Een opvallend, haast "schattig" stemgeluid, gemengd met de dwarsheid van Phil Elvrum achter de productieknoppen - een meer dan geslaagde combinatie voor muziekliefhebbers die hun singer/songwriters met iets meer muzikale diepgang willen hebben dan gewoon de vaste kale piano/akoestische gitaar-begeleiding. Voor degenen die bekend zijn met The Microphones is het muzikaal eigenlijk een wat toegankelijkere afgeleide ervan, een absolute aanrader in elk geval.quote:Mirah (pronounced mear-rah) -- full name Mirah Yom Tov Zeitlyn -- was born on her mother's kitchen table. The daughter of artistic parents, the singer/songwriter had a passion for music from early childhood. While fronting the jazz band the Hot Set in Olympia, WA, playing wedding parties and bar mitzvahs to earn extra cash, Mirah began writing her own brand of lo-fi, slice-of-life indie pop, a style later compared to that of grrrl-rocker Liz Phair. Powered only by her guitar and stand-out singing voice -- known around small-town Olympia as the sexiest voice in rock -- Mirah performed her own songs under her own name and people took notice. Phil Elvrum of the psych-pop group the Microphones invited Mirah to lend her lilting voice and guitar playing to the Microphones' albums Don't Wake Me Up and Window. She later toured with the band across North America and Canada. Mirah's first full-length solo album, You Think It's Like This but Really It's Like This, was released in June 2000, under K. Elvrum produced the freshman record, assisting with much of the instrumentation. Yo Yo Recordings released her single-sided album Storageland in 2001. In 2002, Mirah returned to K with the breathtaking Advisory Committee and, with collaborator Ginger Brooks Takahashi, released Songs from the Black Mountain Music Project in summer 2003. 2004 was also busy for Mirah: To All We Stretch the Open Arm (which also featured the Black Cat Orchestra) and C'mon Miracle both arrived that year.
Het enige wat ik kon vinden was een topic over twee artiesten, waarvan Mirah er eentje was. Vandaar maar gewoon een nieuw topic.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:10 schreef Z het volgende:
Er was volgens mij ooit al een Mirah topic, ik kan het alleen niet vinden. Mijn interesse in haar is wat weggeëbd overigens. Jij hebt overigens ooit de voorspelling gedaan dat zij de potentie heeft iets briljants te maken, gaat dat haar nog steeds lukken denk je?
Die twee samenwerkingsprojecten kun je op zich wel laten zitten, zijn meer leuk voor de liefhebber dan echt interessant. C'Mon Miracle is weer wel een prima plaat, zul je je geen buil aan vallen denk ik.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb haar een aantal jaar geleden in de OCCII gezien. Ze stond geprogrammeerd tussen twee hardcore bands en mede daardoor liep het optreden niet bepaald vlekkeloos. Zelden iemand zo hulpeloos op het podium zien staan. Totaal misplaatst.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik haar de laatste jaren ook niet meer heb gevolgd en dus die laatste paar platen ook niet ken. Mis ik iets?
Cool, werd zo onderhand ook wel weer tijd. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:08 schreef DaisyDuke het volgende:
In de categorie Prima Nieuws: na de zomer een nieuwe plaat op K!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop