quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:40 schreef ChatChewbacca het volgende:hele beveiligen tegen jatten is eigenlijk onzin verhaal, heb ik wels met collega fotografen besproken, en zij (werken pro voor grote organisatie) zeggen, dat jatten alleen erg is als 't groot formaat is en commercieel. De rest van 't jatwerk moet je als compliment zien. Zorg daarom dat je foto's die je niet gejat wil hebben er gewoon niet te groot op staan. Je kan 't moeilijker maken, door flash dingen te doen, of duffe javascriptjes die je met 1 click disablet. Of een ingewikkelde java applet, met anti printscreen overlays. Maar uiteindelijk zorg je er alleen voor dat je kijkers wegjaagt en diegene die die foto graag voor nop willen hebben, krijgen 'm dan toch wel. Als je 'm klein aanbiedt heb je er voor commercieel groot gebruik niets aan.
Mijn gedachte ook, alleen, waar trek je de grens met groot formaat?
Zelf heb ik al mijn pics nu gratis en voor nop in 2,2 megapixel online staan, maar aangezien dit foto's van fuivende jongeren zijn betwijfel ik of hier een "jatwaarde" aanzit.
Overigens heb ik het deeplinken voor mij onbekende sites maar ff een paar dagen uitgeschakeld, die lui hosten ze zelf maar
![]()
Zet de boel maandag weer gewoon open, ik blijf erbij dat reclame voor je werk/site op die manier voor je wordt gedaan.
En als je ooit wel je geld wil gaan verdienen met je hobby zal het een stuk makkelijker zijn als honderd duizenden al ooit je werk hebben gezien dan dat niemand ooit van je heeft gehoord.
Vergeet niet dat iedereen met een camera van 150 pleuro zich tegenwoordig al fotograaf noemt en dat je dus alleen in NL al 15 miljoen collega's hebt.