Sarcastisch zijn is blijkbaar niet iets wat iedereen kanquote:Op dinsdag 31 januari 2006 06:54 schreef TranceAction het volgende:
Belachelijk dat ze dan wel groenten eten want weet je wel hoe we die behandelen? We vervuilen de grond waar ze in moeten leven meer en meer en als ze volgroeid zijn worden ze zonder verdoving vanaf de voeten afgesneden en soms nog levend in hoge temperaturen klaargemaakt. Nee, dat zou je eens met een dier moeten doen! En ja er wordt ook nog geexperimenteerd met hun alsof dat niet genoeg is.
Mensen stop met het eten van groenten
Daar sluit ik mij volledig bij aanquote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:13 schreef Ericr het volgende:
Heb huisdieren, ben niet zwak, kan omgaan met dieren en ik ben vegetarier. Eiwitten die ontbreken? Wie heeft jou wijs gemaakt dat je dierlijk eiwit nodig hebt om sterk te worden dan? Of geloof je graag de propaganda machines van de Productschappen die dierlijke producten aan de man proberen te brengen?
dito...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb wel een hond, en ben ook vegetariėr dus....
Dat zal wel meevallenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:36 schreef hertogjan15 het volgende:
Ook zijn ze vaak hoger opgeleid
nee hoor, vegetariėrs zijn meestal mensen die nadenken en die zijn meestal hoger opgeleid...quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:44 schreef Fransie het volgende:
[..]
nee hoor, vegetariėrs zijn meestal mensen die nadenken en die zijn meestal hoger opgeleid...
Goed gedachtquote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:36 schreef hertogjan15 het volgende:
(staat het topic hier overigens goed? kan beter naar general chat dacht ik)
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:10 schreef zatoichi het volgende:
Beter dat zo'n beest liefdevol wordt verzorgd dan dat ie buiten op straat moet leven. Mijn kat en ik zijn beiden fervent vleeseters overigens.
Hier heb je wel een punt...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:06 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
![]()
Gebaseerd op wat?
Tis eerder een ontkenning van hetgeen je bent. Een carnivoor!
Idioot
De meeste vegetariers erkennen dat er veel diersoorten zijn waar vlees tot hun primaire voedsel behoort. Met diervriendelijk geproduceerd dierenvoer lijkt mij ook als je vegetarier bent verder niets mis.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:30 schreef foktastic het volgende:
de meeste huisdieren zijn vleeseters, daarom moeten ze ook vleesproducten kopen voor hun huisdieren en dat gaat dus niet werken want het beestje uit zo'n blikje heeft pijn geleden
Q.E.D.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:06 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
![]()
Gebaseerd op wat?
Idioot
Een mens is een omnivoor, en het natuurlijke dieet bevat veel minder vlees (Factor 10-20) dan de modale mens tegenwoordig eet.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:06 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
![]()
Gebaseerd op wat?
Idioot
Je moet wel rekening houden met wat je eet.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:03 schreef 61neorej het volgende:
Mensen die nog steeds denken dat je als vegetarier voedingsstoffen mist.![]()
Wat dat betreft lijken de echte vlees-eters die deze argumenten geven niet echt hoogopgeleid nee...
Maar letten op wat je eet moet je ook als je wel vlees eet en je went er vanzelf aan.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:11 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Je moet wel rekening houden met wat je eet.
In diverse groenten zitten wel stoffen die je normaal via vlees binnen krijgt.
Desnoods eet je suplementen, maar ach, ik hou van een mals stuk vlees of een goeie schnitzel
Zo bedoel ik het helemaal niet..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:30 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Maar letten op wat je eet moet je ook als je wel vlees eet en je went er vanzelf aan.
wat dacht je van je eigen kippen?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:21 schreef Diemietuhriej het volgende:
Of vegatiers die wel eieren eten.. Mehehehe.. Of ei producten..
Dude, die kip die dat ei legt is net zo slecht behandeld als toen hij het vlees gaf hoor. En 4 granen ei, of van die biologische boerderijen, geloof er maar niet te sterk in zeg ik je..![]()
Mwoah, klok...klepel, dat idee. Alleen in dierlijke produkten zit vitamine B12 en dat vind je niet terug in plantaardige produkten. Dat is alles. Dus vitamine B12 slikken en je bent ook van dat probleem af (en ja, vitaminepillen zijn net zo goed als natuurlijk vitamine B12)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:39 schreef SolidArt het volgende:
Zo bedoel ik het helemaal niet..
In vlees zitten bepaalde stoffen die je lichaam nodig heeft.
Dat bedoel ik met 'letten op'.
Ja dus? Ik denk toch niet dat jij bij de boer in de stal komt om die eieren eruit te halen. Als dat wel is ; slechte boer, PVE IKB keurmerk afnemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat dacht je van je eigen kippen?
of eieren halen direct van de boer
Nog beterquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:50 schreef 61neorej het volgende:
Vitamine B12 zit ook toegevoegd aan de meeste vleesvervangers, als je die normaal eet is bijslikken vaak niet eens nodig.
Daarmee is vegetarier zijn eigenlijk een westers luxe levensstijl.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:44 schreef Isabeau het volgende:
Mwoah, klok...klepel, dat idee. Alleen in dierlijke produkten zit vitamine B12 en dat vind je niet terug in plantaardige produkten. Dat is alles. Dus vitamine B12 slikken en je bent ook van dat probleem af (en ja, vitaminepillen zijn net zo goed als natuurlijk vitamine B12)
Ik ben vegetariėr en ik heb een hond.quote:Hallo,
Het valt mij vooral de laatste tijd echt op dat vegetariėrs vaak geen huisdieren hebben, hond, geit oid.
Ik ben niet bang voor kippen/kalven/koeien hoorquote:Ook kunnen ze niet met dieren omgaan, bijvoorbeeld geen kip kunnen vangen, of bang zijn voor een koe/kalf en dat soort dingen.
Ik zit nu in vwo6, ben dus nog bezig met mn opleiding.quote:Ook zijn ze vaak hoger opgeleid
haha bedoel je lichamelijk? ik ben minstens zo sterk als het gemiddelde meisje, en ik ben zo goed als nooit ziek dus dit klopt bij mij dan iig nietquote:en zijn ze niet bepaald 'sterk' (maar door de eitwitten die ontbreken).
Mn zus kwam er mee, als kleine koter deed ik haar in alles na dus ik volgdequote:Dus in principe: hoe komt het dan dat ze vegetariėr worden?, van filmpjes van wakkerdier/internet ofzo?
Tot op zeker hoogte is dat ook zo. Vlees eten is barbaars, onnodig en achterhaald en wij Westerlingen zijn volledig in de gelegenheid om ervoor te kiezen het nķet te gebruiken. Het is dus idd een levensstijl waar je bewust voor kiest, een teken van beschavingquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:07 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Daarmee is vegetarier zijn eigenlijk een westers luxe levensstijl.
Ik heb wel eens bedacht dat vlees eten in de verre toekomst misschien ook als barbaars zal worden gezien. Dat men terugkijkt in de geschiedenis en dan verbaast is dat mensen in de 21ste eeuw nog dieren opaten!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:15 schreef Marble het volgende:
Tot op zeker hoogte is dat ook zo. Vlees eten is barbaars, onnodig en achterhaald en wij Westerlingen zijn volledig in de gelegenheid om ervoor te kiezen het nķet te gebruiken. Het is dus idd een levensstijl waar je bewust voor kiest, een teken van beschaving
Echt waar, soms dan denk ik, wist de gemiddelde mens maar wat meer van dieren. Dus in jouw opzicht zijn varkens dan onnodig? Op enkele exemplaren na, uitsterven enzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:15 schreef Marble het volgende:
[..]
Tot op zeker hoogte is dat ook zo. Vlees eten is barbaars, onnodig en achterhaald en wij Westerlingen zijn volledig in de gelegenheid om ervoor te kiezen het nķet te gebruiken. Het is dus idd een levensstijl waar je bewust voor kiest, een teken van beschaving
Je post slaat echt als een tang op een varken (quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:19 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Echt waar, soms dan denk ik, wist de gemiddelde mens maar wat meer van dieren. Dus in jouw opzicht zijn varkens dan onnodig? Op enkele exemplaren na, uitsterven enzo.
Jij wist waarschijnlijk niet dat elke varken jaarlijks 1 ton met menselijk afval opeet? Snoep dat niet eens in de winkels komt vanwege verkeerde vorm oid. Marsen waar te weinig caramel inzit, en dan ook nog je gewone afval, aardappelschillen enzo..
Dusja, en vlees is misschien wel onnodig in jouw opzicht, maar het is wel ooo zo lekker!![]()
Ja ik dwaalde een beetje af van wat ik eigenlijk wou zeggen..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:23 schreef Marble het volgende:
[..]
Je post slaat echt als een tang op een varken (), wa heeft dat in godsnaam met mijn post te maken?
Echt heel raar, maar er zijn ook boeren die het diervriendelijk behandelen van de kip meer waarde vinden hebben dan het (meer) geld verdienen door er een legbatterij van te maken oid...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:58 schreef Diemietuhriej het volgende:
Maar een vraagje aan de Bio-Industrie haters enzo.. ofja haters nou net, anti bio mensen als ik het zo mag noemen.
Proef je verschil tussen een 4 granen ei en een ei uit de bio industrie?
Als ik je 2 bruine eieren geef, van even oude kippen, kun jij ze dan indentificeren?
Nee, waarschijnlijk niet. En jij denkt dat iedere boer echt van dat veel duurdere 4 granen voer aan zijn kippen geeft?
Nah.. Denk het niet.
er zijn overal diervriendelijke of biologische boeren te vinden hoorquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:48 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja dus? Ik denk toch niet dat jij bij de boer in de stal komt om die eieren eruit te halen. Als dat wel is ; slechte boer, PVE IKB keurmerk afnemen.
En iedereen heeft ruimte om kippen te houden enzo..![]()
Oh Yerke, you're our hero!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:39 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik heet Sterke_Yerke, en dat is niet voor niets. Ik kan alle vleeseters mollen als ik wil
![]()
![]()
!11
Kijk, dat dacht ik ook al aan. Maar al met al zijn er teveel mensen die vlees eten en het gewoon lekker vinden. En eerlijk gezegd zou ik mijn bord ook niet zonder vlees willen zien.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bedacht dat vlees eten in de verre toekomst misschien ook als barbaars zal worden gezien. Dat men terugkijkt in de geschiedenis en dan verbaast is dat mensen in de 21ste eeuw nog dieren opaten!
Wat een rare denkbeelden heb jij. Vegetariers zoals jij ze beschrijft zullen er vast zijn maar ik ken er iig al 5 die niet aan dat beeld voldoen (waaronder ik zelf). Wonen nl in een dorp, hebben allemaal huisdieren waaronder een ezel, hond, ratten, vogels, konijnen en vissen (vroeger ook geiten) Twee (willen) werken met dieren.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:19 schreef hertogjan15 het volgende:
[..]
Kijk, dat dacht ik ook al aan. Maar al met al zijn er teveel mensen die vlees eten en het gewoon lekker vinden. En eerlijk gezegd zou ik mijn bord ook niet zonder vlees willen zien.
Maar mijn punt was meer dat vegetariėrs vaak teveel zorgen maken over dieren (dan duid ik dus niet echt op huisdieren maar meer op koeien etc) ze vergelijken de dieren te veel met de mens, ze zijn 'gelijk' in hun ogen. Dus dieren kunnen blijkbaar ook psychische problemen hebben.
En een hart/ziel hebben. En dat ze in onze ogen niet vreten maar eten.
En dat is heel gek omdat ze dieren vaak alleen maar van een afstand gezien hebben, en als ze er ooit nog eens naast komen te staan ze er ook nog bang voor zijn ook.
Je ziet daarom ook nooit een veeboer/varkensboer die vegetariėr is (zullen er ongetwijfeld wel zijn, hoef je mij niet op te wijzen). En al met al lijkt mij ook waarschijnlijk (ik heb hier dus geen bron van) dat vegetariėrs voornamelijk in de stad wonen.
Wij hebben thuis ook dieren en ja ook geiten, ik ben der heel blij mee want niets is mooier dan een pasgeboren geitje al springend door het land. Maar als ze eenmaal ouder zijn worden ze vaak dommer en beukt een bok je zo aan de kant in dank voor al dat voer wat je hem geeft. Maar vaak vind ik dat nog leuk ook nog.
's Avonds maak ik me echt niet druk over dat zo'n diertje het wel eens koud kon hebben als het vriest. En ga ik um ook niet instoppen in dekens ofzo. Sterker nog hij zou ze alleen maar opvreten.
En nog iets over dat stukje waar ik zeg dat vegeatariėrs niet sterk zijn is omdat ze zelf ook niet weten of ze sterk zijn. En nee ik wil niet met jullie handjedrukken![]()
Vegetariėrs zijn voor mij simpele mensen die geen/nauwelijks zwaar werk aan kunnen (nee geen webdesignen, bessenplukken ofzodaar ga ik verder niet op in) en zich te nou samenvoelen met dieren terwijl ze er in het dagelijks leven er maar weinig mee te maken hebben.
En hun 'bron' om vegetariėr te worden alleen maar hebben uit beelden (die ik ook afkeur trouwens) van internet/tv/weer iets anders.
Dus vraag ik me af tegen de vegetariėrs hier op fok of ze eerst naar een legbatterij/slachthuis ofzo zijn geweest en dat ze dat zo afschuwelijk vonden dat ze toen maar besloten hebben om vegetariėr te worden?
ik ken alleen maar vegetariėrs die wél huisdieren hebbenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:36 schreef hertogjan15 het volgende:
Hallo,
Het valt mij vooral de laatste tijd echt op dat vegetariėrs vaak geen huisdieren hebben, hond, geit oid.
en de meesten kunnen ook heel goed met dieren omgaanquote:Ook kunnen ze niet met dieren omgaan, bijvoorbeeld geen kip kunnen vangen, of bang zijn voor een koe/kalf en dat soort dingen.
HBO. en de een is sterker dan de ander... maar niet minder dan de gemiddelde mens ofzo. en voor eiwitten zijn heel veel vervangende productenquote:Ook zijn ze vaak hoger opgeleid en zijn ze niet bepaald 'sterk' (maar door de eitwitten die ontbreken).
de meesten omdat ze een hekel hebben aan de bioindustrie. en niet alleen maar omdat ze een of ander promofilmpje gezien hebben.quote:Ik heb niks tegen vegetariėrs overigens maar dit viel mij echt reuze op.
Dus in principe: hoe komt het dan dat ze vegetariėr worden?, van filmpjes van wakkerdier/internet ofzo?
vooroordelen zijn niet okay!quote:Of ik moet er flink naast zitten,
Waar baseer je dit op? Ik ken nl. geen veggie die zo is. Ikzelf ben ook veggie en ben ook niet zoquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:29 schreef Lexie het volgende:
Ik vraag me wel af waarom vegetariers zichzelf vaak op een voetstuk zetten. Het "Kijk me eens hoog opgeleid zijn en een superieure moraal hebben" straalt er toch wel bij veel vanaf, en op grond waarvan durven ze deze beweringen eigenlijk te maken
Tsja, ook dit beeld herken ik niet. Ik ken een aantal vegetariėrs en ik herken niets van de in dit topic opgegooide vooroordelen. Het zijn geen mensen die je er in een groep uit zou pikkenquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:29 schreef Lexie het volgende:
Ik vraag me wel af waarom vegetariers zichzelf vaak op een voetstuk zetten. Het "Kijk me eens hoog opgeleid zijn en een superieure moraal hebben" straalt er toch wel bij veel vanaf, en op grond waarvan durven ze deze beweringen eigenlijk te maken
Ik ken alleen maar niet vegetariers die maar blijven zeiken op en over vegetariersquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:29 schreef Lexie het volgende:
Je zou bijna denken dat ze er last van hebben dat iemand iets niet eet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:17 schreef N.icka het volgende:
Ik ken alleen maar niet vegetariers die maar blijven zeiken op en over vegetariers
Ik heb werkelijk geen idee wat dat voor raar iets is , maar ik zie het hier steeds terugkomen dat gezemel over vegetariersquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze er last van hebben dat iemand iets niet eet.
Zal het iets typisch voor Fok zijn? Ik zie het ook regelmatig opduiken, compleet met idiote vooroordelen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:25 schreef N.icka het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wat dat voor raar iets is , maar ik zie het hier steeds terugkomen dat gezemel over vegetariers
Ik vind het ook vreemd. Ik zou haast gaan denken dat vleeseters zich aangevallen voelen door vegetariers?quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zal het iets typisch voor Fok zijn? Ik zie het ook regelmatig opduiken, compleet met idiote vooroordelen.
Ik maak het iig in mijn eigen omgeving nooit mee dat men er over valt , het valt niet eens op.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zal het iets typisch voor Fok zijn? Ik zie het ook regelmatig opduiken, compleet met idiote vooroordelen.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:15 schreef Marble het volgende:
[..]
Dan vind ik hier toch enige arrogantie in terug. Het is mij te kort door de bocht om vlees eten als barbaars te bestempelen. In de eerste post wordt direct het verband gelegd tussen vegetariers en beschaving en in de tweede impliciet: in de toekomst is de mens beschaafder en dan zal blijken hoe barbaars vlees eten is. Dan denk ik, definieer eerst eens beschaving voordat je dit soort punten maakt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bedacht dat vlees eten in de verre toekomst misschien ook als barbaars zal worden gezien. Dat men terugkijkt in de geschiedenis en dan verbaast is dat mensen in de 21ste eeuw nog dieren opaten!
Ik ben een vleeseter hoorquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:22 schreef Lexie het volgende:
Dan vind ik hier toch enige arrogantie in terug. Het is mij te kort door de bocht om vlees eten als barbaars te bestempelen. In de eerste post wordt direct het verband gelegd tussen vegetariers en beschaving en in de tweede impliciet: in de toekomst is de mens beschaafder en dan zal blijken hoe barbaars vlees eten is.
Ik ken ook negers die een hekel hebben aan negersquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben een vleeseter hoorEen arrogante vleeseter dus
Ik denk niet dat je dat kunt generaliseren. Ik denk zelfs dat het aantal vegetariers dat vleeseters vreemd vindt in de minderheid ligt, en andersom vermoed ik dat eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:34 schreef foktastic het volgende:
maare, het is toch een beetje wederzijds, vleeseters vinden vegetariėrs vreemd en vice versa. iedereen heeft wel argumenten om vlees wel/niet te eten.
hoezo? vissen hebben weinig last van de bio-industrie! die worden uit hun natuurlijke omgeving gevangen, en daarna vrij snel geconsumeerd. precies zoals dat hoort in de natuur. een beest vangen om het op te eten!quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:33 schreef Shark.Bait het volgende:
Vegetariers die alleen vis eten vind ik hypocriet
waar valt dat je op?quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:32 schreef foktastic het volgende:
wat me ook opvalt is dat de meeste vegs. vrouwen zijn.
Niet als je het totaal niet nodig hebt om te overleven, of beter weet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:43 schreef mcDavid het volgende:
[..]
hoezo? vissen hebben weinig last van de bio-industrie! die worden uit hun natuurlijke omgeving gevangen, en daarna vrij snel geconsumeerd. precies zoals dat hoort in de natuur. een beest vangen om het op te eten!
daar heb je wel een punt iddquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:47 schreef Marble het volgende:
[..]
Niet als je het totaal niet nodig hebt om te overleven, of beter weet.
in het wild gaat het er ook niet altijd even clynisch aan toe hoor!quote:Mensen die geen vlees eten maar wel vis doen weliswaar een stap in de goede richting maar zijn geen echte vegetariėrs. En de manier waarop de meeste vis gevangen wordt is heus niet zo diervriendelijk als jij kennelijk denkt hoor (gewoon op het droge gekwakt waar ze langzaam stikken, etc.).
Zolang je onder 'natuurlijke omgeving' een bak met water verstaat heb je gelijk. Zalm wordt gekweekt in veel te kleine basins met veel te veel tegelijk. Snel groeien en dan snel dood. En echt vangen is er niet bij, want overlevingskans nihil natuurlijk voor zo'n vis.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:43 schreef mcDavid het volgende:
hoezo? vissen hebben weinig last van de bio-industrie! die worden uit hun natuurlijke omgeving gevangen, en daarna vrij snel geconsumeerd. precies zoals dat hoort in de natuur. een beest vangen om het op te eten!
Weet je wel hoeveel dolfijnen onnodig sterven bij de tonijnvangst? Dat voor elke kilo zalm die gekweekt word twee kilo witvis gevangen moet worden? dat als men 1 soort vis wil vangen de rest (meestal) dood teruggegooid word? dat te kleine vissen ook meestal dood teruggegooid worden? Hoe sleepnetten de bodem van de zee kaaltrekken?quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:43 schreef mcDavid het volgende:
Ik ken ook een vegetariėr, die heeft stage gelopen in zuid-afrika, en daar moesten ze een hert schieten, en dat vlees heeft hij wel gegeten!
Het is nou eenmaal de natuur dat mensen ook af en toe vlees eten, dat snapt hij ook best, hij wil alleen de bio-industrie boycotten!
ok, als je daar tegen bent (en dat kan ik me voorstellen), moet je vooral geen vis eten!!quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:04 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel dolfijnen onnodig sterven bij de tonijnvangst? Dat voor elke kilo zalm die gekweekt word twee kilo witvis gevangen moet worden? dat als men 1 soort vis wil vangen de rest (meestal) dood teruggegooid word? dat te kleine vissen ook meestal dood teruggegooid worden? Hoe sleepnetten de bodem van de zee kaaltrekken?
mwa, dat valt reuze mee, hoe meer er is voor mij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze er last van hebben dat iemand iets niet eet.
Nee, ze is vroeger in een slachterij geweest als uitstapje met de basisschool, sinds toen is ze vegetarierquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:05 schreef Marvellous het volgende:
Niet elke vegatarier is begaan met het "dierenleed" hoor!
Wat dacht je van de ziektes die maar te pas en te onpas opduiken.
Varkenspest, gekke koeienziekte, vogelgriep, je kent t wel...
en de zooi die tegenwoordig in die beesten word gepropt en in je vlees zit?quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:05 schreef Marvellous het volgende:
Die zouden ook zonder inbreng van de mens verspreiden. Cholera, typhus, de pest, spaanse griep, etc. waren epidemieen uit een tijd dat de bio industrie nog niet bestond.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:05 schreef Marvellous het volgende:
vreemd in de zin van dat ze elkaars 'manier' van leven anders/inhumaan/onnatuurlijk vinden en dat zorgt voor wederzijds onbegrip. Oppervlakkig respecteren ze elkaar en vinden het allemaal goed en ok, maar als je dan in een echte discussie beland, dan wil elke partij z'n recht krijgen. alle argumenten en vergelijkingen worden op los gelaten met als resultaat ze nóg meer van elkaar af drijven.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat kunt generaliseren. Ik denk zelfs dat het aantal vegetariers dat vleeseters vreemd vindt in de minderheid ligt, en andersom vermoed ik dat eigenlijk ook wel.
de meeste vegetariėrs waar ik in contact ben gekomen waren geen mannen, maar dat hoeft dus verder niet veel te betekenen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:45 schreef mcDavid het volgende:
[..]
waar valt dat je op?
ik ken ongeveer even veel mannelijke als vrouwelijke vegetariėrs
Mooi gezegd! Schaapje slachten anyone?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:06 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
![]()
Gebaseerd op wat?
Idioot
Je hebt gelijk. Erg stom van me. Mijn conclusie echter (idioot) staat recht overeind.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een mens is een omnivoor, en het natuurlijke dieet bevat veel minder vlees (Factor 10-20) dan de modale mens tegenwoordig eet.
Meneer / mevrouw beticht mij van agressief forum gedrag maar het is de enige manier om dit dogmatische denkpatroon in zijn kont te schuiven. Discussie heeft geen zin.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:44 schreef Fransie het volgende:
[..]
nee hoor, vegetariėrs zijn meestal mensen die nadenken en die zijn meestal hoger opgeleid...
dan ken je misschien maar 2 vegetariers, ik ken ze wel met dierenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:36 schreef hertogjan15 het volgende:
Hallo,
Ook kunnen ze niet met dieren omgaan, bijvoorbeeld geen kip kunnen vangen, of bang zijn voor een koe/kalf en dat soort dingen.
Ook zijn ze vaak hoger opgeleid en zijn ze niet bepaald 'sterk' (maar door de eitwitten die ontbreken).
Ik heb niks tegen vegetariėrs overigens maar dit viel mij echt reuze op.
Dus in principe: hoe komt het dan dat ze vegetariėr worden?, van filmpjes van wakkerdier/internet ofzo?
Of ik moet er flink naast zitten, en dat zou betekenen dat ze vaak niet hoog opgeleid zijn en wel (huis)dieren hoeden...
(staat het topic hier overigens goed? kan beter naar gen.... chat dacht ik)
Tja, als je het zo bekijkt krijg je van alles kanker. Zelfs van zuurstof kun je kanker krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:06 schreef MLF het volgende:
[..]
mijn moeder is het omdat mijn vader aan kanker is overleden, gevolg van vlees eten, van vlees krijg je nl kanker
Is je moeder ook opgehouden met deelnemen aan het verkeer? De kans dat je daaraan overlijdt is vele malen groter dan de kans dat je aan kanker sterft verkregen door het eten van vlees.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:06 schreef MLF het volgende:
[..]
mijn moeder is het omdat mijn vader aan kanker is overleden, gevolg van vlees eten, van vlees krijg je nl kanker
mijn vriendin omdat ze geen dieren wil opofferen voor het eten
ik wou alleen maar even zeggen dat je van vlees wel degelijk kanker krijgt (folders genoeg te krijgen en is bewezen)quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:37 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Is je moeder ook opgehouden met deelnemen aan het verkeer? De kans dat je daaraan overlijdt is vele malen groter dan de kans dat je aan kanker sterft verkregen door het eten van vlees.
kwf kankerbestrijdingquote:Vlees (bereiding), vis, zuivel en vet
In de jaren '90 werd in de V.S. een verband geconstateerd tussen het eten van veel vlees en het ontstaan van darmkanker. Latere, vooral in Europa uitgevoerde onderzoeken, hebben dit niet bevestigd. Vlees, zeker zoals dit in Nederland doorgaans wordt bereid en gegeten, beinvloedt de kans op darmkanker niet, wijzen de studies uit.
Voor vleeswaren zijn er wel aanwijzingen gevonden dat deze de kans op darmkanker verhogen. Hiervoor verantwoordelijk zijn mogelijk nitrosaminen, stoffen die zich vroeger in gepekelde vleeswaren konden vormen. Het directe bewijs hiervoor ontbreekt echter.
Tegenwoordig bevatten vleeswaren geen grote hoeveelheid nitrosaminen meer. Indien de nitrosaminen inderdaad een oorzaak zijn van het hogere risico op kanker door het eten van vleeswaren, zal dit risico door de daling van de hoeveelheid nitrosaminen in vleeswaren naar verwachting in de komende jaren afnemen.
Je redenatie is verkeerd. Stel: er een 40% kans is dat iemand dood gaat aan binnen korte tijd waarvan 38% kans aan een met het verkeer gerelateerd probleem, en 2% aan vlees gerelateerd, dan heeft dit persoon door vegetarier te worden nog maar 38% kans om binnen korte tijd te overlijden. Het is dus niet A of B maar A en Bquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:37 schreef Mgolovic het volgende:
Is je moeder ook opgehouden met deelnemen aan het verkeer? De kans dat je daaraan overlijdt is vele malen groter dan de kans dat je aan kanker sterft verkregen door het eten van vlees.
Leuk verhaal, maar het bericht gaat over het te veel aan vlees eten. Mensen die te weinig vlees eten hebben weer een grotere kans op Alzheimer. Waar het allemaal om draait is gezond en gevarieerd eten. Er zijn omnivoren die dat doen, er zijn vegetariers die dat doen (met vitamine B12 pillen).quote:
beweer je nou dat geen enkele vegetariėr ooit in een vleeskalverenstal is geweestquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:59 schreef hertogjan15 het volgende:
Maar het ging mij meer om het beeld dat vegetariėrs vormen terwijl ze zelf nog nooit in de buurt zijn geweest van de bio-industrie, dus kunnen ze het niet weten hoe het daar aan toe gaat. En ook nog nooit op een schip zijn geweest en met afschuw gekeken hebben naar de visvangst waar de vis hevig gemarteld werd. Laats staan ooit in de buurt van een koe te zijn geweest.
Dus hoe komen ze aan hun waanideėn dat vlees eten meteen moord is.
sommige vegetariėrs heb ik horen zeggen dat "scharrelkoeien" net zo opeengepakt leven als kistkoeien, behalve dan dat er geen scheidingsmuurtje tussen zit... je kunt je afvragen wat diervriendelijker is (ik heb dit zelf niet gezien, heb het me laten vertellen, weet dus niet of het waar is)quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:00 schreef TMoose het volgende:
Als je tegen "bio-industrie" (alleen het woord getuigt al van het feit dat je je kennis hebt vergaard via de marketing machines van greenpeace en andere pressiegroepen.) bent, dan kun je beter scharrelvlees eten. Dat heeft meer effect dan vegetarier worden.
Dan zou ze nog beter wel vlees kunnen eten, en niet deelnemen aan het verkeer. Dan heeft ze nog maar 2% kans om te overlijden, als je het toch zo wil gaan bekijken. Ik neem aan dat iedereen zo'n groot mogelijke kans willen hebben om te overleven, dus die 2% minder maakt dan ook geen verschil. Doe dan beide niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je redenatie is verkeerd. Stel: er een 40% kans is dat iemand dood gaat aan binnen korte tijd waarvan 38% kans aan een met het verkeer gerelateerd probleem, en 2% aan vlees gerelateerd, dan heeft dit persoon door vegetarier te worden nog maar 38% kans om binnen korte tijd te overlijden. Het is dus niet A of B maar A en B
[..]
klein detail: leven zonder vlees is een peece of cake, leven zonder deel te nemen aan het verkeer is zo goed als onmogelijkquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:18 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dan zou ze nog beter wel vlees kunnen eten, en niet deelnemen aan het verkeer. Dan heeft ze nog maar 2% kans om te overlijden, als je het toch zo wil gaan bekijken. Ik neem aan dat iedereen zo'n groot mogelijke kans willen hebben om te overleven, dus die 2% minder maakt dan ook geen verschil. Doe dan beide niet.
Heb je helemaal gelijk in, wilde maar ff duidelijk maken dat de reden van "moeder" om geen vlees te eten nergens op slaat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef mcDavid het volgende:
[..]
klein detail: leven zonder vlees is een peece of cake, leven zonder deel te nemen aan het verkeer is zo goed als onmogelijk
Een carnivoor? Een vegafoob?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:23 schreef bsp het volgende:
Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van een vegetarier?![]()
Fred
slaat dus wel ergens op, iedere procent is meegenomen!quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:19 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, wilde maar ff duidelijk maken dat de reden van "moeder" om geen vlees te eten nergens op slaat.
je had verkering met een plantjequote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:47 schreef behAARD het volgende:
Mijn ex is vegetarisch
Als jij het zo wil bekijken, zou je dus wel degelijk moeten stoppen met deelnemen aan het verkeer. Tenslotte, iedere procent is meegenomen!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
slaat dus wel ergens op, iedere procent is meegenomen!
[..]
het is maar net hoe je de afweging legt voor jezelf. als je er geen moeite mee hebt te stoppen met vleeseten, is die 2 procent mooi meegenomen. Als je vind dat je ook wel zonder verkeer kunt, vooral mee stoppen, maar blijkbaar vond desbetreffende persoon dat niet...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:40 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Als jij het zo wil bekijken, zou je dus wel degelijk moeten stoppen met deelnemen aan het verkeer. Tenslotte, iedere procent is meegenomen!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |