juist en dat doe ik nu dus ookquote:Op zondag 5 maart 2006 00:56 schreef Devilnl het volgende:
[..]
hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau is
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:46 schreef Devilnl het volgende:
Weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)
ga ergens een paar ruiten invegen/iemand beroven. halfjaar tv kijken in de cel, en je krijgt er een opleiding + baan voor terug, zo gaat dat hier nou eenmaal
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring. En ik was ook bereid om alles aan te nemen.Kutbanen geven ze liever aan mensen die die kutbaan de baan van hun leven vinden.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:52 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring.
Dat was in Oss. Net afgestudeerd lang 7 uitzendbureau's gegaan, en overal afgewezen vanwege "te hoog opgeleid, liever iemand die niet net na een dure inwerkperiode naar een betere baan vertrekt".quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:27 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
Als ik elke dag met de trein zou moeten wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Vragen jullie altijd om een vergoeding?, ik doe dat zelf namelijk nooit.
Die paar keer dat ik tot nu toe op gesprek ben geweest begonnen ze er altijd zelf over.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Enkel twee gesprekken gehad in Engeland en toen kreeg ik alles wel vergoed, inclusief Hilton. Maar goed, in Nederland alleen twee w&s gesprekken gehad en dat was zonder vergoeding natuurlijk. Voor een sollicitatie zal het per bedrijf verschillend zijn?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik vind de nationalevacaturebank wel een goeie site. Werk.nl is inderdaad vaak poep.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:23 schreef verademing het volgende:
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |