abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34671304
+ n

Is Nederland depressief?

Het valt me op dat Nederland als land een klagend, zeurend en klagerig volkje aan het worden is.
Iedereen heeft wat te zeuren. En de meeste mensen kunnen alleen klagend met elkaar omgaan.
Aslof het de enige vorm van communicatie is.

Dit is niet goed, en dat is niet goed. Terwijl we met zijn allen bulken van het geld.
Niet meer weten waar we het aan uit moeten geven. (een leuke vrachtwagen misschien? die Landrover begint ook te vervelen).
Misschien moeten de meer dan rijke mensen geld doneren aan arme mensen?
Als je sjaaltjes van 10.000,- begint te kopen dan wordt het tijd dat de geldpolitie langs komt
en even wat geld op komt halen en dit direct door brengt aan een bijstandsmoeder met 2 kinderen te bengen. (niet het sjaaltje maar geld). .

Ik pleit ervoor om wat minder ego te hebben en te zien wat het je opleverd maar eens over de grenzen te kijken. Ik stel voor dat iederen nederlander van een jaar of twintig verplicht een 6 maanden in een land als Nigeria, Nairobi, of Ethiopië vrijwillegrswerk gaat doen.
Even een beetje dankbaarder worden voor wat je allemaal hebt.

Ik ben het zat. En vraag langs deze weg of we daar niet mee op kunnen houden. ?
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_34671425
Nederlanders zijn toch van oudsher zeurkousen?
pi_34671558
Waar kan je die sjaaltjes kopen?
pi_34671561
Zeiken over zeikerds....daarmee kom je er wel.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:20:29 #5
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_34671661
Zeikend enzo
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_34671677
Past trouwens wel in KLB.

WFL >>> KLB
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 09:21:51 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34671681
Wat een zeik topic...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:24:03 #8
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34671720
Ik word er ook depressief van en kan ook niet zo goed begrijpen dat geld tegenwoordig eenieders God is

Wat wou je er tegen doen? De mensen die volgens jou moeten veranderen, dus de rijken, zullen dit toch niet doen want zij vinden dat ze zelf recht hebben op wat ze verdienen. Ergens ook terecht, maar niet als die overconsumptie zelfs mensen aan de andere kant van de wereld weet te benadelen.

Ik leef zo sober mogelijk en zonder onnodig slachtoffers te maken, en het is ronduit frustrerend om te zien dat meesten enkel om hun eigen hachje denken.
power to the people
pi_34671722
kan ik die landrover overnemen? Ruilen tegen een sjiek hendige VW Golf pooierbak?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34671762
Het prototype zeurende Nederlander:

"Ik ben zo arm, die Bakkelende maakt alles zo duur!" *Hijs aan sigaret...

Jammer dat veel mensen alles maar normaal vinden. Een TV, een video, DVDspeler, computer... Dat héb je toch gewoon? En anders ga je naar Leen, van Frisia. En daarna zeuren dat je niet rondkomt hè.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:26:38 #11
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34671765
Waarom kunnen mensen in een topic als dit niet eens serieus reageren?

Luister eens naar Temple of the Dog - Hunger Strike

'I can't feed on the powerless when my cup's already overfilled'....
power to the people
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:37:45 #13
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_34671950
Zolang er mensen depressief worden als ze geen geld hebben om dure merkkleding te kopen of dure electronica, dan zit er naar mijn mening toch echt iets niet helemaal goed in hun belevingswereld.
.
..
...
....
pi_34671957
Ik word een beetje moe van die mensen die maar blijven volhouden dat Nederland een rijk land is. Hoe kun je dat zeggen, als je je bedenkt dat maandelijks steeds meer mensen naar de voedselbank moeten, bejaarden hun eigen toiletpapier moeten regelen in een bejaardencentrum en de minima steeds harder en dieper genaaid worden door de overheid.

Tuurlijk is er een rijke laag. De patsers die in hun Hummerts, Landroverts en Escalades voorbij komen rijden. Maar ga eens daarachter kijken. Ga eens een volksbuurt in. Open je ogen, en aanschouw Nederland op z'n lelijkst.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34671966
Ik maak mij ook schuldig aan zeuren. Dat beweer ik ook niet.
Het lijtk alleen een soort cultuur.
En ik vraag me af of dat te veranderen is.
Vooral bejaarden zijn er in afgestudeerd.
En ik voel me dan zo bejaard als ik zelf weer aan het klagen en zeuren ben.
Ik probeer wat dankbaarder te zijn voor wat ik heb. (en dat is aardig wat)
Eigen huis, Leuk salaris, autootje (12 jaar oude mazda 323) geweldige vriendin enz.

Maar ik denk dat als het zo doorgaat ik maar blijf zeuren en klagen ook al koop ik 2 loten in de loterij en ik win met de ene een paar miljoen ik het voor elkaar krijg om toch nog te klagen over dat ene lot waar niks op gevallen is.

Mijn vriendin komt uit Armenie en daar zijn ze al blij als ze water, gas en licht hebben.
Dan denk ik wel eens, waar zeur ik over.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
pi_34671993
Ik doe dan ook mijn best zo min mogelijk te zeuren en ik wijs mensen er ook vaak op dat ze eerst eens moeten relativeren voor ze weer zo'n hele klaagzang starten...
pi_34672216
Idem dito
pi_34672890
Joh.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:36:35 #19
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_34673131
'als een boer niet klaagt dan ligt hij op sterven'
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_34673642
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef aldo71 het volgende:
Mijn vriendin komt uit Armenie en daar zijn ze al blij als ze water, gas en licht hebben.
Totdat zij ook die levensbehoeften als normaal gaan beschouwen, en beginnen te klagen over de trein die niet op tijd rijd, de voetbalclub die zijn duurste spelers niet gebruikt en de muziekindustrie die veeels te veel geld vraagt voor een cd'tje.

Totaal verschillende belevingswerelden, zo kun je alles wel bagetaliseren. Dan zouden Armeniers niet mogen klagen over het gebrek aan electriciteit, want in Afrika sterven honderden mensen aan de tyfus en Aids.

Beetje zinloos dus.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:11:18 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34673951
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:38 schreef aldo71 het volgende:
En nog blijer als ze de Hummer hebben om naar hun verlichte, verwarmde huisje te rijden...
Geef ze 10 jaar en ze lopen daar straks net zo te klagen als in Nederland...

Overigens denk ik dat er naast een hoop rijkdom echt wel armoede is in Nederland; bv. de eerder genoemde voedselbanken... Of afgelopen week het nieuws dat er duizenden gezinnen zonder gs, water en licht zitten... Hoef je echt niet meer voor in Armenie te wonen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_34674432
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:11 schreef matthijst het volgende:

Overigens denk ik dat er naast een hoop rijkdom echt wel armoede is in Nederland; bv. de eerder genoemde voedselbanken... Of afgelopen week het nieuws dat er duizenden gezinnen zonder gs, water en licht zitten... Hoef je echt niet meer voor in Armenie te wonen...
Ja, zitten ze dan, met hun peukies.

In Nederland kan iedereen gewoon rondkomen, daarom zijn er uitkeringen en zo. Het enige waar ze bij de sociale dienst geen rekening mee houden, zijn schulden. De mensen die het hardst klagen dat ze het zo arm hebben, hebben het vaak aan zichzelf te danken, maar nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor de problemen. Lekker voor de tv blijven zitten en kankeren op Balkenende.
pi_34674528
Je doet net of alles ons komt aanwaaien hier. We bulken van het geld bla bla.
Ik hoop dat je beseft dat de middenstand hard moet werken om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Die hebben geen vrachtwagen of Landrovers of weet ik veel. Starters kunnen nog nauwelijks een huis betalen. Veel mensen hebben schulden. Maar goed, het is altijd minder erg dan een kindje in Afrika dat van de AIDS ligt dood te gaan. Ja natuurlijk, maar daarmee verspeel je dus je recht om erover te klagen? Wat een onzin zeg.
Maar goed, als jij het zo simpel wilt zien, ga je gang.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:39:27 #24
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_34674757
Doe Maar - Is Dit Alles

Maar idd, eensch met TS, het mag af en toe wel wat positiever en genuanceerder. Een half jaar in het buitenland doorbrengen is een goed idee, sommige mensen missen perspectief. Vooral mensen die bij het minste of geringste al blèren "waar gaat dat heen met dit land!?"
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_34674923
Het is algemeen bekend dat hoe welvarende de maatschappij, hoe depressiever de bevolking is.

Dus wat dat betreft: Wat zijn die mensen in Afrika toch een bofkonten!
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')