abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34628513
Ik ga deze zomer met mijn ouders en zusje 3 weken naar Amerika. 2 weken de westkust en 1 week Florida.
Maar ik lees overal dat het niet mogelijk is dat ik daar auto rij.... Klopt dat? Overal staat dat je eigenlijk 21 moet zijn maar is er echt niets te regelen dat ik met mijn 19 jaar daar kan rijden?
Opzich is het niet nodig, mijn ouders kunnen ook rijden maar het lijkt me wel erg gaaf vandaar
pi_34628579
Ga jij die auto huren?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34628662
Je ouders huren de auto, jij rijdt er gewoon in. Niemand die het merkt lijkt me.

Misschien handig om even te informeren bij de verhuurder of je onder begeleiding van je ouders zou mogen rijden bijvoorbeeld.
pi_34628683
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ga jij die auto huren?
Nee mijn ouders. En er zit een extra verzekering bij dat je een extra bestuurder mag rijden. Nu maakt het mijn moeder niet zoveel uit of ze rijd of niet, en mijn lijkt het wel gaaf. Maar volgensmij mag dat niet... Maar ik vroeg me af of dat ze echt zo is.
pi_34628757
Je kan een internationaal rijbewijs aanvragen, dan zou het moeten kunnen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34628855
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee mijn ouders. En er zit een extra verzekering bij dat je een extra bestuurder mag rijden. Nu maakt het mijn moeder niet zoveel uit of ze rijd of niet, en mijn lijkt het wel gaaf. Maar volgensmij mag dat niet... Maar ik vroeg me af of dat ze echt zo is.
Je moet bij het ophalen van de auto aangeven wie de auto gaan besturen. Wie dus de hoofdbestuurder is en wie de bijbestuurder. Officieel is het zo dat een verhuurbedrijf (Alamo iig) alleen bestuurders accepteert van 21 jaar en ouder. Het zou dus wel mogelijk zijn om je als tweede bestuurder op te geven als je 21 bent. Natuurlijk kan je zelf gaan rijden terwijl je niet geregistreerd staat, als je gepakt wordt ben je natuurlijk zwaar de lul.
pi_34629001
Ah okee, bedankt voor je antwoord
Naja dan gaat het dus over, het lijkt me idd niet heel verstandig dan alsnog te gaan rijden. Niet verzerkerd enzo
pi_34629608
Kijk, ik hou je niet tegen hoor. Je bent alleen het bokje als je gaat rijden en men bij het verhuurdbedrijf gaat checken of je bij hen genoteerd staat als bestuurder.

Waar gaan jullie de auto huren btw?
pi_34629819
Bij Alamo
pi_34629836
Alamo is zeer vet.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:10:59 #11
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_34629874
ik ga in augustus voor een half jaartje naar de usa, en ik ben 21. dus ik mag dan wel rijden.. maar mag ik ook huren? of geldt er een minimum aantal jaar dat je je rijbewijs hebt (ooit iets over gehoord) ? Ik heb em namelijk pas sinds november 2004.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_34630052
Dat ligt aan de huurmaatschappij. Als je als 21 jarige een auto wil huren dan zullen de meeste verhuurbedrijven een ander tarief hanteren of een toeslag heffen.
pi_34630165
Even nog een ander vraagje, hoe is het daar met het draadloos internet gesteld? Ik hoor altijd de grootste verhalen dat je op elke straathoek een wifi accespoint hebt. Maar is dat ook zo?
pi_34630312
In New York is het wel zo maar van hotspots in Cali en Florida zou ik het niet weten. Dit zou je het beste in het California topic kunnen vragen.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:20:15 #15
94688 EagleJ
United will stand!
pi_34630354
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:44 schreef Keiichi het volgende:
Je ouders huren de auto, jij rijdt er gewoon in. Niemand die het merkt lijkt me.
Vooral je verzekering is blij als je dat doet , die hoeven dan namelijk niet te betalen als jij een ongeluk krijgt (ook al heb je zelf 0% schuld aan bijv. een aanrijding)
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_34630389
Ja het is ook niet zo belangrijk ofzo maar ik was gewoon ff benieuwd of het de moeite was de laptop mee te nemen. Om s'avonds in het hotel nog wat te internetten ofzo, maar verder niet echt boeiend
  maandag 30 januari 2006 @ 22:21:42 #17
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34630414
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:10 schreef timmeeeh het volgende:
ik ga in augustus voor een half jaartje naar de usa, en ik ben 21. dus ik mag dan wel huren? of geldt er een minimum aantal jaar dat je je rijbewijs hebt (ooit iets over gehoord) ? Ik heb em namelijk pas sinds november 2004.
Meestal moet je minstens 21 zijn en idd minstens een bepaalde tijd je rijbewijs hebben. Ik weet niet precies hoe lang dat is, maar dat kun je op de websites terug vinden.

Als je jonger bent dan 21, maar je komt daar met je vader en moeder aan, dan kan het nog best wel eens mee vallen met de "minimaal 21" regel. In de praktijk zijn ze meestal niet altijd zo heel erg strikt. Zeker als je de 2e bestuurder bent en dus niet de hoofdhuurder, dan zullen misschien niet zo moeilijk doen. Maar je zult er wel ter plekke naar moeten vragen, en dan dus ook een beetje geluk nodig hebben.

Wel erg gaaf trouwen. Rondcruisen in Florida. Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan. Top!
Wat wel irritant wordt na een tijdje is dat je echt voor alles moet betalen in Florida. Zelfs een gewoon, simpel park moet je vaak nog voor betalen als je er binnen wilt.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:24:16 #18
64019 crew  foton
__--*--__
pi_34630524
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:16 schreef Remzz het volgende:
Even nog een ander vraagje, hoe is het daar met het draadloos internet gesteld? Ik hoor altijd de grootste verhalen dat je op elke straathoek een wifi accespoint hebt. Maar is dat ook zo?
Mijn ervaring in Florida is dat je buiten de grote steden soms niet eens GSM verbinding hebt. Hot spots zullen helemaal wel weinig voor komen lijkt me dan.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 04:21:01 #19
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_34638545
Huren is mogelijk als je geen 21 ben, maar net als jij 19. Het enige is dat de verzekerings premie met een kleine 100% omhoog gaat. Dus stap lekker in zou ik zeggen en ga nog is terug met vrienden als je ouder als 21 bent (kun je tenminste nog Oud-Hollands kantelen ook )
pi_34710669
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Alamo is zeer vet.
Idd alamo is zeeeeeeeeeer relax, nooit gezeik met die lui. Leverde 1 keer een auto in die van de zijkant was uitgewoond door een jeep die mij niet had gezien nooit wat van gehoord. 1 tip: verzeker je GOED

En onder de 21 mag het volgens mij niet... Misschien is het nu wel veranderd.
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:57:29 #21
140458 Adieu
je moeder is een vrouw!
pi_34719493
quote:
ik ga in augustus voor een half jaartje naar de usa, en ik ben 21. dus ik mag dan wel rijden.. maar mag ik ook huren? of geldt er een minimum aantal jaar dat je je rijbewijs hebt (ooit iets over gehoord) ? Ik heb em namelijk pas sinds november 2004.
boh wat ga je daar doen??
haaa ut verstaand is novvenaant!
pi_34720304
quote:
ja je mag ook huren. regel wel even een creditcard.
en je gaat een halfjaartje, dus waarschijnlijk leer je ook wel mensen kennen die een auto hebben, mocht je problemen tegenkomen met het huren.
pi_34808917
@ timmeeeh, als je een half jaar gaat kan je dan niet beter een auto kopen ..

Ik was afgelopen september in Los Angeles met me pa ik ben ook 19.. en geen van de verhuur bedrijven mocht ik rijden. er was er eentje volgens mij maar dat was zo onwijs duur dat het het niet waard was. ik heb wel ff gereden in de beverly hills omdat t daar niet zo druk was maar verder zou ik het niet wagen...

om die reden ga ik ook pas weer al sik 21 ben ... heb dan 3 jaar rijbewijs en kan wel huren (tevens ook met vrienden van boven de 25 dus is altijd makkelijker) veel plezier btw
pi_34809691
quote:
Je kunt er ook aan denken om in de staat waar je gaat wonen je rijbewijs te halen. Hier in Florida koste me dat maar een paar tientjes. Ook te gebruiken als ID, zodat je je paspoort thuis kunt laten en je een bar inkomt met je rijbewijs.

En een auto kopen is idd geen slecht idee, alleen heb je dan zeker een "lokaal" rijbewijs nodig voor de verzekering (hoewel dat per staat kan verschillen).
pi_34809802
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:46 schreef longinus het volgende:
Je kan een internationaal rijbewijs aanvragen, dan zou het moeten kunnen.
Nope. Is alleen nodig in de staat masachusessets. verder nergens in de US of A. Ik heb nooit wat gehoord over een ondergrens, wel is het zo dat je tot 25 jaar in een risicogroep valt, en dus voor huurauto's een aanvullende verzekering moet afsluiten. Die varieert van staat tot staat en van verhuurder tot verhuurder. Ik rij nu zelf met een huurauto rond in de states (werktripje) en ben 23, maar de verzekeringen e.d. zijn allemaal al door mijn werkgever geregeld.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_34811441
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nope. Is alleen nodig in de staat masachusessets. verder nergens in de US of A. Ik heb nooit wat gehoord over een ondergrens, wel is het zo dat je tot 25 jaar in een risicogroep valt, en dus voor huurauto's een aanvullende verzekering moet afsluiten. Die varieert van staat tot staat en van verhuurder tot verhuurder. Ik rij nu zelf met een huurauto rond in de states (werktripje) en ben 23, maar de verzekeringen e.d. zijn allemaal al door mijn werkgever geregeld.
onder de 21 kan je ook eigenlijk bij geen normaal verhuurbedrijf een auto huren. en @ iemand hier boven weet je cker dat je je rijbewijs moet halen om een auto te kopen?
pi_34812992
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:28 schreef greetoz_ het volgende:

[..]

onder de 21 kan je ook eigenlijk bij geen normaal verhuurbedrijf een auto huren. en @ iemand hier boven weet je cker dat je je rijbewijs moet halen om een auto te kopen?
Nou... in de voorwaarden staat nooit dat er een ondergrens is, dus ik ga er vanuit dat iedereen met een rijbewijs een auto kan huren. De regelneukerij van Amerikanen kennende, zouden ze het echt wel beschreven hebben als 21 zijn en een auto huren niet mocht.
Onder een normaal verhuurbedrijf verstaan wij allebei Avis en Hertz?
Mijn foto's op Flickr!
pi_34813622
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Gripper het volgende:
Nou... in de voorwaarden staat nooit dat er een ondergrens is, dus ik ga er vanuit dat iedereen met een
Lezen is moeilijk.
quote:
At most Avis locations in the US, the minimum age to rent an Avis vehicle is 25. In certain situations or at certain locations, the minimum age may be 18 or 21. In some instances a surcharge may apply for renters under age 25. Please check with Avis at 1-800-331-1212 for details.

Please note: At corporate locations in New Jersey, Connecticut, Washington D.C., Iowa and Idaho the renter and any additional drivers must be 25 years of age or older. In New York, if the renter is between the ages of 18-24, a fee of $110.00 per day will apply. A fee of $25 per day will apply in all other states for renters 21-24 years old.
bron
pi_34817254
zoals hier boven ook al staat. bij avis, hertz en nog paar andere bekende namen is het eigenlijk niet mogelijk om onder je 21ste een auto te huren en tussen 21 en 25 erg duur en ook moeilijk iig in LA.

ik weet dit uit eigen ervaring daarom had ik er geen bron bij gezet
pi_34817615
het gaat je niet lukken! ik ga deze zomer ook naar de states, en ik ben nu zelf ff op zoek naar een auto om gewoon te kopen daar.... het kost er naar verhouding geen drol... als je voor 3 weken a een maand gaat is het waarschijnlijk ook nog eens stukken goedkoper ook....
pi_34818581
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:12 schreef devzero het volgende:
Lezen is moeilijk.
[..]
Ik heb ook niet hoeven lezen, de auto werd door mijn baas voor mij gehuurd. geen moeilijke vragen gehad, ondanks dat ik 23 ben.
Maar, het zal dus voor TS wel moeilijk zijn om er zelf een te huren, en we willen toch alleen maar weten of ie m mag besturen als een ouder m huurt?
Mijn foto's op Flickr!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')