abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:57:50 #1
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34641744

Dinosaur Jr. was een rockband die in de jaren tachtig vernieuwend was op het gebied van stuwende indierock, een voorloper was van de grunge, maar bovenal nooit het etiket van cultband wist te overstijgen.

Dinosaur Jr. werd in 1983 opgericht door J Mascis en Lou Barlow nadat hun vorige band, Deep Wound, uit elkaar was gegaan. Samen met tijdgenoten als Husker Du, Big Black, Sonic Youth en later de Pixies en Screaming Trees zorgden deze groepen ervoor dat de muzikale erfenis van legendes als The Germs, The Minutemen, Black Flag, Wire, Mission of Burma niet verloren ging.

Dinosaur Jr. was eigenlijk in essentie alleen J. Mascis. Mascis was de golf van pure noise opgetrokken door de wall of sound van zijn gitaar, het neuzelige, breekbare stemmetje en het brein achter de krachtige songs. Steeds ondersteund door kwaliteitspersoneel als bijvoorbeeld Indie icoon Lou Barlow en drummer Murph.

De groep viel in latere jaren meer en meer op het herkenbare concept van enkele goede singles per plaat en voor de rest een stevige brok onhapbare muziek. Dit had waarschijnlijk evenveel te maken met het vertrek van de andere groepsleden, moegetergd door Mascis (J. speelde op de laatste platen ongeveer alle instrumenten zelf), als met de opkomst van nieuwe, meer hongerige wolven en het feit dat bands nu eenmaal ooit door de feiten worden ingehaald. Eind de jaren 90 blies Dinosaur Jr. dan ook zijn laatste kaarsje uit en daarmee verdween alweer een rocklegende.

Vorig jaar kwamen de voormalige kemphanen echter weer bij elkaar voor een reünie. Of het relevant of enkel entertainend was, daar zijn de meningen over verdeeld. Dat Dinosaur Jr. van grote invloed is geweest voor een hele generatie aan bands lijkt echter meer dan duidelijk.

Discografie:
* Dinosaur (1985)
* You're living all over me (1987)
* Bug (1988)
* Green mind (1991)
* Where you been (1993)
* Jayloumurph (live, 1993)
* Without a sound (1994)
* Hand it over (1997)

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 31-01-2006 11:04:07 ]
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:03:04 #2
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34641849
geweldige band!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 11:07:36 #3
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34641942
Alone vind ik een mooi nummer. Maar het is af en toe wel heel erg Neil Young jatwerk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:08:46 #4
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_34641966
Ik volg Dinosaur Jr en J Mascis al jaren: vind het nog steeds te gek, maar plaat na plaat na plaat was er op een bepaald moment toch nieuws onder de zon (tot we uiteindelijk met Hand It Over een variatie in instrumentatie zagen). Zag J met the Fog (met Mike Watt op bas) jaren geleden in de Melkweg (was qua volume het hardste concert waar ik ooit geweest was, het hoort erbij en je weet dat het gaat gebeuren maar toch vond ik het af en toe een beetje... tja... killing voor de muziek.) en vorig jaar nog naar de reunie in Paradiso geweest: ik vond het wel aardig, maar kreeg toch het akelige ´vergane glorie´ gevoel, helaas.....

MAAR: geweldige band, absoluut!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:55:29 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34653456
Ik was ook bij het Paradiso concert afgelopen jaar en ik deel dat gevoel totaal niet met je. Heb je ze in de jaren '90 ook nog wel eens live gezien, schaap? Dat zou het een en ander kunnen verklaren namelijk.
  Trouwste user 2022 dinsdag 31 januari 2006 @ 21:21:46 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_34660885
Zag ze begin jaren 90 in Paradiso.Zelden een beter concert gezien.

Bug en You're living all over me staan in mijn top tien all time. 2 ware klassiekers. En Freak scene is één van de beste singels ooit. Meer kan ik er niet van maken. Legendarische band.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:05:43 #7
135509 schaap001
pi_34679191
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:55 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik was ook bij het Paradiso concert afgelopen jaar en ik deel dat gevoel totaal niet met je. Heb je ze in de jaren '90 ook nog wel eens live gezien, schaap? Dat zou het een en ander kunnen verklaren namelijk.
Nee, ik heb ze in de jaren '90 nooit live gezien. Ik vond Paradiso geen spetterend optreden: ik kreeg een beetje het gevoel dat de nummers er plichtsmatig doorheen werden gejast. Er was tussen de bandleden onderling weinig interactie waardoor ik het gevoel kreeg van weinig spelplezier. Maar goed: dat hoort misschien gewoon bij de live-act Dinosaur Jr, ik heb wat dat betreft inderdaad geen vergelijk. Alleen die Melkweg show van J een paar jaar eerder: het kan misschien schelen dat Mike Watt toen bas speelde en dat vind ik wel een buhnepersoonlijkheid. Ze hebben er in ieder geval wel het juiste materiaal voor om een dampende set neer te zetten.

Ik moet er wel even bijzeggen dat ik sowieso mijn bedenkingen heb bij reunie-tournees, ook al ga ik er vaak graag naar toe om een band alsnog en/of een keertje te zien.
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:07:34 #8
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34685223
Ik vond het toch een goed concert hoor, met zelfs enkele hele sterke momenten. Knap dat er onder de takkeherrie toch nog genoeg nuances te horen waren. Ik denk dat de kille houding tegenover het publiek en het plichtsmatige er altijd al is geweest bij die band. Net als bij de Pixies, die raggen ook alleen maar door zonder ook maar op te kijken. Lou zat trouwens een week voor het concert nog op de praatstoel in de Ekko, maar tijdens het Dinosaur Jr. concert zei hij ook nauwelijks wat. Ik zit daar eigenlijk nooit zo mee.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:17:39 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34687480
Hier was al een topic over.
Toch een goed topic natuurlijk, legendarische band.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:03:11 #10
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34786735
quote:
Dinosaur Jr. Touring, Recording New Material

Caroline Bermudez reports:
Few stranger things have happened than Dinosaur Jr. reuniting and touring. Like President Bush getting reelected or that snake in Florida that combusted after attempting to swallow an alligator whole.

Last year, the notoriously embattled duo of J. Mascis and Lou Barlow performed together under the Dinosaur Jr. name for the first time in 15 years. Incredibly enough, they're still together. And recording new material! Riding the success of last year's reissues of their first three albums (Dinosaur, You're Living All Over Me, and Bug), the band recently revealed that they are currently ensconced in Mascis' home studio, hard at work on a new record. Woo!

The band has also announced even more tour dates, which will take them to Japan, Australia and New Zealand, and back across America in February, March, and April. It all winds up in England, for the Dinosaur Jr.-curated date of the All Tomorrow's Parties' festival. If you didn't see them over the summer, you'll have a prime opportunity to catch the narcotic wonder that is J. Mascis.

In other Dinosaur Jr. news, the band will release its first DVD this summer. Filmed at New York's Irving Plaza this past December and at other shows on that same tour, the DVD features backstage footage from the reunion tour, one-on-one interviews with band members, and a full set of performances.

As previously reported, Witch, Mascis' new stoner rock band with members of freak-folk collective Feathers, will release their debut album on Tee Pee records on March 7. They have two shows scheduled in support of the record so far, one during SXSW and one at Brooklyn's Northsix, on March 23.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:34:20 #11
135509 schaap001
pi_34787391
Voor de geïnteresseerden:

Je hebt op de site www.freesofree.net -na je te registreren- toegang tot werkelijk honderden mp3 en flac bootlegs (ja, ook Paradiso 2005) van Dinosaur Jr (± 1980 - 2005), J Mascis, J + The Fog, Sebadoh etc. Geluidskwaliteit is niet altijd even super, maar goed: wel leuk om een concert uit te zoeken waar je bij was, bijvoorbeeld.

Bij het registreren zie je overigens de volgende tekst, voor wat het waard is:

FreeSoFree.net is the source for Dinosaur Jr related live multimedia files.
Log in for this website is required to try to harness the massive amount of bandwidth this website generates. ...Keeping the files and the bandwidth for the fans.

This website, freesofree.net/freesofree.com has Official approval from Dinosaur Jr. Dinosaur Jr, Madison House Inc, and J himself allows operation of this website.

Note: You must supply a valid email address when you register, as the system will be emailing you an Account Activation Email at the time of your sign-up. You will need to click the link in the Activation Email in order to complete your signup here. Providing a fake email address will get you nowhere.
pi_34909120
Dinosaur Jr... om wat leuke live en achtergrondbeelden van J mascis te zien:

Sonic Youth, Nirvana, Dinosaur Jr - 1991 The Year punk broke (.avi)

-> zoeken bij je betreffende prog. op: videos -> Sonic Youth dan vind je m wel
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:20:46 #13
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34912562
Ik heb door jullie enthousiasme eergister een cd van ze gekocht, ik ben benieuwd
Bernie en ik zijn tof.
  Trouwste user 2022 donderdag 9 februari 2006 @ 20:32:49 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_34913039
Nou laat het maar eens weten dan Welke CD trouwens ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34914005
You're living all over me vind ik echt fantastisch, Bug heb ik nooit echt in kunnen komen misschiem moet ik 'm nog is een kans geven. Concert in Paradiso vorig jaar was oorverdovend.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34914016
'Where you been' is wel een goede, redelijk toegankelijke cd om mee te beginnen. En dan 'Bug' ofzo... krijg je een wat beter totaalbeeld van zn oeuvre download anders eens 'Freak scene' van laatsgenoemde cd...
pi_34914052
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:55 schreef getikte_rik het volgende:
'Where you been' is wel een goede, redelijk toegankelijke cd om mee te beginnen. En dan 'Bug' ofzo... krijg je een wat beter totaalbeeld van zn oeuvre download anders eens 'Freak scene' van laatsgenoemde cd...
Neejoh gewoon met het beste beginnen, You're living all over me.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  Trouwste user 2022 donderdag 9 februari 2006 @ 20:57:49 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_34914090
Ik kan het alleen maar beamen. Maar Bug moet je nioet links laten liggen

donderdag 9 februari 2006 @ 21:04:53 #19
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34914413
deuze cd
Bernie en ik zijn tof.
pi_34914441
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:57 schreef tong80 het volgende:
Ik kan het alleen maar beamen. Maar Bug moet je nioet links laten liggen

weet je wat, ik zet 'm vanavond op.
pi_34914722
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:04 schreef mordradead het volgende:
deuze cd
[afbeelding]
ow ken ik niet... volg m al een tijdje niet meer fanatiek, meer sentimenten enzo

en in principe moet je natuurlijk ALLES van Dinosaur hebben... maar bij de musthaves, ja daar hoort "You're living all over me" ook zeker tussen. Veel eerder dan "Without a sound" die je overal in de bakken nog tegenkomt. Goh, ik moet effe wennen dat hier echt Dinosaur Jr. kenners zijn... dacht dat ze uitgestorven waren. Heeft iemand trowuens nog zo'n mooi paars T-shirt met koe, die Krist Novoselic ook wel ns droeg? Te koop in goede staat enzo?
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:31:51 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34915566
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:04 schreef mordradead het volgende:
deuze cd
[afbeelding]
Ah, okee. Aparte instapplaat, maar ben benieuwd hoe je 'm gaat vinden.
pi_34955617
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:11 schreef getikte_rik het volgende:

Heeft iemand trowuens nog zo'n mooi paars T-shirt met koe, die Krist Novoselic ook wel ns droeg? Te koop in goede staat enzo?
wel een zwart tourshirt van ik denk '90. met een vage alien voorop

btw: J. Mascis in een nieuwe band (als drummer....?): http://jmascis.com/content/view/35/2/
pi_34955729
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:11 schreef getikte_rik het volgende:
. Heeft iemand trowuens nog zo'n mooi paars T-shirt met koe, die Krist Novoselic ook wel ns droeg? Te koop in goede staat enzo?
deze?: http://www.bandmerch.com/java2/BandMerch/dinosaurjr/?content=/BandMerch2/Display/ProductDisplay/Templates/css4_ProductPage.jsp&Group=127&product=1348
pi_34969195
quote:
ja, die! ik heb alleen de 'without a sound'-T-shirt-lijn... gewoon gekocht in de loods van Large Merhandising zelf... de enige Dinosaur-t-shirts die er toen te verkrijgen waren...., bij mijn weten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')