mkay.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vroeg wel of er door een arts een diagnose was gesteld en die schreef ik op. Verder ging mijn belangstelling niet, dat zocht de CBR arts verder maar uit.
In mijn geval is er in het geheel nooit iets over gezegd. Op een verwijsbrief voor een gewone somatische klacht las ik opeens o.a. dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:20 schreef Isabeau het volgende:
Jaom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.(ik heb vaak het idee dat mensen met psychische klachten nooit de exacte diagnose te horen krijgen...ik ken mensen die dat veel en veel later onder ogen kregen en dan helemaal verbaasd waren)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Join the club; dat heeft half Nederland volgens mij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:22 schreef Alicey het volgende:
Op een verwijsbrief voor een gewone somatische klacht las ik opeens o.a. dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat moet wel. Zo heel erg gestoord vind ik mezelf nl. niet. i.i.g. zouden er dan veel gevallen moeten zijn die minstens zo ernstig zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Join the club; dat heeft half Nederland volgens mij.
Een telefonische keuring.quote:Ik weet niet precies hoe het allemaal geregeld is bij het CBR, maar wat Isa daar zegt komt me niet inbekend voor. Al was het alleen al van de keuring van mijn overbejaarde tante; die ging telefonischom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat moét welquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:55 schreef Alicey het volgende:
Dat moet wel. Zo heel erg gestoord vind ik mezelf nl. niet. i.i.g. zouden er dan veel gevallen moeten zijn die minstens zo ernstig zijn.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Yeps...quote:Een telefonische keuring.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat idee ja.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:25 schreef ElisaB het volgende:
Yeps...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Kan je nog rijden? Ja natuurlijk dokter! Zal je dan niet meer buiten het dorp rijden? Natuurlijk niet dokter! Owkee, dan zal ik het regelen!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
dat is dus niet waar.... een medisch dossier is aanwezig op de afdeling waar je ligt (alle medische dossiers, dus soms heb je statussen van cardiologie, interne etc etc) en je voorgeschiedenis is relevant voor zowel verpleegkundig personeel als andere disciplines.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:52 schreef fee-tje het volgende:
[..]
In principe heeft alleen je behandelend arts inzage in je medisch dossier. Voor het delen met andere artsen/disciplines moet je zelf toestemming geven (wat eik iedereen doet zonder erover na te denken). Daarbij houdt elke discipline een eigen dossier bij, dus ze hoeven vaak niet eens in het dossier van een andere arts te kijken. Ook hebben alle mensen die in het ziekenhuis werken, in hun contract staan dat ze hun mond moeten houdenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik heb toch wel een geval gehad waar er naar mijn mening een hele hoop informatie is doorgespeeld die niet nodig was (Irrelevante informatie). Zelfs dingen waar ik zelf niet van op de hoogte was. Mijn huisarts heeft naderhand overigens wel zijn excuses aangeboden, en ook gevraagd of ik er zelf van te voren iets meer op wilde letten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:27 schreef Isabeau het volgende:
En dat maakt natuurlijk ook niet uit, het medisch personeel dat je dossier inkijkt heeft alleen maar de bedoeling om je beter te makenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
In de praktijk is vaak voor dat de patient is opgenomen al gevraagd of andere artsen dat dossier in mogen kijken. Dat vroeg mijn huisarts al voor ie me naar de psycholoog stuurdequote:Op woensdag 1 februari 2006 14:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
id de realiteit is dat dus niet zo... zoals ik hierboven ook al vermelde zijn dossiers op de afdeling aanwezig.
Ik werk zelf op een IC, en heb van sommige pten echt stapels met medische dossiers.. en ja die nemen wij als personeel ook door, omdat je soms dingen tegenkomt die wel degelijk van belang zijn om te weten.. en ook de arts niet altijd de tijd heeft om alle kleine details van een pt uit een dossier te zoeken...
daarnaast komt nog het feit dat 80 % van onze pten is geintubeerd *(een beademingsslang heeft) en in slaap wordt gehouden en daarom dus niet zelf kan praten....
Dat lijkt me weer los staan hier van. Dit lijkt me een zaak tussen verzekeraar en verzekerde. Een verzekeraar heeft inderdaad het recht om als je belangrijke gegevens verzwijgt niet uit te keren.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:21 schreef Ole het volgende:
Meer relevant lijkt me de vraag, in hoeverre je verzekerd bent als je een ongeluk veroorzaakt. De kans is aanwezig dat je verzekering niet uitkeert als je iets niet gemeld hebt.
CBR komt er pas achter op het moment dat je het zelf aangeeft. Ik weet niet in hoeverre ADHD gemeld moet worden bij je examen op je verklaring.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:11 schreef Robbiej het volgende:
mja maar hoe ze dr achter komen? (verkering) joost mag het weten.
Bij een ongeluk wordt een proces-verbaal opgemaakt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:11 schreef Robbiej het volgende:
mja maar hoe ze dr achter komen? (verkering) joost mag het weten.
ADHD is een psychische stoornis, dus daar zal vast om gevraagd worden.. Aan de andere kant zou je inderdaad wel ter discussie kunnen stellen in hoeverre een psychische stoornis relevant is om te melden.. Er zijn een hoop psychische stoornissen die op geen enkele manier je rijvaardigheid, reactievermogen, etc. beinvloeden.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:12 schreef Troel het volgende:
[..]
CBR komt er pas achter op het moment dat je het zelf aangeeft. Ik weet niet in hoeverre ADHD gemeld moet worden bij je examen op je verklaring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop