abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35773548
Tof!
pi_35773846
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen...
Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen!


mwah het hele spul moest er toch vanaf en aangezien we gewoon zonder handleiding begonnen zijn die kop er af te slopen had ik zoiets van... laten we werkruimte creëren oftewel alles dr vanaf wat ook maar een beetje in de weg zit

en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 maart 2006 @ 14:38:30 #103
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35774125
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:29 schreef Youp het volgende:

[..]

mwah het hele spul moest er toch vanaf en aangezien we gewoon zonder handleiding begonnen zijn die kop er af te slopen had ik zoiets van... laten we werkruimte creëren oftewel alles dr vanaf wat ook maar een beetje in de weg zit

en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren
Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).

Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35775192
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).

Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!!

t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmen en we hadden het geluk dat onze kop lekker los zat zonder veel wrikwerk er af dus!

de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleem tijd zát!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 maart 2006 @ 15:54:47 #105
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35776651
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:11 schreef Youp het volgende:

[..]

t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmen en we hadden het geluk dat onze kop lekker los zat zonder veel wrikwerk er af dus!

de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleem tijd zát!
Natuurlijk niet..

Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen.

Leren jullie daar niet effektief werken dan
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35777667
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:54 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Natuurlijk niet..

Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen.

Leren jullie daar niet effektief werken dan
maar dat zat allemaal zo enorm vastgerot t maakt ook niks uit die paar minuten extra werk tuurlijk wanneer ik alleen een koppakking zou moeten vervangen had ik ook niet de spruitstukken er af geschroefd, maar de hele zeut moet toch uit elkaar....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35778133
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_35779090
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje.
staan op mn @home webspace.... en die doet momenteel even moeilijk ja, weet ook niet waarom zal straks wel weer in orde zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35818281
vandaag weer even aan het hok gewerkt zie hier de foto's...

zo hebben we de boel achter gelaten voor de vakantie... (t hele spul ligt in een bak met ontvetter) 't nokkenashuis ligt nu bovenop de bak (zo ziet het er dus uit na de ontvetter)


ik en mn sleutelgenoot hoefden niet erg veel te doen vandaag, nog even de klepmassa wegen en de massa van de klepspietjes en de schoteltjes en de tuimelaars etc. om straks de hele handel te kunnen omrekenen in een maximum toerental

daarna hebben we de klepstotertjes leeggeperst zodat dat geen problemen oplevert wanneer we de motor weer gaan monteren straks...



ook hebben we voor de fun even een klepstotertje van een andere opel (lag nog ergens op school weg te rotten) uit elkaar getrokken om te kijken hoe het nou precies in elkaar zit


daarna zijn we maar begonnen met het klaarmaken van de kop om gezandstraald te worden
stof ipv een pakking aangezien je de pakking stuk kan stralen:


even later :

overal stof, karton of tape in/op/tussen




klaar om te stralen! als alles mee zit gebeurt dit donderdag

ook onze klasgenoten hebben zich nog een beetje nuttig gemaakt......

t interieur wordt er uit gesloopt!


heeeeele mooie pose Leo....






wat een puin komt er toch uit zo'n auto!!


nog 2 andere groepsgenoten hebben zich ontfermd over het wegen van een zuiger en een drijfstang...

zuiger & carterpan en nog wat troep


zuiger dr uit:


en dat was het weer voor vandaag!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35820436
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is.
pi_35821221
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst?

En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten

Super project bij de weg.
pi_35821555
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:29 schreef yup het volgende:
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst?

En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten

Super project bij de weg.
die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:46:43 #113
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35821896
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je?
pi_35822549
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:46 schreef Oksel het volgende:
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je?
het budget is zo hoog als dat we het zelf maken, we hebben natuurlijk een boel spul van school gekregen (auto, rolkooi, kuipstoel, 4punts gordels, veiligheidsfolie en nog wat klein spul) maar voor de rest moeten we het doen van sponsorgeld

een van onze hoofdsponsoren is de Nedam Opel dealer hier in roermond, deze levert ons werkelijk alles voor niks! alles wat we nodig hebben voor t blok (luchtfilter, oliefilter, v-snaren, alle pakkingen, klepsteelrubbertjes etc.) hebben we voor niks

ook hebben we als het goed is al een sponsor die ons het onderstel cadeau doet en natuurlijk zijn er ook sponsoren die wat geld geven

-edit-

de opleiding is een MBO niveau 4 opleiding.. TIND Motovoertuigentechniek genaamd ondernemersdiploma en dat soort spul zit er ook bij
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:03:38 #115
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35838219
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:37 schreef Youp het volgende:

[..]

die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt
5 tot 10 minuten

Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35838516
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt?
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:25:04 #117
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35838740
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Sloper het volgende:
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt?
Omdat de dikke koude olie terug geduwd moet worden door een piep klein gaatje.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35840461
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:12 schreef tupolev141 het volgende:
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is.
dat kan niet, maar een opel met een juweeltje wel
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35844936
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:03 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

5 tot 10 minuten

Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van...
u heeft ervaring hoor ik? leuk he
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35845173
trouwens we zijn vandaag ook nog aardig bezig geweest, het hele interieur is nu verwijderd inclusief dashboard enzo. ook de kachelradiateur hebben we verwijderd en zelfs de achterklep lifters en het slot

ik ben zelf bezig geweest met het maken van een steuntje voor onze "nood massa onderbrekings schakelaar" deze komt in het interieur te zitten maar moet van buitenaf ook te bedienen zijn (dmv een kabel)


het interieur staat ook te koop btw mooi netjes en als nieuw... sportinterieur uiteraard
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35861029
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken

- In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt.
- Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen.
- Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen.

En nog wat goede tips.

- Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil.
- Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt.

Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje he Verder zijn het goede snelle auto's, beetje triest dat er mensen zijn die ze afkraken als ze zo slecht zouden zijn reed niet 70% van het nederlande rallysprint (N3) met een astra. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
pi_35861697
Ik heb trouwens nog nieuwe klepstoters liggen voor een 8v motor als je nog belang hebt



[ Bericht 54% gewijzigd door RallyAstra op 08-03-2006 22:32:11 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:24:47 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_35863965
C20NE roeleert

Wordt bij mij al 2 jaar mishandeld, en hij geeft geen krimp, een XE was bij mij al aan de 3e kop bezig geweest
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_35864587
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef RallyAstra het volgende:
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken

- In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt.
- Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen.
- Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen.

En nog wat goede tips.

- Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil.
- Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt.

Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje he Verder zijn het goede snelle auto's, beetje triest dat er mensen zijn die ze afkraken als ze zo slecht zouden zijn reed niet 70% van het nederlande rallysprint (N3) met een astra. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
het blijft een beetje een budget project he die gewichtsbesparingen zal ik in ieder geval zeker bij mn teamgenoten voorleggen!

wij moeten ons overigens gewoon aan de standaard KNAF regelementen houden voor circuitgebruik

en de hele auto spuiten gaat niet gebeuren kost veel te veel geld, geld dat we veel beter in een degelijk onderstel kunnen steken overigens zijn de complete spatranden en binnenschermen enzo al een keer vervangen

die klepstotertjes, wat moeten ze kosten? (maar waarschijnlijk hebben we ze niet nodig) en kan je misschien aan een gebruikt sperdiffje komen voor onze astra? dat hebben we eigenlijk echt nodig willen we onze concurrenten (locatie Venlo met 2x astra C20NE en onze directe concurrent, het andere team uit de klas ook met een C20NE astra) het leven zuur maken
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:56:14 #125
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35864959
Je moet nog de vraag mbt homologatiepapieren beantwoorden . Leuk project, zeker een veelgeziene auto op de nederlandse rally(sprint)paden en da's niet voor niks ! Laat de rest maar lullen (hoewel het natuurlijk een lelijk hok blijft, maar het gaat bij rally meer om het rijden dan om de looks). Wordt de carrosserie nog doorgelast eigenlijk?
Life is too short don't stress every day
pi_35871607
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:56 schreef Kolkie het volgende:
Je moet nog de vraag mbt homologatiepapieren beantwoorden . Leuk project, zeker een veelgeziene auto op de nederlandse rally(sprint)paden en da's niet voor niks ! Laat de rest maar lullen (hoewel het natuurlijk een lelijk hok blijft, maar het gaat bij rally meer om het rijden dan om de looks). Wordt de carrosserie nog doorgelast eigenlijk?
ik neem aan dat de school die heeft

die hebben ons ook de auto's bezorgd anders hadden we geen Astra gehad maar een achterwielaandrijver

carosserie doorlassen zou ook nog kunnen eventueel, hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd we hebben

zojuist is er wel een leraar die totaal niet in de garage thuis hoort (gym leraar) over onze massaschakelaar gereden die is nu dus naar de klote... nadeel want ik had die kant en klaar meegenomen van thuis met kabels er aan... kwam zo uit de fabriek (zit in een BMW X5 wanneer hij afgeleverd wordt bij de dealer vanuit de fabriek) dus zo goed krijgen we het niet meer... moeten we zelf weer het spul ineen prutsen...

foto's volgen.. ik ga nu weer verder rotzooien
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:17:34 #127
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35872073
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:36 schreef Youp het volgende:

[..]

u heeft ervaring hoor ik? leuk he
Ik kan ze dromen....

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35876317
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik kan ze dromen....

ik weet dat je ervaring met auto's hebt, maar ik bedoelde dus ervaring met motoren die niet meer willen starten omdat de klepstotertjes niet leeg zijn
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:13:32 #129
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35877613
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:35 schreef Youp het volgende:

[..]

ik weet dat je ervaring met auto's hebt, maar ik bedoelde dus ervaring met motoren die niet meer willen starten omdat de klepstotertjes niet leeg zijn
Hoe zou ik anders kunnen weten dat het extreem lang kan duren....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35887475
Als ik jullie was zou ik gewoon de autozelf spuiten, gewoon ff kaal schuren potje wit halen compressor aan en spuiten maar, deden zijn ook vaak zat. En je kunt ook nog op de kit gewicht besparen alle pit en tectil verwijderen scheelt je een kilo of 15 homologatie gewocht van een Astra c20xe zit op een 1000 kilo denk dat een NE op hetzelfde gewicht zit of er 20 kilo onder. Sper zou wel te regelen zijn alleen vind je ze bijna 2e hands niet nieuwe sper ligt zo ronde de 1100 euro van quaife.
pi_35888388
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:04 schreef RallyAstra het volgende:
Als ik jullie was zou ik gewoon de autozelf spuiten, gewoon ff kaal schuren potje wit halen compressor aan en spuiten maar, deden zijn ook vaak zat. En je kunt ook nog op de kit gewicht besparen alle pit en tectil verwijderen scheelt je een kilo of 15 homologatie gewocht van een Astra c20xe zit op een 1000 kilo denk dat een NE op hetzelfde gewicht zit of er 20 kilo onder. Sper zou wel te regelen zijn alleen vind je ze bijna 2e hands niet nieuwe sper ligt zo ronde de 1100 euro van quaife.
denk alleen dat ze op school niet zo blij zijn wanneer we de hele werkplaats wit kalken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35890486
zo en dan de foto's van vandaag...

als eerst de kleine tegenslag... een blinde leraar die zomaar over onze schakelaar heen rijdt...


ik zal nog eens wat van thuis meenemen

maargoed nu verder:

zooi!


tsjah Giel...... dat krijg je er van wanneer je te lang in de teerlucht zit wanneer je de isolatie matjes van de bodem aan het steken bent met behulp van een plamuurmes en een of andere super fohn


de nieuwe motorkapsloten


spreekt voor zich


Youp zn profi steun met schakelaar en een stukje van de kabel om de auto van buitenaf uit te kunnen zetten


en de schakelaar buiten (rechtsvoor op het spatscherm)


bevestiging daarvan


en hier komt de kabel het interieur in


eigenlijk zou ik samen met nog iemand vandaag de cilinderkop gaan stralen maar het bestelde straalpistool was nog niet binnen.... dus zijn we met deze dingen verder gegaan

that's all folks
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35894019
Kun je zo buiten spuiten als het keer mooi weer is stofjes enzo in je lak is toch niet erg tis een rallyauto he Op die foto hier onder zie je de draad einden die je allemaak van je carosserie moet af slijpen zijn er 100/110 ofzo kun je wel weer na gaan wat dat met gewicht doet wil je concureren met die andere 8 kleppers moet je echt zo minimaal mogelijk gewicht hebben om maximaal te kunnen scoren. Wat voor kooi gebruiken jullie ? chromo ? of gewoon staal

pi_35897678
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:57 schreef RallyAstra het volgende:
Kun je zo buiten spuiten als het keer mooi weer is stofjes enzo in je lak is toch niet erg tis een rallyauto he Op die foto hier onder zie je de draad einden die je allemaak van je carosserie moet af slijpen zijn er 100/110 ofzo kun je wel weer na gaan wat dat met gewicht doet wil je concureren met die andere 8 kleppers moet je echt zo minimaal mogelijk gewicht hebben om maximaal te kunnen scoren. Wat voor kooi gebruiken jullie ? chromo ? of gewoon staal

[afbeelding]
dan moeten we bijna midden op straat gaan staan... ik denk dat oom agent dat ook erg leuk vind en de directie van de school zal het er ook niet mee eens zijn vrees ik...

en de rolkooi die we gebruiken is gewoon van staal, beschikbaar gesteld door school...
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:12:32 #135
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35898721
Niet om je aan te vallen maar ik denk (lees: ik vind) dat jij eens met de schoolleiding moet gaan praten; je wilt een winnerscar of je wilt het niet .
Life is too short don't stress every day
pi_35924882
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:12 schreef Kolkie het volgende:
Niet om je aan te vallen maar ik denk (lees: ik vind) dat jij eens met de schoolleiding moet gaan praten; je wilt een winnerscar of je wilt het niet .
juist.... lak = gewicht gewoon schuren en kaal laten

vandaag nog een beetje met de rolkooi geprutst dit is trouwens een kooi van OMP...
klik rolkooi

nummer 5 om precies te zijn

verder niet veel meer uitgevoerd, t was tijd voor weekend!!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36032464
updeet:

check de nieuwe "sloten" van de kofferklep


close-up



wat klopt er trouwens nog meer niet aan bovenstaande foto's?


de massa kabel naar de hoofdschakelaar is nu compleet aangelegd, mooie nieuwe accuklem (de oude kabel is compleet verwijderd)


mooi ge-tie-wrapped


door 't schutbord


en het "interieur" in


verder waren we nog aan het passen en meten met de rolkooi:




moest nog het een en ander gemodificeerd worden maar dat was niet zo'n punt...

een bevestiging waarbij een steun in de auto gelast moet worden, daar zijn we nu aan begonnen:


bevestigings punt op de wielkuip achter


en die zelfde bevestiging maar dan van buiten (in de wielkuip) gezien


en da was't alweer

Don't you ever underestimate the power of the Patser GT
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36032650
Patser GT
Verder puik projectje, is weer es wat anders dan stage he
pi_36034709
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:51 schreef jayke het volgende:
Patser GT
Verder puik projectje, is weer es wat anders dan stage he
achja zoals je wel weet was mn stage ook super tof

maar dit is eens wat anders en zeker ook leuk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36090627
nog wat foto's van vandaag!

stoelbevestiging maken




mooie pose van professor Giel


Youp @ work (lasnaden afwerken)




vast is vast!




Hopeloos benzine verslaafd
pi_36090922
een beetje beugel buig je zelf


pi_36091196
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:14 schreef BroesWillems het volgende:
een beetje beugel buig je zelf


nadeel is dat t niet FIA gekeurd is dan
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36091272
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:25 schreef Youp het volgende:

[..]

nadeel is dat t niet FIA gekeurd is dan
wel KNAF
pi_36091331
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:27 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

wel KNAF
ook niet
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36091495
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:30 schreef Youp het volgende:

[..]

ook niet
ik mag er NK's meerijden...
pi_36091561
hmmz, dat is nieuw we hebben namenlijk wel de materialen, gereedschappen en de kunde om zoiets te maken...

vreemd dat de school het dan gesponsored heeft
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36091658
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:39 schreef Youp het volgende:
hmmz, dat is nieuw we hebben namenlijk wel de materialen, gereedschappen en de kunde om zoiets te maken...

vreemd dat de school het dan gesponsored heeft
misschien dat wel langs mekaar heen praten, met KNAF bedoelde ik Autocross en geen Rally...

valt allebei onder de KNAF beetje stom van me geformuleerd
pi_36091729
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:43 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

misschien dat wel langs mekaar heen praten, met KNAF bedoelde ik Autocross en geen Rally...

valt allebei onder de KNAF beetje stom van me geformuleerd
ja idd, wij doen dus rally
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:00:39 #149
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36093747
maak die foto's eens wat kleiner, het kijkt klote als je dit topic opent, het blijft de 1e 10 a 20 seconden maar op en neer vliegen op je scherm...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_36094153
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:00 schreef Herr.Flick het volgende:
maak die foto's eens wat kleiner, het kijkt klote als je dit topic opent, het blijft de 1e 10 a 20 seconden maar op en neer vliegen op je scherm...


ik heb ze al kleiner gemaakt... eerder fotografeerde ik op 5,1MP en verkleinde ze 75%... nu fotografeer ik op 3MP en verklein ze 75%

modemkiller
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:19:00 #151
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36098099
Nou is het tenminste weer leuk om ff vlug in je topic te kijken...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:54:43 #152
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36101426
Wanneer worden de kriksteunpunten erin gezet?
Life is too short don't stress every day
pi_36103208
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten.

Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan





Spul er weer aan gepuntlast



Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar



Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra.

Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden.



Astra 1.4 op de achtergrond



FF achteras en de tank er onderweg halen :D



Nog paar foto's uit de rallyschuur

Astra Groep A 210 pk 2.0 16v



6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands



Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk



Nog een groep N Astra



Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord.



Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is



Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding.
pi_36103802
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef RallyAstra het volgende:
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten.

Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan

[afbeelding]

[afbeelding]

Spul er weer aan gepuntlast

[afbeelding]

Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar

[afbeelding]

Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra.

Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden.

[afbeelding]

Astra 1.4 op de achtergrond

[afbeelding]

FF achteras en de tank er onderweg halen :D

[afbeelding]

Nog paar foto's uit de rallyschuur

Astra Groep A 210 pk 2.0 16v

[afbeelding]

6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands

[afbeelding]

Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk

[afbeelding]

Nog een groep N Astra

[afbeelding]

Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord.

[afbeelding]

Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is

[afbeelding]

Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding.
mooie foto's

maar bij ons gaat het er maar om dat we onze tegenstanders verslaan dus dat zijn de 2 teams van venlo en het andere team van roermond.... op het circuit waar we rijden halen we ook niet heel hoge snelheden dus boeit die 8v ook niet aangezien je het vermogen toch al niet goed op de weg krijgt zonder sper
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36197462
de cilinderkop is dan nu eindelijk gezandstraald (vrijdag) en gespoten (vandaag)....




mooi rood is niet lelijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36237156
vandaag, een dag later, de verf is droog en nu kunnen we beginnen de cilinderkop op te bouwen

het resultaat:


de lijnen en de letters op het klepdeksel worden nog met een penseeltje zwart geverfd door onze "friemelwerk koning"




hier wordt het voorste bevestigingsstuk voor de rolkooi in gelast


lassen dus


het frame waar de stoel op gemonteerd kan worden


nokkenas in het huis, pasvlakken schoon gemaakt


kleppen opnieuw inslijpen


klepsteelrubbertjes monteren


kleppen monteren


kleppen en hydraulische klepstoters gemonteerd


klepdeksel tijdelijk losjes op het nokkenashuis gemonteerd



sorry dat sommige foto's van wat mindere kwaliteit zijn maar het zijn (geresizede) telefoonfoto's en ik heb een ontzettende trilhand altijd

dit maakt het surfen wel wat makkelijker voor de modemmers onder ons
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:22:46 #157
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36237387
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen
pi_36237749
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:22 schreef Fugie het volgende:
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen
wanneer je mij genoeg geld en een plaats om te werken bied
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36261501
mini update

er zijn er 2 jarig hoera hoera....!!!


racy remschijfje + remblokken


uitlaatspruitstukje alvast er op geschroefd


penseel power!


verder nog een beetje gerotzooid, niet echt veel nuttigs gedaan vandaag
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36261604
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor!
pi_36261658
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:10 schreef Tommeh het volgende:
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor!
ontvetterbak + remmenreiniger en ik vond het wel goed.... komt hopelijk toch een nieuw spaghetti exemplaar op
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36305239
update!

omdat onze toerenteller stuk was hebben we een nieuwe combi opgesnord, hier zijn we er wat mee aan het rotzooien... (teller terugdraaien enzo)




zeer belangrijke literatuur


het thermostaathuis en de carterontluchting + pijlstokhouden gezandstraald




overigens blijft de thermostaat er uit aangezien deze wanneer de motor warm is toch constant volledig open gaat... allen wij gaan straks continu rond de 5000rpm draaien bij vrij lage snelheden (2e, 3e versnelling...) waardoor het motorblok enorm heet wordt... nou is de doorgan van de thermostaat vrij klein... wanneer deze vol open staat blijft het gewoon een enorme blokkade in het circulatiesysteem... het enige voordeel voor ons is dat de motor wat eerder op temperatuur is maargoed dat dat 2 minuten langer duurt nemen we dan maar voor lief en als het goed is maken we ook een knop in de auto waarmee we de ventilator in en uit kunnen schakelen

net gespoten..


droog


de rolkooi is helemaal af






kuipje er in!





gordels




kuipje zit erg lekker
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36305766
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi?
De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant.

Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto.

edit:
betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge...

check die opel honingraad achter

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2006 19:29:29 ]
pi_36311045
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:21 schreef BroesWillems het volgende:
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi?
De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant.

Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto.

edit:
betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge...
[afbeelding]
check die opel honingraad achter
hij is zo gekeurd en wanneer je er aan gaat modden is hij dat niet meer

coole velg ja
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:23:10 #165
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36320846
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?).

Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8)
Life is too short don't stress every day
pi_36326286
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:23 schreef Kolkie het volgende:
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?).

Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8)
het voelt wel degelijk iets aan de stijfheid toe! hij zit vast aan de b-stijlen, aan de kokerbalk onder, aan de wielkasten achter boven het raam en aan een balk onder het dak, maar hij is idd volgensmij niet bedoeld voor frontale crashes enzo het is echt letterlijk een rolkooi...

overigens zit de cilinderkop er al op foto's moet ik nog ff online knallen...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36416479
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooi ga je echt niet fijn vinden, een goede kooi heeft minimaal een kruis in de deuren en een kruis achter de stoelen. Hij mag dan misschien wel fia gekeurd zijn, maar dat zegt ook lang niet altijd wat. Veiligheid zou ik nooit op besparen, die stang zit eigenlijk ook veel te hoog, als ik het zo zie is het een cross kooi en geen rallykooi, bij cross auto's worden de deuren ook vaak dicht gelast bij rallyauto's niet. Bovendien kom je nu ook lang niet zo lammelijk uit de auto mocht hij in brand vliegen. En nee het is niet ver gezocht, heb in de afgelopen jaren al genoeg crashes gezien in de rallysport. Twee jaar terug kennis van mij tijdens gtr rally op een boom geklapt met 120 auto was compleet plat, zelfs de kooi was half verbogen en dat was een kooi met 3x zoveelbuizen als deze. Hoevel meter is deze kooi eigenlijk ? goede kooien zijn zo ongeveer 27 tot 36 meter.
pi_36422276
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:59 schreef RallyAstra het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooi ga je echt niet fijn vinden, een goede kooi heeft minimaal een kruis in de deuren en een kruis achter de stoelen. Hij mag dan misschien wel fia gekeurd zijn, maar dat zegt ook lang niet altijd wat. Veiligheid zou ik nooit op besparen, die stang zit eigenlijk ook veel te hoog, als ik het zo zie is het een cross kooi en geen rallykooi, bij cross auto's worden de deuren ook vaak dicht gelast bij rallyauto's niet. Bovendien kom je nu ook lang niet zo lammelijk uit de auto mocht hij in brand vliegen. En nee het is niet ver gezocht, heb in de afgelopen jaren al genoeg crashes gezien in de rallysport. Twee jaar terug kennis van mij tijdens gtr rally op een boom geklapt met 120 auto was compleet plat, zelfs de kooi was half verbogen en dat was een kooi met 3x zoveelbuizen als deze. Hoevel meter is deze kooi eigenlijk ? goede kooien zijn zo ongeveer 27 tot 36 meter.
Nou dat dacht ik nou ook! als ik die kooi vergelijk met mijn cross kooi (waar veel lagere snelheden behaaldt worden, ik heb nog niet gezien dat een kooi krom is) is mijn kooi toch een stuk veiliger... (zie foto boven)
pi_36422514
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat.

-edit-

Hopeloos benzine verslaafd
pi_36422964
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:57 schreef Youp het volgende:
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat.

-edit-

[afbeelding]
Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?

Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt =

(spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad )

Ik moet zeggen dat ik dit project echt vind, kijk dan ook altijd vol spanning als die in "my Active Topics" staat.
pi_36425641
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?

Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt =

(spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad )

Ik moet zeggen dat ik dit project echt vind, kijk dan ook altijd vol spanning als die in "my Active Topics" staat.
klopt, maar hij krijgt toch een rally goedkeuring als ik me niet vergis en de kans bestaat dat er ook enkele rally-cross racejes mee gereden worden, dus op een circuit, stukje verhard, stukje onverhard

overigens gaan we de eerste keer met opzet testen met de standaard vering zodat we de volgende keer het verschil kunnen zien, maar we krijgen van een vande sponsoren een AST 3-weg instelbaar onderstel (schokdempers veren) en nog veerpootbruggen enkele klasgenoten van me zijn momenteel onderweg naar nijmegen om een achteras met schijfremmen op te halen, want we hebben momenteel trommelremmen en dat is natuurlijk ook vrij kansloos
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36445399
mini update:



alles zit weer in elkaar

Hopeloos benzine verslaafd
pi_36446207
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:

[afbeelding]

alles zit weer in elkaar

dat ziet er al heel wat beter uit dan op het begin
pi_36446374
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:

[afbeelding]

alles zit weer in elkaar
En doet hij het ook?
pi_36446446
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:21 schreef Impry het volgende:

[..]

En doet hij het ook?
we hebben momenteel geen tank, nog niet geprobeerd dus... maar ga er maar vanuit dat hij het doet

het blijkt dat de tankjes van de OMP catalogus niet FIA gekeurd zijn (en dan 175 euro voor een 7 liter tank ) dus nu moet de originele tank er weer onder.... of we moeten een hele boel van ons kostbare sponsorgeld steken in een gekeurde tank.......
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36455444
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_36455968
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
in geval van een originele tank of van zo'n klein vierkant race tankje??
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:13 #178
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36458842
Het blijft een slopel.
Fear is not an option.
pi_36459076
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:19 schreef Metz het volgende:
Het blijft een slopel.
Goeie bijdrage!

Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:31:06 #180
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36459140
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:28 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Goeie bijdrage!

Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
Fear is not an option.
pi_36459432
guido! dit topic is niet om onzin te spammen, kappen aub!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36459712
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:33:57 #183
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36460042
Joep is mijn aller aller aller áller beste vriendje

Ik hou me hoofd al
Fear is not an option.
pi_36460172
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:23 schreef Cosworth het volgende:
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
geen klasgenoot, supermoto maatje... met een kronkel in zn hoofd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36460535
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.

Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
pi_36460734
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Tommeh het volgende:
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.

Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
maar waar moeten we die vandaan halen? want op de (zeer uitgebreide) site van Biesheuvel staat ook niks... en de standaard tank er weer onder hangen is een teringwerk... plus dat ding is loodzwaar...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36461210
trouwens nog wat moois, die lui van OMP hebben geen tekening of beschrijving bij de rolkooi geleverd... dus toen kwam die kerel langs om de kooi voor het andere team te leveren en toe zei hij doodleuk dat de balken in de deur te hoog zaten (dat idee had ik ook al) maargoed die aan de bestuurderskant is er inmiddels alweer uitgeslepen en opnieuw in gelast.... zelfde verhaal met de gordel bevestigingspunten.... is een Sparco 6-punts gordel dus... bevestigings ogen zitten er bij en die zou je dan zogenaamd in de originele gordel bevestigings punten kunnen draaien... maar dan haal je de hoek van 20 graden niet waaronder de gordel moet staan ten opzichte van je schouders ofzo... dus dan moet je ze ergens anders bevestigen maar moeren of plaatjes die passen er bij leveren? ho maar... (en het is M11 fijne draad met een hoge treksterkte wat je niet zomaar even bij een ijzerwaren handel of autogarage kan kopen....) en dan kost zo'n gordeltje 440 euro
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36464402
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.

Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:56:41 #189
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36464997
Hm ja idd Ik zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36465437
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:40 schreef Tommeh het volgende:
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.

Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:56 schreef Five_Aces het volgende:
Hm ja idd Ik zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
guys, de auto. de kooien, stoelen, gordels en nog wat spul (alles wat nodig is voor veiligheid) hebben we van school gekregen niet zelf hoeven kopen dus... zelf moeten we zorgen voor het onderstel, motoronderdelen en dat soort spul...

als ik alles zelf had gedaan had ik als eerste al geen astra gekocht maar waarschijnlijk ook een E30 of E36 ofzo en dan deed ik alles ook een beetje anders

maargoed het is een schoolproject nota bene! en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken

-edit-

en een rolkooi die door een bedrijf er in gemaakt word... daar leren we zelf niks van
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36471349
Ja maar je had het eerder over een budget, vandaar dat ik dat zei. Maar inderdaad, zo'n schoolproject is super !
pi_36521401
zo, een van de sponsoren:







en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje:



Hopeloos benzine verslaafd
pi_36521651
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic

Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school
De status 'bagger-user' voorbij
pi_36522222
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic

Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school
circuitauto is een hoger doel dan een leven als afgezeikte sjonnie auto (zie de witte van onze concurrenten) of gestripte sloper....

en ik doe een opleiding motorvoertuigen en management ofzo (TIND MVT noemen ze het) op het MBO niveau 4
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36548894
Ik dacht jar jullie rally gingen rijden omdat jullie get steeds een rally auto noemde, maar goed het word dus een circuit auto. Een geven paard mag je niet in de bek kijken dara heb je gelijk in maar het moet wel veilig zijn. Als jullie geen rally rijden hebben jullie ook niks te maken met de groep n homologatie, ik zou jullie dan wat andere remmen aanraden atandaard remmen van een astra zijn helemaal kut na 4 bochten beginnen ze zwaar te faden. Ik heb op mijn straat auto 300x28mm remmen zitten van een Mercedes E500 V8 en de remklauwen van een Omega 3.0 24v is echt een goedkope oplossing voor de remmen, als je kijkt dat een AP racing set zo rond de 1500 tot 2000 euro kost. Die omega klauwen kosten je ongeveer 100 euro 2ehands zijn van het merk girling of lucas die schijven wat ik heb heb ik bij hennie boomkamp gekocht www.calibraonderdelen.nl en kosten 200 euro blokken zijn ongeveer 120 euro van ferodoracing in jullie geval zou ik dan voor de DS 2500 gaan ik geloof dat er ook DS3000 voor te krigjen zijn die zijn meer voor circuit gebruik. Hennie kan ook die grote schijven leveren in 4 gaats, ik hem mijn auto omgebouwd naar 5 gaats. Het remt echt ziekelijk hard vooral als ze warm zijn







Je moet alleen wel minimaal 16"velgen rijden

nog ff een off topic foto van mn auto

  zaterdag 1 april 2006 @ 18:11:55 #196
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36556277
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax Laat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?

Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36556387
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:11 schreef Five_Aces het volgende:
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax Laat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?

Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
het is de bedoeling dat we hem zelf af gaan stellen maar de eerste circuit testdag met het AST spul er onder komt er iemand van AST ons uitleg geven over hoe we hem het beste af kunnen stellen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36564828
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
pi_36571663
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
ja zo ongeveer, maar het is de bedoeling dat we er wat mee experimenteren
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 14:35:05 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36577243
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoor echt vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel

die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen , maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.

hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')