abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34735326
Hey, klein probleempje hier, hoop dat er mensen zijn die kunnen helpen

ik had een tijdje terug een nieuwe 320gb disk gehaald. Heb er met windows logical disk device manager ofzo één grote partitie op gemaakt en geformatteerd (NTFS). Daarna een hele zooi files van mn oude schijven naar deze gekopieerd, en daarna begonnen met windows overnieuw installeren (Win2000SP4). Ik zag al tijdens de installatie dat windows de 320gb ding niet meer herkende (en mn 40gb nog wel), dus plugde ik de grote hd maar los (voordat ie dingen gaat overschrijven ofzo).
Ik dacht dat een windows update de boel wel zou verhelpen en dat daarna de schijf weer goed te zien was, dus ik ging door met formatteren en herinstalleren. Na de update comp uitgezet en de 320gig weer terug gekoppeld. Windows ziet het nu echter als een ongeformatteerde disk en bovendien als eentje van 130Gb . Om al die data kwijt te zijn lijkt me geen fijn vooruitzicht (en met data recovery zal dat vast ook niet het geval zijn), maar weet iemand wtf er aan de hand is?
Ik dacht al genoeg rare dingen te hebben gezien na een raid-crash, maar dit gaat nog een stapje verder... Heb iig alvast GetDataBack voor NTFS laten lopen om wat cruciale bestanden te redden, en heb ook de Western Digital diagnostics gerund. De quick-test kwam positief eruit, en die WD-tool ziet de schijf wél als 320. GetDataBack ziet em als 130 en kan dan ook alleen ongeveer de helft van de bestanden recoveren... En niet degene die ik nodig heb :') Ik voer nog ff een extended test uit met die WD-tool. Iemand nog ideeën?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:30:59 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_34735478
ja, probeer die disk in een andere computer de douwen
pi_34735556
Heb je je 40 GB waarop windows loopt wel als NTFS geformatteerd? FAT32 kan NTFS niet zien namelijk.

Volgende keer wat meer alineas gebruiken, is zo een lap verhaal.
pi_34735742
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:33 schreef SolidasRock het volgende:
Heb je je 40 GB waarop windows loopt wel als NTFS geformatteerd? FAT32 kan NTFS niet zien namelijk.

Volgende keer wat meer alineas gebruiken, is zo een lap verhaal.
Ja die 40 gig is als NTFS En sorry van de alinea's, ik zit hier ook op zo'n pauperresolutie te werken...
pi_34735773
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:30 schreef Daniel1976 het volgende:
ja, probeer die disk in een andere computer de douwen
Idd, maar ik moet dat ding natuurlijk werkend hebben op mn eigen comp.. t is wel handig voor wat bestanden terug te halen, maar ik probeer t pas als niets anders is gelukt.
pi_34735831
Dat ligt aan je antieke OS. Is een regkey die je moet aanpassen, staat op de site bij MS, maar ik kan het zo snel niet vinden .
pi_34736122
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:44 schreef veldmuis het volgende:
Dat ligt aan je antieke OS. Is een regkey die je moet aanpassen, staat op de site bij MS, maar ik kan het zo snel niet vinden .
Yow, ik ga gelijk ff googlen! Maarre waarom deed ie t eerder wel dan? Toen draaide ik ook een geüpdate win2000sp4...
pi_34736243
Info over die registry key staat bv. op
http://www.kuhnline.com/index.php?id=56
(ms handig voor andere mensen in de toekomst)

Ik laat nog ff de extended test aflopen en daarna rebooten.. ben benieuwd of t werkt
pi_34736551
Laat maar, ik wilde een regtweak voor je maken, maar fok verneukt mijn slashes, en daarnaast heb ik geen win2000 dus ik zou het niet kunnen testen of ie helemaal klopt.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2006 19:14:03 ]
pi_34738070
thnx anyway

Maarre, die reg key heeft gewerkt (originele microsoft link was trouwens http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q305098, alleen nu heeft die klote-windows de partition table overschreven... dus nu is die 320 gig schijf opgesplitst in een schijf van 130 gig en een van 170... ff kijken hoe dit is op te lossen -.-
pi_34741212
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:58 schreef trancethrust het volgende:
thnx anyway

Maarre, die reg key heeft gewerkt (originele microsoft link was trouwens http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q305098, alleen nu heeft die klote-windows de partition table overschreven... dus nu is die 320 gig schijf opgesplitst in een schijf van 130 gig en een van 170... ff kijken hoe dit is op te lossen -.-
Partition Magic kan partities weer samenvoegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')