Zo, vannacht weer teruggekomen van deze fantastische vakantie.
We hebben het echt enorm naar onze zin gehad op Kos. Ik zou zo weer terug willen, echt waar.
De eerste twee dagen hadden we een fiets gehuurd en waren we naar het strand van Tigaki gefietst maar daar hadden we al snel genoeg van. Dus hebben we de fietsen ingeruild voor een scooter. Heeeeerlijk!
Vanaf toen zijn we dagelijks naar Paradise Beach (Kefalos) gegaan. Was 40 km heen en weer 40 km terug. Maar aangezien het een heerlijk ritje was, was dat totaal geen punt. En Paradise Beach vonden we gegewoon zalig. Ik heb erg veel gezwommen (ook met de vissen om me heen) en gezond. Dus onze vakantie is vooral neergekomen op 2 weken chillen.
Tevens hebben we ook een keertje de Embros Thermen bezocht. Was wel leuk, maar we waren duidelijk niet de enigen. Dus daar hebben we effetjes rond gehangen en toen zijn we weer vertrokken.
Verder hebben we nog een enorme burcht bezocht (boven Kardamena) wat zeker de moeite waard was. Uiteraard hebben we daar van een aantal mooie foto's gemaakt.
En gisteren zijn we nog naarh Asklepion geweest wat erg mooi was. Uiteraard ook hiervan veel foto's genomen. En wat een schitterende omgeving!
Wat het uitgaan betreft, hebben we het lekker rustig gehouden. We gingen dan zo rond een uur of 9 richting de stad om te eten.
We zijn een aantal keren naar eenzelfde restaurant (Fanos, beetje uit het centrum) gegaan die lekker eten voorschotelde want er zijn voornamelijk restaurants die dezelfde shit hebben en op een gegeven moment heb je dat wel gehad. Maar goed, dat restaurant was dus een topper wat ons betreft.
Ook hebben we een paar keer thuis gekookt want het geld ging veel harder dan we in gedachten hadden. Dus dachten we dat het een goed idee was om die manier een klein beetje geld te besparen. Maar dat hebben we maar 3 x gedaan ofzo.
![]()
Als we daarna gingen drinken, dan gingen we vaak naar het plein waar je die fruithal hebt. Mooie sfeer daarzo!
Drie dagen geleden kwam ik er nog achter dat Kos ook nog een oud centrum heeft (duh) met de wat kleinere straatjes. Zag er leuk uit. Ik ben ff in m'n eentje gaan kijken om te checken wat er allemaal was.
En wat betreft Yiannis Appartementen, dat is ons prima bevallen. Het was een gezellig complex met veel groen er omheen en de kamers waren eenvoudig maar schoon. Bijna elke dag werd er bij ons schoongemaakt en we kregen ook regelmatig schone baddoeken.
We hebben niet echt veel rond het zwembad gehangen, wel een paar keer aan de bar met een aardige gast erachter van wie ik de naam niet weet.
Ons appartement bevond zich aan de grond. Dus het terras was een soort van goot om het zo maar te zeggen. En we keken tegen allemaal palmbomen aan (dus niet aan de kant van het zwembad). Zag er mooi uit.
Pfff, ik ben nog helemaal gaar en ik moet wel ff acclimatiseren. Maar gelukkig is het in Nederland mooi weer momenteel dus dat verzacht de pijn een beetje.
![]()
Ik zo echt wel weer terug willen naar Kos!
[ Bericht 5% gewijzigd door ruby op 11-09-2006 13:25:26 ]