abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34643000
Je hebt bij concerten een paar ongeschreven concertregels, iedereen die een btje vaak naar concerten gaat weet:
*Iedereen heeft zn eigen persoonlijke space, als er ruimte is klim niet half in de persoon voor je.
*Irriteer de mensen om je heen niet al te veel.
*Vraagt iemand aan je of je ergens mee wil ophouden dan negeer je diegene niet en kijk je of dat mogelijk is.

Dat zijn toch wel de belangrijkste. Gisteren bij James Blunt was er een groepje dat die dingen niet snapte. Allereerst was er een rode mama, die het nodig vond om iedere keer voor alles keihard met brabo's accent te schreeuwen of commentaar te geven op alles wat er gebeurde op dezelfde geluidssterkte. Serieus als het mijn mama was geweest....ik had dr laten adopteren.
Dan stond er een of andere gast naast dr, misschien dr zoon ofzo. Die jongen kon absoluut niet stilstaan. Echt de hele tijd maar draaien...whoopa weer een schouder in mn rug. En dan ons beschuldigen van duwen. Terwijl wij al dik een uur gewoon op de zelfde plek tegen het hek aan leunend stonden te kletsen. Hij stond echt half in me en draaide zichzelf continue naar achter om waardoor ie nog meer naar voren kwam en mij en het meisje naast me plette. Dus zo na het VP vroeg ik netjes en sociaal omdat schelden en boos kijken meestal niet helpt of ie als ie zich omdraaide even iets naar achter wilde leunen omdat ik liever niet doodgedrukt wordt. Negeerde die hufter me gewoon

Stomme aso's als je ruimte wil en niet normaal kunt doen bij concerten ga dan lekker gewoon achteraan zitten in de HMH ofzo.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:52:19 #2
139596 Maatn
Ik Poown Je Toch Wel..
pi_34643044
FIPO!
De Bons!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:52:34 #3
139596 Maatn
Ik Poown Je Toch Wel..
pi_34643049
Btw..Huilen...
De Bons!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:53:19 #4
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34643064
Pogoën bij Blunt
pi_34643072
James Blunt
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_34643140
Bij concerten van populaire acts als James Blunt kun je het verwachten misschien. Maar eigenlijk zijn er geen ongeschreven regels. Zo blijven mensen van boven de 1m90 gewoon voor je staan zonder je te vragen of je uberhaupt nog wel wat kan zien. Gaan er nog altijd mensen die vooraan staan tijdens het concert bier halen, gaan sigaren roken of schreeuwen om hun favoriete nummer (zaterdag bij the posies weer flink aan geergerd. Het maakt het er allemaal niet toffer op maar ik vind het bewijs dat we allemaal asocialer zijn dan we denken.

Maatn, opzouten.
pi_34643232
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:53 schreef Metal_Mart het volgende:
James Blunt
amen to that
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34643247
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij concerten van populaire acts als James Blunt kun je het verwachten misschien. Maar eigenlijk zijn er geen ongeschreven regels. Zo blijven mensen van boven de 1m90 gewoon voor je staan zonder je te vragen of je uberhaupt nog wel wat kan zien. Gaan er nog altijd mensen die vooraan staan tijdens het concert bier halen, gaan sigaren roken of schreeuwen om hun favoriete nummer (zaterdag bij the posies weer flink aan geergerd. Het maakt het er allemaal niet toffer op maar ik vind het bewijs dat we allemaal asocialer zijn dan we denken.

Maatn, opzouten.
waarom zou ik vragen of je nog wat kan zien? Ik weet wel zeker dat je niets meer kan zien
pi_34643254
quote:
James Blunt
pi_34643261
Aanstellers. Concerten zijn niet om stil te staan. Anders koop je een live dvd en ga je voor je TV staan met het volume hoog.

Persoonlijk vind ik TS wat achterlijk.
pi_34643332
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:00 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

waarom zou ik vragen of je nog wat kan zien? Ik weet wel zeker dat je niets meer kan zien
Ik ben 1.96m
Als ik dat bij iedereen die achter me staat zou moeten vragen, dan zou ik binnen no-time achteraan staan
pi_34643353
Het is me echt nog nooit opgevallen dat er ongeschreven regels zijn bij optredens. Then again ik ga bijna alleen maar naar festivals en daar lijkt het eigenlijk meer op survival of the fittest.... Alhoewel ik me daar zelf volgens mij niet echt zo erg schuldig aan maak....
pi_34643369
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:00 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ah, nu weet ik wie al die lange figuren inhuurt.
pi_34643411
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:03 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik ben 1.96m
Als ik dat bij iedereen die achter me staat zou moeten vragen, dan zou ik binnen no-time achteraan staan
Ik ben 2.04. Als mensen last van me hebben, zoeken ze maar een ander plekkie. Ik heb net zo hard betaald voor de kaartjes als ieder ander. Ik ga nooit pontificaal voor iemand staan, maar als er iemand achter me komt staan, en dan vraagt of ik ergens anders wil gaan staan, lach ik em uit.
pi_34643434
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:03 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik ben 1.96m
Wat ik bedoel, is dat er sommige lui zijn die denken op het laatste moment nog voor jouw neus te moeten gaan staan. Kijk als de boom er al eerder stond moet je niet zeiken en ook niet als er tijdens het concert verschuivingen zijn maar er zijn altijd van die ekels (heel vaak in groepen, soort zoekt soort blijkbaar) die een woud moeten vormen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:08:12 #16
139596 Maatn
Ik Poown Je Toch Wel..
pi_34643457
quote:
Maatn, opzouten.
WAAROM? PAUPER!
De Bons!
pi_34643458
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Maatn, opzouten.
mogen mensen dan van 2m ook niet naar een concert kijken ofzo, je staat toch altijd voor iemand, daar kan je weinig aan doen..
pi_34643510
Je bent nog nooit in Duitsland naar een concert geweest zo te horen. Dan had je niet zo lopen huilen

En ja, alle voorstellingen die je je kan maken met duits publiek kloppen.
pi_34643560
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:10 schreef Tarabass het volgende:
Je bent nog nooit in Duitsland naar een concert geweest zo te horen. Dan had je niet zo lopen huilen

ze schijten echt waar ze staan?
pi_34643586
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:50 schreef Jill-RMC het volgende:
Je hebt bij concerten een paar ongeschreven concertregels, iedereen die een btje vaak naar concerten gaat weet:
*Iedereen heeft zn eigen persoonlijke space, als er ruimte is klim niet half in de persoon voor je.
*Irriteer de mensen om je heen niet al te veel.
*Vraagt iemand aan je of je ergens mee wil ophouden dan negeer je diegene niet en kijk je of dat mogelijk is.

Dat zijn toch wel de belangrijkste. Gisteren bij James Blunt was er een groepje dat die dingen niet snapte. Allereerst was er een rode mama, die het nodig vond om iedere keer voor alles keihard met brabo's accent te schreeuwen of commentaar te geven op alles wat er gebeurde op dezelfde geluidssterkte. Serieus als het mijn mama was geweest....ik had dr laten adopteren.
Dan stond er een of andere gast naast dr, misschien dr zoon ofzo. Die jongen kon absoluut niet stilstaan. Echt de hele tijd maar draaien...whoopa weer een schouder in mn rug. En dan ons beschuldigen van duwen. Terwijl wij al dik een uur gewoon op de zelfde plek tegen het hek aan leunend stonden te kletsen. Hij stond echt half in me en draaide zichzelf continue naar achter om waardoor ie nog meer naar voren kwam en mij en het meisje naast me plette. Dus zo na het VP vroeg ik netjes en sociaal omdat schelden en boos kijken meestal niet helpt of ie als ie zich omdraaide even iets naar achter wilde leunen omdat ik liever niet doodgedrukt wordt. Negeerde die hufter me gewoon

Stomme aso's als je ruimte wil en niet normaal kunt doen bij concerten ga dan lekker gewoon achteraan zitten in de HMH ofzo.
mijn ouders waren er ook... en hij zei vanmorgen ook al dat er heel veel dronken malloten rondliepen die zich gedroegen als debielen,..
niks nieuws, dacht ik

tot ie vertelde dat ze van zijn leeftijd (60) waren
omfg! ik zie me pa al
─_(º.0)_/─
pi_34643656
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik ben 2.04. Als mensen last van me hebben, zoeken ze maar een ander plekkie. Ik heb net zo hard betaald voor de kaartjes als ieder ander. Ik ga nooit pontificaal voor iemand staan, maar als er iemand achter me komt staan, en dan vraagt of ik ergens anders wil gaan staan, lach ik em uit.
en als ik dan voor iemand op me nek neem zodat diegene 1 of 2 nummers wél kan zien,..
dan kunnen die lange slungels achter mij ook lekker doodvallen (lowlandservaring met een 2meter-gast)
─_(º.0)_/─
pi_34643663
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:01 schreef thaWarhead het volgende:
Aanstellers. Concerten zijn niet om stil te staan. Anders koop je een live dvd en ga je voor je TV staan met het volume hoog.

Persoonlijk vind ik TS wat achterlijk.
Ja logisch dansen o.i.d. owkee....maar gewoon iedere keer je schouder in de persoon voor je duwen om een gesprek te voeren met je achterbuurman vindt ik persoonlijk behoorlijk asociaal. Vooral als je vriendelijk vraagt omdat ff niet te doen en dan gewoon genegeerd worden.
En schijnbaar vond ie JB sowieso niet al te boeiend want halverwege het concert was ie gelukkig weg. Dan vraag ik me altijd af als je het niet boeiend vind waarom ga je zo lang in de rij staan om vooraan te staan? Rode mama melde namelijk dat ze er om 3 uur al stond terwijl ik om 6 uur aan kwam lopen en nog voor hun stond. Doet ze toch iets niet goed.
pi_34643679
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:08 schreef Maatn het volgende:

[..]

WAAROM? PAUPER!
Omdat ik een gevaarlijke seriemoordenaar ben.
pi_34643734
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:10 schreef Tarabass het volgende:

Ow jawel...3 Doors Down...dat was idd 30x erger dan JB. Ten eerste doof...was heel fanatiek mensen aan het uitlachen die oordopjes indeden vlak voor het begon, tot het eerste nummer van het vp en toen snapte ik het....gvd wat een volume zeg. Duwen, Drukken, Bier Gooien, Voordringen, gewoon naar achter getrokken worden zodat mensen voor je kunnen duiken. Nee vergeleken met dat waren het JB publiek lammetjes.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:20:51 #25
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_34643765
Dus al met al heb je een behoorlijke kut-avond gehad?
Of heb je nog wel van het concert kunnen genieten?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_34643781
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:08 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

mogen mensen dan van 2m ook niet naar een concert kijken ofzo, je staat toch altijd voor iemand, daar kan je weinig aan doen..
Nee, ze moeten gewoon wat eerder naar concerten komen zodat zich overal waar ze willen kunnen opstellen. De kleinere personen zijn het dan zelf schuld als ze er achter gaan staan. Ik ben 1.82 en als ik zie dat er iemand van 1.70 achter me staat kijk ik ook goed of ik niet hinder. Zeker als het druk is. Ik denk dat lange mensen geen flauw benul van hebben hoe irritant het is. Maar het is slechts een van mijn ergernissen. Er was toch een apart topic over?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:21:54 #27
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34643783
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:11:22 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:23:22 #28
90397 koning_leeuw
De Afrikaanse vlakte.
pi_34643822
Ik was afgelopen zaterdag ook op een concert. maar er zaten constant mensen te headbangen en te wapperen met hun haren. Maar ik heb me desalniettemin vermaakt.
zal waarschijnlijk ook wel iets met de muzieksoort van doen hebben
pi_34643882
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het ligt er wel aan hoe het gebeurt natuurlijk. Laatst was er zo'n miep die pal achter me ging staan terwijl ik er al een half uur stond. En vervolgens ging ze boos worden dat ik in de weg sta en dat ze niets kan zien. Ik heb 'r maar gewoon uitgelachen

Ik snap best dat het vervelend kan zijn als iemand wat langer is, maar diegene heeft net zo goed voor een kaartje betaald. Het zou toch van de zotten worden als langere mensen dan maar achteraan moeten gaan staan.
Dat soort mensen moeten gewoon doodvallen

Nou ja, ze hebben uiteraard betaald maar wat is er mis met ene beetje rekening houden met de medemens?
pi_34643899
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:23 schreef koning_leeuw het volgende:
Ik was afgelopen zaterdag ook op een concert. maar er zaten constant mensen te headbangen en te wapperen met hun haren. Maar ik heb me desalniettemin vermaakt.
zal waarschijnlijk ook wel iets met de muzieksoort van doen hebben
metalfans niet zelden veel te lang
pi_34644198
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:15 schreef vamos1 het volgende:

[..]

en als ik dan voor iemand op me nek neem zodat diegene 1 of 2 nummers wél kan zien,..
dan kunnen die lange slungels achter mij ook lekker doodvallen (lowlandservaring met een 2meter-gast)
ik ben daar best makkelijk in; als er ruimte is, doe ik een stap opzij. Zo niet, dan vraag ik netjes&beleefd of je richting grond wil gaan, aangezien ik geen 30-40 euro heb neergeteld om tegen je rug aan te kijken. Doe je dat niet, dan giet ik de inhoud van m'n bier in het ontstane stratenmakers-décolleté. Kijken hoe lang je blijft zitten
pi_34644560
Talk to the hand, because my face doesn't listen moet die gozer gedacht hebben.
of iets in de richting...
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_34644670
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nee, ze moeten gewoon wat eerder naar concerten komen zodat zich overal waar ze willen kunnen opstellen. De kleinere personen zijn het dan zelf schuld als ze er achter gaan staan. Ik ben 1.82 en als ik zie dat er iemand van 1.70 achter me staat kijk ik ook goed of ik niet hinder. Zeker als het druk is. Ik denk dat lange mensen geen flauw benul van hebben hoe irritant het is. Maar het is slechts een van mijn ergernissen. Er was toch een apart topic over?
ik ben 2.03 en ik hou er wel een beetje rekening mee maar wel tot een bepaalde hoogte zoals kleine mensen voor me neerzetten (maar dan wel 1 persoon en niet elke keer) want daar kijk ik wel overheen. Denk dat je het onderschat dat lange mensen dat niet door hebben.
pi_34645237
Daarom kom ik ook ruim voor openingstijd (ben krappe 1.60m)
Zodat ik toch een beetje vooraan kan staan.

En als dat niet lukt ga ik lekker op de tribune zitten (mits aanwezig)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_34645273
Ik zou een bomba op ze hoofd knallen!
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_34650131
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:15 schreef vamos1 het volgende:

[..]

Dat op de nek nemen is wel een van de allerirritantste dingen die er zijn. Ik heb al een paar van die wijven naar beneden getrokken. (Na het eerst vriendelijk te hebben gevraagd en daar geen gehoor aan werd gegeven.)
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_34650288
quote:
James Blunt
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 16:24:21 #38
34726 Fratz
Max
pi_34650646
Kom op zeg. Moeten alle lange mensen maar achteraan gaan staan ofzo? Dat is toch belachelijk.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_34651175
Je moest eens naar een concert van de Heideroosjes gaan een daar aan de mensen vragen of ze AUB niet willen duwen
pi_34651505
quote:
James Blunt
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:56:17 #41
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_34651659
ik ben 1,60 en als ik naar een concert of optreden ga, zorg ik gewoon dat ik er vroeg ben.
Mijn ervaring is ook dat mensen vaak gewoon vragen of je het wel goed kunt zien, en vriendelijk aanbieden voor ze te komen staan.
Nooit geen problemen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:56:22 #42
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34651660
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nee, ze moeten gewoon wat eerder naar concerten komen
Jahoor, ze gaan wel even een half uur voor aanvang al voor de zaal staan zodat jij rustig kunt uitzoeken waar je wilt staan als je op je gemakje een uurtje later binnenkomt omdat jij wel nog even rustig iets ging eten. Natuurlijk.

Stel je toch niet zo aan man. Ik ben zelf ook niet groot en als ik niets zie doordat er een groter persoon voor me gaat staan, ga ik wel gewoon een stapje opzij.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34651686
Wat ik irritant vind zijn die bosmonolen die met hun mobiele telefoon foto's maken.

Goed, dat je er een paar maakt ok, maar het halve publiek staat 2 uur lang met z'n mobieltje in de lucht.
pi_34651968
Waarom zou je daar last van hebben?
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
pi_34652061
Als ze twee uur lang met dat mobieltje voor je neus staan is dat misschien niet zo prettig. Gelukkig sta ik meestal vooraan dus dan heb je dat soort zichtbelemmeringen niet Trouwens zo denderd zijn die foto's meestal ook niet met je mobiel dus snap het punt nooit zo erg.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:18:06 #46
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34652328
Dat zijn ook vervelende mensen, die zo nodig helemaal vooraan moeten staan en daarbij niet zelf kunnen bedenken dat het niet erg vriendelijke is iedereen die in de weg staat half omver te duwen. En dan staan ze er eenmaal, ook al was er geen ruimte, dan komt er nog een paar man bij. Die trekken ze gewoon naar voren.

Sommige mensen denken volgens mij dat ze alleen op de wereld zijn. Tot er een pitje ontstaat, dan beginnen ze te zeuren.
pi_34652592
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Als ze twee uur lang met dat mobieltje voor je neus staan is dat misschien niet zo prettig. Gelukkig sta ik meestal vooraan dus dan heb je dat soort zichtbelemmeringen niet Trouwens zo denderd zijn die foto's meestal ook niet met je mobiel dus snap het punt nooit zo erg.
Dat is hun zaak, niet de jouwe...
Een mobieltje wat je zicht belemmerd, ik heb betere smoezen gehoort...
pi_34653178
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:05 schreef Thuodor het volgende:
Waarom zou je daar last van hebben?
Nou ik kijk liever naar een band, dan naar 100 mobieltjes in de lucht.

En als ze een paar meter voor je staan is het licht van de displays ook nog eens irritant en niet echt bevordelijk voor de sfeer zeg maar. (in het donker)
pi_34653214
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:26 schreef Thuodor het volgende:
ik heb betere smoezen gehoort...
Smoes?

Het is geen smoes ergens voor, het is gewoon irritant.
pi_34653298
Hadden ze niet massaal van die grote rugzakken om? Zodat ze je half knockout meppen als ze een slag draaien?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:55:33 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34653459
Dat beuken bij rock concerten enzo is kut
pi_34655876
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:47 schreef Murray het volgende:

[..]

Smoes?

Het is geen smoes ergens voor, het is gewoon irritant.
Ik heb er nog nooit bewust last van gehad
pi_34657581
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Jahoor, ze gaan wel even een half uur voor aanvang al voor de zaal staan zodat jij rustig kunt uitzoeken waar je wilt staan als je op je gemakje een uurtje later binnenkomt omdat jij wel nog even rustig iets ging eten. Natuurlijk.

Stel je toch niet zo aan man. Ik ben zelf ook niet groot en als ik niets zie doordat er een groter persoon voor me gaat staan, ga ik wel gewoon een stapje opzij.
Ben je uberhaupt ooit naar een concert of festival geweest dat uitverkocht was
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:56:36 #54
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34657609
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ben je uberhaupt ooit naar een concert of festival geweest dat uitverkocht was
Ja.
pi_34657715
Dan weet je dat je geen stap opzij kunt doen.
pi_34658482
quote:
James Blunt
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:20:03 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34658635
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dan weet je dat je geen stap opzij kunt doen.
Dan lijkt het me stug dat er opeens iemand voor je gaat staan.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:56:36 #58
139596 Maatn
Ik Poown Je Toch Wel..
pi_34662445
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Omdat ik een gevaarlijke seriemoordenaar ben.
De Bons!
pi_34668291

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:11:23 ]
Zerg schreef:
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:51:11 #60
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34668357
Mag ik dit topic gebruiken voor een klein vraagje over concerten?

Zijn er nou ook mensen die niet staan te springen, schreeuwen en zingen?
Dat houdt mij een beetje tegen om naar een concert te gaan, ik wil gewoon staan en luisteren

En ja, ik ben nogal saai
pi_34668392
ja die zijn er ook (ik ben er overigens niet een van)
pi_34668462

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:11:23 ]
Zerg schreef:
pi_34668686
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:51 schreef Orealo het volgende:

Dat houdt mij een beetje tegen om naar een concert te gaan, ik wil gewoon staan en luisteren

En ja, ik ben nogal saai
Bij heel veel concerten sta ik ook gewoon te genieten van al het geen wat zich op het podium afspeelt. Ik ben niet iemand die 3 uur gaat staan springen hossen headbangen ensow.
Er zijn heel veel mensen die gewoon staan te kijken, zelfs bij metal concerten.

Wat een kul rede om maar een dvd op te zetten MIkkie, ben je weleens bij een concert geweest?
Zelfs de beste live dvd met beste geluidsinstallatie kan niet tegen een concert op!
Het is zo een andere belevenis. Ik vind het in iedergeval geweldig .
ijs_beer fan!
pi_34669292
quote:

En ja, ik ben nogal saai
Die hebben zitplaatsen :D
pi_34669299
hoewel ik nu zie dat staan dan wel erg moeilijk word
pi_34674213
quote:

En ja, ik ben nogal saai
Dit ligt een de grootte van de band / artiest en de muziek die ze spelen.

Is het een stadion / sportpaleis / grote concerthal band, dan kun je altijd een tribuneplaats nemen. Of als de muziek rustig is, zullen er nooit veel debielen staan springen en schreeuwen. Is de muziek wat harder, dan vindt de 'actie' meestal voor plaats. Als je dan wat verder achteraan staat heb je nergens last van en kun je gewoon op jouw manier genieten van het concert.

Is het een kleinere band die rustige muziek speelt, voorzie ik weinig problemen om naar een kleine zaal te gaan. Het lijkt me niet dat iemand helemaal losgaat op die muziek. Hou je van het hardere werk van kleinere bands, kun je ook gerust gaan. De rare actie bevindt zich hier ook wederom voor het podium, als je wat verder achteraan staat heb je nergens last van.

Dus ja, het ligt maar net aan de omstandigheden.
pi_34674611

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:11:23 ]
Zerg schreef:
pi_34681213
och vindt ik nog meevallen, leuker is mensen die gaan zitten op een festival als er even geen band speelt...

je ziet ze niet zitten en je struikelt vrijwel altijd over hun voeten
pi_34683479
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik ben nou eenmaal iemand die op zulke momenten graag meeleeft met de muziek

En natuurlijk kan een dvd qua geluid, sensatie en sfeer niet op tegen een concert. Maar een concert is dan ook wel echt reteduur
Ligt er ook weer....meeste concerten waar ik heen ga zijn de kaartjes meestal goedkoper dan een DVD kopen. Heb daarom eigenlijk gewoon een gruwelijke hekel aan de HMH: grote sfeerloze bak, kaartjes zijn meestal zo een 10 euro duurder dan bv de 013, Paradiso en de Melkweg.

Ik blijf redelijk pissed dat ik 32 euro moet dokken voor een 3 Doors Down kaartje terwijl ze sinds vorig jaar nix nieuws hebben uitgebracht en het kaartje toen nog gewoon 20 euro was. Das het HMH > 013 verschil.
pi_34684221
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:09 schreef ShadoW17 het volgende:
och vindt ik nog meevallen, leuker is mensen die gaan zitten op een festival als er even geen band speelt...

je ziet ze niet zitten en je struikelt vrijwel altijd over hun voeten
Dat is ook een goeie. Maar gezegd moet worden dat mensen die vooraan blijven zitten en op het laatste moment pas opstaan, ik daar geen problemen mee heb.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:49:33 #71
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34684597
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:Zo blijven mensen van boven de 1m90 gewoon voor je staan zonder je te vragen of je uberhaupt nog wel wat kan zien.
En terecht. Ikzelf sta altijd achter zo'n 1.90m dude en het is écht irritant. Maar als ze daar rekening mee moeten gaan houden, dan moeten ze achteraan gaan staan. En hij heeft toch net zoveel recht om daar te gaan staan als ik
quote:
Gaan er nog altijd mensen die vooraan staan tijdens het concert bier halen
En? Die tijd die je daar staat is wat drinken toch wel lekker. ZEKER als het feesten is vooraan.
quote:
gaan sigaren roken of schreeuwen om hun favoriete nummer (zaterdag bij the posies weer flink aan geergerd.
Dat vind ik ook vervelend ja.
quote:
Het maakt het er allemaal niet toffer op maar ik vind het bewijs dat we allemaal asocialer zijn dan we denken.
Maatn, opzouten.
Kom op zeg. We hebben het over een concert/muziek! Anders moet je maar naar Vredenburg gaan ofso. Lekker met z'n alleen op een stoeltje zitten en sofisticated ouwehoeren over niets
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:57:07 #72
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_34684847
Wie is James Blunt?
Guanine en Cytosine! *O*
pi_34685228
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:49 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En terecht. Ikzelf sta altijd achter zo'n 1.90m dude en het is écht irritant. Maar als ze daar rekening mee moeten gaan houden, dan moeten ze achteraan gaan staan. En hij heeft toch net zoveel recht om daar te gaan staan als ik
[..]

En? Die tijd die je daar staat is wat drinken toch wel lekker. ZEKER als het feesten is vooraan.
[..]

Dat vind ik ook vervelend ja.
[..]

Kom op zeg. We hebben het over een concert/muziek! Anders moet je maar naar Vredenburg gaan ofso. Lekker met z'n alleen op een stoeltje zitten en sofisticated ouwehoeren over niets
The Waterboys komen in Vredenburg Niks mis mee zitconcerten. Opeth bijv.

Ik denk dat ik gewoon mensen massa's en mensen haat in het algemeen.
pi_34685261
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:18 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ligt er ook weer....meeste concerten waar ik heen ga zijn de kaartjes meestal goedkoper dan een DVD kopen. Heb daarom eigenlijk gewoon een gruwelijke hekel aan de HMH: grote sfeerloze bak, kaartjes zijn meestal zo een 10 euro duurder dan bv de 013, Paradiso en de Melkweg.

Ik blijf redelijk pissed dat ik 32 euro moet dokken voor een 3 Doors Down kaartje terwijl ze sinds vorig jaar nix nieuws hebben uitgebracht en het kaartje toen nog gewoon 20 euro was. Das het HMH > 013 verschil.
Audioslave in de HMH was geweldig hoor, en z'n 33 euro meer dan waard. De hele zaal ging uit z'n dak, jong en oud, lang en kort door elkaar. Ik hoorde van verschillende kanten dat het slecht was, en sfeerloos, en slecht geluid. Niets van gemerkt, terwijl ik toch vrij kritisch ben. En das opvallend bij een een optreden als Audioslave, waarbij snoeihard en rustig elkaar in een behoorlijk tempo afwisselen.
Mensen die lopen af te geven op de HMH moeten gewoon niet meer daarheen gaan
pi_34685460
Ik geef erop af maar ik zie me straks toch weer naar Simple Minds gaan
pi_34685755
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik geef erop af maar ik zie me straks toch weer naar Simple Minds gaan
als je maar niet gaat mekkeren over de HMH in je review
Het werkt erg simpel. Als er niemand meer naar de HMH komt, zullen de organisatoren een andere locatie uitzoeken. Blijkbaar is het publiek dat de HMH bagger vindt kleiner dan het publiek die het er wel naar z'n zin heeft.
Qua aankleding heeft een Melkweg, Paradiso en 013 wat meer op HMH, maar qua geluid vind ik zeker de HMH wel beter, en uiteindelijk kom ik niet om naar de plantjes te kijken
pi_34685778
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:55 schreef TommyGun het volgende:
Dat beuken bij rock concerten enzo is kut
dat is gaaf \m/

lkker in de pit staan
pi_34685803
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:23 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

als je maar niet gaat mekkeren over de HMH in je review
Het werkt erg simpel. Als er niemand meer naar de HMH komt, zullen de organisatoren een andere locatie uitzoeken. Blijkbaar is het publiek dat de HMH bagger vindt kleiner dan het publiek die het er wel naar z'n zin heeft.
Qua aankleding heeft een Melkweg, Paradiso en 013 wat meer op HMH, maar qua geluid vind ik zeker de HMH wel beter, en uiteindelijk kom ik niet om naar de plantjes te kijken
Nee, mekkeren doe ik alleen over de ArenA als U2 komt
pi_34686076
hmm, U2......dan liever James Blunt, desnoods in de ArenA
pi_34686194
Ook een ergernis zijn diehardfans die het moeten laten zien dat ze diehardfans zijn. Of de Dream Theater (of elke andere technich begaafde band) die van die fans aantrekken die alleen kunnen zeuren over de gear van de jongens. Tijdens een optreden is dat zeer irritant.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:41:30 #81
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34686333
Leuk is ook als een paar gasten voro je gaan staan en het na een tijdje wel leuk vinden om hun vriendin op de schouders te nemen, zie je in eenkeer niets meer, en ik ben al niet zo groot. Gelukkig zijn er altijd wel bekertjesgooiende gasten die zorgen dat alles weer wat zichtbaarder wordt.
[KNE]-Mod
pi_34686394
Misschien kunnen we de leuke dingen gaan opsommen
pi_34686428
Leuk (in HMH): de wandelende BIERTAPS!
pi_34686468
Zeker.. jammer van de Heineken maar goed....

kut, ik begin alweer met zeiken
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:45:42 #85
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34686474
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De optredende band?
[KNE]-Mod
pi_34686548
Ach, ik kan me alleen irriteren aan de lui die er doorheen staan te ouwehoeren en het voor mekaar krijgen om boven de muziek uit te komen. Ga dan bij de bar een een praatje maken.
pi_34686995
Het geluid in de HMH is inderdaad altijd zeer goed. Het is alleen jammer dat bevoorbeeld dus James Blunt die qua muziek gewoon veel beter zou uitkomen in de Paradiso of Melkweg o.i.d. de HMH is wat dat betreft net iets te massaal. Zelfde geld voor Jamie Cullum die heb ik dan ook geboycot in de HMH en gewoon lekker naar een kleiner zaaltje in Duitsland gegaan.
pi_34687025
Jack Johnson komt toch ook daar? Lijkt me een beetje groot voor die knul.
pi_34688811
Ook weer zo een voorbeeld jah...vind het trouwens sowieso een tikkie eng dat dik 5000 mensen in Nederland Jack Johnson kennen....was echt helemaal verbaast toen Paradiso zo snel uitverkocht was tijdje terug.
pi_34689026
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:57 schreef Jill-RMC het volgende:
Ook weer zo een voorbeeld jah...vind het trouwens sowieso een tikkie eng dat dik 5000 mensen in Nederland Jack Johnson kennen....was echt helemaal verbaast toen Paradiso zo snel uitverkocht was tijdje terug.
Het gevolg van goede marketing dmv een leuke videoclip. Jack Johnson ziet er dan ook nog aardig uit en dat de eerste single een erg opgewekt en leuk liedje was telt ook.
pi_34690665
Nou volgens mij valt dat best mee de echte marketing begon eigenlijk pas na het concert in Paradiso en dat was al binnen 20 minuten uitverkocht. En veel mensen kende m al voordat zn nieuwe single, cd etc uitkwam......goed voorbeeld van iets wat al jaren sluimert en dan ineens *boem* in de bekendheid treedt.
pi_34691838
Jack Johnson roeleert zwaar de pan uit.

Waar ik me eigen aan dooderger zijn trouwens pubermeisjes die alleen komen "omdat de zanger zo leuk is". Bij AudioSlave was dat (toen Chris z'n jack uitdeed en in tanktop stond barstte een groepje naast me in gillen uit), bij Nine Inch Nails (same story; meiden die nog nooit van Closer, The Downward Spiral of March of the Pigs gehoord hebben gaan helemaal uit hun dak, want Trent is zooooo lekker...) en bij Lenny Kravitz. Dat je iemand waardeert om z'n uiterlijk OK. Baywatch ook draaide niet bepaald om de acteertalenten.
Maar ga dan geen geld uitgeven om naar muziek te luisteren die je kut vindt, en dat vervolgens het hele optreden lang tegen je vriendinnen te zeggen op een volume-niveau waarbij de gemiddelde F16 het stil van krijgt.
pi_34692711
Ja ik had een fieldday bij Maroon5 met dat soort mensen. Ik kende ze al langer, paar keer gezien in vp van matchbox twenty en toen in de kleine zaal paradiso in 2003. Nouja toen kwam This Love uit en was het gedaan met de rust.....allemaal van dat kleine grut "ADAM I LUV YOU!!!" etc. Moest verdorie om 4 uur al naar die Bierhal om vooraan te staan, stonden er dik 100 van die kleine kinders, was dat ik iemand herkende voor in de rij anders had ik nog ergens in het midden beland.
En dan sta je naast "echte diehards", ze kenden alleen de singles en toen M5 Highway to Hell coverde van AC/DC was het comentaar: Ey dit nummer ken ik helemaal niet, is wel een btje hard he.
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:52:04 #94
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34692980
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dit subforum heet niet voor niets Klaagbaak.
pi_34693342

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:11:24 ]
Zerg schreef:
pi_34696882
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:46 schreef Jill-RMC het volgende:
Ja ik had een fieldday bij Maroon5 met dat soort mensen. Ik kende ze al langer, paar keer gezien in vp van matchbox twenty en toen in de kleine zaal paradiso in 2003. Nouja toen kwam This Love uit en was het gedaan met de rust.....allemaal van dat kleine grut "ADAM I LUV YOU!!!" etc. Moest verdorie om 4 uur al naar die Bierhal om vooraan te staan, stonden er dik 100 van die kleine kinders, was dat ik iemand herkende voor in de rij anders had ik nog ergens in het midden beland.
En dan sta je naast "echte diehards", ze kenden alleen de singles en toen M5 Highway to Hell coverde van AC/DC was het comentaar: Ey dit nummer ken ik helemaal niet, is wel een btje hard he.
James Blunt
Matchbox 20
Maroon 5

Nee, je hebt echt een underground muzieksmaak. Het is dan ook erg raar dat deze bands / zangers hits scoren. Jij als echte fan van het eerste uur zit dan met die neppe meelopers ( ) opgescheept.

Ik zou zeggen: wees blij dat deze bands / artiesten het zo goed doen. Op deze manier blijven ze lang bezig en kun je nog jaren van ze genieten.
pi_34698300
Underground is het idd niet....alhoewel ik het redelijk vreemd vind dat ze hier hits scoren.
Ik heb een amerikaanse mainstream smaak zeg maar

Maarja mijn muzieksmaak en vervelende mensen bij concerten heben weinig met elkaar te maken. Ze zijn bij elk concert wel te vinden
pi_34698458
Ook irritant zijn van die mensen die net doen of ze drinken zijn gaan halen voor anderen die verder naar voren staan en dan vervolgens voor je blijven staan terwijl je weet dat ze niet eens in je buurt stonden . En dan zeg je er wat van, maar ja alsof dat wat helpt Als je zo graag verder naar voren wil gaan staan kom dan lekker eerder.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_34698894
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:18 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

James Blunt
Matchbox 20
Maroon 5

Nee, je hebt echt een underground muzieksmaak. Het is dan ook erg raar dat deze bands / zangers hits scoren. Jij als echte fan van het eerste uur zit dan met die neppe meelopers ( ) opgescheept.

Ik zou zeggen: wees blij dat deze bands / artiesten het zo goed doen. Op deze manier blijven ze lang bezig en kun je nog jaren van ze genieten.
en van hun fans die natte onderbroekjes krijgen van een blote arm
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:05:27 #100
140245 base3ball
State Of Mind
pi_34698946
Eigenlijk vergeet ik nog dat ook dingen die na een concert gebeuren een concert (het gevoel wat je er na afloop over hebt) behoorlijk kunnen verpesten. Want dan kan een concert nog zo goed zijn, 2 uur wachten om van de parkeerplaats af te komen daar wordt je niet blij van .
Maar ja schijnbaar kunnen ze dat in Almere niet
www.xi-online.nl
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:07:43 #101
140245 base3ball
State Of Mind
pi_34699038
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Nee al van iets wat lijkt op een blote arm
www.xi-online.nl
pi_34699193
Als je naar een concert gaat van James Blunt ben je ongetwijfeld homosexueel. Derhalve kan ik me niet voorstellen dat je mannelijke aanrakingen onplezierig vindt.
pi_34699464
But it's time to face the truth, I will never be with you.
pi_34699739
quote:
James Blunt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34701065
quote:
James Blunt
pi_34702234
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:11 schreef Roellio het volgende:
Als je naar een concert gaat van James Blunt ben je ongetwijfeld homosexueel. Derhalve kan ik me niet voorstellen dat je mannelijke aanrakingen onplezierig vindt.
Of vrouwelijk.....en dan zou die gozer achter me gay zijn dus dan heeft ie geen reden om tegen me aan te rijen. En hij was ook niet leuk dus ik had er geen enkel voordeel van
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:32:23 #107
8352 zaiga
The Keenest
pi_34707017
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Oh, allemaal van die opgewonden 15, 16 jarige meisjes... Robbie Williams here I come!
May the road rise to meet your feet
pi_34708385
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:40 schreef Herr_Munk het volgende:
Je moest eens naar een concert van de Heideroosjes gaan een daar aan de mensen vragen of ze AUB niet willen duwen
Die waren er ook bij Children of Bodom, vooraan stonden ze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')