abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71832447
ik heb nog steeds geen kaartje en ook nog niemand die mee wilt. dat zuigt echt

wel kan ik nog kiezen of ik naar Watt of Paradiso ga, want ik woon vlak bij Rotterdam en werk in Amsterdam
pi_71838335
Gewoon naar beiden.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:16:04 #128
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71844894
ik ga ze zien in leffinge, op een festivalletje.

Eindelijk nog eens een echt goed album dit jaar. Zoeen die een week lang niet uit je discman verdwijnt.
pi_71852192
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:05 schreef super-muffin het volgende:
ik heb nog steeds geen kaartje en ook nog niemand die mee wilt. dat zuigt echt

wel kan ik nog kiezen of ik naar Watt of Paradiso ga, want ik woon vlak bij Rotterdam en werk in Amsterdam
Nou ga gewoon alleen. Ik heb ook nog geen kaartje gekocht maar ik ga wel.
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
pi_71917402
op een accoestische gitaar.....

Ik vind het zo verdomde jammer dat niet Mike Watt en zijn band in het voorprogramma voor de europese tour spelen, maar één of andere dertien-in-een-dozijn-allesiskutkutkutkutkutkut-band met een voorliefde voor echo.
Zal wel iets met de platenmaatschappij te maken hebben, vermoed ik.
Afijn, misschien is het live wel helemaal geweldig

donderdag 20 augustus 2009 @ 07:39:29 #131
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72030168
ga toch naar paradiso !!!!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_72031764
Gisteren Dinosaur Jr gezien in Oxford. Voorprogramma was typisch 13 in een dozijn voorprogramma (Dead Confederate dus) en de zanger heeft een ontzettende zeikstem. Dinosaur was geweldig. En hard. En Lou Barlow is een geweldige bassist. Ze deden zelfs aan verzoekjes Songtitels kan ik me niet meer zo goed herinneren maar ze speelden een stuk of 4 nummers van het nieuwe album en voor de rest was het ouder. Geslaagde avond ook met dank aan oordoppen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:16:00 #133
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72034088
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:38 schreef bartrid het volgende:
Gisteren Dinosaur Jr gezien in Oxford. Voorprogramma was typisch 13 in een dozijn voorprogramma (Dead Confederate dus) en de zanger heeft een ontzettende zeikstem. Dinosaur was geweldig. En hard. En Lou Barlow is een geweldige bassist. Ze deden zelfs aan verzoekjes Songtitels kan ik me niet meer zo goed herinneren maar ze speelden een stuk of 4 nummers van het nieuwe album en voor de rest was het ouder. Geslaagde avond ook met dank aan oordoppen.
oordoppen... de gouden tip thanks
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  Trouwste user 2022 donderdag 20 augustus 2009 @ 21:27:17 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_72054742
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:39 schreef slaveloos het volgende:
ga toch naar paradiso !!!!
Ik heb ze al ooit gezien in Paradiso met The Nozems in het voorprogramma

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:22:02 #135
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_72066393
cool, zeker wel een tijd je geleden
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:24:33 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_72072450
Begin jaren negentig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72085282
Loose (of waren het Alabama Kids, wie kent ze niet?) en Bob Mould in het voorprogramma. 1991.
Morgen de alpine oordoppen ophalen, vorige keer heb ik drie dagen alleen 'piep' of 'ruis' gehoord

Mijn allereerste concert was trouwens de wraak van brabant met The Nozems als winnaars
Heart of Gold
pi_72085327
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:38 schreef bartrid het volgende:
verzoekjes is wel eng toegankelijk enzo

Dead Confederate speelt in Paradiso trouwens later in de kleine zaal. Heeft Dinosaur Jr. in de grote zaal dan een ander voorprogramma, of spelen die dode zuiderlingen twee keer?
pi_72085353
Ik heb er trouwens al zin in
pi_72085355
Kwartet
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:29:34 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_72085626
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Mijn allereerste concert was trouwens de wraak van brabant met The Nozems als winnaars
Heart of Gold

pi_72090308
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb ze al ooit gezien in Paradiso met The Nozems in het voorprogramma

Hoelang ga je dat nog zeggen! Het is nog niet uitverkocht in Amsterdam, dus hup kaartje kopen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:07:04 #143
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
  Trouwste user 2022 woensdag 26 augustus 2009 @ 15:15:56 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_72172558
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef emokid het volgende:

[..]

Hoelang ga je dat nog zeggen! Het is nog niet uitverkocht in Amsterdam, dus hup kaartje kopen.
Als het in Den Bosch of Utrecht was geweest was ik gegaan. Amsterdam is voor mij niet te doen met de trein. Al een paar keer halverwegen een concert naar huis gegaan vanwegen de laatste trein. Dat doe ik niet meer.

woensdag 26 augustus 2009 @ 15:28:09 #145
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_72172896
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Als het in Den Bosch of Utrecht was geweest was ik gegaan. Amsterdam is voor mij niet te doen met de trein. Al een paar keer halverwegen een concert naar huis gegaan vanwegen de laatste trein. Dat doe ik niet meer.

Ik moet ook met de trein, uit Groningen.
pi_72172940
Ik ga vanavond met de trein richting Rotterdam vanuit Hengelo (overijssel), dat is ruim 140 minuten alleen op de heenweg. Morgen weer naar de Paradiso, dat is gelukkig net geen 120 minuten voor mij.

Het is het allemaal waard, we hebben het niet over de minste band. Ikga weg nu, zal deze nacht wel een korte impressie plaatsen.
pi_72188617
Erg grappig. We dachten voor het concert even een hapje te eten in het Watt cafe (wat trouwens helemaal geen slechte keuken heeft, heel zeker niet voor de prijs). En wie zat daar aan zijn hamburger? J. Mascis. Met klein kind op schoot (zijn kind?). God wat een verschil met J. Mascis op podium. Weg nurkse norsheid. Gewoon een prettige open uitstraling, en een tevreden glimlach. Lou Barlow is trouwens in het eggie een klein kereltje, en Murph heeft het niet alleen op het podium naar zijn zin. Erg leuk de artiesten in het eetcafe te komen, in een ontspannen sfeer.

Het voorprogramma hebben we gemist (maar of we daar veel aan gemist hebben)? Dinosaur Jr. was weer eens knap hard. Te hard naar mijn mening, als ze het aantal decibel nou eens wat zouden beperken, zou er denk ik meer detail in de muziek te horen zijn. Nu was het bij tijd en wijle een brei.

De interactie met publiek is minimaal (hello, thanks, bye, o we have a balcony), de setlist is een meter lang en niet omdat ze zoveel nummers spelen, maar omdat J. zijn bril op het podium niet opheeft
Het is raar te zien hoe J. links zijn ding aan het doen is, en Lou en Murph samen een feestje bouwen op rechts. Vooral Murph is indrukwekkend, strak, inzet, en hij houdt het geluid bij elkaar. Ik begrijp wel waarom het zoveel beter is dan vier jaar geleden. Vond het trouwens jammer dat Lou maar 1 nummer mocht zingen.

Verder alle DIno klassiekers voorbij horen komen (o.a. The Wagon, Freakscene etc, een soort van best off met mix van oud en nieuw.), alle gitaarpartijen snoeihard en retestrak, niet zoveel gefreak volgens mij. Duidelijk verschil tussen oude nummers (langgerekter, uitgesponnen, galm). De nieuwe nummers rocken als een tierelier. Echt hey ho, let's go Stoomwals.

Opvallend: J. zet nummer in, Lou verkloot nummer en stemt bas, Murph stopt, maar J. speelt gewoon verder onder het motto jouw probleem, haal me maar in. Ik weet niet of het zo goed zit met de sfeer in de band, mij zou het helemaal niet verbazen als het weer J. Mascis solo gaat worden. Kortom: gaat dat zien, nu het nog kan. In Paradiso dus.

O, vergeet niet een paars Dinosaur Jr. koe t-shirt te kopen Ze zijn tijdloos
  Trouwste user 2022 donderdag 27 augustus 2009 @ 00:08:41 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_72188722
Geweldig om te lezen Dinosaur-sr

Kippnvel gehad bij de oude nummers ?

pi_72189065
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:08 schreef tong80 het volgende:
Geweldig om te lezen Dinosaur-sr

Kippnvel gehad bij de oude nummers ?

wel bij bijvoorbeeld freakscene en slugdefest (wat een heerlijke rag riff toch ook). Wat was ook alweer de toegift (titel vergeten, een lange solo) Maar ik moet zeggen dat de nieuwe nummers me ook erg aanspreken. Een andere benadering, maar demn wat klinken ze compact.

Maar zo mooi en hypontiserend als in 1991 wordt het nooit meer. Toen was ik na 1 nummer in tranche.
Maar ik vind het wel leuk ze weer gezien te hebben

En misschien ga ik ze morgen nog een keer bekijken. Gewoon omdat het kan
tong80 te verleiden met een lift naar waar zijn huis ook alweer woont?
Den Bosch en omstreken zit tegenwoordig toch ook op nachtnet, en anders strand je op Hoog Catherijne in de all night kroeg aan de zijde van het Beatrixtheater?
  Trouwste user 2022 donderdag 27 augustus 2009 @ 01:12:52 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_72190112

Mooi Dinosaur.

Maar jij en ik weten dat Freak scene mooi is maar de albums ervoor de ware meesterwerken waren.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')