abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34757985
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, we hebben immers geleerd dat je niet van de islam of de moslims of de Marokkanen mag spreken. Het gaat altijd om heel kleine groepen. Maar goed, dat zijn natuurlijk onvergelijkbare grootheden. Een futiliteit als twee passagiersvliegtuigen door torens rossen en een afschuwelijke misdaad als het plaatsen van cartoons van de profeet. In dat laatste geval kun je best van Denemarken spreken.
Precies, je legt het 100% goed uit
  zondag 5 februari 2006 @ 13:45:58 #77
3542 Gia
User under construction
pi_34757987
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:44 schreef Meki het volgende:

[..]

maar wil je dan ook zo graag mensen onnodig beledigen ?~
Jij beweert toch ook dat Jezus niet de zoon van God is. Daarmee beledig je mij ook.

Maar het staat jou vrij dat te denken en je mag dat nog zeggen ook. Ik ga dan echt geen moskee in de fik steken.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:46:18 #78
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34758007
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:

[..]

jawel dat heeft ie wel gedaan. de de Arabische wereld protesteerde bij Denemarken maar die wou niks tegen aan doen.
Wij protesteren ook wel eens tegen bijvoorbeeld lijfstraffen of het ophangen van homo\'s. Daar gebeurt ook niets mee. Moeten we jouw huis dan ook maar in brand komen steken omdat ze in Iran onze ideeen over vrijheid beledigen? Dat slaat toch nergens op?

[ Bericht 1% gewijzigd door Flurry op 05-02-2006 13:47:46 (d/t argh :@) ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34758013
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Omdat dit ingaat tegen één van de belangrijkste grondbeginselen van een liberale democratie!
en de ilberale democratie die gaat wel in tegen belediging en provocatie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34758032
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Flurry het volgende:

[..]

Wij protesteren ook wel eens tegen bijvoorbeeld lijfstraffen of het ophangen van homo\'s. Daar gebeurd ook niets mee. Moeten we jouw huis dan ook maar in brand komen steken omdat ze in Iran onze ideeen over vrijheid beledigen? Dat slaat toch nergens op?

sinds deze week mag je iedereen beledigen
pi_34758035
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:

[..]

nee hoor, daar hebben we hier een rechter voor.
pi_34758044
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Meki het volgende:

[..]

jawel dat heeft ie wel gedaan. de de Arabische wereld protesteerde bij Denemarken maar die wou niks tegen aan doen.
jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.
Dat er zo iets is als persvrijheid.
Zodra de regering zich gaat bemoeien met wat er wel en niet in de kranten mag staan, krijg je precies wat wij hier niet willen, namelijk Midden Oosten praktijken, waar democratie een niet bestaand woord is, immers zo zeggen ze daar, Islam, Sharia en democratie gaan niet samen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34758072
quote:

[..]

Ga kolonisten van catan spelen mang!
eeeh
  zondag 5 februari 2006 @ 13:47:59 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34758073
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:43 schreef Gia het volgende:
Ik ben geen moslim en mag denken wat ik wil van Mohammed. Als ik het een uit de kluiten gewassen kleuter vind met een dikke duim waar hij allerlei verhaaltjes uitzuigt, dan moet ik dat weten.
Als ik daar een tekening van wil maken, moet ik dat ook weten. En hier in het westen mag ik zo\\\'n grappige tekening ook nog publiceren.
Zo simpel ligt het idd.

Ik vraag me trouwens af waar we hier in godsnaam nog over praten nu de brandbommen ons om de oren vliegen.

Spotprenten, WTF, de meest onschuldige vorm van satire, en daarover zo\'n kristallnacht ontketenen. En dan nog om respect durven vragen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34758080
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:40 schreef Flurry het volgende:

[..]

Behalve als ze homo of jood zijn?
Nee dan mag je ze nog steeds niet beledigen, alleen ophangen of opblazen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:48:20 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34758085
quote:

[..]

Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34758121
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef milagro het volgende:

[..]

jij snapt geloof ik niet dat in het Westen de staat geen zeggenschap heeft over de kranten, hè.
Zodra de regering zich gaat bemoeien met wat er wel en niet in de kranten mag staan, krijg je precies wat wij hier niet willen, namelijk Midden Oosten praktijken, waar democratie een niet bestaand woord is, immers zo zeggen ze daar, Islam, Sharia en democratie gaan niet samen
nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaar
pi_34758131
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Helaas voor jou woon je in een liberale democratie. Probeer het eens een tijdje in een theocratische autocratie als Saoedi-Arabië, zullen we eens zien wat je beter bevalt.
had ie allang stokslagen gehad, hij praat immers met ongelovigen
  zondag 5 februari 2006 @ 13:49:28 #89
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34758132
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Exact! Dit is de essentie van het hele "probleem" met die cartoons.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:49:40 #90
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_34758143
quote:

[..]
sinds deze week mag je iedereen beledigen
ach, flikker toch op, man... in Islamitische landen wordt er al jarenlang een enorme hetze gevoerd tegen bijvoorbeeld joden en nu een deen een paar spotprenten maakt, juist om dat aan de kaak te stellen, is met terugwerkende kracht ineens alles wat moslims fout doen daardoor gerechtvaardigd? Jij heb echt geen gevoel voor verhoudingen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_34758154
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

wat is er nou mis mee als je geen mensen beledigt die zo een sterke waarde hechten aan hun geloof
pi_34758158
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:49 schreef Meki het volgende:

[..]

nee je krijgt dan geen gezeur en geen protest als men mensen gaan beledigen dan is het strafbaar
Ja, handig als één iemand bepaalt wat die 1,3 miljard moslims moeten denken, doen enz.

Ongelooflijk, hoe bekrompen kun je zijn .
pi_34758167
Uch. Heeft iemand hier het nieuws nog meegekregen (nu op frontpage) dat nu ook de Deense ambassade in Libanon in de brand is gestoken. De Nederlandse ambassade zou zich er vlakbij bevinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 05-02-2006 14:06:31 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 5 februari 2006 @ 13:50:25 #94
3542 Gia
User under construction
pi_34758170
quote:

[..]

Beweren dat Jezus niet de zoon van God is, is dan ook strafbaar. Dat vind jij wenselijk?
  zondag 5 februari 2006 @ 13:50:49 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34758185
quote:
Zou jij het begrip 'belediging' juridisch voor mij willen definiëren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:50:52 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34758187
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:

[..]

dat maakt op zich niet veel uit
hij liet zien dat Denemarken houdt van beledigen
ik moet zeggen dat ik dit een hele slimme zet vind van denemarken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34758192
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef rutger05 het volgende:
Uch. Heeft iemand hier het nieuws nog meegekregen (nu op frontpage) dat nu ook de Deense ambasade in Libanon in de brand is gestoken. De Nederlandse ambasade zou zich er vlakbij bevinden.
dat was enkele uren geleden al
pi_34758213
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zou jij het begrip \'belediging\' juridisch voor mij willen definiëren?
juridisch? Da's niet nodig, dat gaat op islamitische wijze
pi_34758224
Ik vraag mij werkelijk af hoe lang de gematigde Europese burgers het wangedrag van relatief grote groepen moslims nog accepteren. Ben bang dat wanneer de bom barst in Europa kunnen er hele gekke dingen gebeuren.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zondag 5 februari 2006 @ 13:51:46 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34758226
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:50 schreef Meki het volgende:

[..]

wat is er nou mis mee als je geen mensen beledigt die zo een sterke waarde hechten aan hun geloof
Misschien hecht ik wel waarde aan zaken die lijnrecht ingaan tegen dat geloof. In jouw visie moet daar dan ook rekening mee gehouden worden. Ik wil bijvoorbeeld graag een keer in Mekka rondkijken en ik ben diep beledigd omdat dit niet kans als heiden zijnde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')