abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34729823
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:42 schreef ExTec het volgende:
Als een stroming/groepering niet goedschikt wil moderniseren, dan maar beuken met een verbale hamer.

De NL gristenen zijn er ook nie slechter van geworden.
Dat snap ik niet. We moeten ze net zo lang kwetsen tot ze murw gebeukt zijn? En dan? Is u dan blij?

Zegt dat vooral niet wat over ons zelf dan?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:45:16 #227
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729836
Nee het is ook raar dat het pas maanden later aan het rollen is gekomen. Net alsof iemand met die maanden oude krant naar het MO is gegaan en heeft zitten stoken: dit pikken we toch niet? Alsof iemand dit soort rellen wil ofzo...zeer apart.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34729867
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:40 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het Christendom wordt niet echt serieus genomen. Ik bedoel, er zijn 70 verschillende Bijbels met een eigen inhoud. De Christendom-vergelijking loopt dus volledig mank.
Zoals sjeich Imam Fawaz gisteren zei: \"de waardigheid van de profeet is groter dan de waardigheid van een moslim zelf.
Wat een onzin man. Hou toch eens op met die 'de islam is de waarheid'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

Voor mijnn moeder is het christendom de waarheid en ook dat respecteer ik.
pi_34729872
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, weet je. Er staan zo vaak van dit soort plaatjes in de kranten, over de hele wereld, ook door moslims zelf gemaakt. En er kraait dan geen haan naar.

Dit geval heeft een raar soort sneeuwbaleffect gekregen en heeft een heel eigen dimensie gekregen.

Het gaat al lang niet meer over die paar plaatjes natuurlijk.
Nee dat blijkt. Maar waar het nu dan wel om draait is me niet helemaal duidelijk. 1 ding is wel duidelijk in ieder geval, veel moslims zijn ernstig gefrustreerd met het westen, maar om welke redenen zeggen ze er niet bij. Ik wil niet zeggen dat het westen ideaal is, zeker niet maar met vlaggen verbranden en géén dialoog aangaan kom je niet ver.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:47:56 #230
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34729900
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:45 schreef ErikT het volgende:
Nee het is ook raar dat het pas maanden later aan het rollen is gekomen. Net alsof iemand met die maanden oude krant naar het MO is gegaan en heeft zitten stoken: dit pikken we toch niet? Alsof iemand dit soort rellen wil ofzo...zeer apart.
Een extremistisch Noorse krant publiceerde de haatprenten in januari opnieuw om de gemoederen weer te laten oplaaien.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:48:26 #231
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34729915
Als je 125 jaar geleden met spotprenten over Maria zou komen dan zou je in Zuid- Nederland gelyncht worden. Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Era Vulgaris
pi_34729916
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin man. Hou toch eens op met die \'de islam is de waarheid\'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

voor mijn moeder ook
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:48:38 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729922
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een extremistisch Noorse krant publiceerde de haatprenten in januari opnieuw om de gemoederen weer te laten oplaaien.
Dat slaat dus nergens op, zo'n actie.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:50:12 #234
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34729956
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Nee dat is jouw mening.
Ik vind het volslagen belachelijk.
pi_34729980
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:50 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee dat is jouw mening.
Ik vind het volslagen belachelijk.
Jammer dat je de helft van zijn post weglaat.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:52:18 #236
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34730004
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin man. Hou toch eens op met die \'de islam is de waarheid\'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

Ik snap wel dat je geirriteerd bent. Zo is een rechtgeschapen moslim ook niet blij als de profeet Mohammed afgeschilderd wordt. Aangezien Christenen in de loop van de eeuwen Jezus-schilderijen en portretten hebben gemaakt, vind ik niet dat je het kunt vergelijken met de Islam, ondanks dat het Christendom ook een verbod kent op het afbeelden van Jezus e.d.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:52:27 #237
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34730010
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. We moeten ze net zo lang kwetsen tot ze murw gebeukt zijn? En dan? Is u dan blij?
Ik persoonlijk heb daar geen gewin bij ofzo.

Maar face it: als die gasten een kortere besneden lul hadden, hadden we deze discussie niet.

Dus of dat per saldo iets positiefs op kan leveren?

Wat denk je zelf?
quote:
Zegt dat vooral niet wat over ons zelf dan?
Nee, dat houden mensen zichzelf voor die van mening zijn dat met polderen elk verschil weg te strijken is.

Gelukkig is het algemene inzicht ondertussen zo ver dat we weten dat we met "extended thee drink sessies olv Job Cohen" niet alle problemen oplossen.

En vrij markant overigens: als ik voor het gemak links progressief NL van de jaren 60 als jou politieke voorvaderen beschouw, hadden jou voorvaderen in de jaren 60 geen problemen met dit soort tactieken op christenen loslaten.

Vanwaar die ommezwaai, vragen we ons toch af...
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:54:04 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34730046
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:

Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.
Ze hebben wel humor die lui.

Hoe zet je jezelf en je medemoslims voor lul. Nou voila, zo dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34730050
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat we tegenwoordig niemand lynchen als hij Jezus of Maria afbeeldt? Dat is wel relevant inderdaad. Het toont aan dat het niet geaccepteerd wordt hier dat er zo gereageerd wordt op de afbeeldingen van Mohammed.
pi_34730086
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je geirriteerd bent. Zo is een rechtgeschapen moslim ook niet blij als de profeet Mohammed afgeschilderd wordt. Aangezien Christenen in de loop van de eeuwen Jezus-schilderijen en portretten hebben gemaakt, vind ik niet dat je het kunt vergelijken met de Islam, ondanks dat het Christendom ook een verbod kent op het afbeelden van Jezus e.d.
Daar gaat het niet om. Ik ben chrisen nog moslim. Ik heb wel respect voor je geloof maar je zult ook respect voor mij moeten opbrengen. Voor mij is het niet verboden een afbeelding van Mohammed te maken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55:38 #241
6484 ExTec
pi_34730094
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je geirriteerd bent...
Irritatie?

Nee, voor iritatie moet je nu naar de islamitische wereld kijken, daar zijn ze momenteel tot op het bot geirriteerd
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:55:44 #242
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34730095
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Had ik erbij moeten zetten dat 'wij' dus 125 jaar verder zijn dan 'zij' ?
pi_34730100
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Als je 125 jaar geleden met spotprenten over Maria zou komen dan zou je in Zuid- Nederland gelyncht worden. Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Het is te verwachten en in dat deel van de wereld/bevolking normaal idd.
Overigens pleit ik nog steeds voor een "The Life of Ahmad" als tegenhanger van "The Life of Brian".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34730107
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat we tegenwoordig niemand lynchen als hij Jezus of Maria afbeeldt?
Dat daar ook heel heftig op werd gereageerd.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:56:27 #245
6484 ExTec
pi_34730115
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ik ben chrisen nog moslim. Ik heb wel respect voor je geloof maar je zult ook respect voor mij moeten opbrengen. Voor mij is het niet verboden een afbeelding van Mohammed te maken.
SCH, wat doe je nu!
pi_34730129
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat daar ook heel heftig op werd gereageerd.
Werd, ja, werd. Overigens betwijfel ik of er 125 jaar geleden zó gereageerd werd op een plaatje van Maria.
pi_34730145
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]

Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.
als ze er nou nog voor uitkwam wie ze was, ok,
maar dit is wel zielig, zo anoniem.
trug van weggeweest
pi_34730183
Ik vind het zwak van de krant dat ze hun excuses hebben gemaakt. En voor degene die zgn. de vrijheid van meningsuiting verdedigen: welke vrijheid? De krant heeft zijn excuses gemaakt. Hebben de extremisten dan niet alsnog gewonnen? Je bent geen stap verder gekomen en de Denen hebben zichzelf niet echt geliefd gemaakt in de Moslim landen. Volgens mij worden ze nu zelfs meer gehaat dan de Amerikanen. Ze hebben met het publiceren van de spotprenten helemaal NIETS bereikt en eerder de reputatie van Denemarken enorm geschaad.
De EU wil zelfs een gedragscode invoeren! Volgens mij is de vrijheid van meningsuiting zelfs ingeperkt. Nou goed gedaan hoorrr..
pi_34730220
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

SCH, wat doe je nu!
Dat is steeds de teneur van mijn posts hoor.
pi_34730252
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Werd, ja, werd. Overigens betwijfel ik of er 125 jaar geleden zó gereageerd werd op een plaatje van Maria.
Die reacties zijn altijd cultuurgebonden maar de strekking was het zelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')