abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35548474
Konmar wordt toch beleverd door SdB distributiecentra's? Dan zal dat ook veranderd moeten worden.

Probleem met Edah's is dat het een ratjetoe zijn. Er zijn enkele goeddraaiende filialen, een hoop middenmoters en ook een hoop behoorlijk onrendabele. Ik las laatst hier ergens dat er maar 6 Konmars winst draaien (van de 44), hoe zal dat dan met Edah zijn? Bovendien lijkt het me niet dat het bij Colruyt meteen stormloopt. Daar zal een heel mediaoffensief aan voorafmoeten gaan. De meeste Nederlanders hebben waarschijnlijk nog nooit van Colruyt gehoord.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 27 februari 2006 @ 18:52:32 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35550183
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:53 schreef highway101 het volgende:
Konmar wordt toch beleverd door SdB distributiecentra's? Dan zal dat ook veranderd moeten worden.
Nou ja, het is meer zo dat SdB, Edah en Konmar vanuit de Laurus DC's worden bevoorraad.
Daar zullen er best een paar van dicht gaan, of verkocht worden.
quote:
Probleem met Edah's is dat het een ratjetoe zijn. Er zijn enkele goeddraaiende filialen, een hoop middenmoters en ook een hoop behoorlijk onrendabele. Ik las laatst hier ergens dat er maar 6 Konmars winst draaien (van de 44), hoe zal dat dan met Edah zijn?
Voor de reorganisatie naar Edah L&L en de prijzenslag bij AH was Edah juist de grootste winstmaker binnen Laurus.
Ik persoonlijk vind de meeste maar schijtwinkels.
quote:
Bovendien lijkt het me niet dat het bij Colruyt meteen stormloopt. Daar zal een heel mediaoffensief aan voorafmoeten gaan. De meeste Nederlanders hebben waarschijnlijk nog nooit van Colruyt gehoord.
Dat hoeft ook niet, erg zijn genoeg kleine of regionale ketens waar de gemiddelde Nederlander nog nooit van heeft gehorod, maar die toch redelijk draaien, bv. Hoogvliet, Boni, Poeiez, FoodFactory.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 27 februari 2006 @ 20:18:36 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35553473
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:17 schreef eL. het volgende:
En :
[..]

bron

Hier zie ik weer dat er alleen over Edah wordt gesproken. Het blijft een beetje heel erg gissen allemaal.
quote:
Nederlandse supers vrezen komst prijsvechter Colruyt
Nederlandse supermarktondernemers zijn beducht voor de komst van buitenlandse ondernemingen op de Nederlandse markt. Vooral de mogelijke intrede van de Belgische prijsvechter Colruyt boezemt angst in.

De helft van alle supermarktondernemers hoopt dat Colruyt niet de winkels van Laurus overneemt. Dat is zaterdag gebleken uit een onderzoek van het vakblad Levensmiddelenkrant onder een groot aantal ondernemers van verscheidene supermarktformules.

Interesse
De Belgische supermarktketen Colruyt is de afgelopen tijd veelvuldig genoemd als overnamekandidaat voor de ruim driehonderd winkels van Edah en Konmar, die moederbedrijf Laurus wil afstoten. Ook Albert Heijn, Jumbo en Schuitema hebben interesse getoond voor de winkels van Laurus.

Kaufland
De Nederlandse ondernemers zijn het meest beducht voor de komst van buitenlandse supermarktondernemingen. Naast Colruyt wordt ook het Duitse Kaufland gevreesd. 22 procent van de ondervraagde ondernemers hoopt dat dat bedrijf niet de winkels van Laurus overneemt.

Tesco
Het Britse Tesco is evenmin geliefd. 14 procent van de ondervraagde ondernemers is tegen een Britse overname van de winkels van Edah en Konmar.
Opvallend is dat de ondernemers geen moeite hebben met de komst van Lidl en Aldi. Zij zien die bedrijven als een belangrijke aanvulling op het huidige winkelbestand in het eigen marktgebied. Van de Nederlandse partijen zien de supermarkteigenaren het liefst Albert Heijn komen.

Serieus

Een klein deel van ondervraagden heeft serieus belangstelling voor de winkels van Laurus. Slechts enkelen zouden overwegen de winkels in het eigen marktgebied over te nemen om zo de eigen positie te versterken. Concrete plannen zouden er echter niet bij de ondernemers zijn, aldus het onderzoek van de Levensmiddelenkrant.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 27 februari 2006 @ 20:51:06 #104
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35554754
Colruyt heeft ook de beste papieren en ze hebben al eerder winkels van Laurus overgenomen in België. Maar ze spreken vooralsnog alleen over de Edah's en bekijken de Konmar's. Een all-in-one-deal zou waarschijnlijk ook het meeste opleveren.
  maandag 27 februari 2006 @ 22:03:43 #105
22002 MREn
pi_35557401
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:51 schreef eL. het volgende:
Colruyt heeft ook de beste papieren en ze hebben al eerder winkels van Laurus overgenomen in België. Maar ze spreken vooralsnog alleen over de Edah's en bekijken de Konmar's. Een all-in-one-deal zou waarschijnlijk ook het meeste opleveren.
Laurus kan alleen niet alle Edah's verkopen, want er zijn ook nog wat zelfstandige ondernemers, en die kunnen zich gewoon bij een andere organisatie aansluiten als de Edah-formule wordt verkocht.
De meeste panden zijn toch niet van Laurus, maar van projectontwikkelaars of Albeda Jelgersma's bedrijf.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:27:52 #106
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35582733
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:51 schreef eL. het volgende:
AH heeft ook intresse in de Konmars. Dus die zouden die overkunnen nemen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35588099
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

AH heeft ook intresse in de Konmars. Dus die zouden die overkunnen nemen.
Mwah zal wel niet zo'n vaart lopen denk ik, misschien dat ze de beste krenten uit de pap pikken, voor mijn part zou een nieuwe speler op de markt wel tof zijn, laat de Belgen of Engelsen maar komen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:23:49 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35589478
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:49 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Mwah zal wel niet zo'n vaart lopen denk ik, misschien dat ze de beste krenten uit de pap pikken, voor mijn part zou een nieuwe speler op de markt wel tof zijn, laat de Belgen of Engelsen maar komen
Van mij mogen ze ook komen zal een nieuwe insteek worden voor de prijzenoorlog. Daarnaast ben ik benieuwd wat Laurus alleen met Super de Boer gaat doen. Ze worden dan wel een kleine speler.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:28:04 #109
22002 MREn
pi_35589662
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze ook komen zal een nieuwe insteek worden voor de prijzenoorlog. Daarnaast ben ik benieuwd wat Laurus alleen met Super de Boer gaat doen. Ze worden dan wel een kleine speler.
Dat is toch niet erg? Er zijn genoeg kleine spelers in dit land, en die doen het lang niet allemaal slecht.

Kijk maar eens naar de enorme groei van Jumbo de afgelopen 5 jaar. En dat zal nog wel even door blijven gaan. En als supermarkt ben je echt niet blij als er een Jumbo bij komt in je omgeving, dat kan ik je wel zeggen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:30:42 #110
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35589784
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:28 schreef MREn het volgende:
Dat is toch niet erg? Er zijn genoeg kleine spelers in dit land, en die doen het lang niet allemaal slecht.

Kijk maar eens naar de enorme groei van Jumbo de afgelopen 5 jaar. En dat zal nog wel even door blijven gaan. En als supermarkt ben je echt niet blij als er een Jumbo bij komt in je omgeving, dat kan ik je wel zeggen.
Ja, maar de insteek van de Jumbo is toch wat anders dan die van Super de Boer. Jumbo gaat meer voor lage prijzen lage marges en Super de Boer wil zich toch meer profileren in het hogere segment en dat is nu juist het segment waar de hardste klappen vallen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:47:58 #111
22002 MREn
pi_35590476
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar de insteek van de Jumbo is toch wat anders dan die van Super de Boer. Jumbo gaat meer voor lage prijzen lage marges en Super de Boer wil zich toch meer profileren in het hogere segment en dat is nu juist het segment waar de hardste klappen vallen
Dat is een keus die ze zelf maken.

Jumbo is geen rommelige discounter a la Dirk of Edah L&L, maar een full-service supermarkt met lage prijzen. En daarom juist een bedreiging voor zo'n beetje elke super (muv Aldi/Lidl).

SdB en AH zitten ongeveer op het zelfde niveau, en ik denk dat daar ook zeker vraag naar is. Het probleem is alleen dat AH wat dat betreft een betere formule heeft (ruim non-food assortiment, zeer uitgebreide vers en semi-verslijnen), en dat AH nog altijd wat goedkoper is dan SdB.

Ik neig persoonlijk erg naar full-service supers met uitgebreid assortiment en ruime keus aan vers, dus ook echt lekker vlees en brood, en zelden out-of-stock bij mn. vers. Zeer irritant als je op zaterdag boodschappen doet en er geen vers brood meer is. En dit zijn nu juist de supers die de laatste jaren in opkomst zijn.

Dat Laurus om zou lazeren was natuurlijk al jaren bekend als je er een beetje kijk op had.
  woensdag 6 september 2006 @ 01:10:29 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41537311
En het gaat ook niet zo goed met Laurus , nu 7 mnd verder.
quote:
Laurus zakt verder weg
Bron : Nu

DEN BOSCH - Aan de omzetdalingen bij supermarktconcern Laurus zijn nog geen einde gekomen. Het bedrijf presenteerde dinsdag over het eerste halfjaar een verdere daling van de netto-omzet tot 1,38 miljard euro van 1,43 miljard in dezelfde periode een jaar eerder.

De identieke omzet (omzet zonder uitbreiding en effecten van modernisering) van de supermarktformules Edah, Super de Boer en Konmar zakte 1,1 procent.

Laurus heeft de afgelopen periode zowel de winkels van Konmar als Edah verkocht. Alleen Super de Boer blijft over. Het supermarktconcern ontvangt 354 miljoen euro voor de verkochte ketens. Daarvan gaat een groot deel naar de banken om schulden af te lossen. Er blijft een bedrag van 195 miljoen euro over om de supermarktketen Super de Boer zo te verbeteren dat er betere resultaten komen.

Klimmen

Laurus zelf presenteerde de cijfers als een verbetering van de gezamenlijke identieke consumentenomzet. Deze omzet is volgens het bedrijf echter nog niet op het niveau van de marktgroei. De zelfstandige ondernemers van Super de Boer zagen hum omzet met 1,8 procent klimmen. De ondernemers die hun winkel recentelijk in het kader van het programma Refresh hebben verbouwd, lieten de omzet met 2,9 procent stijgen.

Maar de winkels van Super de Boer die worden gerund door filiaalmanagers in dienst van Laurus noteerden een omzetdaling van 0,8 procent. Daardoor wist de totale keten slechts een plus van 0,6 procent te realiseren.
Koersverloop

Het is niet de vraag hoe, maar eerder de vraag wanneer ze omvallen.
  Trouwste user 2022 woensdag 6 september 2006 @ 01:35:09 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_41537803
Ben mijn goede job kwijtgeraakt door het mismanegment van de hufters in de top

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 6 september 2006 @ 03:12:33 #114
22002 MREn
pi_41539110
Het is nog erger, de ex-Konmars die nu Jumbo zijn geworden hebben een omzet groei van 300%, met een uitschieter waar de omzet zelfs 1100% is toegenomen...zegt genoeg over de kwaliteit van die Konmars.
  woensdag 6 september 2006 @ 08:37:47 #115
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_41540444
quote:
Op woensdag 6 september 2006 03:12 schreef MREn het volgende:
Het is nog erger, de ex-Konmars die nu Jumbo zijn geworden hebben een omzet groei van 300%, met een uitschieter waar de omzet zelfs 1100% is toegenomen...zegt genoeg over de kwaliteit van die Konmars.
Met de omzet die de Konmars hadden is het ook niet zo moeilijk om het 300% te laten groeien.
Het leven is geen krentenbol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')