abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41425941

VERONICA MARS

Veronica Mars is een Amerikaanse mysterie/drama serie.
De serie draait om het personage Veronica Mars, een studente aan Neptune High, die naast school
haar vader helpt als privédective. Elke aflevering heeft een los verhaallijn maar tijdens het
gehele seizoen is er een rode draad. In het eerste seizoen was dit het mysterie rond de moord
op Veronica's beste vriendin Lilly Kane. Die moord werd niet opgelost en Veronica
probeert dan ook die zaak op te lossen. In het tweede seizoen draait het om de schoolbus, die op
mysterieuze wijze over een klif reed. Uit elke mysterie springen vervolgen vele andere mysteries.
In de seizoensfinale komen telkens alle puzzelstukjes bij elkaar en wordt alles opgelost.

De personages:

Veronica Mars Kristen Bell

Keith Mars Enrico Colantoni (Veronca's vader, privédetective en voormalig Sheriff)

Wallace Fennel Percy Daggs III (Veronica's beste vriend)

Logan Echolls Jason Dohring (Mede-student en heeft een haat-liefde verhouding met Veronica)

Eli 'Weevil' Navarro Francis Capra (Hoofd van de PHC-motorbende, heeft vaak Veronica's hulp nodig)

Don Lamb Michael Muhney (De lokale Sheriff, mag de familie Mars niet zo)

Dick Casablancas Ryan Hansen (Vriend van Logan)

De serie werd voor het eerst uitgezonden op 22 september 2004 op de Amerikaanse zender UPN.
Veronica Mars werd kritisch zeer geprezen, maar de kijkcijfers vielen tegen.
Het was dan ook de vraag of er een derde seizoen zou komen.
Die komt er, en begint 3 oktober op de Amerikaanse zender The CW (andere zender wegens een fusie tussen The WB en UPN). Om nieuwe kijkers te trekken is het verhaal minder ingewikkeld gemaakt en zal het derde seizoen uit drie losse mysteries bestaan. Dit geeft de kijker meer momenten om in te springen. In Nederland wordt Veronica Mars vooralsnog niet uitgezonden. De eerste twee seizoenen zijn al wel verschenen in Amerika op dvd.

Links:

Officiële website (CW)
UPN
IMDb
TV.com
Veronica Mars promo (WB studios)
Nederlandse Wikipedia
Engelse Wikipedia

Neptune site (fansite)
Mars Investigations (fansite)
Veronica-mars.org (fansite)

Vorige topics:
Veronica Mars
Veronica Mars deel 2

De OP is hier te vinden.
---------------------------

Eindelijk klaar.
Op-, en aanmerkingen zijn welkom.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Mo- op 02-09-2006 16:49:40 ]
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:53:26 #277
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41426318
Bij de intro is het denk ik wat beter om de dingen ff apart te doen:

- Algemene introductie/informatie
- Uitleg seizoen 1
- Uitleg seizoen 2

Veranderingen nieuwe algemene intro:
Veronica Mars is een vernieuwende en kritisch zeer geprezen Amerikaanse mysterie/drama serie.

Veranderingen slottekst:
In Amerika zijn de eerste twee seizoenen uitgezonden door UPN. Het derde seizoen van Veronica Mars zal na het samengaan van UPN en The WB door het nieuwe The CW televisie netwerk worden uitgezonden. Het derde seizoen zal in Amerika vanaf 3 oktober te zien zijn.

Ondanks vele positieve kritieken in de media waaronder The New York Times en Time Magazine en van gerenommeerde televisie/film makers als Joss Whedon (Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly), vallen de kijkcijfers tegen. Dit is vooral te wijten aan de ingewikkelde verhaallijnen in de eerste twee seizoenen. Hierdoor was de serie voor veel mensen moeilijk te volgen en was het bijna niet mogelijk midden in het seizoen binnen te vallen. Om deze reden is er voor het derde seizoen gekozen voor drie losse mysteries. Dit geeft de kijker meer momenten om in te springen.

Veronica Mars wordt in Nederland (nog) niet uitgezonden. Toch begint de serie in Nederland steeds bekender en populairder te worden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de serie enkele uren nadat deze is uitgezonden in Amerika te downloaden is van het Internet. Op deze manier hebben de Nederlands kijkers toegang gekregen tot de serie. Door de buzz die is ontstaan groeit het aantel Veronica Mars fans in Nederland gestaag.

Er doen geruchten de ronde dat NET 5, de zender voor Amerikaanse series in Nederland, interesse heeft getoond in de serie. NET 5 zou de de serie nog niet hebben aangekocht vanwege tegenvallende kijkcijfers in Amerika.

Letterlijk van wikipedia overgenomen, omdat het gewoon moeilijk beter/mooier in andere woorden is te omschrijven

Voor de rest
To Live and Die in LA
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:02:14 #278
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41426522
Ik ga het wel ff aanpassen
To Live and Die in LA
pi_41426777
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:53 schreef MuKe het volgende:
Ik vind die slottekst niet echt een verbetering eigenlijk. Ik vind dat we van de OP niet echt een Wikipedia hoeven te maken. De tekst die ik had voor de OP vind ik gewoon wat bondiger.

-Aan die geruchten hebben we niks.
-Wij weten zelf ook wel dat het te downloaden is.
Voor de rest zeg ik pretty much te samen maar dan iets beknopter.

Over die introtekst, is de eerste zin veranderen misschien wel mooier ja.
En misschien dat we die intro S1 en S2 apart moeten maken, maar dat leek mij niet nodig.
Maar okay...hoe denkt de rest er over enzo?

(En ik waardeer wel dat je helpt mee denken )
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:47:00 #280
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41427840
no offense, maar ik vond de intro tekst, voor mensen die nog nooit VM hebben gezien, nogal onduidelijk...

- Geruchten kun je er inderdaad uitlaten.
- WIJ weten dat het te downloaden is, maar de rest van het forum denkt 'wanneer komt het op tv'

Maar ik ga het zo ff veranderen, kunnen we kijken of het wat is
To Live and Die in LA
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:12:39 #281
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41428594

Veronica Mars??
Veronica Mars is een vernieuwende en kritisch zeer geprezen Amerikaanse mysterie/drama serie. De serie draait om het personage Veronica Mars, een studente aan Neptune High, die naast school haar vader helpt als privédective. Het is een combinatie van een moordmysterie en highschooldrama. Dit alles met onconventionele humor en het nodige sarcasme. De serie speelt zich af in de fictieve Amerikaanse stad Neptune in de staat Californië, ten noorden van San Diego.
De eerste twee seizoenen hadden elk 1 groot mysterie die de rode draad vormde. In het derde seizoen gaat Veronica naar de universiteit. Afwijkend van de voorgaande seizoenen zal er geen doorlopend mysterie zijn maar drie afzonderlijke mysteries. Daarnaast heeft elke aflevering nog steeds zijn "mysterie van de week".

Seizoen 1
Het eerste seizoen draait om Veronica’s missie om de echte moordenaar van Lilly Kane te ontmaskeren. Lilly was een vriendin van Veronica en werd op een dag op mysterieuze wijze om het leven gebracht. Veronica's vader was destijds sheriff in Neptune en wees Lilly's vader (softwaregigant Jake Kane) aan als verdachte. Dit schoot bij velen in het verkeerde keelgat en Veronica's vader moest aftreden als sheriff. Veronica's moeder, die niet kon leven met het verlies van status, verliet het gezin en liet niks meer van zich horen.
Het leven van Veronica veranderde door deze gebeurtenissen voorgoed. Haar toenmalige vriend Duncan Kane (Lilly's broer en de zoon van de softwaregigant Jake Kane) dumpte haar zonder enige verklaring en de populaire Veronica werd door haar leeftijdsgenoten plots genegeerd en als een buitenbeetje beschouwd.
Veronica’s vader begon een privédetectivebureau na het verliezen van zijn baan als sheriff. Terwijl Veronica nog steeds een verklaring zoekt voor de gebeurtenissen uit het verleden en vastberadener is de ware toedracht te achterhalen, help ze haar vader als privé-detective.

Seizoen 2
In het tweede seizoen draait het om een schoolbus die op mysterieuze wijze over een klif reed. Veronica zou eigenlijk in deze bus zitten, maar stapte tijdens een tussenstop uit en werd over het hoofd gezien door de leiding. Ze onderzoekt hoe het kon gebeuren en/of er misschien een persoon (of meerdere) achter zitten.

De personages:

Keith Mars Enrico Colantoni (Veronica's vader, privédetective en voormalig Sheriff)

Logan Echolls Jason Dohring (Mede-student, heeft een haat-liefde verhouding met Veronica)

Eli 'Weevil' Navarro Francis Capra (Hoofd van de PHC-motorbende)

The CW
In Amerika zijn de eerste twee seizoenen uitgezonden door UPN. Het derde seizoen van Veronica Mars zal na het samengaan van UPN en The WB door het nieuwe The CW televisie netwerk worden uitgezonden. Het derde seizoen zal in Amerika vanaf 3 oktober te zien zijn.

Kijkcijfers
Ondanks vele positieve kritieken in de media waaronder The New York Times en Time Magazine en van gerenommeerde televisie/film makers als Joss Whedon (Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly), vallen de kijkcijfers tegen. Dit is vooral te wijten aan de ingewikkelde verhaallijnen in de eerste twee seizoenen. Hierdoor was de serie voor veel mensen moeilijk te volgen en was het bijna niet mogelijk midden in het seizoen binnen te vallen. Om deze reden is er dus voor het derde seizoen gekozen voor de drie losse mysteries. Dit geeft de kijker meer momenten om in te springen.

Nederland
Veronica Mars wordt in Nederland (nog) niet uitgezonden. Toch begint de serie in Nederland steeds bekender en populairder te worden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de serie enkele uren nadat deze is uitgezonden in Amerika te downloaden is van het Internet. Op deze manier hebben de Nederlands kijkers toegang gekregen tot de serie. Door de buzz die is ontstaan groeit het aantal Veronica Mars fans in Nederland gestaag.

DVD
De eerste twee seizoenen zijn al op DVD verschenen in Amerika.

Links:
Officiële website (CW)
UPN
IMDb
TV.com
Nederlandse Wikipedia
Engelse Wikipedia
Neptune site (fansite)

Vorige topics:
Veronica Mars
Veronica Mars deel 2

[ Bericht 0% gewijzigd door MuKe op 03-09-2006 01:20:06 ]
To Live and Die in LA
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:13:53 #282
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41428629
Met erg veel dank aan -Mo- !!!
To Live and Die in LA
pi_41429038
Ziet er mooi uit.
Bedankt voor de aanpassingen.

Ik had bij Weevil 'Hoofd van de PHC-motorbende' ingevuld, want zoals ik me herinnerde werd hij eind S2 weer het hoofd daarvan, of vergis ik me nou?
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:35:17 #284
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41429209
nu je het zegt.. lol.. volgens mij wel weer ja.

De plaatjes laden trouwens nogal moeilijk, ik ga ze ff uppen bij photobucket en de "OP" ff aanpassen

[ Bericht 6% gewijzigd door MuKe op 02-09-2006 18:42:32 ]
To Live and Die in LA
pi_41429606
Okay, dat is wel beter ja.
En dan kunnen we nog van de acteurs namen een IMDb linkje maken....
Verder nog iets?
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:53:17 #286
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41429701
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:49 schreef -Mo- het volgende:
Okay, dat is wel beter ja.
En dan kunnen we nog van de acteurs namen een IMDb linkje maken....
Verder nog iets?
imdb links doe ik zo [edit: gedaan]

kun jij ff die eerste foto van kristen en de gezamelijke foto (helemaal bovenaan) naar me mailen ( mail staat in me profiel) want ik krijg ze maar niet opgeslagen door die laad problemen... laat maar is al gelukt

Is er trouwens nog geen betere gezamelijke foto te vinden, want hier staat nog die Beaver op...

En het zou ook leuk zijn dat kristen op 1 van die foto's lacht, in plaats van 2 waarop ze "raar" kijkt

En die 3e foto is ook zo'n "zaadvragende" blik (ja, sorry) kunnen we daar ook ff beter niet een andere foto voor doen? (je wilt toch niet dat alle nieuwe mensen die de serie willen volgen zo gaan denken over onze veronica )

[ Bericht 9% gewijzigd door MuKe op 02-09-2006 19:19:36 ]
To Live and Die in LA
pi_41430402
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:53 schreef MuKe het volgende:

[..]

imdb links doe ik zo [edit: gedaan]

kun jij ff die eerste foto van kristen en de gezamelijke foto (helemaal bovenaan) naar me mailen ( mail staat in me profiel) want ik krijg ze maar niet opgeslagen door die laad problemen...

Is er trouwens nog geen betere gezamelijke foto te vinden, want hier staat nog die Beaver op...

En het zou ook leuk zijn dat kristen op 1 van die foto's lacht, in plaats van 2 waarop ze "raar" kijkt
Gemaild.
Voor een goede castfoto moeten we denk ik wachten op de season 3 promo pics (die ik nog niet ben tegen gekomen).
En kies maar een foto van Kristen uit waar ze op lacht, en die groot genoeg is.
pi_41430427
Wat is er mis met een zaadvragende blik?
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:27:06 #289
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41430520
ik vraag altijd dingen aan anderen dat ik zelf ook kan doen (luilak ben ik ook) ik fix het allemaal zelf ff

Edit: Nieuwe versie staat hieronder

[ Bericht 22% gewijzigd door MuKe op 02-09-2006 20:19:44 ]
To Live and Die in LA
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:14:13 #290
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41431783

Veronica Mars??
Veronica Mars is een vernieuwende en kritisch zeer geprezen Amerikaanse mysterie/drama serie. De serie draait om het personage Veronica Mars, een studente aan Neptune High, die naast school haar vader helpt als privédective. Het is een combinatie van een moordmysterie en highschooldrama. Dit alles met onconventionele humor en het nodige sarcasme. De serie speelt zich af in de fictieve Amerikaanse stad Neptune in de staat Californië, ten noorden van San Diego.
De eerste twee seizoenen hadden elk 1 groot mysterie die de rode draad vormde. In het derde seizoen gaat Veronica naar de universiteit. Afwijkend van de voorgaande seizoenen zal er geen doorlopend mysterie zijn maar drie afzonderlijke mysteries. Daarnaast heeft elke aflevering nog steeds zijn "mysterie van de week".

Seizoen 1
Het eerste seizoen draait om Veronica’s missie om de echte moordenaar van Lilly Kane te ontmaskeren. Lilly was een vriendin van Veronica en werd op een dag op mysterieuze wijze om het leven gebracht. Veronica's vader was destijds sheriff in Neptune en wees Lilly's vader (softwaregigant Jake Kane) aan als verdachte. Dit schoot bij velen in het verkeerde keelgat en Veronica's vader moest aftreden als sheriff. Veronica's moeder, die niet kon leven met het verlies van status, verliet het gezin en liet niks meer van zich horen.
Het leven van Veronica veranderde door deze gebeurtenissen voorgoed. Haar toenmalige vriend Duncan Kane (Lilly's broer en de zoon van de softwaregigant Jake Kane) dumpte haar zonder enige verklaring en de populaire Veronica werd door haar leeftijdsgenoten plots genegeerd en als een buitenbeetje beschouwd.
Veronica’s vader begon een privédetectivebureau na het verliezen van zijn baan als sheriff. Terwijl Veronica nog steeds een verklaring zoekt voor de gebeurtenissen uit het verleden en vastberadener is de ware toedracht te achterhalen, help ze haar vader als privé-detective.

Seizoen 2
In het tweede seizoen draait het om een schoolbus die op mysterieuze wijze over een klif reed. Veronica zou eigenlijk in deze bus zitten, maar stapte tijdens een tussenstop uit en werd over het hoofd gezien door de leiding. Ze onderzoekt hoe het kon gebeuren en/of er misschien een persoon (of meerdere) achter zitten.

De personages:

Keith Mars Enrico Colantoni (Veronica's vader, privédetective en voormalig Sheriff)

Logan Echolls Jason Dohring (Mede-student, heeft een haat-liefde verhouding met Veronica)

Eli 'Weevil' Navarro Francis Capra (Hoofd van de PHC-motorbende)

The CW

Kijkcijfers
Ondanks vele positieve kritieken in de media waaronder The New York Times en Time Magazine en van gerenommeerde televisie/film makers als Joss Whedon (Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly), vallen de kijkcijfers tegen. Dit is vooral te wijten aan de ingewikkelde verhaallijnen in de eerste twee seizoenen. Hierdoor was de serie voor veel mensen moeilijk te volgen en was het bijna niet mogelijk midden in het seizoen binnen te vallen. Om deze reden is er dus voor het derde seizoen gekozen voor de drie losse mysteries. Dit geeft de kijker meer momenten om in te springen.

Nederland
Veronica Mars wordt in Nederland (nog) niet uitgezonden. Toch begint de serie in Nederland steeds bekender en populairder te worden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de serie enkele uren nadat deze is uitgezonden in Amerika te downloaden is van het Internet. Op deze manier hebben de Nederlands kijkers toegang gekregen tot de serie. Door de buzz die is ontstaan groeit het aantal Veronica Mars fans in Nederland gestaag.

DVD
De eerste twee seizoenen zijn al op DVD verschenen in Amerika.

Links:
Officiële website (CW)
UPN
IMDb
TV.com
Nederlandse Wikipedia
Engelse Wikipedia
Neptune site (fansite)

Vorige topics:
Veronica Mars
Veronica Mars deel 2

[ Bericht 17% gewijzigd door MuKe op 03-09-2006 01:20:22 ]
To Live and Die in LA
pi_41431833
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:28 schreef -Mo- het volgende:
Ziet er mooi uit.
Bedankt voor de aanpassingen.

Ik had bij Weevil 'Hoofd van de PHC-motorbende' ingevuld, want zoals ik me herinnerde werd hij eind S2 weer het hoofd daarvan, of vergis ik me nou?
Of Weevil ook daadwerkelijk hoofd is geworden weet ik niet, maar hij zat wel bij de PCH-motorbende en niet de PHC. Het is de Pacific Coast Highway tenslotte.

Voor de rest: mooie OP hoor. Nog maar een paar posts en dan kan hij worden gebruikt.
And there was much rejoicing.
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:20:19 #292
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_41431987
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:15 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Of Weevil ook daadwerkelijk hoofd is geworden weet ik niet, maar hij zat wel bij de PCH-motorbende en niet de PHC. Het is de Pacific Coast Highway tenslotte.

Voor de rest: mooie OP hoor. Nog maar een paar posts en dan kan hij worden gebruikt.
Laten we maar ff doorposten dan . Ligt het aan mij of beginnen veel series dit seizoen later dan normaal?
2000 light years from home
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:24:40 #293
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41432136
yup, met 24 en The OC voorop (januari en november)
To Live and Die in LA
pi_41432160
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:20 schreef Merkie het volgende:
Ligt het aan mij of beginnen veel series dit seizoen later dan normaal?
CW start eind september pas om meteen vol in het seizoen te zitten en Veronica Mars pas in de tweede week van de zender.

Overigens kan je de eerste aflevering van het nieuwe seizoen eenmalig legaal downloaden. Vanaf een week voor de uitzending zal die gratis op msn te downloaden te zijn via tv.msn.com.
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:37:26 #295
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_41432540
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:25 schreef mbn het volgende:

[..]

CW start eind september pas om meteen vol in het seizoen te zitten en Veronica Mars pas in de tweede week van de zender.

Overigens kan je de eerste aflevering van het nieuwe seizoen eenmalig legaal downloaden. Vanaf een week voor de uitzending zal die gratis op msn te downloaden te zijn via tv.msn.com.
Staat hierboven ja .
2000 light years from home
pi_41433001
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:15 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Yeah, my bad.
Veranderd, bedankt.
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:07:36 #297
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41433558
nog maar 4 posts
To Live and Die in LA
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:08:02 #298
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41433579
ik ga alvast de nieuwe aanmaken
To Live and Die in LA
pi_41433591
Topic nummer 3 alweer.
pi_41433622
Nou, als er een nieuw topic komt, moet deze maar vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')