Juist niet, ik toon just aan hoe bezopen dat is.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Je toont hun gelijk feilloos aan. Grappig.
Waarom? Omdat het toch wel gebeurt. Dit is dwijlen met de kraan open. Als je overal ter wereld dit soort geintjes wil afstraffen, hou je geen tijd over voor andere dingen. En hé, het zijn ongelovigen die het doen. Die weten niks van de islam. Als een idioot jou 'beledigt', ga je dan ook uit je dak? Hij weet gewoon niet beter.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moeten ze dat leren?
En waarom kan je niks hebben als je geen spotprenten wilt over degene die voor jou het allerbelangrijkste is?
Mag ik jouw moeder als hoer afbeelden en je vader als kinderverkrachter of ben je dan ook wat minder tolerant?
Nee, jij gaat ook mensen bedreigen die een spotprent maken over degenen die je het dierbaarst zijn, zeg je.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:45 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Juist niet, ik toon just aan hoe bezopen dat is.
je neemt toch niet serieus aan dat Dave Harris jouw buren gat lastig vallen?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Je toont hun gelijk feilloos aan. Grappig.
Dat zegt ie toch.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
je neemt toch niet serieus aan dat Dave Harris jouw buren gat lastig vallen?
Denk je nu echt dat ik je buurman ga boycotten of je ouders ga bedreigen als jij een tekening maakt?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, jij gaat ook mensen bedreigen die een spotprent maken over degenen die je het dierbaarst zijn, zeg je.
Ja, dat denk ik. Ik denk dat veel mensen net zo heftig zouden reageren.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:47 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat ik je buurman ga boycotten of je ouders ga bedreigen als jij een tekening maakt?![]()
Ik denk dat een vergelijking enkel zou zijn een stereotyperend beeld of satirische prent van Jahwe en niet van joden-want daar ging in het vorige deel de discussie over.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. En datzelfde zou je kunnen aantonen met wat tekeningen van 'de eeuwige jood', ofzo. Het is gelijk, een stereotype afbeelding waarin alle -of zoveel mogelijk- herkenbare vooroordelen over een bepaalde groep mensen wordt verzameld in één afgebeeld persoon. De leden van die groep vinden dat zelden leuk, de werkelijkheid is namelijk oneindig genuanceerder.
Dit alléén zegt al genoeg over heel deze zaak. De gemoederen worden gewoon door religieuze leiders opgezweept, omdat hen dat goed uitkomt. Macht, macht, macht, daar draait het om: de macht van de imams, de macht van de islamgeleerden, de macht van de politieke islam.quote:De hoofdredacteur van het blad zegt de cartoons te hebben gepubliceerd zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen volgens hem nu tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien.
die spotprenten over christenen had zelf in de middeleeuwen nog geen foei opgeleverd.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
En waarom kan je niks hebben als je geen spotprenten wilt over degene die voor jou het allerbelangrijkste is?
Mag ik jouw moeder als hoer afbeelden en je vader als kinderverkrachter of ben je dan ook wat minder tolerant?
en ze bereiken het tegengestelde eerst waren ze alleen in Denemarken te zien nu worden ze in heel de EU gepubliceerdquote:Op donderdag 2 februari 2006 18:49 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dit alléén zegt al genoeg over heel deze zaak. De gemoederen worden gewoon door religieuze leiders opgezweept, omdat hen dat goed uitkomt. Macht, macht, macht, daar draait het om: de macht van de imams, de macht van de islamgeleerden, de macht van de politieke islam.
Zonder deze doelbewuste campagne zouden die 1 miljard moslims heus niet zo verontwaardigd geweest zijn.
ga nou toch eens man!quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Ik denk dat veel mensen net zo heftig zouden reageren.
Men wordt ook geleerd om vooral NIET zelf te denken. Men moet de immam naroepen, ook al roept die dat bedorven mosterd lekkerder is en je een extra maagd bezorgd in de hemel.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:49 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dit alléén zegt al genoeg over heel deze zaak. De gemoederen worden gewoon door religieuze leiders opgezweept, omdat hen dat goed uitkomt. Macht, macht, macht, daar draait het om: de macht van de imams, de macht van de islamgeleerden, de macht van de politieke islam.
Zonder deze doelbewuste campagne zouden die 1 miljard moslims heus niet zo verontwaardigd geweest zijn.
Tuurlijk niet, maar gezien jouw reactie neem ik dus aan dat een dergelijke manier van reageren volgens jou niet bestreden dient te worden?.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Ik denk dat veel mensen net zo heftig zouden reageren.
Zwakjes SCH. De essentie is dat hier ons wordt opgedrongen hoe wij Mohammed moeten zien en behandelen, of we dat willen of niet, of we het er mee eens zijn of niet. Het totalitaire karakter van de samenlevingen in het Midden Oosten laat zich opnieuw gelden binnen Europa.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je ook net zo begripvol tegenover het oproepen van geweld tegen homo's?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Je blijft lekker vasthouden aan deze idiote vergelijking he?quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Fout, (behalve het 'helaasquote:Op donderdag 2 februari 2006 19:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nog afgezien van het feit dat het in de meeste rechtstaten zo is dat belediging een aangifte vereist van de beledigde persoon alvorens justitie ook maar iets doet. Voelt Mohammed zich beledigd, dan zal Mohammed aangifte daarvan moeten doen. Eén uitzondering daarbij is godslastering (m.i. helaas. ())
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |