abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34732745
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:50 schreef DJJoris het volgende:
Ufff de aansluitingen precies weet ik niet, het is de projector van mijn werk (bios in Almere) en hij heeft dus ook een RGB component aansluiting die dus als de Xbox360 op HDTV staat niet het beeld wilt accepteren.
Hij heeft idd DVI aansluitingen maar voor de rest zal ik het maandag even navragen aan de theater manager.
Iniedergeval alvast bedankt met de tip
Ja. Ik dacht al dat het een biosprojector was! Schitterend ding met veel uitbreidingsmogelijkheden. Het probleem dat jij hebt met die componentaansluiting, komt misschien omdat de component-ingang op de projector "RGB" is, terwijl de component-uitgang op de xbox 360 "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" is. Dan krijg je opzich wel beeld, maar dan klopt er niks van de kleuren. Zo krijg je andersom, als je een "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" bron op een "RGB"-ingang aansluit, bijvoorbeeld een groen beeld!
pi_34735241
xbox360\'en in de bios?
pi_34736078
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:23 schreef MrX1982 het volgende:
xbox360'en in de bios?
Klinkt cool! Maar dat is in ieder geval iets wat je niét moet doen met SDTV-resoluties, want anders zijn de pixels zo groot als je hoofd!
  zondag 5 februari 2006 @ 00:13:02 #29
56699 Boef
Niet ik, jij!
pi_34746907
Als de ingang op de projector DVI-I is dan kan je de component video kabel van de X360 gewoon omzetten naar DVI met deze stekker.

Ik heb 'm binnen en de kabel deed het belangrijkste wat ik van verwachtte. Helaas is het DVI vrouwtje alleen digitaal omdat de analoge connectoren van het mannetje al gebruikt worden voor component video. Maar dan nog is dit de enige kabel die component video direct omzet naar DVI-I mannetje. Deze kan dus gewoon op je bios projector
Una Bachata?
XBL Gamertag: Flex0r75
pi_34749250
...maar ik ben dus bang dat het DVI-D is. Volgens die website wordt de projector standaard geleverd met enkel digitale ingangen. 2 x SMPTE 292M en 2 x DVI. De projector is wel uit te breiden met modules zodat je analoge ingangen tot je beschikking hebt, maar ik verwacht niet dat de DVI-ingangen DVI-I's zijn.
pi_34782571
Wat ik iniedergeval kan zeggen dat zelfs met PAL60 het fantastisch is, natuurlijk nog niet de gewenste kwaliteit maar het beeld was er, het werd een tijdje geleden getest in de kleinste zaal maar willen het binnenkort gaan proberen in zaal1 (21m bij 9m het grootste doek van Nederland, zelfs groter dan het IMAX doek van Pathe Arena hehehe zou dus super zijn om daarop te gamen denk ik). De controllers hebben iniedergeval bereik als je in de zaal zit met de Xbox360 in de kabine alleen het aansluiten is dus een probleem. Ik zal het dus morgen aan de theater manager vragen.
pi_34788751
Ik ben ook sinds kort op zoek naar een LCD TV voor in mijn nieuwe huis. Ik wil graag een 37" of een 42" kopen. Natuurlijk zal hij vooral gebruikt worden om films te kijken, maar ook een Xbox 360 staat op het verlanglijstje. Nu heb ik ook een handige draagbare PC, deze wil ik er ook op aansluiten.

Is dit ook mogelijk via bijvoorbeeld de DVI ingang op de LCD TV ? Hoe zit dit met de resolutie ? Kan dit schadelijk zijn voor de LCD TV, ik hoor dat het ook schadelijk kan zijn om een Xbox 360 eraan te hangen ?
-
pi_34790855
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:26 schreef Gijsje het volgende:
Is dit ook mogelijk via bijvoorbeeld de DVI ingang op de LCD TV ? Hoe zit dit met de resolutie ? Kan dit schadelijk zijn voor de LCD TV, ik hoor dat het ook schadelijk kan zijn om een Xbox 360 eraan te hangen ?
"HD-ready" tv's hebben een HDMI of een DVI ingang en als 'ie een HDMI ingang heeft dan kun je via een simpel verloopkabeltje aansluiten op de DVI ingang van je pc. Vaak kun je daarmee de native resolutie van je tv aansturen.

Dat het schadelijk kan zijn voor je tv slaat werkelijk nergens op. Geen idee waar je dat fabeltje vandaan hebt, maar het is in ieder geval niét waar hoor!
pi_34815184
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:13 schreef Boef het volgende:
Als de ingang op de projector DVI-I is dan kan je de component video kabel van de X360 gewoon omzetten naar DVI met deze stekker.

[afbeelding]

Ik heb \'m binnen en de kabel deed het belangrijkste wat ik van verwachtte. Helaas is het DVI vrouwtje alleen digitaal omdat de analoge connectoren van het mannetje al gebruikt worden voor component video. Maar dan nog is dit de enige kabel die component video direct omzet naar DVI-I mannetje. Deze kan dus gewoon op je bios projector
Deze kabel heb ik ook besteld, de projector heeft idd Ascar2 uitbereidingen o.a. voor Component (wat dus fout ging), DVI en Svideo en nog een aansluiting die ik niet direct uit mijn hoofd weet.
Ik laat de resultaten wel horen wanneer ik de kabel binnenheb en getest heb.

Iniedergeval bedankt voor de tips dus .
pi_34815327
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:51 schreef DJJoris het volgende:
Deze kabel heb ik ook besteld, de projector heeft idd Ascar2 uitbereidingen o.a. voor Component (wat dus fout ging), DVI en Svideo en nog een aansluiting die ik niet direct uit mijn hoofd weet.
Ik laat de resultaten wel horen wanneer ik de kabel binnenheb en getest heb.

Iniedergeval bedankt voor de tips dus .
DVI en component zijn in ieder geval de enige die HD-signalen accepteren.
pi_35110288
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:09:26 #37
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_35111095
quote:
Die heb ik ook. Blacklevels zijn impressive. Perfect voor Dvd's.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_35111219
me ouders willen een andere tv gaan kopen, 1tje die ik nu heb dus de verleiding is groot om die van mij goedkoop door te verkopen en zelf zon ding neer te zetten, maar is 1300 veel of kan het goedkoper?
  Moderator woensdag 15 februari 2006 @ 14:23:50 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_35111650
Ik heb een vraagje. Ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen/kopen. Ik heb een HD ready LCD tv. De JVC 26S60B. Deze tv heeft dus oa een HDMI aansluiting. Ik heb verder een Marantz 7.1 receiver en een Marantz dvdspeler met Progressive Scan.

De dvdspeler zit aangesloten met een uh...dure kabel....dvi kabel of zo? is een kabel met aan elke kant 3 gekleurde stekkers dacht ik. Anyway, is aangesloten allemaal door een medewerker van Stassen, waar ik de audio componenten gekocht heb.

Ik was niet thuis op dat moment dat hij het kwam aansluiten, maar mijn ouders wel. Mijn moeder zei dat hij nog 'iets op de dvdspeler' heeft ingesteld. Ik neem dan maar gewoon aan dat dat de progessive scan optie was of zo?

Anyway, nu lees ik hier van iemand dat hij zijn tv (philips) in het menu op HD heeft gezet. Ik heb wel door het menu gekeken van mijn tv, maar ik kan me niet herinneren een dergelijke optie te zijn tegen gekomen. Wat ik dus graag wil weten is, of iemand weet of mijn tv die optie heeft, of dat dat 'automatisch' gaat.

Daarnaast heb ik nog een andere vraag. Ik heb een Xbox (classic). Die heeft een aansluiting die op een HDMI aansluiting lijkt. Ik weet van een jongen die ik ken dat die een soort van kabel heeft die je dus achter in je xbox steekt, en die aan de andere kant een aantal aansluitingen heeft, waaronder een scartaansluiting, en dus ook een aantal kabels om het geluid over zijn versterker te laten lopen. Ik heb hem iets horen zeggen over HD kwaliteit of weet ik veel wat. Nu vraag ik me af in hoeverre dit verhaal klopt, en welke kabel ik dan zou moeten kopen.

Een aantal vragen dus, ik hoop dat iemand de tijd neemt me te helpen
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:26:17 #40
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_35111741
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:12 schreef Gamedemon het volgende:
me ouders willen een andere tv gaan kopen, 1tje die ik nu heb dus de verleiding is groot om die van mij goedkoop door te verkopen en zelf zon ding neer te zetten, maar is 1300 veel of kan het goedkoper?
1300 voor welke?
pi_35111830
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:26 schreef BMH het volgende:

[..]

1300 voor welke?
die ik net link
pi_35112197
quote:
Houd er rekening mee dat dit absolúút geen HDTV is. Sterker nog... hij heeft nog minder effectieve beeldlijnen dan een PAL-tv. Persoonlijk vind ik de prijs nogal hoog voor een scherm met een resolutie van slechts 852 x 480.
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:40:40 #43
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_35112224
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:28 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

die ik net link
Dat is erg goedkoop. Wij hebben er 2000+ voor betaald een paar maand terug.
pi_35112445
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat dit absolúút geen HDTV is. Sterker nog... hij heeft nog minder effectieve beeldlijnen dan een PAL-tv. Persoonlijk vind ik de prijs nogal hoog voor een scherm met een resolutie van slechts 852 x 480.
ah ik dacht dat is 1080i was ofzo en 720p das HD toch?
pi_35112446
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen/kopen. Ik heb een HD ready LCD tv. De JVC 26S60B. Deze tv heeft dus oa een HDMI aansluiting. Ik heb verder een Marantz 7.1 receiver en een Marantz dvdspeler met Progressive Scan.

De dvdspeler zit aangesloten met een uh...dure kabel....dvi kabel of zo? is een kabel met aan elke kant 3 gekleurde stekkers dacht ik. Anyway, is aangesloten allemaal door een medewerker van Stassen, waar ik de audio componenten gekocht heb.

Ik was niet thuis op dat moment dat hij het kwam aansluiten, maar mijn ouders wel. Mijn moeder zei dat hij nog 'iets op de dvdspeler' heeft ingesteld. Ik neem dan maar gewoon aan dat dat de progessive scan optie was of zo?
Die 3 gekleurde stekkers zijn "component kabels". Deze zijn geschikt voor progressive scan en HD-resoluties.
quote:
Anyway, nu lees ik hier van iemand dat hij zijn tv (philips) in het menu op HD heeft gezet. Ik heb wel door het menu gekeken van mijn tv, maar ik kan me niet herinneren een dergelijke optie te zijn tegen gekomen. Wat ik dus graag wil weten is, of iemand weet of mijn tv die optie heeft, of dat dat 'automatisch' gaat.
Dat gaat automatisch. Als je een progressive signaal vanaf je dvd-speler naar je tv stuurt, dan zal je tv het gewoon progressive weergeven.
quote:
Daarnaast heb ik nog een andere vraag. Ik heb een Xbox (classic). Die heeft een aansluiting die op een HDMI aansluiting lijkt. Ik weet van een jongen die ik ken dat die een soort van kabel heeft die je dus achter in je xbox steekt, en die aan de andere kant een aantal aansluitingen heeft, waaronder een scartaansluiting, en dus ook een aantal kabels om het geluid over zijn versterker te laten lopen. Ik heb hem iets horen zeggen over HD kwaliteit of weet ik veel wat. Nu vraag ik me af in hoeverre dit verhaal klopt, en welke kabel ik dan zou moeten kopen.
Het is géén HDMI kabel en de ouwe xbox zal ook geen HD-kwaliteit weergeven. Voor de beste beeldweergave van de ouwe xbox moet je een "advanced scart kabel" kopen. Daarmee kun je je xbox ook op je receiver aansluiten met een optische kabel.
pi_35112476
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:47 schreef Gamedemon het volgende:
ah ik dacht dat is 1080i was ofzo en 720p das HD toch?
720p, 1080i en 1080p zijn HD. Deze Panasonic komt daar dus niet eens bij in de buurt.
pi_35112570
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

720p, 1080i en 1080p zijn HD. Deze Panasonic komt daar dus niet eens bij in de buurt.
ik zou je zweren dat ik dat ergens zag staan
maargoed dan is het feest over dus dan hoef ik em niet
Als ik een nieuwe tv koop moet het gelijk HD zijn anders niet
pi_35113143
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:50 schreef Gamedemon het volgende:
Ik zou je zweren dat ik dat ergens zag staan
maargoed dan is het feest over dus dan hoef ik em niet
Als ik een nieuwe tv koop moet het gelijk HD zijn anders niet
Misschien dat Media Markt 'm verkeerd geadverteerd heeft... dat soort dingen gebeuren wel vaker. Zo lang je je troep maar verkoopt!

Maar hier zijn in ieder geval de specs van Panasonic zelf.
pi_35113531
Ik ben nog steeds blij met me HD READY LCD tv
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_35113570
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:15 schreef masterdave het volgende:
Ik ben nog steeds blij met me HD READY LCD tv
Mooizo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')