quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:42 schreef ExTec het volgende:
Als een stroming/groepering niet goedschikt wil moderniseren, dan maar beuken met een verbale hamer.
De NL gristenen zijn er ook nie slechter van geworden.
Wat een onzin man. Hou toch eens op met die 'de islam is de waarheid'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:40 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het Christendom wordt niet echt serieus genomen. Ik bedoel, er zijn 70 verschillende Bijbels met een eigen inhoud. De Christendom-vergelijking loopt dus volledig mank.
Zoals sjeich Imam Fawaz gisteren zei: \"de waardigheid van de profeet is groter dan de waardigheid van een moslim zelf.
Nee dat blijkt. Maar waar het nu dan wel om draait is me niet helemaal duidelijk. 1 ding is wel duidelijk in ieder geval, veel moslims zijn ernstig gefrustreerd met het westen, maar om welke redenen zeggen ze er niet bij. Ik wil niet zeggen dat het westen ideaal is, zeker niet maar met vlaggen verbranden en géén dialoog aangaan kom je niet ver.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, weet je. Er staan zo vaak van dit soort plaatjes in de kranten, over de hele wereld, ook door moslims zelf gemaakt. En er kraait dan geen haan naar.
Dit geval heeft een raar soort sneeuwbaleffect gekregen en heeft een heel eigen dimensie gekregen.
Het gaat al lang niet meer over die paar plaatjes natuurlijk.
Een extremistisch Noorse krant publiceerde de haatprenten in januari opnieuw om de gemoederen weer te laten oplaaien.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:45 schreef ErikT het volgende:
Nee het is ook raar dat het pas maanden later aan het rollen is gekomen. Net alsof iemand met die maanden oude krant naar het MO is gegaan en heeft zitten stoken: dit pikken we toch niet? Alsof iemand dit soort rellen wil ofzo...zeer apart.
voor mijn moeder ookquote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin man. Hou toch eens op met die \'de islam is de waarheid\'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.
Voor mijnn moeder is het christendom de waarheid en ook dat respecteer ik.
Dat slaat dus nergens op, zo'n actie.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:47 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Een extremistisch Noorse krant publiceerde de haatprenten in januari opnieuw om de gemoederen weer te laten oplaaien.
Nee dat is jouw mening.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Jammer dat je de helft van zijn post weglaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee dat is jouw mening.
Ik vind het volslagen belachelijk.
Ik snap wel dat je geirriteerd bent. Zo is een rechtgeschapen moslim ook niet blij als de profeet Mohammed afgeschilderd wordt. Aangezien Christenen in de loop van de eeuwen Jezus-schilderijen en portretten hebben gemaakt, vind ik niet dat je het kunt vergelijken met de Islam, ondanks dat het Christendom ook een verbod kent op het afbeelden van Jezus e.d.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin man. Hou toch eens op met die \'de islam is de waarheid\'- prietpraat. Jij gelooft dat en ik vind het best maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.
Voor mijnn moeder is het christendom de waarheid en ook dat respecteer ik.
Ik persoonlijk heb daar geen gewin bij ofzo.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:44 schreef SCH het volgende:
[..]Dat snap ik niet. We moeten ze net zo lang kwetsen tot ze murw gebeukt zijn? En dan? Is u dan blij?
Nee, dat houden mensen zichzelf voor die van mening zijn dat met polderen elk verschil weg te strijken is.quote:Zegt dat vooral niet wat over ons zelf dan?
Ze hebben wel humor die lui.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.![]()
Dat we tegenwoordig niemand lynchen als hij Jezus of Maria afbeeldt? Dat is wel relevant inderdaad. Het toont aan dat het niet geaccepteerd wordt hier dat er zo gereageerd wordt op de afbeeldingen van Mohammed.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer dat je de helft van zijn post weglaat.
Daar gaat het niet om. Ik ben chrisen nog moslim. Ik heb wel respect voor je geloof maar je zult ook respect voor mij moeten opbrengen. Voor mij is het niet verboden een afbeelding van Mohammed te maken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je geirriteerd bent. Zo is een rechtgeschapen moslim ook niet blij als de profeet Mohammed afgeschilderd wordt. Aangezien Christenen in de loop van de eeuwen Jezus-schilderijen en portretten hebben gemaakt, vind ik niet dat je het kunt vergelijken met de Islam, ondanks dat het Christendom ook een verbod kent op het afbeelden van Jezus e.d.
Irritatie?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:52 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je geirriteerd bent...
Had ik erbij moeten zetten dat 'wij' dus 125 jaar verder zijn dan 'zij' ?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer dat je de helft van zijn post weglaat.
Het is te verwachten en in dat deel van de wereld/bevolking normaal idd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Als je 125 jaar geleden met spotprenten over Maria zou komen dan zou je in Zuid- Nederland gelyncht worden. Het is heel normaal dat er zop heftig gereageerd wordt op de spotprenten van profeet Mohammed.
Dat daar ook heel heftig op werd gereageerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat we tegenwoordig niemand lynchen als hij Jezus of Maria afbeeldt?
SCH, wat doe je nu!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik ben chrisen nog moslim. Ik heb wel respect voor je geloof maar je zult ook respect voor mij moeten opbrengen. Voor mij is het niet verboden een afbeelding van Mohammed te maken.
Werd, ja, werd. Overigens betwijfel ik of er 125 jaar geleden zó gereageerd werd op een plaatje van Maria.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat daar ook heel heftig op werd gereageerd.
als ze er nou nog voor uitkwam wie ze was, ok,quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:36 schreef -Beer- het volgende:
[afbeelding]
Ik vind dit wel heel erg ver gaan voor een paar spotprenten.![]()
Die reacties zijn altijd cultuurgebonden maar de strekking was het zelfde.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Werd, ja, werd. Overigens betwijfel ik of er 125 jaar geleden zó gereageerd werd op een plaatje van Maria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |