abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36935853
is dit niet een beter motortje voor je assie??

pi_36935887
en dan wel met het echte werk DTA
pi_36936802
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:42 schreef chucky666 het volgende:

is dit niet een beter motortje voor je assie??

[afbeelding]
je snapt het volgensmij niet helemaal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36939137
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:43 schreef chucky666 het volgende:
en dan wel met het echte werk DTA
Het echte werk is Motec, DTA heeft erg weinig 'datapunten'. We zijn ooit ook benaderd met dat spul en het is zeker interessant. Maar goed, als je die stap wilt maken, neem dan direct motec.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 13 april 2006 @ 23:37:52 #230
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36939753
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36939968
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:37 schreef Pumatje het volgende:
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
?

Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 13 april 2006 @ 23:55:30 #232
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36940274
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

?

Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
misschien begin je the hallucineren ofzo.. maar ik heb in geen enkele post gesproken over onderdelen die youp heeft besloten te gebruiken op een negatieve manier of ondertoon.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_36940390
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:56 schreef Pumatje het volgende:
aaargh kms (L)
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?

Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36941844
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?

Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijn maar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen toch niet misselijk...
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 14 april 2006 @ 01:58:07 #235
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36942883
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ?

Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan .
Life is too short don't stress every day
pi_36943668
Leuk project!! 'k Blijf het volgen dankzij de:

Trilhand Van 't Pilsen
Formerly known as an anonymous Fok!Lurker
Fervent '...'- en :')-gebruiker
pi_36944472
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:57 schreef Youp het volgende:

[..]

ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijn maar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen toch niet misselijk...
kms kan minimaal evenveel als een dta systeem!
het heeft als grote voordeel dat het een in nederland ontwikkeld systeem is en dat er een erg goede tuner achter zit!

motec, aem zijn allemaal systemen wat een paar flinke centen meer kost maar waarmee je vaak hetzelfde resultaat mee bereikt! (tenzij je op topniveau zit)
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_36946999
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ?

Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan .
Een standaard rolkooi kun je vaak al vanaf 400 euro kopen met FIA goedkeuring, dus het hoeft niet duur te zijn. Als je enkel voor het optische effect gaat, kun je ook kijken naar een rolbeugel, die laat vaak meer ruimte bij in- en uitstappen en voor de passagiers achterin.

Ik ben niet goed bekend met KMS, maar het lijkt me hetzelfde als DTA (hoewel ik niet weet hoe 'fancy' de software is). Motec is in principe hetzelfde spul, maar gewoon nauwkeuriger. Voor jullie doel is KMS echt top, eigenlijk al meer dan je nodig hebt. Maar het is erg leerzaam om zelf te gaan 'mappen'! Gaan jullie gewoon zelf verder vanaf een basis-map? Of krijgen jullie hier meer ondersteuning bij?

Kan KMS ook meerdere maps opslaan? Dat vond ik bij Motec altijd erg fijn, dat ik over kon schakelen tussen verschillende maps. Je zou dit goed kunnen gebruiken bij het vervoeren of opwarmen van de wagen. Dan kun je hem tijdens het racen op het randje afstellen, maar tijdens al het overige werk sparen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36961460
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had

maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
pi_37040887
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ?

Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan .
B-stijl brug hebben we inderdaad zelf gemaakt, dit vooral omdat de gordels onder een bepaalde hoek de stoel moeten verlaten voor de goedkeuring maar de extra stijfheid van de carosserie zal ook wel ten goede komen wat onze rolkooi gekost heeft weet ik niet precies

-edit-

veerpootbruggen komen ook nog maar dat pas wanneer de AST vering er ook daadwerkelijk onder gaat we gaan nu donderdag voor het eerst naar het circuit en dan moet het onderstel en de motor zo standaard mogelijk zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37041031
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:46 schreef chucky666 het volgende:
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had

maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
wij kunnen geloof ik wel meerdere mappen opslaan

en je zou inderdaad het hele topic eens moeten doorkijken als het je intresseerd wij zijn bezig met een schoolproject en we hebben deze auto's gekregen van school... voor het circuit waar wij gaan rijden zijn de 8v's overigens genoeg want de kans bestaat dat we zn 3 nieteens halen... en in de 2 is het zonder sper (wij krijgen er waarschijnlijk wel een ) toch alleen maar spinnende wielen

we hebben btw nu ook een website, hier moet echter nog veel aan gebeuren... maar hey! we volgen nou eenmaal geen opleiding webdesign

www.rallyteama.nl
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37093202
Ik heb m'n lagers naar de kloten....
pi_37093499
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....
vreemd


pi_37093970
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:29 schreef Sloper het volgende:

[..]

vreemd

Tja oliefilter krijg tik, olie loopt der uit, en ik zag niks omdat m'n olielampje kapot is...
  woensdag 19 april 2006 @ 15:17:46 #245
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_37096356
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
pi_37096662
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
durf nog niet te kijken....

nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
  woensdag 19 april 2006 @ 15:29:32 #247
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_37096730
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

durf nog niet te kijken....

nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?

Dan kan je je krukas wel afschrijven

Het is toch van je crossauto hoop ik?
pi_37097385
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
een donor blok is goedkoper denk ik
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 19 april 2006 @ 15:56:10 #249
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_37097628
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
pi_37098982
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:29 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?

Dan kan je je krukas wel afschrijven

Het is toch van je crossauto hoop ik?
Ja het is m'n crossauto of om preciezer te zijn, die van m'n vriendin....
ongeveer 2 rondjes zonder olie/langzaam leeglopen schat ik.... maar hij start iig nog wel...
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:50 schreef Youp het volgende:

[..]

een donor blok is goedkoper denk ik
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Tjabbo het volgende:
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 16:32:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')