abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34720631
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Uiteraard maar daar doel ik natuurlijk niet op. Stel dat deze klimaatverandering (wat de oorzaak ook mag zijn) onze veilige levens bedreigen, dan moet je daar toch iets aan doen? Het zal altijd ten kosten gaan van economie maar denk je dat de natuur ook maar een cent geeft om de economie? Katrina is een pracht voorbeeld daarvan. Op den duur moet je gewoon wat doen en kun je niet blijven emmeren over de hoge kosten. Misschien moet Amerika maar een War on Climate beginnen... dan begrijpt elke imbeciel de boodschap.
Klimaatverandering is nauwelijks te beïnvloeden, ik heb het nu dus even niet over luchtvervuiling.
pi_34720641
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik heb daar nogal wat...

Is dat een ander woordkeuze voor: de meerderheid?

Ik denk niet, ik weet dat is het verschil tussen mij en jou over dit onderwerp..
Geef liever antwoord. Wat voor mensen werken er dan als het geen wetenschappers zijn?

Werken er geen metereologen?
pi_34720793
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Geef liever antwoord. Wat voor mensen werken er dan als het geen wetenschappers zijn?

Werken er geen metereologen?
Sorry dat ik misschien bot uit de hoek kom, maar er werken inderdaad voornamelijk ambtenaren en er werken óók meteorologen.
Prachtig gebouw en interieur by the way, daar staat nog eens wat nostalgisch Neerlands erfgoed, zelfs zo nostalgisch dat ik er wat spullen van heb.
Yeah baby Yeah!
pi_34720825
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:40 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Sorry dat ik misschien bot uit de hoek kom, maar er werken inderdaad voornamelijk ambtenaren en er werken óók meteorologen.
Die meterologen gaan natuurlijk over de materie waar de poltiiek op reageert.
pi_34721101
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Die meterologen gaan natuurlijk over de materie waar de poltiiek op reageert.
Niet alleen zij hoor, maar zij meten inderdaad het een en ander.
Maar ik ben het met de ex-directeur eens dat een kabinetsbeleid niet alleen afgestemd kan worden op de meetgegevens van enkelen die verantwoording af moeten leggen aan ambtenaren die er vervolgens dingen mee doen.
Yeah baby Yeah!
pi_34721521
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
bron: elsevier
Op mij komt hij over als iemand die z'n "visie" over wetenschap laat primeren. Omdat anderen meer bezig zijn met computermodellen dan met meten en geen duidelijke verklaring voor de resultaten hebben zijn hun conclusies volgens hem nergens op gebaseerd.
quote:
Hij schreef in 1972 een boek over turbulentie (A First Course in Turbulence) dat nog steeds in de hele wereld een standaardwerk is.
De term "standaardwerk" is enigszins misleidend, het suggereert dat hij de meest gezaghebbende autoriteit is.
quote:
This book is specifically designed to offer a smooth transitionary course between elementary fluid dynamics and the profesional literature.
Het is dus een uitstekende inleiding tot het zwaardere werk.
quote:
The approach taken avoids the difficulties of advanced mathematical development on the one side and the morass of experimental detail and empirical data on the other. As a result of following its midstream course, the text gives the student a physical understanding of the subject and deepens his intuitive insight into those problems that cannot now be rigorously solved.
Is dat misschien zijn probleem? Hij wil het klimaat "begrijpen", inzicht krijgen in de werking. Maar wie zegt dat dit volledig mogelijk is? Vergelijk met bijvoorbeeld het vierkleurenprobleem; dat is in 1977 met behulp van een computer opgelost. Zonder de computer was het bewijs nooit gevonden, een mensenleven is te kort om een fractie ervan na te kijken. Uitgeprint zou de stapel papier kilometers hoog zijn.
quote:
Grotere computers, satellieten. Dat was in mijn tijd zo en is nog steeds zo. Maar de kennis die ze werkelijk van het klimaat hebben, is en blijft miniem.'
Dat de mechanismen die het klimaat bepalen niet bekend zijn betekent niet dat men geen computermodel kan ontwikkelen dat voorspellingen doet. Verbanden, correlaties tussen gegevens kunnen de basis vormen voor valabele modellen, zonder dat men noodzakelijk moet begrijpen wat die verbanden veroorzaakt.
pi_34728355
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:22 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het is ook n.m.m. een onzinnige bedoeling.
Als we er van uit gaan dat onze fossiele brandstoffen over een jaar of 30 op zijn, dan worden die broeikasgassen vanzelf minder.
Misschien moeten we er helemaal geen geld meer insteken en het enorme kapitaal dat daardoor vrij komt gebruiken om nieuwe energiebronnen te ontwikkelen.
ergens verheug ik me wel op dat moment , imagine... amerikanen die de fiets moeten pakken naar hun werk, omdat ze nog geen auto hebben die op waterstof of zonne-energie rijdt.
trug van weggeweest
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:11:14 #58
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_34728852
Heeft iemand hier een bron naar wetenschappelijk werk dat onomstotelijk bewijst dat de mens met zijn handelingen zorgt voor een disproportionele verhoging van de wereldtemperatuur?
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:32:57 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34729477
Grappig.
Als deze man gezegt had dat Kyoto écht een issue is hadden alle milieu huilies lopen roepen, zie je nu wel, deze man weet waar ie het over heeft en zegt dat het zo is. Nu deze man zegt dat het Humbuig is, wil men de reputatie van de man kapot maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34729570
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig.
Als deze man gezegt had dat Kyoto écht een issue is hadden alle milieu huilies lopen roepen, zie je nu wel, deze man weet waar ie het over heeft en zegt dat het zo is. Nu deze man zegt dat het Humbuig is, wil men de reputatie van de man kapot maken.
Welke reputatie?
pi_34729575
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu deze man zegt dat het Humbuig is, wil men de reputatie van de man kapot maken.
Waar gebeurt dat?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:58:15 #62
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_34730158
Zoals al eerder gezegd gooi je vanalles door elkaar. Als die ex-directeur zegt dat kyoto onzin is, zegt dat niet 'het broeikaseffect is onzin'.
lege ton
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:04:40 #63
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_34730313
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:11 schreef Spideyman het volgende:
Heeft iemand hier een bron naar wetenschappelijk werk dat onomstotelijk bewijst dat de mens met zijn handelingen zorgt voor een disproportionele verhoging van de wereldtemperatuur?
Nou dan doe ik het zelf wel

Er is dus gewoon een controverse bezig in de wetenschappelijke wereld, echter zijn die mensen op zoek naar de waarheid in tegenstelling tot de politiek waar het recht van de hardst-schreeuwende telt.

Feit blijft dat wij mensen niks tegen de opwarming van de aarde kunnen doen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_34732408
We kunnen toch zeker wel iets tegen de versterking van het proces doen?
pi_34737027
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:04 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Nou dan doe ik het zelf wel

Er is dus gewoon een controverse bezig in de wetenschappelijke wereld, echter zijn die mensen op zoek naar de waarheid in tegenstelling tot de politiek waar het recht van de hardst-schreeuwende telt.

Feit blijft dat wij mensen niks tegen de opwarming van de aarde kunnen doen.
Je kan niet eerst zeggen dat er een controverse is of de mesn wel of geen invloed heeft en daarna zeggen dat het een feit is dat we er niks tegen kunnen doen.
Dan geef je al het antwoord op de vraag wie er gelijk heeft in de controverse.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34750380
In ieder geval lijkt het me niet moeilijk te bevatten dat het onverstandig is om te gaan zitten rommelen aan het 'life support system' van je ruimteschip als je niet zeker bent over wat de gevolgen daarvan kunnen zijn...

Laat Kyoto nou net een poging zijn om het 'gerommel' wat te verminderen itt nog even 50 jaar op dezelfde voet door willen om dan masaal terug te grijpen naar het gebruik van kolen omdat de olie zo duur is als goud en de alternatieven waarop we volgens hen hadden moeten wachten niet blijken te bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door el_bario op 05-02-2006 04:36:56 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 10:25:52 #67
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_34752438
quote:
Op zondag 5 februari 2006 02:39 schreef el_bario het volgende:
In ieder geval lijkt het me niet moeilijk te bevatten dat het onverstandig is om te gaan zitten rommelen aan het \\\'life support system\\\' van je ruimteschip als je niet zeker bent over wat de gevolgen daarvan kunnen zijn...

Laat Kyoto nou net een poging zijn om het \\\'gerommel\\\' wat te verminderen itt nog even 50 jaar op dezelfde voet door willen om dan masaal terug te grijpen naar het gebruik van kolen omdat de olie zo duur is als goud en de alternatieven waarop we volgens hen hadden moeten wachten niet blijken te bestaan.
Kyoto heeft minder effect voor de natuur dan een vulkaanuitbarsting kan hebben. Volslagen irrelevant en het remt de technologische vernieuwing in plaats van dat ze deze stimuleert.
Per saldo zou het effect door het concurrentievoordeel wat voor de arme landen wordt gecreeerd wel eens negatief kunnen zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door klez op 05-02-2006 11:14:11 ]
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_34755205
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:25 schreef klez het volgende:

[..]

Kyoto heeft minder effect voor de natuur dan een vulkaanuitbarsting kan hebben.
Hoe?
quote:
Volslagen irrelevant en het remt de technologische vernieuwing in plaats van dat ze deze stimuleert.
Mythe.
pi_34755290
En omdat een of andere bobo het zegt, is het ook zo? Overigens is Kyoto natuurlijk wel een farce van heb ik jou daar. Nogal naief om te denken dat grote wereldmachten het eens zouden kunnen worden.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_34756935
quote:

[..]

Kyoto heeft minder effect voor de natuur dan een vulkaanuitbarsting kan hebben.
Het gaat hier dan ook over de emisiie uit het verbranden van fossiele brandstof door de mens en niet vanwege een vulkaan.
Dat de aarde af en toe cataclysmische gebeurtenissen te verwerken krijgt snapt iedereen. Dat wij mensen ook zo'n aanslag plegen op onze planeet is van een hele andere orde.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:35:44 #71
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34760289
Aandachtsgeile gouden handdruk.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:10:10 #72
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_34765585
Invoering van Kyoto is een enorm slechte oplossing om het broeikaseffect (als dat al bestaat en door mensen is veroorzaakt) terug te dringen. Verkeerde inzet en enorme verkwisting van financiële middelen, je kan nog beter auto\'s direct laten rijden op verbranding van papieren dollar- of eurobiljetten.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zondag 5 februari 2006 @ 22:11:28 #73
70154 klez
pi_34776211
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoe?
[..]
Krakatau
quote:
Mythe.
Net zo waarschijnlijk als het tegendeel beweren.
pi_34776797
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:11 schreef klez het volgende:

[..]

Krakatau
Dat is een vulkaan, ja, is wel eens ontploft, ook, grote gevolgen voor het mondiale klimaat, klopt. Maar zo'n vulkaanuitbarsting heeft geen langdurige invloed op het klimaat, de menselijke uitstoot van koolstofdioxide, die per jaar tientallen of honderden malen zo groot is als de uitstoot van alle vulkanen samen, daarentegen wel.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:29:25 #75
70154 klez
pi_34776935
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is een vulkaan, ja, is wel eens ontploft, ook, grote gevolgen voor het mondiale klimaat, klopt. Maar zo'n vulkaanuitbarsting heeft geen langdurige invloed op het klimaat, de menselijke uitstoot van koolstofdioxide, die per jaar tientallen of honderden malen zo groot is als de uitstoot van alle vulkanen samen, daarentegen wel.
Dat geloof ik best wel. De natuur past zich wel aan. Bovendien ging het over het effect dat Kyoto in deze zal hebben; waarschijnlijk nog minder dan de Krakatau.
pi_34777144
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:29 schreef klez het volgende:

[..]

Dat geloof ik best wel. De natuur past zich wel aan. Bovendien ging het over het effect dat Kyoto in deze zal hebben; waarschijnlijk nog minder dan de Krakatau.
Nou ja, de Krakatau heeft helemaal geen effect, een uitbarsting misschien wel. Daarnaast hou je die uitbarsting sowieso, ik zie dus niet echt in hoe dat een argument zou zijn om dan maar geen "Kyoto" in te stellen. Maar goed, het doel van het Kyoto-protocol is om de uitstoot van broeikasgassen met 5,2% verminderd te hebben in 2012, dat is wel wat meer dan de uitstoot van een vulkaanuitbarsting, waarvan de effecten zelfs maar van korte duur zijn.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:49:47 #77
70154 klez
pi_34777786
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, de Krakatau heeft helemaal geen effect, een uitbarsting misschien wel. Daarnaast hou je die uitbarsting sowieso, ik zie dus niet echt in hoe dat een argument zou zijn om dan maar geen "Kyoto" in te stellen. Maar goed, het doel van het Kyoto-protocol is om de uitstoot van broeikasgassen met 5,2% verminderd te hebben in 2012, dat is wel wat meer dan de uitstoot van een vulkaanuitbarsting, waarvan de effecten zelfs maar van korte duur zijn.
Dat weet je helemaal niet. En ik heb begrepen dat het effect van Kyoto indien de doelstelling gehaald word minder dan 0.1 graad temperatuurverschil over 500 jaar oplevert. Daar zou niemand zich druk over moeten maken.

myths of global warming
pi_34778347
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:49 schreef klez het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet.
Wat weet ik niet?
  zondag 5 februari 2006 @ 23:06:01 #79
70154 klez
pi_34778467
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat weet ik niet?
Wat de effecten van de Krakatau zijn geweest. Of uberhaupt hoe de natuur en klimaatveranderingen werken.
pi_34778573
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef klez het volgende:

[..]

Wat de effecten van de Krakatau zijn geweest. Of uberhaupt hoe de natuur en klimaatveranderingen werken.
O. Men weet wel wat de effecten zijn van vulkaanuitbarstingen, de wetenschap weet ook hoe de natuur werkt en hoe klimaatveranderingen werken. Ze weten niet alles, ze weten in ieder geval genoeg. Het gevolg van een grote vulkaanuitbarsting kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de mondiale temperatuur met een halve graad daalt.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:13:58 #81
70154 klez
pi_34778787
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

O. Men weet wel wat de effecten zijn van vulkaanuitbarstingen, de wetenschap weet ook hoe de natuur werkt en hoe klimaatveranderingen werken. Ze weten niet alles, ze weten in ieder geval genoeg. Het gevolg van een grote vulkaanuitbarsting kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de mondiale temperatuur met een halve graad daalt.
Precies. Maar ik denk niet dat een serieuze wetenschapper zou kunnen garanderen dat Kyoto serieus effect heeft op het klimaatproces. En daar was het toch om te doen.
pi_34779070
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef klez het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat een serieuze wetenschapper zou kunnen garanderen dat Kyoto serieus effect heeft op het klimaatproces.
Ik zou niet weten waarom niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:36:34 #83
70154 klez
pi_34779595
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet.
Omdat de 0.1 graad die genoemd wordt niet de inspanning waard is. Als het effect al niet negatief is omdat het een verplaatsing van productie oplevert.
pi_34779913
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef klez het volgende:

[..]

Precies. Maar ik denk niet dat een serieuze wetenschapper zou kunnen garanderen dat Kyoto serieus effect heeft op het klimaatproces. En daar was het toch om te doen.
Dit in tegenstelling tot het aantonen dat al die uitsoot van industrie en auto's gewoon slecht is voor het millieu!
Het is idd moeilijker aan te tonen wat een ingreep in dit proces op dit moment, over 20 jaar heeft doen veranderen.

Het slaat natuurlijk nergens op om ondanks het onderkennen van het probleem te stellen dat een onmiddelijke aanpak in de vorm van het Kyoto protocol nutteloos is omdat we niet zeker weten of het over X aantal jaar nu 5% of 6% beter zal zijn...
  maandag 6 februari 2006 @ 10:02:48 #85
70154 klez
pi_34786724
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef el_bario het volgende:

[..]

Het slaat natuurlijk nergens op om ondanks het onderkennen van het probleem te stellen dat een onmiddelijke aanpak in de vorm van het Kyoto protocol nutteloos is omdat we niet zeker weten of het over X aantal jaar nu 5% of 6% beter zal zijn...
Als het over 5% of 6% in positieve zin zou gaan inderdaad. Maar de kans is groot dat het effect negatief of nihil is.
pi_34787607
quote:

[..]

Per saldo zou het effect door het concurrentievoordeel wat voor de arme landen wordt gecreeerd wel eens negatief kunnen zijn.
Dat lijkt me dan niet door de maatrgelen komen, maar doordat niet iedereen meedoet en de behoeft naar energie verschrikkelijk stijgt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34853595
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:12 schreef more het volgende:

[..]

bron

Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over het broeikasteffect, en zie veel meer in, wat ook de administration van Bush vindt: Nieuwe schone technieken, immers de fossiele brandstoffen raken een keer op.

Voor de Europese regeringen is het zogenaamde broeikasteffect natuurlijk weer een lekkere melkkoe.
Mja weinig nieuws inderdaad, maar helaas zal het grote (domme) publiek dit nooit te weten komen. Slimme mensen hebben het helaas te weinig voor het zeggen, het zijn altijd populisten of domoren. Dat Kyoto onzin is is algemeen bekend bij de meeste wetenschappers, maar ja de milieumaffia zorgt er wel voor dat mensen dat niet te weten komen. En politici, die bepalen nu eenmaal het beleid, hoe dom ze ook wel niet zijn en hoe weinig kaas ze echt van zaken gegeten hebben.

Misschien kunnen ze de maximumsnelheid wel verlagen van 60 naar 80 op de trajecten die van 100 naar 80 gegaan zijn, en de snelheid op autosnelwegen van 120 naar 100. Dan zorgt NL er ongetwijfeld in zijn eentje voor dat het zogenaamde broeikaseffect teruggedrongen wordt! Kneuzenparade...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34853622
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 04:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

Mja weinig nieuws inderdaad, maar helaas zal het grote (domme) publiek dit nooit te weten komen. Slimme mensen hebben het helaas te weinig voor het zeggen, het zijn altijd populisten of domoren. Dat Kyoto onzin is is algemeen bekend bij de meeste wetenschappers, maar ja de milieumaffia zorgt er wel voor dat mensen dat niet te weten komen. En politici, die bepalen nu eenmaal het beleid, hoe dom ze ook wel niet zijn en hoe weinig kaas ze echt van zaken gegeten hebben.

Misschien kunnen ze de maximumsnelheid wel verlagen van 60 naar 80 op de trajecten die van 100 naar 80 gegaan zijn, en de snelheid op autosnelwegen van 120 naar 100. Dan zorgt NL er ongetwijfeld in zijn eentje voor dat het zogenaamde broeikaseffect teruggedrongen wordt! Kneuzenparade...
Veel geblaar, weinig argumenten of feiten...
pi_34853650
Pech gehad dan, ik ga hier niet uitentreure uit komen leggen waarom Kyoto onzin is, ik bespaar me die moeite wel. Ik zeg gewoon dat de mening van die directeur geen nieuws onder de zon is maar dat de domme massa en de milieumaffia dat toch niets interesseert. En als dat jou niet interesseert, dan lees je er toch gewoon overheen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34853769
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 04:20 schreef StefanP het volgende:
Pech gehad dan, ik ga hier niet uitentreure uit komen leggen waarom Kyoto onzin is, ik bespaar me die moeite wel. Ik zeg gewoon dat de mening van die directeur geen nieuws onder de zon is maar dat de domme massa en de milieumaffia dat toch niets interesseert. En als dat jou niet interesseert, dan lees je er toch gewoon overheen?
Waarom zeg je het dan uberhaupt?
pi_34911078
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 04:20 schreef StefanP het volgende:
Je zal het wel niet kunnen, slim als je zelf bent.

vrijdag 10 februari 2006 @ 18:40:13 #92
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34944412
Ik zag vandaag dat die directeur pas nog zei dat we maar 10% van het klimaat afweten, en dat is dan nog positief ingeschat.

Dat spreekt elkaar dan wel een beetje tegen, toch?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34944455
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:40 schreef Yildiz het volgende:
Ik zag vandaag dat die directeur pas nog zei dat we maar 10% van het klimaat afweten, en dat is dan nog positief ingeschat.

Dat spreekt elkaar dan wel een beetje tegen, toch?
Hetgeen wat we nu weten kunnen we niet gebruiken als maatstaf.
Dat ben ik met hem eens.
Klimaten worden pas zo'n 100 jaar bestudeerd en dat is natuurlijk veel te weinig om er een goede beoordeling tov de toekomst van te maken.
Yeah baby Yeah!
pi_34944506
Heb het idee dat sommigen nog zoveel mogelijk willen doorgaan met vervuilen tot bewezen is dat het echt slecht is UIteraard gaat het dan altijd om geld of economie.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:43:55 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34944516
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hetgeen wat we nu weten kunnen we niet gebruiken als maatstaf.
Dat ben ik met hem eens.
Klimaten worden pas zo'n 100 jaar bestudeerd en dat is natuurlijk veel te weinig om er een goede beoordeling tov de toekomst van te maken.
Precies. Maar ik had zomaar een beetje het idee dat de OP werd gebruikt om nu maar te rechtvaardigen om erop los te stoken.

Ik zag vandaag ook hoeveel energiecentrales er per jaar bijgebouwd worden in China, hoe snel Shanghai groeit qua wolkenkrabbers, hoe de lucht eruit ziet, hoe erg het water verpest is daar, en dat 1/3 van de bevolking ronduit vuile of giftige lucht inademt. Het groeit echt exponentioneel daar.

Dat gecombineerd met de 'Als je je bek houdt, maak ik je rijk' overheid, is dat niet zo best.

Edit: Niet dat het veel met klimaat te maken heeft, maar ziet iemand nog wel eens mussen?
pi_34944633
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Precies. Maar ik had zomaar een beetje het idee dat de OP werd gebruikt om nu maar te rechtvaardigen om erop los te stoken.

Ik zag vandaag ook hoeveel energiecentrales er per jaar bijgebouwd worden in China, hoe snel Shanghai groeit qua wolkenkrabbers, hoe de lucht eruit ziet, hoe erg het water verpest is daar, en dat 1/3 van de bevolking ronduit vuile of giftige lucht inademt. Het groeit echt exponentioneel daar.

Dat gecombineerd met de 'Als je je bek houdt, maak ik je rijk' overheid, is dat niet zo best.
Het paradoxale is dat Kyoto betrekking heeft op de economie zoals die er nu voorstaat en de landen die hierin in de top meedraaien moeten samen afspraken maken vind men.
Dit alles om in de toekomst een wereld te hebben met minder uitstoot.
Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat landen als India en China hun reet afvegen met een Kyoto-verdrag en wij als westen keurig bezuiningen wat ze in het oosten in het kwadraat de lucht in roken.
De milieurampen in China en met name het stilhouden tot de bom barst is imo een héél slecht teken voor de toekomst.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:59:21 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34944978
Ik schopte ook het topic omdat ik dit las:

bron: www.trouw.nl
quote:

Waarschijnlijkheid dat het in een bepaald jaar warmer of kouder was dan de gemiddelde temperatuur in de periode 1856-1995 | © Trouw

Aarde warmt in ongekend tempo op
Van onze redactie wetenschap

Door het versterkte broeikaseffect warmt de aarde in een ongekend tempo op. De tweede helft van de twintigste eeuw was de warmste periode in de afgelopen 1200 jaar.
Met opvallende stelligheid rekenen Britse wetenschappers vandaag in Science af met de vele onzekerheden waarmee hun werkterrein wordt omringd: een historische reconstructie van de temperaturen op aarde.

’Onze studie laat zien dat de Middeleeuwen een warme periode hebben gekend en een kleine ijstijd’, schrijven Timothy Osborn en Keith Briffa van de Universiteit van East Anglia. ’Maar de twintigste eeuw leverde het sterkste bewijs voor de warmste periode in de door ons onderzochte tijdspanne’.

Daarmee zetten ze de klimaatsceptici op grote achterstand. Deze verkondigen de laatste tijd regelmatig dat de historische reconstructies van de temperatuur veel te onzeker zijn, of dat zij daar heel andere conclusies uit kunnen trekken. Met name de bekendste reconstructie –de zogeheten hockeystick van Michael Mann– moest het ontgelden omdat de statistiek ervan niet zou deugen.

Sinds 1850 is de temperatuur op aarde redelijk goed bijgehouden. Voor de temperatuur uit vroeger tijden maken wetenschappers gebruik van indirecte bronnen zoals boomringen, ijskernen of koraalriffen, maar ook van historische archieven. In Nederlandse dagboeken, die teruggaan tot de dertiende eeuw, is bijvoorbeeld te lezen wanneer de sloten en plassen bevroren waren.

Osborn en Briffa selecteerden uit al die reconstructies alleen die bronnen die een consistent verband met de temperatuur hebben en overeenstemmen met overlappende bronnen. Na hun analyse, waarin ze zorgvuldig alle onzekerheden meewegen, komen ze tot een temperatuurcurve die grote gelijkenis vertoont met de ’hockeystick’ van Mann: een lijn die tussen de jaren 800 en 1900 licht schommelt maar dan een scherpe knik maakt en omhoog schiet.

’De bronnen geven aan dat het midden en het eind van de twintigste eeuw de warmste perioden waren’, schrijven de Britten. ’En als je de directe temperatuurmetingen ernaast legt, is het overduidelijk dat het eind, met de ongekend hoge concentraties broeikasgassen, de extreemste opwarming kende’.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:04:49 #98
70154 klez
pi_34962608
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:59 schreef Yildiz het volgende:
Ik schopte ook het topic omdat ik dit las:

bron: www.trouw.nl
[..]
Meer bomen kappen dan.

http://www.csmonitor.com/2006/0119/p13s01-sten.html
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:31:32 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34963080
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:04 schreef klez het volgende:

[..]

Meer bomen kappen dan.

http://www.csmonitor.com/2006/0119/p13s01-sten.html
Ik heb die bron nog nooit serieus genomen. Zie namelijk het eerste stuk, waar ze meten dat er methaan uit 1 bepaalde boom komt, waarmee het ergens doorgetrokken wordt naar meerdere bomen.

Als een limoenboom nou een zure geur achter laat, doen niet alle bomen dat.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:54:14 #100
70154 klez
pi_34963677
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik heb die bron nog nooit serieus genomen. Zie namelijk het eerste stuk, waar ze meten dat er methaan uit 1 bepaalde boom komt, waarmee het ergens doorgetrokken wordt naar meerdere bomen.

Als een limoenboom nou een zure geur achter laat, doen niet alle bomen dat.
http://www.guardian.co.uk(...)78,00.html?gusrc=rss
Welke bron bedoel je? "Nature" is niet echt een flauw blaadje.

Gecombineerd met de sterke toename in bossen wereldwijd sinds 1900, lijkt de conclusie omtrent de belangrijkste oorzaken voor global warming voor de hand te liggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')