abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34754993
Jawel. Het geluk. Over het algemeen kan ik mezelf best als gelukkig beschouwen.

Ik had ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat wanneer men zich voorhield dat hij/zij gelukkig was, ook echt gelukkig werd (die las dus wél de artikelen in de krant die diens leven zou veranderen, en ontmoette door de instelling van het gelukkig zijn wél zijn zielsgenoot .

Maarrrr. Mijne questie was...

Wanneer zijn jullie gelukkig, wat is hier voor nodig, wat is jullie geluk voor je leven? Waar ligt het ultime geluk?

hoezee
Hallo
pi_34755445
gezondheid bezit en macht .
pi_34755510
Geluk is liefde.
Houd van jezelf en weet dat je recht hebt op geluk en de goede dingen des levens zullen als vanzelf op je pad komen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 12:55:12 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34755683
Gezondheid ,mn dochter,mn katten,joint ,geld,computer(lees Fok),chocotofs,chips en muziek.
Meer heb ik niet nodig. Het zou mij niks uitmaken als ik in een krot zou wonen ofzo.
Als ik bovenstaande dingen maar heb.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 5 februari 2006 @ 13:18:31 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34756733
Geluk is vooral niet beseffen dat je gelukkig bent.
  zondag 5 februari 2006 @ 13:23:18 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34756978
Geluk is voor mij vaak een momentopname. Het kunnen genieten en herkennen van leuke kleine dingen/mensen/dieren/situaties die ik tegenkom in m'n leven is voor mij geluk.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34764636
Gelukkig zijn, is voor mij bewustzijn..
Leven in het NU kun je het ook noemen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34765729
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:40 schreef Boswachtertje het volgende:
Gelukkig zijn, is voor mij bewustzijn..
Leven in het NU kun je het ook noemen
Dat noemt men het taoïsme... Zen
Hallo
pi_34765916
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:13 schreef snotje het volgende:

[..]

Dat noemt men het taoïsme... Zen
De weg is het doel.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34766401
90% van mijn geluk wordt bepaald door mijn eigen levensinstelling: alles kan fout gaan, maar ik kan nog gelukkig zijn, en ik kan alles hebben wat ik wil maar nog ongelukkig zijn. Ik denk dat ik gelukkig ben als ik tevreden ben over mezelf en hoe mijn leven is. Het gevoel dat als ik morgen dood ga, ik nergens spijt van hoef te hebben en zo veel mogelijk heb gedaan wat ik wilde en kon doen.
pi_34767320
Ik weet dat ik ongelukkig ben op het moment dat ik naar geluk uitzie. Geluk ervaar je op het moment, geluk is er nu, alleen weerhoudt van alles je dat te beseffen.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:04:32 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34767442
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:33 schreef -Trinity- het volgende:
90% van mijn geluk wordt bepaald door mijn eigen levensinstelling: alles kan fout gaan, maar ik kan nog gelukkig zijn, en ik kan alles hebben wat ik wil maar nog ongelukkig zijn. Ik denk dat ik gelukkig ben als ik tevreden ben over mezelf en hoe mijn leven is. Het gevoel dat als ik morgen dood ga, ik nergens spijt van hoef te hebben en zo veel mogelijk heb gedaan wat ik wilde en kon doen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 5 februari 2006 @ 19:11:57 #13
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_34769601
De minder je verlangt (naar wat dan ook), de gelukkiger je bent.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_34769823
Geluk is het ontbreken van de zoektocht naar geluk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_34814509
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:18 schreef Alicey het volgende:
Geluk is vooral niet beseffen dat je gelukkig bent.
hier ben ik het wel mee eens, alhoewel beseffen misschien al iets te ver gaat (zelf zou ik 'vinden' gebruiken)
Jaja...
pi_34815813
Ik voel me op sommige momenten ineens gelukkig. Ik kan niet echt zeggen wanneer dat precies is maar het heeft voor mij met vrijheid te maken en dat heeft niets te maken met bindingsangst of zo iets. Gewoon zijn waar je wilt zijn op dat moment en dat kan als ik alleen ben maar zo goed in een groot gezelschap zoals omringt door de hele familie. Het is een soort besef en soms overvalt het me. Jammer dat je je niet alijd gelukkig kan voelen want het is geen constant gevoel.
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 00:10:35 #17
5428 crew  miss_sly
pi_34815974
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:33 schreef -Trinity- het volgende:

Dit had ik zelf kunnen tikken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:12:25 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_34816060
Geluk is niet te omschrijven, en niet op te roepen.
Het zit hem meestal in de kleine dingetjes die het leven de moeite waard maken, en niets kosten
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_34816492
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef mazaru het volgende:
Geluk is niet te omschrijven, en niet op te roepen.
Het zit hem meestal in de kleine dingetjes die het leven de moeite waard maken, en niets kosten
Ja maar dit hoor je te vaak. Het klinkt een beetje alsof je alleen maar gelukkig kunt zijn wanneer je het niets kent. Wat is er mis met gelukkig zijn in rijkdom en een baan waarin je kunt genieten van al dat moois? Kan dat dan niet? Want dat vertellen films uit Hollywood namelijk: de armoedzaaier is gelukkiger dan de rijke schurk. Rijke schurken worden niet overvallen door het gevoel van geluk, behalve wanneer ze een wees zoals Annie vinden en rijk kunnen maken.
Ik ben niet rijk dus ik kan me zomaar gelukkig voelen bij het zien van een zwaan in een meer want dan voel ik me rijk terwijl de zogenaamde rijke stinkert daar nooit oog voor zal hebben en dat is dan toch wel gek hoor.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:28:17 #20
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34824650
Volgens onderzoek van Ben Tiggelaar staat geloven op de derde plaats van alle "gelukkigmakers" te wereld. Oftewel, gelovige mensen zijn vaak gelukkiger. Niet dat ik geloof, maar ik wilde het even gemeld hebben.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_34825698
Geluk is inderdaad in alles wat je liefhebt,al is het maar die aardige collega,de vriendelijke mevrouw/meneer achter de toonbank ,of dat kindje met een onweerstaanbare lach.
Zelf ben ik het gelukkigst na het sporten,als ik de kindjes van mijn baas zie en hoe ze reageren als ze MIJ zien (laten letterlijk alles en iedereen vallen ) en na dat leuke complimentje dat ik krijg van die wel heel leuke vrouw.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:19:24 #22
38396 mazaru
pi_34827959
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:24 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Ja maar dit hoor je te vaak. Het klinkt een beetje alsof je alleen maar gelukkig kunt zijn wanneer je het niets kent. Wat is er mis met gelukkig zijn in rijkdom en een baan waarin je kunt genieten van al dat moois? Kan dat dan niet? Want dat vertellen films uit Hollywood namelijk: de armoedzaaier is gelukkiger dan de rijke schurk. Rijke schurken worden niet overvallen door het gevoel van geluk, behalve wanneer ze een wees zoals Annie vinden en rijk kunnen maken.
Ik ben niet rijk dus ik kan me zomaar gelukkig voelen bij het zien van een zwaan in een meer want dan voel ik me rijk terwijl de zogenaamde rijke stinkert daar nooit oog voor zal hebben en dat is dan toch wel gek hoor.
Ik denk niet dat geld echt gelukkig maakt, hoe oubollig dat dan ook mag klinken.
Geld kan het leven wel makkelijker maken.

Maar ook de rijke stinkerds worden gelukkig van de kleine dingen.
Een kind dat zomaar je hand pakt, een vogeltje die vlak bij je komt fluiten.
Etc.
pi_34828255
Ze zeggen ook wel dat de liefde gelukkig maakt. Maar in het vrijgezellenleven kan men ook best gelukkig zijn. Me dunkt.
Hallo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:48:38 #24
38396 mazaru
pi_34834782
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:29 schreef snotje het volgende:
Ze zeggen ook wel dat de liefde gelukkig maakt. Maar in het vrijgezellenleven kan men ook best gelukkig zijn. Me dunkt.
Ligt er maar net aan hoe blij je met jezelf bent
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:00:12 #25
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34841592
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef snotje het volgende:
Jawel. Het geluk. Over het algemeen kan ik mezelf best als gelukkig beschouwen.

Ik had ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat wanneer men zich voorhield dat hij/zij gelukkig was, ook echt gelukkig werd (die las dus wél de artikelen in de krant die diens leven zou veranderen, en ontmoette door de instelling van het gelukkig zijn wél zijn zielsgenoot .

Maarrrr. Mijne questie was...

Wanneer zijn jullie gelukkig, wat is hier voor nodig, wat is jullie geluk voor je leven? Waar ligt het ultime geluk?

hoezee
Conclusie: geluk is een illusie. Aan deze term wordt doorgaans veel te veel gewicht toegekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')