
Was helemaal te gek! Ik zal snel wat foto's plaatsen.
Meest indrukwekkend was toch wel Ground Zero
quote:Vertel, vertel! Het is mijn lievelingsstad.
Op maandag 18 februari 2002 19:40 schreef Strolie75 het volgende:
Pffff...net terug!Was helemaal te gek! Ik zal snel wat foto's plaatsen.
Meest indrukwekkend was toch wel Ground Zero
quote:Ik moet nog even de foto's van mijn digitale camera afhalen (338 stuks), in de loop van de week zal ik wat posten.
Op maandag 18 februari 2002 19:46 schreef static het volgende:
Vertel, vertel! Het is mijn lievelingsstad.
Ground Zero was erg indrukwekkend. Ze zijn momenteel ondergronds aan het werken dus veel van het WTC zie je niet meer. Echter, de schade aan de omliggende gebouwen is ook enorm. Verder hangt er nog steeds een hele nare lucht die je aan het begin van Wall Street al ruikt. Verder is het getroffen terrein erg groot. Als je ziet hoe alles in Zuidelijk Manhattan op elkaar is geplakt verbaasd me dan niks.
Je loopt naar het uitkijkplatform via een houten stellage. Deze hangt vol met gedenktekens en verhalen van famillie van de slachtoffers.
Ik werd er erg stil van, en er waren erg veel mensen die spontaan begonnen te huilen (waaronder mijn vriendin). Ik had niet verwacht dat het zo'n indruk zou maken.
Toen ik er was in mei was er een verschrikkelijke smog. Ik kreeg daardoor erg last van m'n lenzen.
quote:Eerst paar dagen was het erg droog (of was dat smog?), ik had ook erg last van mijn lenzen. Laatste twee dagen werd het een stuk vochtiger en regende het af en toe zelfs. Toen viel het wel mee.
Op maandag 18 februari 2002 19:54 schreef Mike het volgende:
Strolie75, hoe was het met de lucht?Toen ik er was in mei was er een verschrikkelijke smog. Ik kreeg daardoor erg last van m'n lenzen.
quote:Kaartje moest je in Fulton halen. Daar een half uur in de rij gestaan. Dan krijg je een ticket met een bepaalde tijd erop (bv tussen 12:00 en 12:30). Vervolgens loop je naar het WTC toe. Daar hebben we een kwartier in de rij gestaan.
Op maandag 18 februari 2002 19:58 schreef static het volgende:
Moest je lang wachten tot je bij Ground Zero mocht komen? Ik geloof dat je een (gratis) kaartje moet hebben, toch?
quote:ben er ook van het weekend geweest (15-18febr) en vond ground zero wel indrukwekkend maar heb bij lange na niet zoiets ervaren wat je hierboven beschrijft >> werd er wel wat stil van, maar er staan toch genoeg mensen gewoon te praten en er worden natuurlijk heel veel foto's genomen.
Op maandag 18 februari 2002 19:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ground Zero was erg indrukwekkend. Ze zijn momenteel ondergronds aan het werken dus veel van het WTC zie je niet meer. Echter, de schade aan de omliggende gebouwen is ook enorm. Verder hangt er nog steeds een hele nare lucht die je aan het begin van Wall Street al ruikt. Verder is het getroffen terrein erg groot.
Je loopt naar het uitkijkplatform via een houten stellage. Deze hangt vol met gedenktekens en verhalen van famillie van de slachtoffers.Ik werd er erg stil van, en er waren erg veel mensen die spontaan begonnen te huilen (waaronder mijn vriendin). Ik had niet verwacht dat het zo'n indruk zou maken.
verder vond ik 42nd street en times square het meest in drukwekkend. Tis alleen zo fucking duur allemaal.
St Patrick's Cathedral
VN
Chrystler Building
Vrijheidsbeeld
Brooklyn Bridge
Wall Street
Ground Zero (WTC)
Ground Zero (WTC)
42nd Street
Strawberry Field (Central Park)
Had je trouwens nog bij één van die adresjes gegeten die ik je gegeven had?
quote:Thanks, en dan zijn deze nog geresized en compressed!
Op maandag 04 maart 2002 14:37 schreef Fling het volgende:
Potverdorie Strolie, wat haal jij een mooie foto's van die camera af! Echt schitterend!
quote:Nee, helaas niet aan toegekomen.
Had je trouwens nog bij één van die adresjes gegeten die ik je gegeven had?
quote:Meteen een reden om nog een keer terug te gaan dan, nietwaar?
Op maandag 04 maart 2002 16:15 schreef Strolie75 het volgende:Nee, helaas niet aan toegekomen.
quote:Echt wel, ik heel veel gezien, maar lang niet alles!
Op maandag 04 maart 2002 16:18 schreef Fling het volgende:
Meteen een reden om nog een keer terug te gaan dan, nietwaar?
Machtige stad!
quote:Maar ik denk dat je het na 5 dagen toch ook wel een beetje zat was? Ik vond de afstanden, de drukte en de het gebrek aan lekker eten erg vermoeiend.
Op maandag 04 maart 2002 16:19 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Echt wel, ik heel veel gezien, maar lang niet alles!
Machtige stad!
quote:Inderdaad, en mijn voeten deden wel heel erg pijn na die 5 dagen!
Op maandag 04 maart 2002 16:33 schreef MeneerTim het volgende:
Maar ik denk dat je het na 5 dagen toch ook wel een beetje zat was? Ik vond de afstanden, de drukte en de het gebrek aan lekker eten erg vermoeiend.
Maar ik ga zeker nog een keer terug.
quote:Terwijl het metronet toch behoorlijk uitgebreid is...
Op maandag 04 maart 2002 16:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Inderdaad, en mijn voeten deden wel heel erg pijn na die 5 dagen!
Maar ik ga zeker nog een keer terug.
quote:Onder de grond zie je niks.
Op maandag 04 maart 2002 17:08 schreef k_man het volgende:
Terwijl het metronet toch behoorlijk uitgebreid is...
quote:Obder de grond kom je soms de interessantste inwoners tegen...
Op maandag 04 maart 2002 17:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Onder de grond zie je niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |