Belangrijk Doel?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:07 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, hoi.
Ik heb al maandenlang o.a. deze gedachten ergens op een webpagina staan:
- De spreeuw is een tof vogeltje.
- Is ontroering (bewogenheid?) een Belangrijk Doel?.
Een 'Doel' zou ik het niet willen noemen. Noodzaak om niet door te draaien, misschien, wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In het Leven, blabla. Waar het om draait, etcetera.
Met een glimlach op de trein in, kijken hoeveel mensen je kunt aansteken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:11 schreef DennisMoore het volgende:
Op een zonnige zondagmorgen lui op de bank liggen met een kop warme thee op de buik, terwijl Mozart`s Krönungsmesse over de luidsprekers schalt.
Zomaar in gesprek raken met totale vreemden.
Een snaterende eend die in de regen rondstapt.
Dat is wel zo'n beetje de kern, wat mij betreft, ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:31 schreef mriekz het volgende:
[..]
Je beseffen dat je heel tevreden met je leven bent.
Ik proef toch een zekere negativiteit in je beschrijving terwijl ik niet inzie waarom ik me zou moeten 'vervelen' wanneer een spreeuw op een marktkraam mij in mijn gezicht piept op een meter afstand.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:07 schreef Jordy-B het volgende:
Een kind komt gewoon veel nieuwe dingen tegen, waardoor het veel te verwonderen heeft...
Overal waar je kijkt, zie je kleine wonderen. Je beeldscherm, bijvoorbeeld, is eigenlijk al genoeg om je onderkaak tot je knieën te laten zakken. Dat soort dagelijkse wonderen om ons heen worden tot \'normaal\' gemaakt door onze hersenen... En dat doen je hersenen zo effectief dat je zelfs in staat bent om je te vervelen.
maar bij jou doet \'ie het blijkbaar een beetje minder dan bij andere mensen.
Hoeveel mensen om je heen waren er nog meer verwonderd?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:11 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik proef toch een zekere negativiteit in je beschrijving terwijl ik niet inzie waarom ik me zou moeten \'vervelen\' wanneer een spreeuw op een marktkraam mij in mijn gezicht piept op een meter afstand.
Op arrogante en verwaande toon zou ik zelfs durven beweren dat veel mensen niet weten dat zo\'n vogel een spreeuw heet, welke geluiden merels maken, eksters, kauwtjes, enzovoort.
Waarom benader je het alsof het een defect is?
Flikker jij 'ns op... Je postaantal neemt toch niet to, nuquote:
Dat verwondert me.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Flikker jij \'ns op... Je postaantal neemt toch niet to, nu
Ik heb ze niet kunnen tellen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoeveel mensen om je heen waren er nog meer verwonderd?
Nee, mijn andere topics, DAT zijn juweeltjes zekerquote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:13 schreef FlyingFox het volgende:
Hey, mvdlubbe. Wat een sentimenteel snottertopic.
En DM was er nietquote:
Dat beweer ik dan ook niet. Alleen het is wel de reden dat kinderen vaker verwonderd zijn dan volwassenen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:15 schreef mvdlubbe het volgende:
Het kind dat veel te verwonderen heeft en veel te vragen heeft, hoeft niet per se te worden afgeserveert op het moment dat je denkt iets te weten en niets meer te hoeven vragen.
Wel als je helemaal niet in staat zou zijn om wonderen tot alledaags te maken.quote:Vraag je dingen af, realiseer je dat veel alledaagsheid lang niet zo vanzelfsprekend is als je normaal gesproken aanneemt. Dat hoeft je adequate functioneren niet aan te tasten.
En er zullen er waarschijnlijk nog veel meer komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hier was een paar maanden geleden al een topic over, van die hele kleine dingen die je dag goed kunnen maken zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |