abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36577673
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:35 schreef Pumatje het volgende:
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoor echt vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel

die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen , maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.

hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen ?
Astra's zijn goedkoop

in sportmotoren enzo worden idd geen hydraulische klepstoters gebruikt en dat heeft te maken met de hoge toerentallen ja (14.000-16.000 is geen uitzondering) verder zitten ze wel in zo'n beetje elke denkbare (relatief moderne) automotor

en het vermogen wordt niet spectaculair, nu heeft hij 116pk en draait hij iets van 6800toeren maximaal en dat krijgen we al niet op de weg overgebracht in de 1 en de 2, straks komt er misschien een sperdiff in en dan wordt het wel al wat leuker maar buiten een uitlaatje en zelf chippen doen we er niks aan misschien met veel geluk 125-130pk en wat meer toeren ofzo...
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 23:12:19 #202
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_36594180
Tip voor het sperdiff zoek een Omega A station van het laatste bouwjaar, liefst met 2.4 erin ! Check het kaartje op het diff als het goed is hebben sommige de letter "K" erop staan ! schroef hem er dan maar onderuit dan heb je een 30procent platen sper die dmv shims tot 90procent is tekrijgen (30,60,90). Het is idd van een achterwiel aandrijver maar die past in je F16/F20 bak

Heb hem zelf ook in m'n A corsa 2.0 16V sprinter (in combi met een F16FCR bak).
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_36594254
een 90% sper?
  zondag 2 april 2006 @ 23:20:48 #204
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_36594496
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:14 schreef Repeat het volgende:
een 90% sper?
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_36605153
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.
pi_36714299
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:06 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.
zijn idd VEEL TE VEEL combinaties mogelijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36714494
en een kleine update!

zomaar een foto


carterventilatie aangesloten op een apart "reservoir" en afgedopt op het gasklephuis, ook hebben we de gasklephuisverwarming verwijderd en doorgelust...






de kooi heeft een "kleur" (wit is stiekem toch geen kleur ) gewoon met de kwast overigens


de auto staat op bokken want vandaag zijn de standaard schokbrekers en veren naar AST gegaan, daar word voor ons een set op maat gemaakt




en weer een van mijn creaties overigens komt de nood schakelaar hier ook nog op te zitten waarschijnlijk en misschien nog het een of het ander...


het knopje met FAN er bij is overigens voor de ventilator op de radiateur, hiermee kunnen we ten alle tijden de ventilator 100% aansturen... normaal wordt hij automatisch aangestuurd op 50% of op 100% maar aangezien wij als een stel bezopen boeren met het ding gaan scheuren willen we gewoon dat wanneer de motor 2 minuten gelopen heeft hij 100% aan gaat en aan blijft staan mocht de temperatuur wat teruglopen dan kunnen we de auto altijd zelf nog laten regelen.. de engine start is trouwens ook wel geinig, je bedient gewoon de startmotor met het groene knopje en dat ding er boven is een groen lampje dat gaat branden wanneer je aan het starten bent gewoon voor de leukigheid
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36714671
Dashboard heb ik ook zelf gemaakt, met contact, massa, startknop, fan en benzine pomp....

benzine pomp schakelaar geen optie? bij brand kun weet je dan zeker dat de pomp niet meer loopt...
pi_36714733
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:03 schreef BroesWillems het volgende:
Dashboard heb ik ook zelf gemaakt, met contact, massa, startknop, fan en benzine pomp....

benzine pomp schakelaar geen optie? bij brand kun weet je dan zeker dat de pomp niet meer loopt...
benzinepomp loopt niet meer wanneer de massa uit is en de motor uitgeschakeld word... nu kan je de massa wel uitschakelen maar dan loopt het blok doodleuk verder op de massa van de dynamo dus we gaan de ontsteking ook onderbreken op de massaschakelaar dan is het pats boem gedaan met alles en pompt de benzinepomp ook niet meer en je zet zo de motor nog directer stop dan door de benzinepomp te onderbreken (dan loopt het blok rustig nog even verder...)
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 6 april 2006 @ 22:22:37 #210
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36723335
wij hebben op ons werk op het moment de C2 rally wagen van Marco kuipers staan, enorm aardige vent, die nooit verveeld is om wat te vertellen, prachtige bak, maar heeft maar 180 pk.\

In ieder geval, die consoles die ze in hun dash hebben zijn echt

alles digitaal, voltage, amp, olie druk, olie temp, hoeveelheid, kmpu, RPM en de bestuurder met eigen consoles en pedaal, maar wat ik nog niet kende was het brandblus systeem met sproeierkoppen in de auto verspreid, naar motor en onder dashboard, hebben jullie die niet 1 nodig?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36723568
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef Pumatje het volgende:
wij hebben op ons werk op het moment de C2 rally wagen van Marco kuipers staan, enorm aardige vent, die nooit verveeld is om wat te vertellen, prachtige bak, maar heeft maar 180 pk.\

In ieder geval, die consoles die ze in hun dash hebben zijn echt

alles digitaal, voltage, amp, olie druk, olie temp, hoeveelheid, kmpu, RPM en de bestuurder met eigen consoles en pedaal, maar wat ik nog niet kende was het brandblus systeem met sproeierkoppen in de auto verspreid, naar motor en onder dashboard, hebben jullie die niet 1 nodig?
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ik misschien dat dat ergens heen geleid moet worden maar daar weet ik nog niks van...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36735734
filmpje!

het is wel een MP4

push the button

we hebben zoals je ziet het lampje dat geschakeld was met de startknop een beetje aangepast... het brandt nu wanneer de motor loopt en wanneer de motor uit staat (auto kan best op contact blijven staan) gaat het lampje ook uit ook is de massaschakelaar op het plaatje geplaatst
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:54:37 #213
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36745190
is er ook 1 massaschakelaar al aan de buitekant geplaatst?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36755114
dan ben je blij als je een goeie rolkooi hebt

http://www.thehiltons.net/downloads/rallymasters.wmv
pi_36763395
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:58 schreef Repeat het volgende:
dan ben je blij als je een goeie rolkooi hebt

http://www.thehiltons.net/downloads/rallymasters.wmv
die gaan dr aardig tegenaan (letterlijk en figuurlijk)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36847620
M'n neus is krom....


De neus wijst naar links....

duidelijk knik in het frame...

steun van Startmoter afgeknapt en heeft daarmee het olie filter meegenomen... (heb 2 rondjes zonder olie gereden Kwam ik na de tijd pas achter....)


met motorkap ter verduideleking...


Daarnaast ook nog een gat in de accu
Het was een zeer zware cross afgelopen zondag... geen doorkomen aan, in die drek zooi.

Hopelijk gaat het met je rallybak beter af....
pi_36851611
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:44 schreef BroesWillems het volgende:
M'n neus is krom....

[afbeelding]
De neus wijst naar links....
[afbeelding]
duidelijk knik in het frame...
[afbeelding]
steun van Startmoter afgeknapt en heeft daarmee het olie filter meegenomen... (heb 2 rondjes zonder olie gereden Kwam ik na de tijd pas achter....)

[afbeelding]
met motorkap ter verduideleking...


Daarnaast ook nog een gat in de accu
Het was een zeer zware cross afgelopen zondag... geen doorkomen aan, in die drek zooi.

Hopelijk gaat het met je rallybak beter af....
dat gaat wel goedkomen... onze bak heeft wat minder te lijden dan een crossauto aangezien we op glad asfalt rijden

momenteel loopt hij btw op KMS komen straks (wanneer ik thuis ben) wel weer wat fototjes van enzo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36851781
KMS?
pi_36854434
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:30 schreef Sloper het volgende:
KMS?
http://kms.vankronenburg.nl
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_36856427
laat maar dus.

[ Bericht 40% gewijzigd door Repeat op 11-04-2006 15:22:03 ]
pi_36858016
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:28 schreef Youp het volgende:

[..]

wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ik misschien dat dat ergens heen geleid moet worden maar daar weet ik nog niks van...
Als je inderdaad een rally keuring nodig hebt (daar zei je eerder iets over), dan zul je ook een blusinstallatie nodig hebben. Dit zijn (pin me er niet op vast) minimaal 3 nozzles onder de motorkap en drie bij de bestuurder en navigator. Alles te bedienen met een schakelaar binnen en eentje buiten. Het zijn vrij standaard setjes, te koop bij Biesheuvel o.i.d.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36860922
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

http://kms.vankronenburg.nl
juist!

sorry mensen sommige foto's zijn weer mislukt door die ontzettende zuiphand (trilhand) van me

KMS


meer KMS


ook de Bosch alles tester mag niet ontbreken


wired


zelfgemaakte B-stijl brug




monteren




en ons controlepaneeltje is weer geupdate




Hopeloos benzine verslaafd
pi_36861136
Ziet er goed uit Youp, erg netjes allemaal!
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:56:32 #225
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36861348
aaargh kms (L)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36935853
is dit niet een beter motortje voor je assie??

pi_36935887
en dan wel met het echte werk DTA
pi_36936802
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:42 schreef chucky666 het volgende:

is dit niet een beter motortje voor je assie??

[afbeelding]
je snapt het volgensmij niet helemaal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36939137
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:43 schreef chucky666 het volgende:
en dan wel met het echte werk DTA
Het echte werk is Motec, DTA heeft erg weinig 'datapunten'. We zijn ooit ook benaderd met dat spul en het is zeker interessant. Maar goed, als je die stap wilt maken, neem dan direct motec.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 13 april 2006 @ 23:37:52 #230
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36939753
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36939968
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:37 schreef Pumatje het volgende:
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
?

Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 13 april 2006 @ 23:55:30 #232
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36940274
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

?

Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
misschien begin je the hallucineren ofzo.. maar ik heb in geen enkele post gesproken over onderdelen die youp heeft besloten te gebruiken op een negatieve manier of ondertoon.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36940390
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:56 schreef Pumatje het volgende:
aaargh kms (L)
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?

Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36941844
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?

Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijn maar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen toch niet misselijk...
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 14 april 2006 @ 01:58:07 #235
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36942883
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ?

Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan .
Life is too short don't stress every day
pi_36943668
Leuk project!! 'k Blijf het volgen dankzij de:

Trilhand Van 't Pilsen
Formerly known as an anonymous Fok!Lurker
Fervent '...'- en :')-gebruiker
pi_36944472
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:57 schreef Youp het volgende:

[..]

ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijn maar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen toch niet misselijk...
kms kan minimaal evenveel als een dta systeem!
het heeft als grote voordeel dat het een in nederland ontwikkeld systeem is en dat er een erg goede tuner achter zit!

motec, aem zijn allemaal systemen wat een paar flinke centen meer kost maar waarmee je vaak hetzelfde resultaat mee bereikt! (tenzij je op topniveau zit)
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_36946999
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ?

Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan .
Een standaard rolkooi kun je vaak al vanaf 400 euro kopen met FIA goedkeuring, dus het hoeft niet duur te zijn. Als je enkel voor het optische effect gaat, kun je ook kijken naar een rolbeugel, die laat vaak meer ruimte bij in- en uitstappen en voor de passagiers achterin.

Ik ben niet goed bekend met KMS, maar het lijkt me hetzelfde als DTA (hoewel ik niet weet hoe 'fancy' de software is). Motec is in principe hetzelfde spul, maar gewoon nauwkeuriger. Voor jullie doel is KMS echt top, eigenlijk al meer dan je nodig hebt. Maar het is erg leerzaam om zelf te gaan 'mappen'! Gaan jullie gewoon zelf verder vanaf een basis-map? Of krijgen jullie hier meer ondersteuning bij?

Kan KMS ook meerdere maps opslaan? Dat vond ik bij Motec altijd erg fijn, dat ik over kon schakelen tussen verschillende maps. Je zou dit goed kunnen gebruiken bij het vervoeren of opwarmen van de wagen. Dan kun je hem tijdens het racen op het randje afstellen, maar tijdens al het overige werk sparen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36961460
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had

maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
pi_37040887
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ?

Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan .
B-stijl brug hebben we inderdaad zelf gemaakt, dit vooral omdat de gordels onder een bepaalde hoek de stoel moeten verlaten voor de goedkeuring maar de extra stijfheid van de carosserie zal ook wel ten goede komen wat onze rolkooi gekost heeft weet ik niet precies

-edit-

veerpootbruggen komen ook nog maar dat pas wanneer de AST vering er ook daadwerkelijk onder gaat we gaan nu donderdag voor het eerst naar het circuit en dan moet het onderstel en de motor zo standaard mogelijk zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37041031
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:46 schreef chucky666 het volgende:
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had

maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
wij kunnen geloof ik wel meerdere mappen opslaan

en je zou inderdaad het hele topic eens moeten doorkijken als het je intresseerd wij zijn bezig met een schoolproject en we hebben deze auto's gekregen van school... voor het circuit waar wij gaan rijden zijn de 8v's overigens genoeg want de kans bestaat dat we zn 3 nieteens halen... en in de 2 is het zonder sper (wij krijgen er waarschijnlijk wel een ) toch alleen maar spinnende wielen

we hebben btw nu ook een website, hier moet echter nog veel aan gebeuren... maar hey! we volgen nou eenmaal geen opleiding webdesign

www.rallyteama.nl
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37093202
Ik heb m'n lagers naar de kloten....
pi_37093499
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....
vreemd


pi_37093970
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:29 schreef Sloper het volgende:

[..]

vreemd

Tja oliefilter krijg tik, olie loopt der uit, en ik zag niks omdat m'n olielampje kapot is...
  woensdag 19 april 2006 @ 15:17:46 #245
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_37096356
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
pi_37096662
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
durf nog niet te kijken....

nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
  woensdag 19 april 2006 @ 15:29:32 #247
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_37096730
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

durf nog niet te kijken....

nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?

Dan kan je je krukas wel afschrijven

Het is toch van je crossauto hoop ik?
pi_37097385
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
een donor blok is goedkoper denk ik
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 19 april 2006 @ 15:56:10 #249
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_37097628
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
pi_37098982
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:29 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?

Dan kan je je krukas wel afschrijven

Het is toch van je crossauto hoop ik?
Ja het is m'n crossauto of om preciezer te zijn, die van m'n vriendin....
ongeveer 2 rondjes zonder olie/langzaam leeglopen schat ik.... maar hij start iig nog wel...
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:50 schreef Youp het volgende:

[..]

een donor blok is goedkoper denk ik
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Tjabbo het volgende:
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 16:32:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')