nee hoor, daar hebben we hier een rechter voor.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
en de ilberale democratie die gaat wel in tegen belediging en provocatie
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:
[..]
jawel dat heeft ie wel gedaan. de de Arabische wereld protesteerde bij Denemarken maar die wou niks tegen aan doen.
quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het idd.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Gia het volgende:
Ik ben geen moslim en mag denken wat ik wil van Mohammed. Als ik het een uit de kluiten gewassen kleuter vind met een dikke duim waar hij allerlei verhaaltjes uitzuigt, dan moet ik dat weten.
Als ik daar een tekening van wil maken, moet ik dat ook weten. En hier in het westen mag ik zo\\\'n grappige tekening ook nog publiceren.
Nee dan mag je ze nog steeds niet beledigen, alleen ophangen of opblazen.quote:
Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaarquote:Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef milagro het volgende:
[..]
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.
Dat er zo iets is als persvrijheid.
Zodra de regering zich gaat bemoeien met wat er wel en niet in de kranten mag staan, krijg je precies wat wij hier niet willen, namelijk Midden Oosten praktijken, waar democratie een niet bestaand woord is, immers zo zeggen ze daar, Islam, Sharia en democratie gaan niet samen
had ie allang stokslagen gehad, hij praat immers met ongelovigenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.
Exact! Dit is de essentie van het hele "probleem" met die cartoons.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef milagro het volgende:
[..]
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.
Dat er zo iets is als persvrijheid.
Zodra de regering zich gaat bemoeien met wat er wel en niet in de kranten mag staan, krijg je precies wat wij hier niet willen, namelijk Midden Oosten praktijken, waar democratie een niet bestaand woord is, immers zo zeggen ze daar, Islam, Sharia en democratie gaan niet samen
ach, flikker toch op, man... in Islamitische landen wordt er al jarenlang een enorme hetze gevoerd tegen bijvoorbeeld joden en nu een deen een paar spotprenten maakt, juist om dat aan de kaak te stellen, is met terugwerkende kracht ineens alles wat moslims fout doen daardoor gerechtvaardigd? Jij heb echt geen gevoel voor verhoudingen.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
sinds deze week mag je iedereen beledigen
wat is er nou mis mee als je geen mensen beledigt die zo een sterke waarde hechten aan hun geloofquote:Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.
Ja, handig als één iemand bepaalt wat die 1,3 miljard moslims moeten denken, doen enz.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaar
Beweren dat Jezus niet de zoon van God is, is dan ook strafbaar. Dat vind jij wenselijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaar
Zou jij het begrip 'belediging' juridisch voor mij willen definiëren?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:
ik moet zeggen dat ik dit een hele slimme zet vind van denemarken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt op zich niet veel uit
hij liet zien dat Denemarken houdt van beledigen
dat was enkele uren geleden alquote:Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef rutger05 het volgende:
Uch. Heeft iemand hier het nieuws nog meegekregen (nu op frontpage) dat nu ook de Deense ambasade in Libanon in de brand is gestoken. De Nederlandse ambasade zou zich er vlakbij bevinden.
juridisch? Da's niet nodig, dat gaat op islamitische wijzequote:Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zou jij het begrip \'belediging\' juridisch voor mij willen definiëren?![]()
Misschien hecht ik wel waarde aan zaken die lijnrecht ingaan tegen dat geloof. In jouw visie moet daar dan ook rekening mee gehouden worden. Ik wil bijvoorbeeld graag een keer in Mekka rondkijken en ik ben diep beledigd omdat dit niet kans als heiden zijnde.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef Meki het volgende:
[..]
wat is er nou mis mee als je geen mensen beledigt die zo een sterke waarde hechten aan hun geloof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |