Hey, klein probleempje hier, hoop dat er mensen zijn die kunnen helpen
![]()
ik had een tijdje terug een nieuwe 320gb disk gehaald. Heb er met windows logical disk device manager ofzo één grote partitie op gemaakt en geformatteerd (NTFS). Daarna een hele zooi files van mn oude schijven naar deze gekopieerd, en daarna begonnen met windows overnieuw installeren (Win2000SP4). Ik zag al tijdens de installatie dat windows de 320gb ding niet meer herkende (en mn 40gb nog wel), dus plugde ik de grote hd maar los (voordat ie dingen gaat overschrijven ofzo).
Ik dacht dat een windows update de boel wel zou verhelpen en dat daarna de schijf weer goed te zien was, dus ik ging door met formatteren en herinstalleren. Na de update comp uitgezet en de 320gig weer terug gekoppeld. Windows ziet het nu echter als een ongeformatteerde disk
![]()
en bovendien als eentje van 130Gb
![]()
. Om al die data kwijt te zijn lijkt me geen fijn vooruitzicht (en met data recovery zal dat vast ook niet het geval zijn), maar weet iemand wtf er aan de hand is?
Ik dacht al genoeg rare dingen te hebben gezien na een raid-crash, maar dit gaat nog een stapje verder... Heb iig alvast GetDataBack voor NTFS laten lopen om wat cruciale bestanden te redden, en heb ook de Western Digital diagnostics gerund. De quick-test kwam positief eruit, en die WD-tool ziet de schijf wél als 320. GetDataBack ziet em als 130 en kan dan ook alleen ongeveer de helft van de bestanden recoveren... En niet degene die ik nodig heb :') Ik voer nog ff een extended test uit met die WD-tool. Iemand nog ideeën?