abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36455444
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_36455968
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
in geval van een originele tank of van zo'n klein vierkant race tankje??
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:13 #178
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36458842
Het blijft een slopel.
Fear is not an option.
pi_36459076
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:19 schreef Metz het volgende:
Het blijft een slopel.
Goeie bijdrage!

Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:31:06 #180
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36459140
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:28 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Goeie bijdrage!

Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
Fear is not an option.
pi_36459432
guido! dit topic is niet om onzin te spammen, kappen aub!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36459712
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:33:57 #183
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36460042
Joep is mijn aller aller aller áller beste vriendje

Ik hou me hoofd al
Fear is not an option.
pi_36460172
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:23 schreef Cosworth het volgende:
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
geen klasgenoot, supermoto maatje... met een kronkel in zn hoofd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36460535
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.

Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
pi_36460734
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Tommeh het volgende:
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.

Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
maar waar moeten we die vandaan halen? want op de (zeer uitgebreide) site van Biesheuvel staat ook niks... en de standaard tank er weer onder hangen is een teringwerk... plus dat ding is loodzwaar...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36461210
trouwens nog wat moois, die lui van OMP hebben geen tekening of beschrijving bij de rolkooi geleverd... dus toen kwam die kerel langs om de kooi voor het andere team te leveren en toe zei hij doodleuk dat de balken in de deur te hoog zaten (dat idee had ik ook al) maargoed die aan de bestuurderskant is er inmiddels alweer uitgeslepen en opnieuw in gelast.... zelfde verhaal met de gordel bevestigingspunten.... is een Sparco 6-punts gordel dus... bevestigings ogen zitten er bij en die zou je dan zogenaamd in de originele gordel bevestigings punten kunnen draaien... maar dan haal je de hoek van 20 graden niet waaronder de gordel moet staan ten opzichte van je schouders ofzo... dus dan moet je ze ergens anders bevestigen maar moeren of plaatjes die passen er bij leveren? ho maar... (en het is M11 fijne draad met een hoge treksterkte wat je niet zomaar even bij een ijzerwaren handel of autogarage kan kopen....) en dan kost zo'n gordeltje 440 euro
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36464402
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.

Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:56:41 #189
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36464997
Hm ja idd Ik zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36465437
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:40 schreef Tommeh het volgende:
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.

Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:56 schreef Five_Aces het volgende:
Hm ja idd Ik zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
guys, de auto. de kooien, stoelen, gordels en nog wat spul (alles wat nodig is voor veiligheid) hebben we van school gekregen niet zelf hoeven kopen dus... zelf moeten we zorgen voor het onderstel, motoronderdelen en dat soort spul...

als ik alles zelf had gedaan had ik als eerste al geen astra gekocht maar waarschijnlijk ook een E30 of E36 ofzo en dan deed ik alles ook een beetje anders

maargoed het is een schoolproject nota bene! en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken

-edit-

en een rolkooi die door een bedrijf er in gemaakt word... daar leren we zelf niks van
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36471349
Ja maar je had het eerder over een budget, vandaar dat ik dat zei. Maar inderdaad, zo'n schoolproject is super !
pi_36521401
zo, een van de sponsoren:







en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje:



Hopeloos benzine verslaafd
pi_36521651
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic

Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school
De status 'bagger-user' voorbij
pi_36522222
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic

Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school
circuitauto is een hoger doel dan een leven als afgezeikte sjonnie auto (zie de witte van onze concurrenten) of gestripte sloper....

en ik doe een opleiding motorvoertuigen en management ofzo (TIND MVT noemen ze het) op het MBO niveau 4
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36548894
Ik dacht jar jullie rally gingen rijden omdat jullie get steeds een rally auto noemde, maar goed het word dus een circuit auto. Een geven paard mag je niet in de bek kijken dara heb je gelijk in maar het moet wel veilig zijn. Als jullie geen rally rijden hebben jullie ook niks te maken met de groep n homologatie, ik zou jullie dan wat andere remmen aanraden atandaard remmen van een astra zijn helemaal kut na 4 bochten beginnen ze zwaar te faden. Ik heb op mijn straat auto 300x28mm remmen zitten van een Mercedes E500 V8 en de remklauwen van een Omega 3.0 24v is echt een goedkope oplossing voor de remmen, als je kijkt dat een AP racing set zo rond de 1500 tot 2000 euro kost. Die omega klauwen kosten je ongeveer 100 euro 2ehands zijn van het merk girling of lucas die schijven wat ik heb heb ik bij hennie boomkamp gekocht www.calibraonderdelen.nl en kosten 200 euro blokken zijn ongeveer 120 euro van ferodoracing in jullie geval zou ik dan voor de DS 2500 gaan ik geloof dat er ook DS3000 voor te krigjen zijn die zijn meer voor circuit gebruik. Hennie kan ook die grote schijven leveren in 4 gaats, ik hem mijn auto omgebouwd naar 5 gaats. Het remt echt ziekelijk hard vooral als ze warm zijn







Je moet alleen wel minimaal 16"velgen rijden

nog ff een off topic foto van mn auto

  zaterdag 1 april 2006 @ 18:11:55 #196
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36556277
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax Laat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?

Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36556387
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:11 schreef Five_Aces het volgende:
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax Laat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?

Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
het is de bedoeling dat we hem zelf af gaan stellen maar de eerste circuit testdag met het AST spul er onder komt er iemand van AST ons uitleg geven over hoe we hem het beste af kunnen stellen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36564828
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
pi_36571663
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
ja zo ongeveer, maar het is de bedoeling dat we er wat mee experimenteren
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 14:35:05 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36577243
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoor echt vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel

die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen , maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.

hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')