Totdat zij ook die levensbehoeften als normaal gaan beschouwen, en beginnen te klagen over de trein die niet op tijd rijd, de voetbalclub die zijn duurste spelers niet gebruikt en de muziekindustrie die veeels te veel geld vraagt voor een cd'tje.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef aldo71 het volgende:
Mijn vriendin komt uit Armenie en daar zijn ze al blij als ze water, gas en licht hebben.
Dan denk ik wel eens, waar zeur ik over.
En nog blijer als ze de Hummer hebben om naar hun verlichte, verwarmde huisje te rijden...quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef aldo71 het volgende:
Mijn vriendin komt uit Armenie en daar zijn ze al blij als ze water, gas en licht hebben.
Ja, zitten ze dan, met hun peukies.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:11 schreef matthijst het volgende:
Overigens denk ik dat er naast een hoop rijkdom echt wel armoede is in Nederland; bv. de eerder genoemde voedselbanken... Of afgelopen week het nieuws dat er duizenden gezinnen zonder gs, water en licht zitten... Hoef je echt niet meer voor in Armenie te wonen...
Ja, een uitkering is echtquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, zitten ze dan, met hun peukies.
In Nederland kan iedereen gewoon rondkomen, daarom zijn er uitkeringen en zo.
Ahhh, wat hebben we het hier inderdaad slecht. Je hebt me overtuigd. Vooral die mensen die al bellend met hun nieuwste mobiele telefoon bij de voedselbank stonden te wachten bij die NOVA docu waren erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik word een beetje moe van die mensen die maar blijven volhouden dat Nederland een rijk land is. Hoe kun je dat zeggen, als je je bedenkt dat maandelijks steeds meer mensen naar de voedselbank moeten, bejaarden hun eigen toiletpapier moeten regelen in een bejaardencentrum en de minima steeds harder en dieper genaaid worden door de overheid.
Tuurlijk is er een rijke laag. De patsers die in hun Hummerts, Landroverts en Escalades voorbij komen rijden. Maar ga eens daarachter kijken. Ga eens een volksbuurt in. Open je ogen, en aanschouw Nederland op z'n lelijkst.
Goed plan, jij begintquote:[b]Op woensdag 1 februari 2006 08:53 schreef aldo71 het
En vraag langs deze weg of we daar niet mee op kunnen houden. ?
Grappig, daar komt mijn vriend vandaan. En die schept altijd op over het beste water van de wereld (in Yerevan). Het licht valt weleens uit ja, en men kookt op gasflessen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef aldo71 het volgende:
Kennelijk is Azijnzeuren besmettelijk. Ik merk dat ik er ook wel in meega als ik met anderen praat.quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Grappig, daar komt mijn vriend vandaan. En die schept altijd op over het beste water van de wereld (in Yerevan). Het licht valt weleens uit ja, en men kookt op gasflessen.
En hij maakt zich inmiddels net zo hard druk om te laat komend vervoer e.d.
Jaaah! De eerste "het is de schuld van links"-reactie is binnen!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eens met de TS, nederlanders zeiken en klagen te veel. En dat komt omdat iedereen helemaal doodgeknuffeld werd door het PVDA en omdat die als een zooitje sinterklazen geld uitdeelde, en nu kan dat (TERECHT) niet meer en begint iedereen te eikelen.
Sowieso zijn nederlands een volkje wat overal en altijd maar over klaagt, het is nooit goed.
en het zijn altijd KLEINE dingetjes waar iedereen over zeurt. Alsof er geen grotere problemen zijn.
Is het niet zo dan? Zijn mensen niet onwijs verwend door voorgaande regerende kabinetten waardoor mensen ineens in korte tijd enorm welvarend werden?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jaaah! De eerste "het is de schuld van links"-reactie is binnen!
Overigens is het PvdA minder aan de macht geweest dan de VVD, magoed, papegaai lekker verder hoor![]()
zolang ik een dak boven mijn hoofd heb, een warm bed om te slapen en iedere dag te eten beschouw ik mezelf als een rijk mens.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik word een beetje moe van die mensen die maar blijven volhouden dat Nederland een rijk land is. Hoe kun je dat zeggen, als je je bedenkt dat maandelijks steeds meer mensen naar de voedselbank moeten, bejaarden hun eigen toiletpapier moeten regelen in een bejaardencentrum en de minima steeds harder en dieper genaaid worden door de overheid.
Tuurlijk is er een rijke laag. De patsers die in hun Hummerts, Landroverts en Escalades voorbij komen rijden. Maar ga eens daarachter kijken. Ga eens een volksbuurt in. Open je ogen, en aanschouw Nederland op z'n lelijkst.
Ja, dat is zo. Overigens zijn slechts degenen die misbruik hebben gemaakt van de verzorgingsstaat verwend, de rest kreeg wat hem/haar toekwam. Welvaart is geen schande, ook niet voor de zwakkeren in de samenleving. Dat siert een staat.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Is het niet zo dan? Zijn mensen niet onwijs verwend door voorgaande regerende kabinetten waardoor mensen ineens in korte tijd enorm welvarend werden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |