abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35770398
Ik moet nu toch toe gaan geven dat het hier qua solliciteren ook weer de goeie kant op gaat.

Donderdag heb ik een gesprek, maandag heb ik een gesprek.
Net gebeld met Manpower en die hadden waarschijnlijk ook wat werk hier in de buurt en nog een ander detacheringsbureau had wat!?

Nou moet ik binnenkort toch haast wel weer een baan hebben.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:06:29 #152
82420 N-tertainment
Toeval bestaat niet
pi_35771329
weet iemand wat je kunt verwachten in een tweede gesprek? Ik heb afgelopen week een eerste gesprek gehad en de kans is groot dat ze me bellen voor een tweede gesprek. Echter wat moet ik hiervan verwachten? Ik solliciteer naar een leidinggevende functie.
pi_35771653
Tweede gesprek gaat meestal dieper in op de inhoud van de functie.
Verantwoordelijkheden en taken.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:03:57 #154
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35783227
Bij mij stelden ze tijdens het tweede gesprek wat pittiger vragen dan tijdens het eerste gesprek, het ging dieper en concreter. Ook kwam het salaris aan de orde. Aan het eind van het tweede gesprek mocht ik het arbeidscontract ondertekenen .
Vandaag trouwens mijn eerste werkdag gehad. Het was leuk, maar vermoeiend. Ik ga morgen in ieder geval met plezier weer naar mijn werk .

Berkery, balen dat de respons tegenvalt.

Simtek, dit klinkt hoopgevend
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_35784093
Cool voor je dat je leuk werk hebt gevonden, ik hoop dat ik binnenkort ook zoiets kan posten.
Anyway, ik werd toen straks nog een keer gebeld door Manpower en toen vertelde ze het 1 en ander over de functie.
En opzich klonk het allemaal wel leuk alleen het salaris, 8,60 bruto per uur.
Dus ik ben bang dat die af gaat vallen.
pi_35787105
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:56 schreef Devilnl het volgende:

[..]

hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau is
juist en dat doe ik nu dus ook
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_35795738
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 01:46 schreef Devilnl het volgende:
Weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)
ga ergens een paar ruiten invegen/iemand beroven. halfjaar tv kijken in de cel, en je krijgt er een opleiding + baan voor terug, zo gaat dat hier nou eenmaal
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
pi_35802060
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:52 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring. En ik was ook bereid om alles aan te nemen.Kutbanen geven ze liever aan mensen die die kutbaan de baan van hun leven vinden.
pi_35803069
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring.
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
pi_35803408
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:27 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
Dat was in Oss. Net afgestudeerd lang 7 uitzendbureau's gegaan, en overal afgewezen vanwege "te hoog opgeleid, liever iemand die niet net na een dure inwerkperiode naar een betere baan vertrekt".
pi_35803625
Ik ben net gebeld door Start. Moet een mail sturen met een motivatie sturen waarin staat waarom ik bij Nuon als helpdeskmedewerker wil werken. Morgen een test.
pi_35804597
Hier in Nijmegen kun je iig zeker wel banen-onder-je-niveau krijgen, bij de ABN waar ik zat draaiden ze grotendeels op pas afgestudeerden die daar tijdelijk als data-entrymedewerker rondhingen en intussen bezig waren met solliciteren. Omdat zo'n oud-student snel is ingewerkt omdat ie dingen snel snapt, en er vaak wel een jaar over doet om een baan te vinden op niveau, loont dat voor die bedrijven best: dan heb je in elk geval een jaar lang een slimme kracht tussen vele laagopgeleide dames die EN de dingen niet zo snel oppikken, EN regelmatig een tijd uitvallen wegens zwangerschapsverlof.

Helpdesk UPC hetzelfde verhaal, en een vriendin zat bij de Rabobank in precies dezelfde situatie als ik bij ABN: tussen een heleboel net afgestudeerden. Dus _arual_, zoek gewoon in Nijmegen, dat is vanuit Oss heel prima te bereizen, ik heb het omgekeerd ook een paar jaar gedaan.

Overigens denk ik dat het voor de banen op niveau juist wel beter is om in de Randstad of in elk geval Utrecht te zitten: ik ken veel mensen die na hun studie vanuit Nijmegen of Enschede naar het westen zijn verhuisd voor een baan, en nu ik zelf aan het rondkijjken ben kom ik 9 van de 10 keer ook bij Amsterdam of Utrecht uit.
pi_35805135
ik heb nu een baan voor 2 dagen in de week, maar dat is slechts een jaarcontract. Vanaf volgende maand woon ik aan de Waal, dus dan ga ik ook hier eens op zoek. Maar ik baal er wel weer van. Ik heb straks een jaar een baan (nou ja, werkervaringsplaats) gehad in mijn studierichting, en dan weer data-entry gaan doen...
pi_35805295
Ik had drie jaar een baan in mijn richting en ging toen weer data-entry doen, nota bene omdat ik zelf m'n baan had opgezegd. Dat is helemaal geen ramp, sterker nog het is voor een tijdje best wel weer eens even relaxed, en het is natuurlijk niet voor altijd, he.
pi_35807992
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Vragen jullie altijd om een vergoeding?, ik doe dat zelf namelijk nooit.
pi_35808161
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Als ik elke dag met de trein zou moeten wel.
pi_35808285
quote:
Die paar keer dat ik tot nu toe op gesprek ben geweest begonnen ze er altijd zelf over.
pi_35811609
martinlutherking>> ik bedoel als je naar een sollicitatiegesprek gaat.

thaleia>> echt? ik ben al zo vaak op gesprek geweest maar er is nog nooit 1 bedrijf geweest die iets zei over een vergoeding.

Ik vroeg me dit af omdat ik net uitgenodigd ben om bij Centric langs te komen, alleen dat kost me weer 20 euro aan benzine, vandaar.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:13:22 #169
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35812769
Ik ben ook wel eens bij Centric op sollicitatiegesprek geweest, IJsselstein geloof ik. Reiskostenvergoeding:

Ik heb dat maar drie keer meegemaakt (waarvan twee keer bij de overheid).
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35880334
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
pi_35881537
quote:
Enkel twee gesprekken gehad in Engeland en toen kreeg ik alles wel vergoed, inclusief Hilton. Maar goed, in Nederland alleen twee w&s gesprekken gehad en dat was zonder vergoeding natuurlijk. Voor een sollicitatie zal het per bedrijf verschillend zijn?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:58:30 #172
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35881628
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:23 schreef verademing het volgende:
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
Ik vind de nationalevacaturebank wel een goeie site. Werk.nl is inderdaad vaak poep.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35882181
Ik vind www.limburgvac.nl en www.brabantvac.nl wel goede, maar dat ligt natuurlijk aan je woonplaats.
pi_35882276
De drang om een andere baan te vinden was gisteren blijkbaar even zo groot dat ik heb gesolliciteerd op een regelrecht flutbaantje, ver onder m'n niveau en ook ver onder het niveau van de baan die ik nu heb, maar wel bij een aansprekend bedrijf. Ik heb er nu alweer spijt van
pi_35882524
heb morgen en de hele week daarop sollicitatie gesprekken. dus zo slecht gaat het ook weer niet om dit moment toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')