quote:Op zondag 5 februari 2006 20:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus als ik Sharon tot profeet uitroep in mijn eigen religie kunnen die spotprenten van hem niet meer door de beugel?
Een van de dingen die moslims zo hypocriet maakt. Niets van de Westerse wereld willen weten, Europa het kanker noemen, maar ondertussen wel willen profiteren van de welvaart met de daarbij behorende faciliteiten als relatief goed onderwijs, gezondheidszorg en een sociaal vangnet. Jammeren om hulp na aardbevingen, overstromingen of welke natuurramp dan ook. Als er vervolgens hulp komt vanuit het Westen, wordt je met open armen ontvangen. Maar wanneer de huizen, scholen en ziekenhuizen eenmaal overeind staan mag je oprotten, tot de volgende ramp plaatsvindt. En in die tussenperiode doet men niets liever dan schelden en spugen op de gehele Westerse wereld.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:36 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Al die haat tegen moslims heeft een voedingsbron en is niet uit de lucht komen vallen. Aanslagen, misdragingen van jongeren en dergelijke zijn de reden dat jullie geloof zo\'n slechte reputatie heeft .... En het oplossen van dat imago ligt toch werkelijk bij moslims ....
Ik zou graag feiten zien van je beweringen. Na de Tsunami heeft de westerse wereld de hulp opgezet en in Pakistan zijn het ook de westerlingen die hulp boden.
Ik zie het verbranden van vlaggen en het publiceren van haatprenten op vergelijkbare niveau.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:46 schreef Thuodor het volgende:
Het beangstigt me dat hier zoveel mensen de mensen die zichzelf \'\'demonstranten\'\' noemen verdedigen. Het lijkt er op dat mensen het tollereren dat er mensen haast afgeslacht worden om een paar tekeningen, waar ze zelf ook absoluut niet vies van zijn.
Ze steken deense vlaggen in de fik, als wij hun vlag in de fik steken, is de wereld te klein, want dan heb je een heilig teken verbrand. Dreigementen als \'\'Slacht alle Denen af die je tegen komt\'\' zijn (helaas) absoluut niet zeldzaam. En dat tuig word hier verdedigt, ik kan er met m\'n hoofd niet bij![]()
Zulke dingen heb ik iig niet meegekregen maar goed wellicht heb je daar wat betere bronnen van zodat ik me daarin kan verdiepen.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:46 schreef Super7fighter het volgende:
Als veel Deense populisten en kranten de Islam een kanker in Europa noemen en moslims de pest van Denemarken dan valt dat zeker onder een haatcampagne.
Ik kan me niet herinneren dat in Denemarken beeltenissen van Mohammed in brand gestoken zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:48 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik zie het verbranden van vlaggen en het publiceren van haatprenten op vergelijkbare niveau.
De Deense vlag representeert het symbool van de Denen, en de profeet Mohammed symboliseert de Islam. De vlag van de agressor wordt dus verbrandt.
Als jij niet zo'n onzinnige vraag stelt.quote:
Je hebt het over \'systematische haatcampagnes in veel Europese landen\'. Dat zou betekenen dat er veel méér landen dan alleen Denemarken hieraan meedoen en dat er nauwelijks een milder tegengeluid te horen.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:46 schreef Super7fighter het volgende:
Als veel Deense populisten en kranten de Islam een kanker in Europa noemen en moslims de pest van Denemarken dan valt dat zeker onder een haatcampagne.
Het is natuurlijk wel onterecht dat de Denen daar nu op gepakt worden, maar die prenten die de imams laten zien zijn natuurlijk ook wel gemaakt. In het Westen. Wat dat betreft genoeg reden om alsnog "het Westen daarop te pakken".quote:Op zondag 5 februari 2006 20:45 schreef Mikrosoft het volgende:
De Deense imams verspreidden veel ergere prenten van Mohammed in islamitisch Midden-Oosten dan dat Jyllands-Posten heeft gepubliceerd in Denemarken. Wat te denken daarvan? Zijn de imams dan niet erger in de ogen van beledigde moslims of wordt er met twee maten gemeten?
Waarom is dat onzinnig? Waarom zou een figuur die jij als profeet beschouwt niet bespot mogen worden, terwijl iemand die ik als profeet wil zien wel bespot mag worden?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als jij niet zo\\\'n onzinnige vraag stelt.
Wat wel en niet onder heiligschennis of belediging valt, is anders tamelijk willekeurig en tradiitoneel.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als jij niet zo\'n onzinnige vraag stelt.
En hoe verklaar je dan de aanvallen op ambassades?quote:Ik zie het verbranden van vlaggen en het publiceren van haatprenten op vergelijkbare niveau.
De Deense vlag representeert het symbool van de Denen, en de profeet Mohammed symboliseert de Islam. De vlag van de agressor wordt dus verbrandt.
Er is geen sprake van 'agressie', er is sprake van een spotprent. Er is niks schadelijks aan de tekening van de kop van Mohammed. Leer dat nou eens verdomme.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:48 schreef Super7fighter het volgende:
Ik zie het verbranden van vlaggen en het publiceren van haatprenten op vergelijkbare niveau.
Het gerucht ging dat er Koran zouden worden verbrand op een plein in Kopenhagen. Om die reden liep de boel toch ook uit de hand daarzo?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef Plato1980 het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat in Denemarken beeltenissen van Mohammed in brand gestoken zijn.
Men had een gerucht gehoord dat men in Denemarken een Koran had verbrand.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:51 schreef Thuodor het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dan de aanvallen op ambassades?
Het GERUCHT ging.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:52 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het gerucht ging dat er Koran zouden worden verbrand op een plein in Kopenhagen. Om die reden liep de boel toch ook uit de hand daarzo?
Wat gek, zo is de Koran ook ontstaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:52 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het gerucht ging dat er Koran zouden worden verbrand op een plein in Kopenhagen. Om die reden liep de boel toch ook uit de hand daarzo?
Ongetwijfeld zal er met het joodse geloof ook spot zijn gedreven in arabische kranten.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:43 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het gaat hier om individuele Joden, zoals Sharon.
Sharon is zover ik weet geen profeet in het Jodendom.
Zelf zou ik ook weinig moeite met de haatprenten hebben gehad, als ze in plaats van de profeet Al-zarqawi hadden getekend.
Op het moment dat zoiets zou gebeuren (koranverbranding) zou daar ook in Europa, door westerlingen, heftig tegen geprotesteerd worden. Kwestie van hand in eigen boezem steken.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:52 schreef Youssef het volgende:
Je vind het dus niet raar dat moslims kwaad worden op spotprenten gericht tegen hun terwijl zijzelf wel spotprenten maken gericht tegen bv joden?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, ik kan wel begrijpen dat ze alsnog boos worden als ze zelf beledig worden.
Spotprenten Mohammed / Jyllands Posten krijgt in eigen land weinig steunquote:Op zondag 5 februari 2006 20:49 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Zulke dingen heb ik iig niet meegekregen maar goed wellicht heb je daar wat betere bronnen van zodat ik me daarin kan verdiepen.
Daarnaast, de Islam komt op z\'n zachtst gezegd niet altijd positief in het nieuws en dat wordt aan de ene kant veroorzaakt door populisten e.d. maar aan de andere kant net zo goed veroorzaakt door de moslims zelf.
Ach het is een boek, waar maken ze zich druk om ? Ik heb weinig christenen een oproep zien plaatsen om elke moslim die ze tegenkwamen af te slachten vanwege het versnipperen van Bijbels in Saudie Arabie zoals pas in het nieuws was.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:54 schreef Ringo het volgende:
Op het moment dat zoiets zou gebeuren (koranverbranding) zou daar ook in Europa heftig tegen geprotesteerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |