quote:Verdonk: Taida pleegt fraude
De Kosovaarse Taida die in Winterswijk op school zit, heeft fraude gepleegd. Dat zegt de woordvoerder van minister Verdonk in De Telegraaf.
Vrijwillig
Vorig jaar keerde de scholiere vrijwiliig met haar familie terug naar Kosovo. Taida Pasic kreeg toen van de IND een premie van 7000 euro om daar naar school te kunnen gaan en een nieuw leven op te bouwen. Het meisje kwam toch terug naar Nederland, met een Frans toeristenvisum.
Verkeerd beeld
Volgens Verdonk is er een verkeerd beeld ontstaan van de situatie en wordt de IND bewust zwart gemaakt. Ze vindt dat het meisje moet worden uitgezet, maar ze wil eerst haar vwo in Nederland afmaken. Ze heeft daarvoor nog enkele maanden nodig.
Verzoeken
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Ze zit klinkklare onzin te verkopen en maakt IND-medewerkers zwart\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\', zegt de woordvoerder. Volgens het ministerie zijn twee verzoeken voor een voorlopige verblijfsvergunning van de 18-jarige Taida terecht afgewezen.
Het gaat er niet zo zeer om wie je moet geloven. Ieder verhaal heeft twee kanten, en dat blijkt hier maar weer eens. Het kan nu zijn dat de een liegt, of de ander. Maar ik ben bang dat ik wel weet wie van de twee.... en dan is het helaas voor iedereen zo, dat Verdonk de Nederlandse nationaliteit heeft, dus die hoeft niet weg...quote:Op zondag 5 februari 2006 10:17 schreef Furious het volgende:
Wie moet je nu geloven? Dat liegende moordwijf, of Taida? Van Verdonk is immers al bekend dat ook zij een kei is in liegen.
Ik gok dat die Taida heeft gelogen.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:28 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het gaat er niet zo zeer om wie je moet geloven. Ieder verhaal heeft twee kanten, en dat blijkt hier maar weer eens. Het kan nu zijn dat de een liegt, of de ander. Maar ik ben bang dat ik wel weet wie van de twee.... en dan is het helaas voor iedereen zo, dat Verdonk de Nederlandse nationaliteit heeft, dus die hoeft niet weg...
ik gok met je meequote:Op zondag 5 februari 2006 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik gok dat die Taida heeft gelogen.
Niet iedereen komt terug, die worden vermoord in hun land van afkomstquote:Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Vampier het volgende:
goh... doet elke asielzoeker dit niet?
Precies, Verdonk had dit meteen kenbaar moeten maken aan de rechter.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:40 schreef sirrom het volgende:
Ergens klopt iets niet. Als dit echt zo is, is het opmerkelijk dat iemand op een zondagochtend \\\\\\\' opeens \\\\\\\' met deze feiten boven tafel komt.
Inderdaad, ik moet nu nog erger kotsen van die Verdonkquote:Op zondag 5 februari 2006 10:54 schreef Mainport het volgende:
Natrappen van Verdonk. Waarom denk je dat dit niet bij de rechtszaak van Taida in beschouwing is genomen?
Onzin, Verdonk is gewoon een slechte verliezer en Taida verblijft gewoon legaal in Nederland. Ze studeert immers en dealt drugs niet!quote:Op zondag 5 februari 2006 11:00 schreef B_BOY het volgende:
stuur verdonk en taida samen naar kosovo.
Lieve oplichters (m/v) bestaan ook...quote:Op zondag 5 februari 2006 11:03 schreef Stratus het volgende:
[..]
Onzin, Verdonk is gewoon een slechte verliezer en Taida verblijft gewoon legaal in Nederland. Ze studeert immers en dealt drugs niet!
Laat ze gewoon hier blijven bij haar lieve pleegouders die ik overigs goed ken!
Ja Stratus,wat maakt het uit of jij die pleegouders kent en of ze lief zijn of niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:35 schreef Robin__ het volgende:
Goh wat zul jij een onbevooroordeelde mening hebben stratus..
Ik vind het tamelijk onbehoorlijk dat Verdonk meent op deze manier haar gram te moeten halen, twee dagen nadat ze door de rechter in het ongelijk is gesteld. Dat getuigt in ieder geval van weinig respect voor de rechterlijke macht. Verdonk heeft gewoon voor de rechter verloren en het zou haar sieren dat te accepteren.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:46 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ja Stratus,wat maakt het uit of jij die pleegouders kent en of ze lief zijn of niet..
Het gaat om dat grietje met haar leugentjes .
Liegen =oprotten.![]()
En Verdonk ?Die heeft het hardstikke zwaar omdat ze dag in dag uit met leugenachtige profiteurs te maken heeft.
Ik mag Rita Verdonk wel.![]()
Hey, wie begon er als eerste de media erbij te halen? Dat was niet Verdonk in ieder geval. Terecht dat zij dit nu ook zo speelt. Groot gelijk heeft ze.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het tamelijk onbehoorlijk dat Verdonk meent op deze manier haar gram te moeten halen, twee dagen nadat ze door de rechter in het ongelijk is gesteld. Dat getuigt in ieder geval van weinig respect voor de rechterlijke macht. Verdonk heeft gewoon voor de rechter verloren en het zou haar sieren dat te accepteren.
Ze krijgt van de rechter geen gelijk en dan gaat ze het maar zo doen? Dat vind ik vrij kinderachtig.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hey, wie begon er als eerste de media erbij te halen? Dat was niet Verdonk in ieder geval. Terecht dat zij dit nu ook zo speelt. Groot gelijk heeft ze.![]()
Ben je nou echt zo slecht geinformeerd? Ze was nota bene partij in die rechtzaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:05 schreef DaDude1987 het volgende:
...
En ze had niks te maken met die rechtzaak, dit waren de medewerkers van de IND, ...
Deze tekst komt hier vandaan.quote:VWO-scholiere Taïda mag voorlopig niet worden uitgezet
Amsterdam, 3 februari 2006 - De rechtbank Amsterdam heeft vandaag beslist dat de VWO-scholiere Taïda uit Winterswijk het land niet mag worden uitgezet. Zij en haar gezinsleden moesten na een verblijf van 5 jaar in Nederland het land verlaten omdat zij niet als vluchteling werden aangemerkt. Het meisje heeft de Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie daarop verzocht om haar een tijdelijke verblijfsvergunning te geven, zodat ze haar VWO-opleiding kon afronden. Daarop is negatief beslist en de uitzetting van Taïda is bevolen.
Beslissing niet zorgvuldig
Taïda is hiertegen in beroep gegaan en heeft de rechtbank Amsterdam vervolgens verzocht om de uitkomst van het hoger beroep in Nederland te mogen afwachten. Dat is haar nu toegestaan. De rechtbank is van oordeel dat de beslissing van de Minister om het meisje niet toe te staan haar VWO af te maken niet zorgvuldig is genomen, omdat op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd.
Zo staat bijvoorbeeld niet vast of zij zich kan laten registreren in haar land van herkomst (zij is burger van de statenunie Servië en Montenegro) en daarmee staat dus ook niet vast of zij daar wel toegang heeft tot essentiële basisvoorzieningen.
Daarnaast heeft de Minister niet inhoudelijk gereageerd op het argument van het meisje dat zij in belangrijke mate in Nederland is ingeburgerd omdat zij hier 5 jaar VWO gevolgd heeft, redenen waarom voor haar de zogenaamde hardheidsclausule van toepassing zou moeten zijn.
Taïda mag hier dus voorlopig blijven, totdat er een definitieve beslissing is genomen over de vraag of zij hier haar VWO-opleiding mag afronden.
LJ Nummer
AV0977
Bron: Rechtbank Amsterdam
Datum actualiteit: 3 februari 2006
quote:Uitspraak
Rechtbank \'s-Gravenhage
zittinghoudende te Amsterdam
vreemdelingenkamer
voorlopige voorziening
Uitspraak
artikel 8:84 Algemene wet bestuursrecht (Awb)
jo artikel 71 Vreemdelingenwet 2000 (Vw 2000)
reg. nr.: AWB 06/3736
V-nr.: 200.745.0789
inzake: [verzoekster], geboren op [geboortedatum] 1987, burger van de statenunie Servië en Montenegro, verzoekster,
gemachtigde: mr. J.C.E. Hoftijzer, advocaat te Zaandam,
tegen: de Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, verweerder,
gemachtigde: mr. A. van Blankenstein, advocaat bij Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn,
advocaten en notarissen te ’s-Gravenhage.
...
ik vind het ook een vreemde beslissing van de rechter destijds gezien die bezwarende feiten en diefstal.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:37 schreef sirrom het volgende:
Speelde het in deze rechtzaak dan geen rol dat zij zelf recentelijk vrijwillig gekozen heeft om het land te verlaten incl. de bijbehorende oprotpremie? Heeft zij niet haar rechten hier opgegeven door akkoord te gaan met die premie?
Ik begrijp niet dat het een geen invloed heeft op het ander.
Verdonk jaquote:
ze is lekker manquote:Op zondag 5 februari 2006 14:25 schreef TranceAction het volgende:
Ze is gewoon een lelijke RAT
Voor jou wel jaquote:
u is homo ?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:25 schreef TranceAction het volgende:
Ze is gewoon een lelijke RAT
True, helemaal mee eens. Volkomen terecht ook. Als ze gewoon een verblijfsvergunning krijgt is het hek van de dam m.iquote:Op zondag 5 februari 2006 14:38 schreef Thisbe het volgende:
Verdonk voert een bepaald beleid uit, dat ze helemaal niet hoeft te verdedigen, en al zeker niet tegenover de rechter. Daar is de Trias Politica voor. Dat de rechter zich met dit beleid gaat bemoeien is een kwalijke zaak. Het is namelijk niet aan de rechter om te bepalen of iemand al dan niet een verblijfsvergunning krijgt.
Door de uitspraak van de rechter lijkt het net alsof deze dame onterecht de deur wordt gewezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat Verdonk nu met deze gegevens naar buiten komt, en niet eerder. Omdat ze nu ineens haar beleid moet gaan verdedigen!
Hoeveel juristen met kennis van zaken denk je dat er bij de IND werken? Deze weten allemaal dat dit meisje geen poot heeft om op te staan, en die verblijfsvergunning krijgt ze zelfs na heroverweging niet. En terecht.
Gasten die vallen op vrouwen uit het oostblok kunnen hier geen wijf krijgenquote:Op zondag 5 februari 2006 15:02 schreef yup het volgende:
[..]
Als je nou lekkere rat had gezegd.
Meiden uit het oostblok![]()
foto van taida?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |