Tsja, over de klank is er veel ophef. Wat er wel en niet van waar is (of wel of niet overdreven is), is moeilijk te zeggen...quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Echt heel fraai.
Is de klank van de Ibanez ook een goede imitatie van Gibson of zit er verschil in?
Op zich wel logisch, normaal staat de hals altijd onder spanning door de snaren. Als je de snaren eraf haalt is de spanning ook van de hals. Ik hoorde eens dat de kracht die de snaren op de hals zetten zo'n 40 kg is. Wat hiervan waar is weet ik niet, ik hoorde het ook maarquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:25 schreef DuranK het volgende:
Doen jullie trouwens alle snaren er in 1 keer af of doen jullie het 1 voor 1?
Sommige zeggen dat je hals kromtrekt als je alle snaren eraf haalt maar weer van anderen hoor ik weer dat dat een fabeltje is. Ik doe ze in iedere geval allemaal tegelijk af![]()
Soms krijg ik ze echt niet losquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef DuranK het volgende:
50 minuten met snaren los krijgen!? Die heb ik er binnen paar seconden af, of het nou met grof geweld is of niet
![]()
De 30 ? Die heb ik ook ! Daar ben ik ook zeer goed over te spreken ! Een kennis van mij heeft ook de Cube 15 welke ook erg lekker klinkt, zelfs met een 2e gitaar via de AUXquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tof, ik heb de grote broer van die roland. Goeie dingen. En wat speel je? Metal? METAAAAAAAAAAAAAL
Ik speel nog niksquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tof, ik heb de grote broer van die roland. Goeie dingen. En wat speel je? Metal? METAAAAAAAAAAAAAL
Top! Laat ook even weten hoe ie klinkt!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:29 schreef Prep2Fight het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn nieuwe London City, alleen geen eigen foto... zal er vd week wel een paar maken
Hij klinkt geweldig.. Vooral live is hij helemaal cool. Echt telesoundje. Moet er misschien alleen andere stemknoppen omzetten want de snaren lopen nog weleens weg, misschien zijn dikkere snaren ook wel een optiequote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:22 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Top! Laat ook even weten hoe ie klinkt!
ik zag laatst op marktplaats een strat met floyd rose trem..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:46 schreef Noir666 het volgende:
Ja, Hallo, ik ben dus ook een fok! gitarist en ik had meteen een vraagje, of liever gezegd een dilemma. Na 4 jaar op een Ibanez GRX 20(daarvoor vier jaar akoestisch) te hebben gepingeld leek het me wel handig om een nieuwe gitaar te kopen, en ik dacht er aanvankelijk aan om een Ibanez van de RG serie te kopen, vooral wegens de double-locking tremolo bruggen.
Maar nu heb ik laatst een Amerikaanse strat uitgeprobeerd, en die demonstreerde toch maar ff dat zo'n Ibanez in vergelijking qua geluid brandhout is, tenzij je metal wilt spelen, waar ik niet per se naar neig. Maar ik ben dus wel helemaal weg van de Double locking tremolo (voegt een heel nieuwe dimensie toe aan solo's etc.), maar qua geluid zou ik voor de strat gaan.
Ik speel bijna uitsluitend lead, en meestal een beetje technisch ingewikkeldere punkmuziek, dus ik vroeg me ten eerste af wat de kwaliteit van zo'n tremolo op een strat is, en ten 2e of het eventueel mogeljk zou zijn om de strat brug te vervangen door een edge pro o.i.d., en of dat wel slim zou zijn, en de strat zo niet 'verneukt' wordt.
alvast bedankt voor het doorlezen en de evt. hulp![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |