Verslagje:
Zaterdag weggegaan met de camper. Zaterdagavond gaan stappen in Bremen
Zondag verder gereden, natuurlijk te laat vertrokken zodat we het Nederlands elftal gemist hebben (gelukkig maar achteraf).
's-Avonds laat kwamen we aan. Nog even de camping op geweest. Slapen op parkeerterrein (we hadden besloten om de camper op het parkeerterrein te zetten en onze tent op te bouwen, gewone camping zag er stukken gezelliger uit).
Volgende dag op zoek naar een plek voor onze tent, bijna overal was het vol. Toen zijn we op camping K gaan staan, daar was voldoende ruimte.
Eerste paar dagen bij Pavilion Junior doorgebracht (met de nodige Turborg en weed
![]()
). Trouwens een teringeind lopen van K naar ingang 10.
Op woensdagavond zijn we in Kopenhagen wezen stappen, erg gezellig. Alleen de volgende dag toen we terug naar Roskilde gingen sloeg het noodlot toe: de aandrijfas van onze Bedford uit 1979 viel er onder uit
![]()
. Vlakbij camping zuid. Je kan het verwachten, maar je hoopt toch dat het niet gebeurt.
Gelukkig hadden we een reis- en kredietbrief en kregen we vervangend vervoer (nieuwe Passat TDI
![]()
). De auto moesten we 's-maandags ophalen in Kopenhagen. De camper wordt binnen 2 weken in Nederland afgeleverd. Goed geregeld van de ANWB
![]()
.
We hadden gelukkig nog genoeg tijd voordat het festival begon, en de sleepdienst bracht ons terug naar de camping.
Goed, dan het festival (zal niet alles doornemen).
Op naar de Metropol voor Soulwax, erg lekker dansbaar. Helaas moesten we na een half uurtje weg voor Guns 'n Roses. Maar Axl liet een uur op zich wachten (hoorde later dat ie dat wel vaker doet). Had ik nog best even bij Soulwax kunnen blijven
![]()
. Maar G'nR zette wel een fantastische show neer.
Helaas ook Sigur Rós gemist, maar dat wist ik vooraf.
Volgende dag Kaizers Orchestra geweest. Verraste me positief. Later op de dag Bob Dylan, klonk niet verkeerd alleen vond ik het jammer dat ik alleen Like a Rolling Stone kende van de nummers die ie speelde.
Vervolgens naar Ronin die een geweldige set draaide. Daarna even in Arena bij Kashmir gekeken, was ook erg goed.
Van de zaterdag vond ik Tiga en Ricardo Villalobos beiden fantastisch.
Eigenlijk stond net als vorig jaar de zaterdag voor mij in het teken van de Metropol.
Dan zondag. Veel te laat opgestaan voor de Arctic Monkeys. Toen was ook ingang 7 dicht wegens drukte. De kids zie ik dan wel op Lowlands.
Na een half uurtje Strokes door naar Placebo in de Arena. Wat ik er van had verwacht maakten ze ook waar. Zeker voor herhaling vatbaar.
Daarna naar Goldfrapp, dacht ik, maar Allison (de zangeres) was zoals bekend ziek
![]()
. Enigsinds teleurgesteld ging ik maar naar The Raconteurs voor het laatste half uur. Zeker niet verkeerd, vooral de versie van Nancy Sinatra's You Shot me Down was erg goed.
Daarna naar Orange stage voor de afsluiter van dat podium. Roger Waters! Dat was imo het meest fantastische, briljante en indrukwekkende optreden van het hele festival. Wat een held! Erg goede band ook. Leuk die geluiden bij Sheeps en Money, iedereen omkijken
![]()
.
Net als vorig jaar hebben we het festival afgesloten in de Arena, met eerst Infadels en daarna Diplo vs. A-Trak. Beiden erg dansbaar.
Op de terugweg nog even overnacht in een hotel op de Reeperbahn in Hamburg (het ophalen van de auto duurde erg lang, zodat we pas eind van de middag bij de camping vertrokken). Daar nog een paar Engelse Roskilde gangers tegengekomen. Hoe kan het ook anders. Waar hoeren zijn, zijn Engelsen
![]()
. Nog even een biertje in de pub gedonken en de volgende dag terug naar huis. Moe maar voldaan.
Volgend jaar weer
![]()
!
[ Bericht 2% gewijzigd door Ruud op 07-07-2006 00:12:33 ]