abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72190829
Machtig goed opgetreden van deze heren. Dinosaur Sr vult het allemaal al in voor me dus hoef niet uitgebreid te gaan doen. De setlist heb ik half kunnen onthouden maar weet in ieder geval dat het lange nummer uit de toegift I Don't Wanna Go There is van de nieuwe plaat. Ontzettend genoten en ik was mijn oordoppen vergeten dus hoor nu nog steeds een piep. Heb het een beetje onderschat maar dat gaat vanavond in Amsterdam wel goedkomen.

Kracked met Sludgefeast erna was wellicht het meest briljante moment van de avond. Twee ijzersterke nummers van de tweede plaat, mijn dag kon gewoon niet meer stuk!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:25:10 #152
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_72198430
Oei, kun je helemaal niet gaan? Desnoods ga je in een hoekje even toekijken.

Overigens vond ik de "pits" gisteren tenenkrommend. Het ging nergens over, geforceerd en het enige wat ik zag was een stel bacardikoppen die al vanaf het begin een out of place indruk gaven. Hopelijk hebben we vanavond fatsoenlijke mensen.

Ik hoop dat ze vanavond Mountain Man doen. Dat nummer is briljant op alle fronten

[ Bericht 40% gewijzigd door emokid op 27-08-2009 13:38:30 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:00:46 #154
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_72199572
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:27 schreef emokid het volgende:

Overigens vond ik de "pits" gisteren tenenkrommend. Het ging nergens over, geforceerd en het enige wat ik zag was een stel bacardikoppen die al vanaf het begin een out of place indruk gaven. Hopelijk hebben we vanavond fatsoenlijke mensen.

Ik hoop dat ze vanavond Mountain Man doen. Dat nummer is briljant op alle fronten
Nee ik blijf thuis. Moet vrijdag en zaterdag de hele nacht werken. Het is niet anders. Wel balen, had ze in Vera ook al op een stomme manier gemist.
Als troost heeft iemand wel Wolfmother kaartjes voor me gehaald, ook leuk
pi_72207309
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:27 schreef emokid het volgende:

ah daar ook al pits. Dat viel mij vorige week ook al op. Allemaal niet ouder dan een jaar of 16 Verder ben ik het helemaal eens met Dinosaur Sr trouwens..
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_72219009
geen pits vanavond in Paradiso Grappig, matig enthousiast publiekvond ik (behalve de ge-wel-di-ge man die nagenoeg het hele concert met zijn handen ten hemel pal voor J. stond uit z'n plaat te gaan, hulde. Aan Dinosaur Jr. kon het niet liggen, want die hadden er duidelijk aanzienlijk meer zin in dan in Den Haag. Zelfs een gitaarwissel tijdens een nummer kreeg J. niet van slag (en dat is wel eens anders geweest ). Ze hadden zelfs meer tekst dan 'hello' 'thanks annex dank you wel' en 'bye', ook al verstond ik nog steeds niet wat ze zeiden . Maar daar gaat het ook niet om. Op de weg terug van Watt naar R'dam CS liep een groepje te discussieren over dat het jammer was dat de zang niet zo duidelijk was enzo, maar die begrijpen m.i. de essentie van Dinosaur Jr. niet helemaal Als je teksten gaat verstaan, feedbackt de gitaar kennelijk niet hard genoeg

Het geluid was m.i. drie klassen beter dan in Watt., geloof dat het ook iets minder decibel waren, het was in ieder geval stukken transparanter, waardoor de bas zowaar onderscheidbaar was, en er een stuk meer detail in J.'s gitaarspel zat. Kwam ik ze trouwens in Den Haag in het eetcafe tegen, nu liep ze buiten tegen het lijf.

J. had er een stuk meer zin in, evenals Lou, en aan Murph zal het nooit liggen (terecht speelt de man in het midden van de band, demn wat een energie). 'Over it' doet het live erg goed (heerlijk hoe J. de openingsriff speelt), die blijft erin God, wat rockt dat nummer, en wordt het strak gespeeld.

Toegift erg lekker, met Kracked en Sludgefest. Dikke middelvinger omhoog.
Freakscene hakte er ook aardig in, ik geloof trouwens dat ik vanavond de oude nummers beter vond dan de nieuwe (uitgezonderd 'over it' wat denk ik nu al een klassieker is)

Ik was met iemand die nooit naar concerten gaat, zelden muziek luistert (laat staan krijsende gitaarnoise, ik had hem dan ook lichtelijk onder valse voorwendselen meegelokt ), maar zelfs die vond het erg leuk Ik had in ieder geval van begin tot eind ook een grijns op m'n gezicht.

Ik voel me net een groepie Waar treden ze morgen op?

PS: ik denk dat binnenkort wel opnamen van dit concert circuleren via de gebruikelijke kanalen. Wij zaten op het tweede balkon, en over de railing van het eerste balkon lag een stiekume microfoon en volgens mij zag ik ook een dat-recorder

PS: ze mogen trouwens mobieltjes wel eens verbieden bij concerten. Vind het echt zo achterlijk iedereen met zo'n mobiel voor z'n fok. Of fijn verveeld SMS'sen.

Nog een PS: wel een leuk gemeleerd publiek trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-08-2009 00:38:54 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:58:19 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_72219474
Leuk om te lezen.

Hopen dat we er iets van terug kunnen zien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72220239
Legendarisch goed, ik ging vanaf het eerste nummer al goed uit mijn dak en heb niet eens naar het publiek gekeken. Ik stond naast die man voor J die inderdaad briljant bezig was de volle 90 minuten lang. De setlist sloot goed aan op die van gisteren, ik ben blij dat ik Little Fury Things heb gehoord maar vooral dat het niet dezelfde setlist was.

Precies zoals ik een Dinosaur Jr gig mij had voorgesteld, dit concert vliegt moeiteloos in mijn top 3 allertijden!
pi_72220365
Heb ze mogen aanschouwen op Pukkelpop.
Ik had er het hele festival zin in, niet omdat ik de albums uit den treure ken (alleen You're living all over me is mij enigsinds bekend) maar omdat een vriend van me lyrish was over het Lowlands 2007 optreden, terwijl ik me stond te vervelen bij Tool.
Toen het moment daar was dacht ik heerlijk in het gras te kunnen liggen en genieten van de muziek, echter, na 1 nummer was ik al opgestaan. Wat klonk dit gaaf zeg.
Naarmate het concert voortduurde steeds verder naar voren gekropen, ik was in de ban van de muziek.
Ik kende nagenoeg niks van de setlist, verstond geen zak van de zang, maar die solo's... wat een heerlijkheid.
Nu heb ik alle albums binnen en ze allemaal al een aantal keer beluisterd, het blijft goed!
Vanaf nu ben ik officieel Dinosaur Jr. fan.

(overigens niet het luidste concert wat ik heb gezien op Pukkelpop 09, die eer was voorbehouden aan My bloody valentine).
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:41:42 #160
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72222320
wat een geluid.. 3 man is echt genoeg! (o ja en een paar versterkers ) beginnen met the lung, ongelooflijk. Bijna uitsluitend die nieuwe plaat en Youre living all over me, en alleen maar de uptempo nummers. Wat een enrgie en vooral wat een geluid, heerlijk.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:50:40 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_72235235
Ik krijg echt kippenvel als ik jullie posts lees

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72266446
Nog steeds aan het nagenieten.

Ik hoor nog telkens de openingsriff van ' Over it'. Is dat erg?

(en emokid heeft bij het volgende concert van Dinosaur Jr. een biertje tegoed, en tong80 ga ik gewoon ophalen en thuisbrengen )
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:02:39 #163
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72266771
Ik was met een vriend, volgens hem was zelfs de piep tussen kracked en sludgefest hetzelfde als op de plaat. Ik vond You're living all over me altijd een beetje een momentopname, alsof ze die plaat ook anders hadden kunnen spelen, maar alles was doordacht, ruim 20 jaar later klinken de breakjes overgangen solo's en aantal maten nog hetzelfde.
Live alleen een beetje luider en nog gruiziger
ik geniet nog steeds, wat een band, wat een optreden.
Het viel me ook op dat de nummers van farm en youre living redelijk goed op elkaar aansluiten slaveloos heeft weer hoop een fijne muzikale toekomst, als de gemoederen een beetje bedaard blijven tenminste...
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  Trouwste user 2022 zondag 30 augustus 2009 @ 00:22:05 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_72271279
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

(en emokid heeft bij het volgende concert van Dinosaur Jr. een biertje tegoed, en tong80 ga ik gewoon ophalen en thuisbrengen )

pi_72271847
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Haha
pi_72272584
Godver ontdek ik ze net gaan ze zowat heel nederland langs vlak daarvoor.Lekkere timing van mezelf .
Anyway Dinosuar Jr.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:56:54 #167
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_72359317
pi_73058121
Heeft iemand al een bootleg kunnen bemachtigen van de Paradiso show? Freesofree ligt er al een tijdje vanaf... Geniet nog vaak na van het geweldige concert!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_73062841
Is er eigenlijk een bootleg? Nooit over nagedacht. Ik heb wel de setlist als playlist in mijn iTunes, dat is bijna net zo goed.
  donderdag 24 september 2009 @ 12:17:04 #170
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_73065722
heb je die playlist opgeschreven tijdens het concert?
pi_73065805
Min of meer, proberen te onthouden en werd later online aangevuld. Dit was de setlist:
lung
i want you to know
imagination blind
wagon
get me
pieces
plans
fury
over it
feel pain
freak scene
I don't want to go there
//
kracked
sludge
  donderdag 24 september 2009 @ 14:33:36 #172
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_73069555
die ga ik ook maar eens in de player gooien thanks
pi_73071127
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:41 schreef emokid het volgende:
Is er eigenlijk een bootleg? Nooit over nagedacht. Ik heb wel de setlist als playlist in mijn iTunes, dat is bijna net zo goed.
Op freesofree.net staat altijd een heleboel. Alleen doet 'ie het nu ff niet.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_73079507
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:41 schreef emokid het volgende:
nog niet gezien, maar op het eerste balkon was wel iemand met een DAT recorder aan de slag, en volgens mij lag er een micro over het eerste balkon

Geduld

Ow, en als freesofree.net weer up is, moet je maar eens zoeken naar de perfecte video van Norwegian Wood
  Trouwste user 2022 donderdag 24 september 2009 @ 19:50:26 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_73079921
Ik wacht op de you tube

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')