Hoe vaak gebeurt het dan dat je weigert naalden te verkopen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:15 schreef Marjan_K het volgende:
Ik werk in een apotheek en als ik enige twijfel heb bij iemand die om spuiten en naalden vraagt verkoop ik het nietik vraag dus altijd netjes: waar gaat u het voor gebruiken
en NaCl- water voor injecties verkopen wij uberhaupt al niet wel NaCl om mee te spoelen maar daar kan je dus niet mee injecteren.
let op de lucht vooral bij de onderkant van de spuit en dat je de goede maat naalden hebt....
opzuignaalden zijn erg dik en vooral pijnlijk om mee te injecterenen voor in de spier/ader/onder de huid heb je ook verschillende naalden etc
succes
Ah, ik vat hem, sowieso zal alles steriel en schoon gebeurenquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:19 schreef Marjan_K het volgende:
tja ik werk niet in een grote stad hedus hier zijn ze nogal "streng" omdat het anders als een lopend vuurtje gaat dat je daar en daar spuiten en naalden kan krijgen. dus het is afhankelijk van de situatie etc etc
en ja steriel is bij injecteren wel het toverwoord
Gelukkig zijn we beiden volwassenquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik krijg enge rillingen als ik eraan denk wat er alleen mis kan gaan bij 2 geile kinderen die een injectie bij elkaar zetten.
In het ziekenhuis spoelen de ze infuusnaalden door met een zoutwateroplossinkje. Dat komt dan ook in de aders. Natuurlijk gaan er dan geen hele liters inquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:11 schreef thaMoon het volgende:
(...) Als je fysiologisch zout wil inspuiten, mag je dit nooit in de ader doen. (...)
quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef wobniar het volgende:
Ik doe niet aan naaldenspel maar aan (veilige) automutilatie.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:01 schreef GinaG het volgende:
[..]
![]()
Ik weet nou niet waar ik erger de koude rillingen van krijg, van de voorkeuren van de TS of van het idee dat iemand denkt dat automutilatie veilig kan zijn...![]()
Bedoel je als leek of gewoon in het algemeen? Fysiologisch zout is gewoon de zoutoplossing die ze mensen via het infuus geven om je vochtbalans aan te geven, dat is er juist voor bedoeld om in je aderen te komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:11 schreef thaMoon het volgende:
Als je fysiologisch zout wil inspuiten, mag je dit nooit in de ader doen.
Bij teveel wel, omdat het zoutgehalte (oplosbare deeltjes/osmolaliteit) van je bloed dan teveel daalt. Van een klein beetje ga je niet meteen dood, maar tis niet goed voor je.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:37 schreef Jitse het volgende:
euhm, injecteer geen water, daar kan je van sterven als dat in je aders komt.
Wanneer kan het wel en wanneer kan het niet ? Als je gewoon water probeert, kan het wel net even iets teveel zijn met hele nare gevolgen. Je hebt op zich wel gelijk, maar je moet gewoon niet van dit soort risico's willen nemen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 07:43 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Bij teveel wel, omdat het zoutgehalte (oplosbare deeltjes/osmolaliteit) van je bloed dan teveel daalt. Van een klein beetje ga je niet meteen dood, maar tis niet goed voor je.
Mensen hier doen net of je van een tikje al dood neervalt. Dat het ongezond is, oke, maar overdrijven is ook een kunst.
Ik weet dat je dat via infuus in je aders krijgt. Maar je moet niet vergeten dat dat druppelsgewijs gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:36 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Bedoel je als leek of gewoon in het algemeen? Fysiologisch zout is gewoon de zoutoplossing die ze mensen via het infuus geven om je vochtbalans aan te geven, dat is er juist voor bedoeld om in je aderen te komen.
Dat druppelsgewijs valt ook wel mee hoor, als ze echt je vochttekort aanvullen gaat dat ook met zo'n zak per 2 uurquote:Op maandag 13 februari 2006 00:44 schreef thaMoon het volgende:
[..]
Ik weet dat je dat via infuus in je aders krijgt. Maar je moet niet vergeten dat dat druppelsgewijs gaat.
Als jij in 1 keer 20 cc gaat inspuiten ben je niet zo goed bezig, dat zal je met me eens zijn....
Er even vanuit gaande dat TS geen uitdrogingsverschijnselen heeft, en een leek is.. raad k het dus afquote:Op maandag 13 februari 2006 08:16 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Dat druppelsgewijs valt ook wel mee hoor, als ze echt je vochttekort aanvullen gaat dat ook met zo'n zak per 2 uur. Tis niet schadelijk voor je in principe, maar te veel is nooit goed. Water drinken is ook niet slecht voor je, maar van teveel ga je dood, zo moet je het zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |