abonnement Unibet Coolblue
pi_68656658
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:19 schreef pfaf het volgende:
En Lowlands is fucking uitverkocht. Nog nooit meegemaakt. Bah! Dit jaar dus niet naar Lowlands, juist nu Wilco komt. Dan maar eens zien of Pukkelpop met Beregd een optie wordt.
Ik zou alleen niet al te lang 'zien of het een optie wordt', maar actie ondernemen voordat Pukkelpop ook is uitverkocht
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:39:49 #252
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68681542
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik zou alleen niet al te lang 'zien of het een optie wordt', maar actie ondernemen voordat Pukkelpop ook is uitverkocht
Dat zal wel meevallen, er is namelijk nog geen ticket verkocht van pukkelpop.

wilco De enige groep waar ik soms echt een fysieke behoefte aan kan hebben om hun cd op te zetten als was het een sigaret.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:34:53 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68683894
Ashes of American Flags is echt fenomenaal!
God, wat een schitterend document. De nummers klinken live weer zo sterk en zelfs de zwaktste nummers van het relatief slaapverwekkende laatste album worden spannend gebracht.

Is hij echter al in Nederland te verkrijgen? Bol.com en plato.nl hebben 'm niet en ik ga morgen voor 100 euro aan bonnen uitgeven bij Plato, zal wel een deceptie zijn als ik zonder Ashes.. thuis kom...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:37:54 #254
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68683976
dat laatste album is live sowieso een stuk beter dan op plaat.

in de fnac in gent lag hij dit weekend al, dus in NL zal het ook wel te vinden zijn
pi_68709221
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:34 schreef pfaf het volgende:
Ashes of American Flags is echt fenomenaal!
God, wat een schitterend document. De nummers klinken live weer zo sterk en zelfs de zwaktste nummers van het relatief slaapverwekkende laatste album worden spannend gebracht.

Is hij echter al in Nederland te verkrijgen? Bol.com en plato.nl hebben 'm niet en ik ga morgen voor 100 euro aan bonnen uitgeven bij Plato, zal wel een deceptie zijn als ik zonder Ashes.. thuis kom...
Ik heb 'm op de dag van release bij Plato gekocht. Dus daar hebben ze 'm vast en zeker.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:09:40 #256
71333 BUG80
Stop making sense
pi_68720858
quote:
Wilco ex-member sues frontman Tweedy

Former Wilco member Jay Bennett sued lead singer Jeff Tweedy in Cook County Circuit Court today, claiming Tweedy owes him money from the band's 2002 documentary and royalties on songs written during Bennett's seven years with the group.

Bennett was part of the Chicago-based band from 1994 to 2001, the breach-of-contract suit states, and worked as a sound engineer and performed instruments on the albums "Being There," "Summerteeth," "Mermaid Avenue," "Mermaid Avenue Vol. II" and "Yankee Hotel Foxtrot."

The suit argues that "as a recording musician in Wilco, Bennett is entitled to compensation for his services rendered in the form of continuing and perpetual artist royalty payments from" Tweedy.

It concedes that Bennett was paid during his years in the group, but only in "infrequent partial payments" equivalent to 15 percent of the band's income from sales and performances.

Bennett claims Tweedy did not compensate him for his appearance in "I Am Trying to Break Your Heart," which documented the creative process behind "Yankee Hotel Foxtrot" in 2000 and captured a scene of Tweedy and Bennett bickering over the mixing of "Heavy Metal Drummer."

The suit argues that Bennett was never paid for his role and that Tweedy "never obtained the necessary releases for the use of Bennett's performance in the film."

It was unclear if Tweedy was a producer on the project, as the suit claims.

Bennett left Wilco in August 2001.

"It was time for Jay to move on and have a bigger role in making his own music," Tweedy said at the time. "Jay has been a huge part of the last three records, but it just became more obvious to us that he didn't have the same enthusiasm for being a part of the band. It took a lot of bravery on both parts to make this happen, and we moved past any hard feelings really fast."

The lawsuit asks for damages of at least $50,000.
pi_68728146
Beetje treurig. Bennett ziet dat z'n solocarriére nergens op uitloopt en besluit 7 jaar na dato te gaan sue-en..
pi_68734427
http://pitchfork.com/news(...)lawsuit-is-bullshit/
quote:
Paste magazine received a statement from Tweedy, via his publicist:

"I know exactly as much as everyone else does. I've read the news and I honestly have no idea what these claims are based on. It was such a long time ago. Aside from everything else, I'm being sued for not paying someone for appearing in a movie I didn't produce. Go figure. I am truly sad it has come to this. I am equally convinced, however, that I have done nothing wrong and that this will be handled fairly and swiftly."
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:30:35 #259
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_68822153


(ja, het is 'm echt: de cover van de nieuwe plaat...)
pi_68825962
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:30:59 #261
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68826357
Tering. Wat bizar en niet Wilco. Dit wordt het beste album van het jaar. Dat kan niet anders.
pi_68826487
Schopje ONZ.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:09:30 #263
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_68836973
Op zich heb je een punt maar 't is toch echt zo.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:14:24 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68895721
Goed, ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar ik vind Sky Blue Sky nog steeds beter dan A Ghost is Born. Dat gezegd hebbend, Ashes... is een prachtige concertfilm. Die band is live zo goed dat het eng is. Schattig moment 1: Jeff die liefdevol spot met Glenn Kotche's voorbereiding op het aanstaande vaderschap. Schattig moment 2: Jeff die zegt dat de band best een nieuwe bezettingswisseling aankan, iedereen kan vervangen worden, 'as long as it's not John'. En dan schattig moment 3: de trotse pa Tweedy die Jeff op een grappige manier in vergelegenheid brengt.

Verder denk ik dat Wilco in het najaar of winter een clubtour gaat doen, ook in Europa. Ideaal voor oudere jongeren als ik die geen Lowlandsmodder aandurven.

Tenslotte wat reclame (zappen mag): wisten jullie al dat er een nieuwe plaat van The Gasoline Brothers aankomt? Zie http://gasolinebrothers.wordpress.com/
pi_68911226
Hee Drumslurf, je bent er relatief snel bij met Sky Blue Sky dan, gezien jouw voorkeur om pas na enkele jaren de platen te "ontdekken".
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 11 mei 2009 @ 18:32:21 #267
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_68913366
Haha, ik vond dat einde met die vader ook zo leuk. Wat een toffe gast.

Ik blijf er bij dat Summerteeth de beste Wilco-studioplaat is. Ik weet niet waarom, vind het gewoon het fijnste om die te luisteren. Maar goed, hét essentiele stukje muziek van deze heren blijft natuurlijk Kicking Television.
pi_68916432
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:32 schreef CatsInTheWell het volgende:
Haha, ik vond dat einde met die vader ook zo leuk. Wat een toffe gast.

Ik blijf er bij dat Summerteeth de beste Wilco-studioplaat is. Ik weet niet waarom, vind het gewoon het fijnste om die te luisteren. Maar goed, hét essentiele stukje muziek van deze heren blijft natuurlijk Kicking Television.
Bedoel je het liedje Kicking Television?? Vind ik een rare favoriet.
Het nummer is een onbeduidende throw-away, die niet eens op een studioplaat staat, maar weggezet op de gelijknamige liveplaat.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:13:08 #269
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_68916694
Nee man, had het over de hele live-plaat natuurlijk! Nummer zelf vind ik ook één van de mindere van dat live-album.
pi_68925749
Ja, Kicking Television is essentieel. Vooral omdat Wilco gewoon een geweldige liveband is. Maar qua studioalbums denk ik dat met name YHF ons over 25 jaar is bijgebleven.
pi_68925857
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 00:08 schreef Drumslurf het volgende:
Ja, Kicking Television is essentieel. Vooral omdat Wilco gewoon een geweldige liveband is. Maar qua studioalbums denk ik dat met name YHF ons over 25 jaar is bijgebleven.
serieus, op dimeadozen.org of viachicago tref je 20 dozijn Kicking Televions aan.
Hoezo essentieel?
pi_68926039
Tja, ik kom nog uit het tijdperk dat mensen muziek daadwerkelijk op een geluidsdrager kochten.

Waaaaaaaay back.
pi_68926890
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:13 schreef CatsInTheWell het volgende:
Nee man, had het over de hele live-plaat natuurlijk! Nummer zelf vind ik ook één van de mindere van dat live-album.
Hmmm, dan nog zou ik KT niet snel "het meest essentieel" noemen. Hij staat bij mij ergens achteraan, misschien nog nét voor AM. Neemt niet weg dat het een verdomd goeie liveplaat is trouwens, maar laten we eerlijk zijn: Wilco had goed zonder die CD gekund. Het had ze niet minder groot gemaakt.
Een liveplaat is meestal een reactie op het succes van een band. Zonder de studioplaten tenslotte geen liveshows. Dus dan vind ik het raar om een liveplaat als hoogtepunt van een discografie te omschrijven, omdat die meestal niet echt op zichzelf staat.

Wat dat betreft zou ik Yankee Hotel Foxtrot zonder twijfel naar voren schuiven als de meest essentiele plaat. Sowieso omdat die de band hun grote breakthough opleverde, maar ook omdat daar de meeste strijd in zit. De zéér moeilijke bevalling maakt dit meesterwerk des te groter.
Tijdens de moeilijke opnames werd het songwriterduo Tweedy/Bennett gesplitst en niet veel later werd de band nog eens gedropt door hun platenlabel ook. Die breuk en al die frustratie komt terug op die plaat, en dat maakt het zo bijzonder. Je hoort dat er iets gaande is. De liedjes op A Ghost Is Born en Sky Blue Sky zijn ook absoluut fraai, maar je hoort gewoon dat er veel minder strijd in zit. Het wringt wat minder. Alles loopt op rolletjes, en op SBS is dat al helemáál het geval. Niet voor niets duurden de opnames voor YHF 3x zo lang als gebruikelijk, en was SBS slechts een kwestie van een paar weken studiotijd.

Maar zo heeft iedereen iets persoonlijks met een plaat. Ik moet toegeven dat ik vroeger Summerteeth het beste vond, vanwege de non-chalante opnamen en de onbezonnenheid: de arrangementen waren niet zo zorgvuldig uitgedacht en er werd veel aan toeval overgelaten (iets wat Tweedy later juist als minpunt noemde).

Zo kan ik eigenlijk over elke plaat wel een lofzang oprakelen Nouja, behalve AM misschien.
pi_68926939
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 00:19 schreef Drumslurf het volgende:
Tja, ik kom nog uit het tijdperk dat mensen muziek daadwerkelijk op een geluidsdrager kochten.

Waaaaaaaay back.
Over geluidsdragers gesproken, wanneer kunnen we die nieuwe Gasoline Brothers CD horen. Of in ieder geval een voorproefje ervan

[/offtopic]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:41:24 #275
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68931801
Nee man! KT is wel essentieel. Het pakt alle essentiële nummers uit hun oeuvre, laat zien hoe fenomenaal ze live zien en laat bovenal zien hoe gevarieerd en innovatief ze in de loop van jaren zijn gebleken. Iets wat de individuele albums minder doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')