Ik zie alleen beelden waar duizenden mensen door elkaar rennen met vlaggen en zo. Het is niet echt duidelijk. Hadden de verschillende partijen maar een eigen kleur vlag, zoals met stratego.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zoals het op het Journaal werd verteld, dat eerste.
Dat is het zeker ja.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je bedoelt de politieke Islam
Nee, 'we moeten ze eerst nog een kans geven'quote:Op zondag 5 februari 2006 12:09 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan moeten we alle geldkranen maar dichtdraaien dacht ik zo...
Ik heb het ook niet over verontschuldigen, maar wie zwijgt stemt toe, zo lijkt het in ieder geval. De Islam zit in de land met een groot imago-probleem en uitleggen waar moslims wel en niet voor staan lijkt me geen overbodige luxe.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo\'n kul argument. Alsof jij als Nederlander je iedere keer zou verontschuldigen als een Nederlander opgepakt wordt met 2 tassen XTC? Moslims in Nederland hebben niets te maken met aanslagen in het buitenland. Gematigde moslims hebben niets te maken met extremistische moslims en hoeven zich derhalve ook niet te verontschuldigen.
Er is vast wel een met een bom ja... :')quote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik zie alleen beelden waar duizenden mensen door elkaar rennen met vlaggen en zo. Het is niet echt duidelijk. Hadden de verschillende partijen maar een eigen kleur vlag, zoals met stratego.
Verontschuldigen niet nee. Maar zich distantieren van de daden door te zeggen dat zulke zelfmoordenaars geen goede moslims zijn lijkt me niet meer dan redelijk, gezien het feit dat de zelfmoordenaars het wel zeggen te doen uit naam van hun religie. En zelfs dat gebeurt niet, en ik vind dat ook bedreigend om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo\'n kul argument. Alsof jij als Nederlander je iedere keer zou verontschuldigen als een Nederlander opgepakt wordt met 2 tassen XTC? Moslims in Nederland hebben niets te maken met aanslagen in het buitenland. Gematigde moslims hebben niets te maken met extremistische moslims en hoeven zich derhalve ook niet te verontschuldigen.
Nogal simplistische vergelijking. Een XTC-handelaar doet dit niet uit naam van het Nederlandse volk.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Het zou de AEL sieren als ze direct naar de rechter waren gestapt, als ze zich werkelijk zo storen aan deze spotprenten.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Spotprenten over Mohammed zijn net zo iets als spotprenten over ..... vul willekeurige schurk in ....
De AEL daarentegen is er alleen maar op uit om een rechtzaak uit te lokken, veroordeeld te worden en dan te gaan miepen en wentelen in zelfmedelijden en slachtofferschap.
Als het nou nog spotprenten over Mozes of Jaweh waren, maar dat mag dan natuurlijk weer niet
in 'z'n tulbandquote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Er is vast wel een met een bom ja... :\')
Hey, nu raak je bij mij een gevoelige snaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:00 schreef stukovich het volgende:
Kijk, now we\'re talking. Ik moet je vertellen, als moslim, dat ik zeer beledigd bent door onze Profeet die afgebeeld wordt als terrorist.
Wij, als moslims, zijn al de gebeten hond (en hiermee bedoel ik niet die extremistische dombo\'s), maar wij die er vooral op aangekeken worden. Wat heb ik te maken met homo\'s die duizenden kilometers verderop aanslagen plegen die veroordeeld worden door ons geloof.
Als ik me in een ander land zou bevinden en Nederlanders vreten daar iets ergs uit, dan zou ik me zeker wel bij de plaatselijke bevolking verontschuldigen en me ervoor schamen. Zeker als het vaker zou gebeuren.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
die nemen ze nu zelf.. wat een chaos in Beiroet. Het leger is ook al teruggetrokken.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, \'we moeten ze eerst nog een kans geven\'
:\').
Klopt, maar ze hadden natuurlijk ook wel in de gaten dat ze dan kansloos zouden zijn geweest. En een verloren rechtszaak zou hun "zaak" geen goed hebben gedaan, de AEL is nogal een polariserend clubje.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het zou de AEL sieren als ze direct naar de rechter waren gestapt, als ze zich werkelijk zo storen aan deze spotprenten.
Exact...quote:Op zondag 5 februari 2006 12:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
Nogal simplistische vergelijking. Een XTC-handelaar doet dit niet uit naam van het Nederlandse volk.
Extremisten plegen wel aanslagen uit naam van een religie. Een religie die volgend moslims geen verlichting gaat kennen en volgens hen als één groep gezien moeten worden.
Wanneer reacties op misbruik van het geloof uitblijven bespeur ik een soort sympathie ...
Dan is het nog altijd een niet erg zinvol argument, omdat er in de landen waar ze nu proberen te vertellen hoe wij het moeten doen nog veel meer mis is, en dan heb ik het niet alleen over anti-semitische plaatjes in de pers.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:40 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat er in de Arabische landen antisemitische publicaties verschijnen, wat mij echter irriteert is dat westerse landen altijd willen zeggen hoe andere landen het moeten doen, en hoe fout die landen wel niet zijn, terwijl er in eigen land nog genoeg te zuiveren valt
Yup. Zie ook de spotprenten die ze nu zelf menen te moeten plaatsen. Zoals die arabist in Nova gisteren zei: die hebben helemaal niets met de Deense spotprenten te maken. Provoceren om te provoceren, noem ik datquote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden natuurlijk ook wel in de gaten dat ze dan kansloos zouden zijn geweest. En een verloren rechtszaak zou hun \\\\\\\"zaak\\\\\\\" geen goed hebben gedaan, de AEL is nogal een polariserend clubje.
Ach, 1 gek ziet het, en begint te kraaien. Dan duurt het even voordat de eerste nep-sms-jes verstuurd worden om te gaan rellen..quote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind het overigens nog steeds zeer opvallend dat die woede nu pas eruit komt. Die prenten zijn in september al geplaatst in die Deense kranten. Worden die per fiets naar het midden-oosten gebracht ofzo
Lijders in het MO hebben gewoon zomaar iets gezocht om zich druk over te gaan maken en het volk mee op te kunnen ruien. Ze vinden het schijnbaar tijd worden voor oorlog.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind het overigens nog steeds zeer opvallend dat die woede nu pas eruit komt. Die prenten zijn in september al geplaatst in die Deense kranten. Worden die per fiets naar het midden-oosten gebracht ofzo
echt ja? Nog nooit eerder gemerkt.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Klopt, maar ze hadden natuurlijk ook wel in de gaten dat ze dan kansloos zouden zijn geweest. En een verloren rechtszaak zou hun \"zaak\" geen goed hebben gedaan, de AEL is nogal een polariserend clubje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |