abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34674163
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vroeg wel of er door een arts een diagnose was gesteld en die schreef ik op. Verder ging mijn belangstelling niet, dat zocht de CBR arts verder maar uit.
mkay.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het is me iets duidelijker op deze manier.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Feitelijk ben ik dus verplicht te melden dat mij een diagnose bekend is, terwijl die mij formeel nooit is meegedeeld?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34674208
Ja
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(ik heb vaak het idee dat mensen met psychische klachten nooit de exacte diagnose te horen krijgen...ik ken mensen die dat veel en veel later onder ogen kregen en dan helemaal verbaasd waren)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:21:45 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_34674243
Voor je afrijden moet je toch zo'n verklaring afleggen en ondertekenen dat er niets met je aan de hand is?

Als er wel wat met je aan de hand is op het moment van het afgeven van die verklaring zit je denk ik wel met een probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34674254
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:20 schreef Isabeau het volgende:
Ja
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(ik heb vaak het idee dat mensen met psychische klachten nooit de exacte diagnose te horen krijgen...ik ken mensen die dat veel en veel later onder ogen kregen en dan helemaal verbaasd waren)
In mijn geval is er in het geheel nooit iets over gezegd. Op een verwijsbrief voor een gewone somatische klacht las ik opeens o.a. dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:52:19 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_34675123
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:22 schreef Alicey het volgende:
Op een verwijsbrief voor een gewone somatische klacht las ik opeens o.a. dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Join the club; dat heeft half Nederland volgens mij.

Ik weet niet precies hoe het allemaal geregeld is bij het CBR, maar wat Isa daar zegt komt me niet inbekend voor. Al was het alleen al van de keuring van mijn overbejaarde tante; die ging telefonisch
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_34675190
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Join the club; dat heeft half Nederland volgens mij.
Dat moet wel. Zo heel erg gestoord vind ik mezelf nl. niet. i.i.g. zouden er dan veel gevallen moeten zijn die minstens zo ernstig zijn.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Ik weet niet precies hoe het allemaal geregeld is bij het CBR, maar wat Isa daar zegt komt me niet inbekend voor. Al was het alleen al van de keuring van mijn overbejaarde tante; die ging telefonisch
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Een telefonische keuring.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:25:19 #32
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_34676088
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:55 schreef Alicey het volgende:
Dat moet wel. Zo heel erg gestoord vind ik mezelf nl. niet. i.i.g. zouden er dan veel gevallen moeten zijn die minstens zo ernstig zijn.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat moét wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Een telefonische keuring.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Yeps...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Kan je nog rijden? Ja natuurlijk dokter! Zal je dan niet meer buiten het dorp rijden? Natuurlijk niet dokter! Owkee, dan zal ik het regelen!

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_34676806
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:25 schreef ElisaB het volgende:

Yeps...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Kan je nog rijden? Ja natuurlijk dokter! Zal je dan niet meer buiten het dorp rijden? Natuurlijk niet dokter! Owkee, dan zal ik het regelen!

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat idee ja.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34679095
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:52 schreef fee-tje het volgende:

[..]

In principe heeft alleen je behandelend arts inzage in je medisch dossier. Voor het delen met andere artsen/disciplines moet je zelf toestemming geven (wat eik iedereen doet zonder erover na te denken). Daarbij houdt elke discipline een eigen dossier bij, dus ze hoeven vaak niet eens in het dossier van een andere arts te kijken. Ook hebben alle mensen die in het ziekenhuis werken, in hun contract staan dat ze hun mond moeten houden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
dat is dus niet waar.... een medisch dossier is aanwezig op de afdeling waar je ligt (alle medische dossiers, dus soms heb je statussen van cardiologie, interne etc etc) en je voorgeschiedenis is relevant voor zowel verpleegkundig personeel als andere disciplines.
en ja personeel heeft zwijgplicht
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

maar dat wil niet zeggen dat ze niet ALLES weten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34679137
Ik heb menig dossier doorgespit (soms 3 dikke stapels) omdat artsen en verpleging een samenvatting wilden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34679190
Er zijn ook ziekenhuizen die een "actief" dossier hebben dat wordt uitgewisseld met alle disciplines, waarbij gedetailleerde gegevens op de afdeling zelf blijven liggen.
pi_34679347
een medisch dossier is alleen iets tussen je arts en jezelf...
bij opname wordt het medisch dossier alleen door je behandelend arts(en) geraadpleegd, met dien verstande dat enige info die nodig is voor de verpleging van je, aan de verpleegkundigen kan worden doorgegeven...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_34679457
id de realiteit is dat dus niet zo... zoals ik hierboven ook al vermelde zijn dossiers op de afdeling aanwezig.
Ik werk zelf op een IC, en heb van sommige pten echt stapels met medische dossiers.. en ja die nemen wij als personeel ook door, omdat je soms dingen tegenkomt die wel degelijk van belang zijn om te weten.. en ook de arts niet altijd de tijd heeft om alle kleine details van een pt uit een dossier te zoeken...
daarnaast komt nog het feit dat 80 % van onze pten is geintubeerd *(een beademingsslang heeft) en in slaap wordt gehouden en daarom dus niet zelf kan praten....
pi_34679509
...laat staan toestemming geven
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar hoe je het ook wendt of keert: het CBR krijgt je dossier niet te zien.
pi_34679673
inderdaad isabeau daar doelde ik dus ook op... zo'n pt kan dus echt zelf geen toestemming geven..
pi_34679891
En dat maakt natuurlijk ook niet uit, het medisch personeel dat je dossier inkijkt heeft alleen maar de bedoeling om je beter te maken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34679947
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:27 schreef Isabeau het volgende:
En dat maakt natuurlijk ook niet uit, het medisch personeel dat je dossier inkijkt heeft alleen maar de bedoeling om je beter te maken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik heb toch wel een geval gehad waar er naar mijn mening een hele hoop informatie is doorgespeeld die niet nodig was (Irrelevante informatie). Zelfs dingen waar ik zelf niet van op de hoogte was. Mijn huisarts heeft naderhand overigens wel zijn excuses aangeboden, en ook gevraagd of ik er zelf van te voren iets meer op wilde letten.
pi_34681173
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
id de realiteit is dat dus niet zo... zoals ik hierboven ook al vermelde zijn dossiers op de afdeling aanwezig.
Ik werk zelf op een IC, en heb van sommige pten echt stapels met medische dossiers.. en ja die nemen wij als personeel ook door, omdat je soms dingen tegenkomt die wel degelijk van belang zijn om te weten.. en ook de arts niet altijd de tijd heeft om alle kleine details van een pt uit een dossier te zoeken...
daarnaast komt nog het feit dat 80 % van onze pten is geintubeerd *(een beademingsslang heeft) en in slaap wordt gehouden en daarom dus niet zelf kan praten....
In de praktijk is vaak voor dat de patient is opgenomen al gevraagd of andere artsen dat dossier in mogen kijken. Dat vroeg mijn huisarts al voor ie me naar de psycholoog stuurde
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
, en als je een keer ja hebt gezegd tellen ze dat lekker voor je hele leven.

Wat op zich veel te laks is om er zo mee om te gaan, maar tis al beter dan niks.
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 februari 2006 @ 15:21:50 #44
22592 crew  Ole
pi_34681634
Meer relevant lijkt me de vraag, in hoeverre je verzekerd bent als je een ongeluk veroorzaakt. De kans is aanwezig dat je verzekering niet uitkeert als je iets niet gemeld hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_34681657
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:21 schreef Ole het volgende:
Meer relevant lijkt me de vraag, in hoeverre je verzekerd bent als je een ongeluk veroorzaakt. De kans is aanwezig dat je verzekering niet uitkeert als je iets niet gemeld hebt.
Dat lijkt me weer los staan hier van. Dit lijkt me een zaak tussen verzekeraar en verzekerde. Een verzekeraar heeft inderdaad het recht om als je belangrijke gegevens verzwijgt niet uit te keren.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:11:03 #46
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34683218
mja maar hoe ze dr achter komen? (verkering) joost mag het weten.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:12:13 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_34683256
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:11 schreef Robbiej het volgende:
CBR komt er pas achter op het moment dat je het zelf aangeeft. Ik weet niet in hoeverre ADHD gemeld moet worden bij je examen op je verklaring.

http://rijbewijs.cbr.nl/p(...)0geschikt%202000.pdf

Hier kun je er meer over lezen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34683270
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:11 schreef Robbiej het volgende:
Bij een ongeluk wordt een proces-verbaal opgemaakt.
pi_34683314
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:12 schreef Troel het volgende:

[..]

CBR komt er pas achter op het moment dat je het zelf aangeeft. Ik weet niet in hoeverre ADHD gemeld moet worden bij je examen op je verklaring.
ADHD is een psychische stoornis, dus daar zal vast om gevraagd worden.. Aan de andere kant zou je inderdaad wel ter discussie kunnen stellen in hoeverre een psychische stoornis relevant is om te melden.. Er zijn een hoop psychische stoornissen die op geen enkele manier je rijvaardigheid, reactievermogen, etc. beinvloeden.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:14:42 #50
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34683338
ik heb het in een heel lichte mate. en de hyperactiviteit is helemaal verdwenen.

mn vader zei ook al. tis de moeite niet om het te vermelden. al helemaal niet als je voor dat om de 3 jaar opnieuw moet verlegen met bijkomende kosten. en als je gewoon niks zegt. dat er niks aan de hand is. dus dat ga ik ook gewoon doen..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop