ze zijn niet snel, ze drongen gewoon keihard voor. ik stond al precies voor de deur en toen hij open gingen gingen ze al heupzwaaiend en duwend naar binnen terwijl ik eerst was.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:00 schreef Odulla het volgende:
Voor twee oude viswijven zijn ze nog aardig snel in vergelijking met jou.
Slome.
Beleefdheid gebied jou om vrouwen voor te laten gaan en respect te hebben voor ouderenquote:Op woensdag 1 februari 2006 08:58 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Tjonge jonge zeg, dan loop je al zeker 60 jaar rond op de wereld en nog niks van beleefdheid geleerd. Bah wat een stelletje kut wijven!
als je mijn post hierboven nog had gelezenquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:09 schreef Lod het volgende:
[..]
Beleefdheid gebied jou om vrouwen voor te laten gaan en respect te hebben voor ouderen
Terwijl ze een paar meter verder op stonden: ze waren dus aardig snel voor hun leeftijd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ze zijn niet snel, ze drongen gewoon keihard voor. ik stond al precies voor de deur en toen hij open gingen gingen ze al heupzwaaiend en duwend naar binnen terwijl ik eerst was.
Dat is toch de hele essentie van iemand voor laten gaan? Jij bent er als eerste en je laat laterkomende personen voor je gaan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:14 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
als je mijn post hierboven nog had gelezen![]()
ze waren denk ik 60 en dan kan je nog best gewoon normale dingen doen.
normaal ben ik wel zo beleeft om oude mensen voor te laten, maar zoals ik al zei, had ik al zo'n gedachte dat zo zoiets zouden flikken
een paar meter moet je denken aan 2 of 3 meter. ik hoefde geen stap te verzetten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:16 schreef Odulla het volgende:
[..]
Terwijl ze een paar meter verder op stonden: ze waren dus aardig snel voor hun leeftijd.
ja als ze gewoon rust naast me stond, dan had ik ze gerust voor gelaten, maar niet iemand die al de intentie heeft om als eerste de bus in te rammen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:18 schreef Lod het volgende:
[..]
Dat is toch de hele essentie van iemand voor laten gaan? Jij bent er als eerste en je laat laterkomende personen voor je gaan.
En verder ben jij 22 en zij tegen de 60 dus behoorlijk ouder. Of ze al dan niet normale dingen kunnen doen doet daar niets aan af.
En voordringen...quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:19 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
een paar meter moet je denken aan 2 of 3 meter. ik hoefde geen stap te verzetten.
ze dachten dat hij daar gingen stoppen, maar hij kwam nog met een iets hardere vaart aan.
voor dat de bus is gestopt en de dat de deuren open zijn kan zelfs een man van 80 nog op tijd voor de deur komen.
en jij dacht zeker: ik heb niks zinnigs te melden dus post ik maar crap.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:15 schreef Thrilled het volgende:
en jij stond daar denkend: wacht maar, ík open een topic op Fok!!
Zeg er dan wat van, lamlul
*zucht* laat maar, het waren super oma's die kunnen lopen met een snelheid van het licht, nou goedquote:
Ik geloof niet dat jij kunt oordelen over wat ik gedaan zou hebben in die situatie.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:22 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ja als ze gewoon rust naast me stond, dan had ik ze gerust voor gelaten, maar niet iemand die al de intentie heeft om als eerste de bus in te rammen.
nu kan je wel meneergaan spelen, maar je had dat in mijn situatie ook absoluut niet gedaan
quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:15 schreef Thrilled het volgende:
en jij stond daar denkend: wacht maar, ík open een topic op Fok!!
Zeg er dan wat van, lamlul
quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:27 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij kunt oordelen over wat ik gedaan zou hebben in die situatie.
Als ik het goed heb begrepen moesten jullie allemaal een stuk lopen om de ingang van de bus te halen. In dat geval zou ik mijn tempo op het eind zo hebben aangepast dat ik na de vrouwen bij de ingang kwam.
Helaas is de enige bus waar ik wel eens mee rij bus 12 in Utrecht. En ik weet niet of je die buslijn kent maar daar is geen plaats voor beleefdheid.
Nee wat jij hier nu post is zinnig ja...quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:24 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
en jij dacht zeker: ik heb niks zinnigs te melden dus post ik maar crap.
hou je bek dan, lamlul
beleefdheid en respect moet je nog altijd verdienen, ook als je vrouw en oud bent...quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:09 schreef Lod het volgende:
[..]
Beleefdheid gebied jou om vrouwen voor te laten gaan en respect te hebben voor ouderen
dit is een klaagbaak, idioot dus zit ik hier lekker te klagen. je kan ook gewoon iets anders gaan lezen ipv van zo domme post posten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:29 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nee wat jij hier nu post is zinnig ja...
Je laat mensen voordringen, zegt er niks van en gaat hier lopen klagen...
Dit vind ik nog steeds een van de domste redenaties die er zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:29 schreef Mobster273 het volgende:
beleefdheid en respect moet je nog altijd verdienen, ook als je vrouw en oud bent...
je gaat hier wel heel ver in je vergelijkingen. een moord of een verkrachting is heel wat anders dan voordringen bij een busquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:34 schreef Lod het volgende:
[..]
Dit vind ik nog steeds een van de domste redenaties die er zijn.
Een zekere mate van respect moet je voor iedereen hebben. Of vind je het prima dat iemand als Meindert Tjoelkert op straat wordt doodgeslagen? De dader kende hem toch niet dus waarom zou hij respect voor hem moeten hebben? En verkrachters kennen de slachtoffers ook vaak niet, dus hoeven ze er ook geen respect voor te hebben?
En door wie je bent of hoe je je gedraagt kun je eventueel meer respect verdienen.
Mijn excuses. Uit een van je reacties maakte ik op dat de bus nogal hard aan kwam rijden en dat hij iets doorschoot voordat hij uiteindelijk gestopt was.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:28 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
![]()
![]()
LEZEN! ik heb al meerder malen gezegd dat ik niet hoeft te lopen want hij stopte precies voor mijn neus!
jah klopt ook, voor je vrouwen ja. hij stopte precies voor mijquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:36 schreef Lod het volgende:
[..]
Mijn excuses. Uit een van je reacties maakte ik op dat de bus nogal hard aan kwam rijden en dat hij iets doorschoot voordat hij uiteindelijk gestopt was.
Natuurlijk is het overdreven zo komt het punt beter aan lijkt me.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
je gaat hier wel heel ver in je vergelijkingen. een moord of een verkrachting is heel wat anders dan voordringen bij een bus
En je vergeet hierbij dat ze goed kunnen voordringen!quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:26 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
*zucht* laat maar, het waren super oma's die kunnen lopen met een snelheid van het licht, nou goed
pisser
nee hoor geen last van. als ik nog in de puberteit zou zitten, dan kan ik voorgedrongen plus daarbij de tasjes van die wijven gejatquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:37 schreef zoalshetis het volgende:
lastig he ts?.. die puberteit...
ach ja zo kan je het natuurlijk ook bekijkenquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:37 schreef deedeetee het volgende:
Je moet 't maar als een compliment opvatten. De * dames * zagen aan je beschaafde uitstraling dat je van plan was om hun heel beleefd vóór te laten gaan. Daar hebben ze dus gebruik van gemaakt.![]()
jouw redenatie geeft aan hoe leeg de term respect tegenwoordig is, moord heeft hier helemaal niks mee te maken, er is een zeer belangrijk verschil tussen respect en normaal met elkaar omgaan... als je als eerste bij de bus staat en er staan een paar oude vrouwen ook op de bus te wachten dan laat je die uit respect voorgaan, als diezelfde vrouwen met een noodgang komen aangelopen dan verspelen ze dat respect ogenblikkelijk, maar dat betekent niet dat ze nu opeens vogelvrij zijn en je ze dood mag knuppelen, het betekent wel dat je ze niet meer de voorkeursbehandeling geeft die je anders wel had gegeven, nu ze zich hebben gemanifesteerd als gewoon een andere passagier behandel je ze ook op die manier en is gewoon ik sta vooraan, dus ik ga als eerste bus in... vergeet daarbij niet dat die vrouwen iedere vorm van respect ook ontberen door voor te dringenquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:34 schreef Lod het volgende:
[..]
Dit vind ik nog steeds een van de domste redenaties die er zijn.
Een zekere mate van respect moet je voor iedereen hebben. Of vind je het prima dat iemand als Meindert Tjoelkert op straat wordt doodgeslagen? De dader kende hem toch niet dus waarom zou hij respect voor hem moeten hebben? En verkrachters kennen de slachtoffers ook vaak niet, dus hoeven ze er ook geen respect voor te hebben?
En door wie je bent of hoe je je gedraagt kun je eventueel meer respect verdienen.
Over generaliseren gesproken!quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:39 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nee hoor geen last van. als ik nog in de puberteit zou zitten, dan kan ik voorgedrongen plus daarbij de tasjes van die wijven gejat
oude vrouwen die voordringen zijn viswijven. dat van die pubers, achquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:46 schreef Odulla het volgende:
[..]
Over generaliseren gesproken!
Oudere vrouwen zijn bij voorbaat viswijven en pubers jatten tasjes.![]()
Leuk dat ik jou ongeveer hetzelfde verwijt, een te beperkte definitie van het begripquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:43 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
jouw redenatie geeft aan hoe leeg de term respect tegenwoordig is, moord heeft hier helemaal niks mee te maken, er is een zeer belangrijk verschil tussen respect en normaal met elkaar omgaan... als je als eerste bij de bus staat en er staan een paar oude vrouwen ook op de bus te wachten dan laat je die uit respect voorgaan, als diezelfde vrouwen met een noodgang komen aangelopen dan verspelen ze dat respect ogenblikkelijk, maar dat betekent niet dat ze nu opeens vogelvrij zijn en je ze dood mag knuppelen,
De sociale situatie (en status) is niet alleen buspassagiers. Nog steeds spelen leeftijd, mobiliteit etc. een rol. En hoe ze zich ook gedragen, de voorkeurshandeling blijft bestaan.quote:het betekent wel dat je ze niet meer de voorkeursbehandeling geeft die je anders wel had gegeven, nu ze zich hebben gemanifesteerd als gewoon een andere passagier behandel je ze ook op die manier en is gewoon ik sta vooraan, dus ik ga als eerste bus in... vergeet daarbij niet dat die vrouwen iedere vorm van respect ook ontberen door voor te dringen
Aléén als ze het al scheldend doen anders zijn 't gewoon ouwe tangen/taarten of tr****nquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:56 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
oude vrouwen die voordringen zijn viswijven.
dat vind ik dus echt bullshit. als iemand niet normaal kan gedragen, krijg hij of zij absoluut geen respect en al helemaal geen voorkeursbehandeling. ongeacht leeftijd of geslachtquote:Op woensdag 1 februari 2006 10:03 schreef Lod het volgende:
[..]
De sociale situatie (en status) is niet alleen buspassagiers. Nog steeds spelen leeftijd, mobiliteit etc. een rol. En hoe ze zich ook gedragen, de voorkeurshandeling blijft bestaan.
met de mobiliteit van betreffende vrouwen was duidelijk niks mis, en als jij asociale mensen ook voor wil laten gaan, dan moet jij dat weten, bij mij komen ze er niet langs... ik gok dat we wat dat betreft het niet eens gaan wordenquote:Op woensdag 1 februari 2006 10:03 schreef Lod het volgende:
[..]
De sociale situatie (en status) is niet alleen buspassagiers. Nog steeds spelen leeftijd, mobiliteit etc. een rol. En hoe ze zich ook gedragen, de voorkeurshandeling blijft bestaan.
viswijf = 1 (als beroepsaanduidend woord veroud.) visvrouw;quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:56 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
oude vrouwen die voordringen zijn viswijven. dat van die pubers, ach![]()
Ik had in die post een / vergeten in de quote-tag waardoor hij misschien niet helemaal duidelijk was. Mijns insziens verdienen de dames nog steeds respect en voorkeursbehandeling, achting verdienen ze echter niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:06 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
dat vind ik dus echt bullshit. als iemand niet normaal kan gedragen, krijg hij of zij absoluut geen respect en al helemaal geen voorkeursbehandeling. ongeacht leeftijd of geslacht
hoe weet jij dat nou weer? ken jij ze ofzo?quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:13 schreef Odulla het volgende:
[..]
viswijf = 1 (als beroepsaanduidend woord veroud.) visvrouw;
2. kijven, schelden als een viswijf;
3. (beledigend) kijvende vrouw
Herstel: de vrouwen waar jij vanochtend mee te maken had, waren geen viswijven.
Ik hoef die vrouwen niet te kennen om te weten dat ze...quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:14 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
hoe weet jij dat nou weer? ken jij ze ofzo?
quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:22 schreef Odulla het volgende:
[..]
Ik hoef die vrouwen niet te kennen om te weten dat ze...
a. geen vrouwen waren die op dat moment vis stonden te verkopen (1. als beroepsaanduidend woord veroud.) visvrouw)
b. jou uit hebben gescholden (2. kijven, schelden als een viswijf)
en als laatste...
c. jou al kijvend aan het beledigen waren (3. (beledigend) kijvende vrouw)
Overduidelijk dat je daar niets meer tegen in te brengen hebt.quote:
nee klopt, je hebt helemaal gelijk. super knap van je om het woord viswijven helemaal uit te pluizen om mij te laten zien dat ik een verkeerd "scheldwoord" had gebruikt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:35 schreef Odulla het volgende:
[..]
Overduidelijk dat je daar niets meer tegen in te brengen hebt.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:38 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nee klopt, je hebt helemaal gelijk. super knap van je om het woord viswijven helemaal uit te pluizen om mij te laten zien dat ik een verkeerd "scheldwoord" had gebruikt.
zal voortaan mijn woorden uitkiezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |