Uhm, beweren dat de Holocaust (aanzienlijk) minder dan zes miljoen doden geeist heeft is, naar mijn weten althans, strafbaar in Nederland hoor.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Mirage het volgende:
nee, dat denk ik niet.
Je ontkent zo de holocaust niet.. je wijkt af van een detail.
En waarschijnlijk nog begrijpelijk ook want wie kan ons garanderen dat ieder lijk (met alle respect) geteld is ?
Volgens mij is de holocaust ontkennen door hem af te zwakken ook strafbaar. En daarbij gaat het om hetzelfde "detail". Het aantal doden in de holocaust lijkt me sowieso geen "detail".quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Mirage het volgende:
nee, dat denk ik niet.
De geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaarsquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:21 schreef beany het volgende:
Wel grappig dat dat verboden is eigenlijk. Zodra het om de Nederlandse 'glorie' tijden gaat met de doden die daar bij zijn gevallen mag je wel knoeien met de getallen(zie geschiedenisboekjes)
6 miljoen doden zijn geen detail...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Mirage het volgende:
nee, dat denk ik niet.
En waarschijnlijk nog begrijpelijk ook want wie kan ons garanderen dat ieder lijk (met alle respect) geteld is ?
En je quote nu uit Dan Brown's The Da Vincy Code?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:27 schreef Flurry het volgende:
[..]
De geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaars
Leonardo Da Vincy?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En je quote nu uit Dan Brown's The Da Vincy Code?
Bij de vikingen niet gebeurdquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:27 schreef Flurry het volgende:
De geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaars
Dan heet het geen holocaust, maar economie.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:21 schreef beany het volgende:
Wel grappig dat dat verboden is eigenlijk. Zodra het om de Nederlandse 'glorie' tijden gaat met de doden die daar bij zijn gevallen mag je wel knoeien met de getallen(zie geschiedenisboekjes)
Pardon? Welke vikingen, welk land, welke losers?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:03 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Bij de vikingen niet gebeurdDie zijn beschreven door de loosers.
Onzin. De enige vikingen die losers genoemd kunnen worden zijn degenen die zich gevestigd hebben in Amerika en in de kolonie van Leif Eriksson. Lees je eens in in de geschiedenis van Groot-Brittannië en Ierland - de vikingen gingen tussen de bevolking wonen en waren zeer, zeer succesvol. Alle grote steden in Ierland zijn door vikingen gesticht. Ten tijde van de Romeinen werden de Britten natuurlijk een kopje kleiner gemaakt, de vraag is echter of je die nog steeds vikingen kunt noemen. In Ierland echter zijn de Romeinen nooit geweest. Nee, de vikingen kun je echt geen onsuccesvol volkje noemen hoor. Geen student geschiedenis mag ik hopen?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:55 schreef Skinkie het volgende:
Welke Vikiningen? Die luitjes die Amerika hebben ontdekt.
Welke losers? De betreffende monniken die nog over zijn gebleven in onder andere Groot-Britannie na enige veldslagen.
nee, ontkennen van de holocaust is in NL niet strafbaar ...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Uhm, beweren dat de Holocaust (aanzienlijk) minder dan zes miljoen doden geeist heeft is, naar mijn weten althans, strafbaar in Nederland hoor.
Er zijn inderdaad genoeg arresten te vinden waarin het wel strafbaar is gesteld. Wmb lekker ongestraft laten. Dat soort figuren zijn sowieso te dom om te poepen, dus hen iets bijbrengen via een taakstrafje lijkt mij een totaal onzinnig gebruik van de door de overheid beschikbaar gestelde middelen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, ontkennen van de holocaust is in NL niet strafbaar ...
belgie kent wel een aparte wet die het ontkennen van genocides strafbaar stelt (ook andere genocides)...
Holocaust ontkenners worden in nederland vervolgd onder artikel 137, betreffende belediging van een bevolkingsgroep ... dus als je uitspraken doet die bv joden of sinti-roma, of homosexuelen welbewust beledigen, in je voorstelling van de holocaust, kun je aangeklaagd en veroordeeld worden ...
Er is ooit een radikale christendame veroordeeld die geschriften verspreidde waarin ze beweerde dat de Holocaust de 'schuld' was van de Joden, omdat ze Jezus christen vermoord hadden (jenny Goeree)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |