Jij bent ook zo selectief als het om de vrijheden gaat. Feitelijk ben je dus niet voor vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
prima dat het cidi een klacht indient. mooi voorbeeld en straks de zaag waarmee de ael weer een poot van de stoel verliest.
Als de wet overtreden wordt dan dient er toch opgetreden te worden?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent ook zo selectief als het om de vrijheden gaat. Feitelijk ben je dus niet voor vrijheid van meningsuiting?
ja en dan moet je een hoop kabaal gaan maken en een half jaar later bij dubya op bezoek en gaan klagen zodat die opstanden kan organiserenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef Gia het volgende:
Ik wil de moslims vragen om niet meer te zeggen dat Jezus niet de zoon van God is, omdat ik me dan beledigd voel.
Zoiets?
Moet ik me nu tegenover JOU verantwoorden?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef SCH het volgende:
Leg me dan eens uit waarom een plaatje van Mohammed JOUW leven zo enorm verrijkt......
Is het niet gewoon realistisch en dagelijkse praktijk om het gebruik van die vrijheid af te wegen tegen de resultaten ? Gewoon, gezond verstand zegmaar. Er is ook niemand die beweert dat je geen afbeelding van Mohammed mag maken (moslims uitgezonderd), de vraag is of het zo verstandig is en zoveel bijdraagt.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moet ik me nu tegenover JOU verantwoorden?
Of moet ik nu, heel flauw, gaan jijbakken? Waarom maak jij je zo druk om het beleid van Rita Verdonk? Waarom verrijkt het jouw leven om HAAR af te schilderen als onmenselijke kampbeul? Terwijl ZIJ alleen netjes en strikt haar werk doet?
Monty Python's Life of Brian dan ook maar verbieden. Dat was toch ook een behoorlijke belediging voor vele Christenen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat worden ze wel. Wat hypocriet om te veronderstellen dat dat niet zo is. Dan snap je er dus echt helemaal geen zak van. Als Jezus wordt afgebeeld als een hoerenloper dan voelt mijn moeder zich persoonlijk beledigd omdat Jezus voor haar een van de belangrijkste personen is. Levend ook, want voor christenen zijn die heiligen gewoon levend.
de spijker op zijn kopquote:Op zondag 5 februari 2006 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moet ik me nu tegenover JOU verantwoorden?
Of moet ik nu, heel flauw, gaan jijbakken? Waarom maak jij je zo druk om het beleid van Rita Verdonk? Waarom verrijkt het jouw leven om HAAR af te schilderen als onmenselijke kampbeul? Terwijl ZIJ alleen netjes en strikt haar werk doet?
So what als ze beledigd worden? Wie de schoen past trekt hem aan. Ik heb helemaal niets met hun religie van doen, waarom zou ik hun standpunt moeten respecteren terwijl ze onze vrijheden niet respecteren? Is dat niet heeel erg hypocriet?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat worden ze wel. Wat hypocriet om te veronderstellen dat dat niet zo is. Dan snap je er dus echt helemaal geen zak van. Als Jezus wordt afgebeeld als een hoerenloper dan voelt mijn moeder zich persoonlijk beledigd omdat Jezus voor haar een van de belangrijkste personen is. Levend ook, want voor christenen zijn die heiligen gewoon levend.
nee ik ben voor vrijheid van een rechtstaat. iets heel anders dan je me nu in de schoenen wil schuiven.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent ook zo selectief als het om de vrijheden gaat. Feitelijk ben je dus niet voor vrijheid van meningsuiting?
Die is op bepaalde plaatsen in het roergangersland van de westerse vrijheden verboden of uit de filmzalen gehaald. Vroeger op veel plaatsen in Europa.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:47 schreef basilisk het volgende:
[..]
Monty Python\'s Life of Brian dan ook maar verbieden. Dat was toch ook een behoorlijke belediging voor vele Christenen.
Hebben ze ook gedaan, 4 maanden geleden.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef MrX1982 het volgende:
Hetgene wat het CIDI doet hadden moslims(organisaties) in Denemarken ook moeten doen.
Klacht indienen en de rechter laten beslissen ipv heft in eigen handen nemen en de boel laten escaleren. Wat dat betreft getuigt het CIDI van meer beschaving.
30 jaar geleden ja. Moeten we de klok dan terugzettenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Die is op bepaalde plaatsen in het roergangersland van de westerse vrijheden verboden of uit de filmzalen gehaald. Vroeger op veel plaatsen in Europa.
Onlangs nog in de VS....quote:Op zondag 5 februari 2006 18:50 schreef basilisk het volgende:
[..]
30 jaar geleden ja. Moeten we de klok dan terugzetten
Maar vervolgens nemen ze het heft wel zelf in handen en daar neemt de intolerantie het over van het verstand/beschaving.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef basilisk het volgende:
Hebben ze ook gedaan, 4 maanden geleden.
Regering Bush stond geloof ik ook achter de kritiek van de moslim landen. Betekent nog niet dat dit ook voor Europa zou moeten geldenquote:
"Ze" ?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar vervolgens nemen ze het heft wel zelf in handen en daar neemt de intolerantie het over van het verstand/beschaving.
En hoeveel leden van Monty python zijn door Christenen aangevallen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |