Ik neem aan dat het iets te maken heeft met het hoge voltage in de cathode-straalbuis ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:26 schreef Godlike02 het volgende:
Hoe moeten wij nou weten hoe hoog dat geluid is![]()
Geen ideequote:Op maandag 30 januari 2006 18:29 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het iets te maken heeft met het hoge voltage in de cathode-straalbuis ofzo.
Als daar 15 kvolt op staat lijkt het me logisch dat er een toon van 15khz uit voorkomt.
Kan er ook helemaal naast zitten.....![]()
Soms wel handig idd.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:31 schreef FlyingFox het volgende:
Kan.
Een vriend van me kan niet in de keuken komen als zijn moeder aan het koken is, omdat de afzuigkap een ultrasoon geluid produceert wat alleen hij waar kan nemen.
Vervelend, maar soms ook ideaal.
Als Ruis op je TV staat heb je een leuke FOK!-party thuis met veel bier, lijk me.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:33 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Soms wel handig idd.
Ik kan ook het verschil horen als er een zender op staat of alleen ruis. Ruis lijkt lager.
Ik moest lachen...quote:Op maandag 30 januari 2006 18:34 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Als Ruis op je TV staat heb je een leuke FOK!-party thuis met veel bier, lijk me.
Leg je hier nu een direct verband tussen de frequentie van het beeld en die van het geluid?quote:Op maandag 30 januari 2006 18:29 schreef longinus het volgende:
Ik hoor het ook bij oudere tv's, de 100 herts gevallen hebben een veel hogere frequentie.
heb zo hondefluitje op me telefoon de hele tijd aan zetten iedereen zoeken op het werk waar het vandaan komtquote:Op maandag 30 januari 2006 18:32 schreef Posdnous het volgende:
Oh man, als ik een bekende van jou was, had ik al zo'n hondefluitje aangeschaft..
Heb ik ook atlijd, soms als ze bij appie hein (werk ik) iets omroepen via die kassa-telefoon, en dan soms de hoorn er niet goed opleggen hoor je altijd een zeer irritante hoge pieptoon, en ik ben dan echt de enige die dat opmerktquote:Op maandag 30 januari 2006 18:24 schreef mighty_myte het volgende:
Als ik ergens binnenkom hoor ik meteen of er een tv aanstaat of niet.
Dat superhoge gepiep/ruis van die dingen hoor ik echt overal doorheen.
Ik ken bijna niemand die dit ook heeft, hoor ik nou zo goed?
Iemand een idee hoe hoog dat gepiep is? 15 khz ofzo?
![]()
Voltage en frequentie hebben weinig met elkaar van doen...quote:Op maandag 30 januari 2006 18:29 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het iets te maken heeft met het hoge voltage in de cathode-straalbuis ofzo.
Als daar 15 kvolt op staat lijkt het me logisch dat er een toon van 15khz uit voorkomt.
Kan er ook helemaal naast zitten.....![]()
koop een digitalequote:Op maandag 30 januari 2006 22:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik hoor alles, ik moet oordoppen in anders heb ik last van mijn tikkende wekker snachts
maar die piep ken ik ja, maar als je met vanalles bezig bent hoor je dat niet
Ik heb een CTR monitor, en soms als er veel wit in beeld is hoor ik idd gepiep, maar de meeste tijd niet...quote:Op maandag 30 januari 2006 22:36 schreef releaze het volgende:
horen normale mensen dan geen tv's aanstaan? ik hoor die hoge piep niet in de kamer ernaast, maar wel in de kamer zelf wanneer de tv zelf niet op een zender staat en ik krijg er zo'n hoofdpijn van, maar ik dacht dat het normaal was. Ook CTR (CRT?) monitoren hoor ik wanneer het beeldscherm niet goed ingesteld was, maar is dat uitzonderlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |