Hier geef je precies aan waar het omgaat trouwens. De islam kennen wij niet en is vreemd voor ons en dus is het blijkbaar de vijand.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:12 schreef Ringo het volgende:
Waarom die krampachtige bescherming van een symbool dat niet eens het jouwe is?
Nee, dat is juist de grote kwestie hier. Als je dat ontkent dan heb je echt oogkleppen op. Moslims in alle moslimlanden pleiten voor het straffen van iedereen die het lef heeft gehad om deze spotprenten te publiceren, en doen daarmee een doelbewuste aanval op de westerse vrijheid van meningsuiting. Als we daaraan zouden toegeven dan kunnen we bij wijze van spreken net zo goed Balkenende direct laten opvolgen door een ayatolla.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik bestrijd alleen degenen die doen alsof onze vrijheid van meningsuiting op het spel zou staan want dat is echt te gek voor woorden en een volledig vals argument.
Het gedrag van de moslims naar aanleiding van die spotprentjes zijn in mijn ogen nou niet bepaald een kenmerk van een bevriende groepering. Dat kun je wel proberen te bagatelliseren, de beelden zeggen genoeg.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier geef je precies aan waar het omgaat trouwens. De islam kennen wij niet en is vreemd voor ons en dus is het blijkbaar de vijand.
Pretenderen dat elke moslim om het ritueel slachten van de tekenaars vraagt getuigt niet echt van inzicht. De meesten zullen het niet echt kunnen waarderen maar laten het daarbij. De siuatie in het midden-oosten betrekken op de moslims hier is niet realistisch.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Moslims in alle moslimlanden pleiten voor het straffen van iedereen die het lef heeft gehad om deze spotprenten te publiceren, en doen daarmee een doelbewuste aanval op de westerse vrijheid van meningsuiting.
Dat ben ik roerend met je eens, ze zijn helemaal geen aandacht waard. Gewoon totaal negeren die idioten.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:22 schreef gelly het volgende:
Waarom uberhaupt aandacht schenken aan dergelijke marginale idioten vraag ik me dan af. Daar is de AEL precies op uit.
Daar gaat het wél om. Het gaat om het recht een symbool te bespotten wanneer dat symbool als mascotte wordt ingezet voor zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:18 schreef SCH het volgende:
Ik bestrijd alleen degenen die doen alsof onze vrijheid van meningsuiting op het spel zou staan want dat is echt te gek voor woorden en een volledig vals argument.
Het gaat helemaal niet over die cartoons.
De vrijheid van meingsuiting wordt bedreigd omdat mensen moeite hebben met plaatjes van Mohammed? Voor mij is die vrijheid toch echt voor heel andere zaken van waarde. Ik kan ook heel goed leven zonder plaatjes van Mohammed. Jij niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, dat is juist de grote kwestie hier. Als je dat ontkent dan heb je echt oogkleppen op. Moslims in alle moslimlanden pleiten voor het straffen van iedereen die het lef heeft gehad om deze spotprenten te publiceren, en doen daarmee een doelbewuste aanval op de westerse vrijheid van meningsuiting. Als we daaraan zouden toegeven dan kunnen we bij wijze van spreken net zo goed Balkenende direct laten opvolgen door een ayatolla.
The newspaper asked illustrators to make the cartoons after reports that artists were reluctant to illustrate a book on Mohammed for fear of Muslim retribution. The daily's editors said the cartoons were a test of whether the threat of Islamic terrorism had limited the freedom of expression in Denmark.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:12 schreef SCH het volgende:
Niemand stelt de vraag waarom die Deense krant deze bewuste provocatie heeft gedaan
Experiment geslaagd.quote:en wat we daarmee winnen?
Dat die zeker niet probleemloos is, is hiermee aangetoond. Verder houd je er nogal een hoge standaard op na voor satirische publicaties/quote:Is de vrijheid van meningsuiting er enorm mee opgeschoten
Dat is subjectief.quote:door die 12 slechte en nogal sneue cartoons?
Waarom niet?quote:Waarom moet dat perse kunnen?
Ach, het was een retorische vraag. :') .quote:Ik kan je het wel vertellen hoor als je dat wilt. Het is precies dezelfde reden waarom mensen zo geschokt reageren op deze ael-prents. Het gaat allemaal uit van het principe: wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.
Doe maar zonder saus, dat plakt zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:27 schreef Eightball het volgende:
Jongens, het voetbal begint zo, ik ga spare-ribs bestellen.
Eightball, 1 portie hot,
SCH, 2 porties sweet-souer,
gelly, 1 portie sweet,
...
SCH, ik ben je saus een beetje kwijt, knof was het toch?
Anyone?
Ik pretendeer dat helemaal niet, in vele moslimlanden zijn ambassadeurs op het matje geroepen om tekst en uitleg te geven over de publicatie van deze prenten. We praten in mijn ogen ook niet over de moslims hier maar over die idioten die ik op tv allerlei westerse gebouwen en symbolen in brand zie steken en die op die manier proberen te bereiken dat wij onze verworven vrijheden op geven om de moslims in die landen te vriend te houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Pretenderen dat elke moslim om het ritueel slachten van de tekenaars vraagt getuigt niet echt van inzicht. De meesten zullen het niet echt kunnen waarderen maar laten het daarbij. De siuatie in het midden-oosten betrekken op de moslims hier is niet realistisch.
Klopt, maar de vraag is: In hoeverre laten moslims hier zich opruien door de oproepen van leiders uit Islamitische landen om iedereen die Mohammed beledigt om te brengen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Pretenderen dat elke moslim om het ritueel slachten van de tekenaars vraagt getuigt niet echt van inzicht. De meesten zullen het niet echt kunnen waarderen maar laten het daarbij. De siuatie in het midden-oosten betrekken op de moslims hier is niet realistisch.
Mét natuurlijk! duh.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef SCH het volgende:
Jij zonder spek toch?
Van mij mag je. Het gebeurt ook dagelijks overal. Maar ik zie niet in waarom mijn vrijheid van meningsuiting in het geding is als anderen me vragen dat niet te doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:27 schreef Ringo het volgende:
Waarom zou ik hem dan niet als onderwerp van een spotprent mogen maken?
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef SCH het volgende:
[..]
De vrijheid van meingsuiting wordt bedreigd omdat mensen moeite hebben met plaatjes van Mohammed? Voor mij is die vrijheid toch echt voor heel andere zaken van waarde. Ik kan ook heel goed leven zonder plaatjes van Mohammed. Jij niet?
Freudiaantje, zo zwart als roet....quote:Het gaat helemaal niet over de principes maar als het er op aan komt alleen om de eigen zaak. Wat een zielige vertoning toch weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |