lol.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nogmaals ik ben voor hangplekken, in de middeleeuwse zin van het woord.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:14 schreef Zemi77 het volgende:
Om heel eerlijk te zijn ben ik het wel een beetje eens met het punt dat a-child-in-chains probeert te maken. Ik zal het alleen netjes formuleren.![]()
Het getuigt naar mijn mening van een niet goed ontwikkelde geest als je een dertien jarige knul (ook als hij een zwarte naam heeft) het aanrekent dat hij zonder licht wat te snel op zijn fietsje rijdt. En het dan ook nog terecht (eigen schuld dikke bult roepen geeft aan dat je het terecht vindt) vindt dat hij omkomt bij een ongeluk. Ik denk dat vele psychiaters het dan met me eens zijn als ik voorzichtig woorden als autisme, onaangepast gedrag en niet in staat zich in te leven in andere personen en situaties naar voren breng. Als je een zware misdaad pleegt komt je met zo een profiel al snel voor TBS in aanmerking.
Ik denk (of ik hoop eigenlijk) dat het allemaal wel meevalt en dat hier gewoon een paar pubertjes zitten die hun hormonen kwijt moeten. Ik hoop dat het snel overgaat.
Ps. Ik vraag me echt af of de reacties 180 graden omgekeerd waren als fietser en automobilist van kleurtje hadden gewisseld. Misschien eens over een maandje een hoax uitbrengen .......
Dat heb je met boekenwijsheid. Maar de wet actie=reactie is overal op van toepassing en alles heeft zijn consequenties. Natuurlijk gun je het niemand om overreden te worden (enkele uitzonderingen daargelaten maar dat is voor POL). Het feit is echter wel dat het zijn eigen schuld is. Als psychiaterquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:14 schreef Zemi77 het volgende:
Om heel eerlijk te zijn ben ik het wel een beetje eens met het punt dat a-child-in-chains probeert te maken. Ik zal het alleen netjes formuleren.![]()
Het getuigt naar mijn mening van een niet goed ontwikkelde geest als je een dertien jarige knul (ook als hij een zwarte naam heeft) het aanrekent dat hij zonder licht wat te snel op zijn fietsje rijdt. En het dan ook nog terecht (eigen schuld dikke bult roepen geeft aan dat je het terecht vindt) vindt dat hij omkomt bij een ongeluk. Ik denk dat vele psychiaters het dan met me eens zijn als ik voorzichtig woorden als autisme, onaangepast gedrag en niet in staat zich in te leven in andere personen en situaties naar voren breng. Als je een zware misdaad pleegt komt je met zo een profiel al snel voor TBS in aanmerking.
Nogmaals het gaat hier niet om een kleurtje, begin hier nou geen allochtonen knuffeltopic van te maken. De vrouw die achteruitreed en de dief van haar tasje doodreed was ook zwart, en nogmaals ook een tasje stelen heeft zijn consequenties (net als je auto achteruit planken)quote:Ps. Ik vraag me echt af of de reacties 180 graden omgekeerd waren als fietser en automobilist van kleurtje hadden gewisseld. Misschien eens over een maandje een hoax uitbrengen .......
Als automobilist dien je rekening te houden met zwakkere weggebruikers. Dat wijf reed dus duidelijk geen 30quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
...
Natuurlijk is het sneu dat ie onder een aankomende autio rijd, ik vind het alleen nog sneuer voor de automobiliste. Hebben ze de snelheid binnen de bebouwde kom al naar de 3okmh gehaald omdat voetgangers en fietsers het verdommen hun poot uit te steken en om zich heen te kijken, krijg je dit.
...
Is dat al bekend dan..... Als Vinny had gezord dat zijn licht het deed had ze hem misschien wel op tijd gezien.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als automobilist dien je rekening te houden met zwakkere weggebruikers. Dat wijf reed dus duidelijk geen 30![]()
Nog zo'n voorbeeld![]()
http://www.xs4all.nl/%7Eremco0/nieuwspagina/begin02a.htm#310106
20 minuten met een politieagent lullen lijkt me idd minder leuk dan mezelf voor een auto geven. Ik heb geen redenen om te vluchten voor de politie. Geen enkele. Als ik staande wordt gehouden omdat ik te hard rij, so be it. Boete maar accepteren. De politie treft geen blaam hier. De automobilist reed te hard, Vinnie lette nergens op, ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maar er moet niet met vingertjes gewezen worden. Het is triest genoeg dat er een 13 jarig knulletje dood is en een automobilist getraumatiseerd is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:09 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
WTF? Hoe kun je dit nou zeggen? Hoe kun je dit weten?
Welles achterna gezetn door politie? Nee jij stopt gewoon omdat je schijt voor de popo
wou je zeggen?
Ik snap best dat iemand gewoon geen zin heeft in gelul met politie dat 20 min van je tijd neemt,
om niets!
En ze willen alleen maar bekeuringen uitschrijven om een paar euro, dus.
Wat je zegt is ook best zielig. Dat met die pistolen bla bla bla.
Dat is gewoon om mensen te stangen. En het werkt.
Die jongen is dood, hoe kun je tot zo een conclusie komen?
Dit zegt mij dat je uit een saai kutnest komt. Beschermd opgevoed![]()
het sarcasmequote:Op woensdag 1 februari 2006 11:34 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
20 minuten met een politieagent lullen lijkt me idd minder leuk dan mezelf voor een auto geven.
quote:Ik heb geen redenen om te vluchten voor de politie. Geen enkele.
quote:Als ik staande wordt gehouden omdat ik te hard rij, so be it. Boete maar accepteren. De politie treft geen blaam hier
Staat dat al vast dan nu?quote:. De automobilist reed te hard,
Ik heb het niet uit boeken hoor. Of het moet DR Phil's book zijn. Maar daar zou ik nooit mijn mening op baseren :pquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:22 schreef desiredbard het volgende:
Dat heb je met boekenwijsheid. Maar de wet actie=reactie is overal op van toepassing en alles heeft zijn consequenties. Natuurlijk gun je het niemand om overreden te worden (enkele uitzonderingen daargelaten maar dat is voor POL). Het feit is echter wel dat het zijn eigen schuld is.
Link: http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=257quote:De 82-jarige Voorburger die op 31 januari de 13-jarige Voorburgse Yanniek Beekink op de kruising van de Prins Bernhardlaan en de Rodelaan dodelijk aanreed, houdt voor de rechtbank vol dat hij als weggebruiker geen fouten heeft gemaakt, maar het is meer dan verschrikkelijk dat het leven van zo’n jong meisje wordt weggenomen. De officier, die een geldboete van 1200 euro eist en ontzegging van het rijbewijs voor twee jaar, noemt dat ’frustrerend en eng’. „We zullen er nooit achter komen hoe het kan dat meneer niet heeft gezien dat hij door rood licht reed en dat hij Yanniek en ook enkele voetgangers niet heeft gezien. Eng omdat meneer aangeeft graag weer te willen autorijden.’’ Voor de officier staat vast dat de Voorburger door rood móet hebben gereden. Alle getuigen zeggen dat.
Een voetgangster die net als Yanniek bij groen licht de weg opging, kon nog net een stap terug doen.’’ De Voorburger houdt vol dat híj groen licht had. Hij reed die weg heel vaak, ook die middag na het boodschappen doen op weg naar huis. Niet te hard. „Ik rijd nooit als een Razende Roeland.’’ sprak de 82 jarige bestuurder van het voertuig.
Let op de overeenkomsten met het vorige bericht, bijna eng.quote:Op maandag 11 september om 08.10 uur is bij een aanrijding op de Laan van Nieuw Oost Einde een 12-jarig Voorburgs meisje zwaar gewond geraakt. Het slachtoffer wilde met haar fiets t.h.v. de Prins van Lignestraat oversteken toen zij werd aangereden door een 76-jarige taxichauffeur uit Rijswijk. Het slachtoffer is in kritieke toestand vervoerd naar het Sofia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Ten tijde van de aanrijding stond op de Laan van Nieuw Oost Einde een file. De taxichauffeur reed op de busbaan en kon het meisje niet meer ontwijken.
Update : Op dinsdag 12 september is het 12-jarig Voorburgs meisje, dat op maandag jl. zwaar gewond raakte bij een aanrijding, aan haar verwondingen overleden. Naar aanleiding van een getuigenoproep in de media hebben diverse getuigen zich bij de politie gemeld
ik zie geen overeenkomsten?quote:Op woensdag 13 september 2006 11:43 schreef buachaille het volgende:
Helaas weer één die mobiel wil blijven:
[..]
Let op de overeenkomsten met het vorige bericht, bijna eng.
Link: http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=375
Die Katjang had ook niet op de loop moeten gaan toen de Teerton achter hem aanzat.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:37 schreef Meki het volgende:
Van de FP
[..]
De vriendenkring van de 13-jarige Vinnie Reedijk uit het Zuid-Hollandse Ter Heijde is woedend over de tragische dood van de jongen. Als de politie niet achter hem aan had gezeten dan had het ongeval nooit plaatsgevonden, denken de Westlandse jongeren. "Vinnie werd achterna gezeten door de politie. Even daarvoor was hij samen met een paar vrienden weggestuurd toen ze ergens stonden te praten. Vinnie is toen weggefietst, maar werd door de politie gevolgd omdat hij geen licht op zijn fiets had."
Vandaag ook bijna een aanvaring gehad met zo'n mobiele fossiel. Ik reed met de wielrennersfiets de rotonde op, en ik was er al op, had voorrang, komt die fossiel aanrijden, hij kijkt niet eens mijn kant op, en vliegt zo de rotonde op. Ging net goed gelukkig, helaas gaat het vaak genoeg fout.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:43 schreef buachaille het volgende:
Helaas weer één die mobiel wil blijven:
[..]
Let op de overeenkomsten met het vorige bericht, bijna eng.
Link: http://www.brandweerdelft.nl/d8/?p=375
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |