abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:54:22 #251
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34893362
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:51 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Echt heel fraai.

Is de klank van de Ibanez ook een goede imitatie van Gibson of zit er verschil in?
Tsja, over de klank is er veel ophef. Wat er wel en niet van waar is (of wel of niet overdreven is), is moeilijk te zeggen...
De klank is in ieder geval erg volwassen en mijnsinziens erg te vergelijken met een gib. Het is in ieder geval niet te vergelijken met de Epi custom die ik ooit had. De elementen die Ibanez gebruikte is deze periode zijn ook erg goed. Het gerucht gaat dat Slash (of een andere gitarist in dat genre, daar wil ik vanaf zijn), zijn stock elementen van Gibson verving door deze elementen (Super58's). Ik ben in ieder geval lyrisch over deze gitaar en ik kan em aan iedereen aanbevelen!
pi_34910102
Hoe lang doen jullie gemiddeld over een setje snaren vervangen? Ik ben meestal uur bezig
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:35:25 #253
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34911001
5 minuutjes ofzo
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34911117
Kwartiertje denk ik.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_34911172
Kwartiertje wel, ja (tenzij je een racemonster met Floyd Rose hebt).

Even doekje over de hals en body heen als je toch bezig bent en je bent er zo .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_34911786
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:35 schreef Jorikjet het volgende:
5 minuutjes ofzo
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34912677
Een kwartiertje. Maar ik ben meestal te afgeleid
pi_34912743
Doen jullie trouwens alle snaren er in 1 keer af of doen jullie het 1 voor 1?
Sommige zeggen dat je hals kromtrekt als je alle snaren eraf haalt maar weer van anderen hoor ik weer dat dat een fabeltje is. Ik doe ze in iedere geval allemaal tegelijk af
pi_34913601
ik ben ong 50 min bezig met de snaren los krijgen en 5 minuten met nieuwe snaren spannen:D
pi_34914434
50 minuten met snaren los krijgen !? Die heb ik er binnen paar seconden af, of het nou met grof geweld is of niet
pi_34914631
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:25 schreef DuranK het volgende:
Doen jullie trouwens alle snaren er in 1 keer af of doen jullie het 1 voor 1?
Sommige zeggen dat je hals kromtrekt als je alle snaren eraf haalt maar weer van anderen hoor ik weer dat dat een fabeltje is. Ik doe ze in iedere geval allemaal tegelijk af
Op zich wel logisch, normaal staat de hals altijd onder spanning door de snaren. Als je de snaren eraf haalt is de spanning ook van de hals. Ik hoorde eens dat de kracht die de snaren op de hals zetten zo'n 40 kg is. Wat hiervan waar is weet ik niet, ik hoorde het ook maar
pi_34915843
Ik geloof dat ik ook een officiele Fok!gitarist ben...

donderdag 9 februari 2006 @ 21:41:07 #263
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34916013
Qua snaren vervangen komt het bij mij op het volgende neer:

30 min: Nieuwe snaren zoeken
10 min: Snaren vervangen
5 min: Pleisters en ontsmettingsmiddel zoeken en aanbrengen
5 min: Rest van de snaren vervangen
30 min: Tangetje zoeken en eindjes afknippen
40 min: Nieuwe pleisters kopen en aanbrengen

Misschien moet ik het vaker doen.

ff serieus: Ik doe er ongeveer 15 minuten over. Ik vervang snaren één voor één, maar dat is ook alleen maar omdat het in de boekjes staat. Geen idee of het anders schadelijk is voor je hals.
pi_34917680
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef DuranK het volgende:
50 minuten met snaren los krijgen !? Die heb ik er binnen paar seconden af, of het nou met grof geweld is of niet
Soms krijg ik ze echt niet los Dan doe ik spijker door gaatje heen en sla ik er paar keer op met een hamer, gaan ze nog niet los en soms zit die spijker dan weer vast enzo
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:44:16 #265
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34918747
Snaren vervangen, spreek me er niet van, ik heb zojuist 2 verwondingen aan m'n vingers opgelopen dankzij die klote-uitsteeksels van de e en B

Oja: ik heb ze er allemaal afgehaald wat ik altijd doe om schoon te maken. Voor het vervangen de 'bow' van de neck gemeten. Na ruim 15 minuten zonder snaren nog precies hetzelfde. Ik doe het altijd en ik heb er echt nog nooit last van gehad.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:59:48 #266
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_34919477
Gister rond deze tijd wist ik nog bijna niks van gitaren en versterkers. Maar ik heb vanmiddag een paar uur in de winkel gezeten en het een en ander gespeeld en gehoord, en nu heb ik er ook een!!
Ik kan nog helemaal geen accoord spelen, maar dat gaat niet lang meer duren

Op aanraden van een vriend heb ik de Ibanez grg170 gekocht:

En hij is zo mooi

En als versterker is het een Rolandje geworden:

Voor op mn kamer meer dan voldoende

Eigenlijk vond ik de Hughes Kettner ook mooi strak klinken (en hij had er ook reverb eropzitten), maar bij elkaar werd me dat toch iets te duur Ook de Behringer was wel mooi, alleen vond ik daar het geluid wat 'rommelig' op klinken.

Maarja, nu maar eens les nemen
Tot zover het nieuws
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:02:41 #267
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34919617
Tof, ik heb de grote broer van die roland. Goeie dingen. En wat speel je? Metal? METAAAAAAAAAAAAAL
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34919779
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tof, ik heb de grote broer van die roland. Goeie dingen. En wat speel je? Metal? METAAAAAAAAAAAAAL
De 30 ? Die heb ik ook ! Daar ben ik ook zeer goed over te spreken ! Een kennis van mij heeft ook de Cube 15 welke ook erg lekker klinkt, zelfs met een 2e gitaar via de AUX !
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:15:02 #269
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_34920237
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik speel nog niks Maar voornamenlijk metal / hard rock / classic rock, beetje stoner, beetje punk. Ach ik zie wel
Tot zover het nieuws
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:15:46 #270
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34920270
Jep . Tenzij ik op ga treden heb ik niks nieuws nodig . De r-fier ben ik soms niet helemaal tevreden over, maar dan ga ik even op m'n strat spelen... vervolgens plug ik m'n gitaar met EMGs er weer in, en is het weer helemaal goed, haha. Vooral die ene andere stand klinkt erg goed, ik geloof de brit combo of blackpanel, die heeft echt een goddelijke twannggggg met wat gain eroverheen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:46:48 #271
106492 Noir666
Zwart Zesje niet te versmaden!
pi_34927784
Ja, Hallo, ik ben dus ook een fok! gitarist en ik had meteen een vraagje, of liever gezegd een dilemma. Na 4 jaar op een Ibanez GRX 20(daarvoor vier jaar akoestisch) te hebben gepingeld leek het me wel handig om een nieuwe gitaar te kopen, en ik dacht er aanvankelijk aan om een Ibanez van de RG serie te kopen, vooral wegens de double-locking tremolo bruggen.

Maar nu heb ik laatst een Amerikaanse strat uitgeprobeerd, en die demonstreerde toch maar ff dat zo'n Ibanez in vergelijking qua geluid brandhout is, tenzij je metal wilt spelen, waar ik niet per se naar neig. Maar ik ben dus wel helemaal weg van de Double locking tremolo (voegt een heel nieuwe dimensie toe aan solo's etc.), maar qua geluid zou ik voor de strat gaan.

Ik speel bijna uitsluitend lead, en meestal een beetje technisch ingewikkeldere punkmuziek, dus ik vroeg me ten eerste af wat de kwaliteit van zo'n tremolo op een strat is, en ten 2e of het eventueel mogeljk zou zijn om de strat brug te vervangen door een edge pro o.i.d., en of dat wel slim zou zijn, en de strat zo niet 'verneukt' wordt.

alvast bedankt voor het doorlezen en de evt. hulp
"Klaas Vaak krijgt van mij een honkbalknuppel op een dusdanige manier in zijn aarsch dat "Enter Sandman" een geheel nieuwe betekenis krijgt"
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:29:53 #272
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34929493

Dit is mijn nieuwe London City, alleen geen eigen foto... zal er vd week wel een paar maken
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:22:15 #273
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34930762
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:29 schreef Prep2Fight het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn nieuwe London City, alleen geen eigen foto... zal er vd week wel een paar maken
Top! Laat ook even weten hoe ie klinkt!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:43:35 #274
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34931367
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:22 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Top! Laat ook even weten hoe ie klinkt!
Hij klinkt geweldig.. Vooral live is hij helemaal cool. Echt telesoundje. Moet er misschien alleen andere stemknoppen omzetten want de snaren lopen nog weleens weg, misschien zijn dikkere snaren ook wel een optie
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_34931420
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 08:46 schreef Noir666 het volgende:
Ja, Hallo, ik ben dus ook een fok! gitarist en ik had meteen een vraagje, of liever gezegd een dilemma. Na 4 jaar op een Ibanez GRX 20(daarvoor vier jaar akoestisch) te hebben gepingeld leek het me wel handig om een nieuwe gitaar te kopen, en ik dacht er aanvankelijk aan om een Ibanez van de RG serie te kopen, vooral wegens de double-locking tremolo bruggen.

Maar nu heb ik laatst een Amerikaanse strat uitgeprobeerd, en die demonstreerde toch maar ff dat zo'n Ibanez in vergelijking qua geluid brandhout is, tenzij je metal wilt spelen, waar ik niet per se naar neig. Maar ik ben dus wel helemaal weg van de Double locking tremolo (voegt een heel nieuwe dimensie toe aan solo's etc.), maar qua geluid zou ik voor de strat gaan.

Ik speel bijna uitsluitend lead, en meestal een beetje technisch ingewikkeldere punkmuziek, dus ik vroeg me ten eerste af wat de kwaliteit van zo'n tremolo op een strat is, en ten 2e of het eventueel mogeljk zou zijn om de strat brug te vervangen door een edge pro o.i.d., en of dat wel slim zou zijn, en de strat zo niet 'verneukt' wordt.

alvast bedankt voor het doorlezen en de evt. hulp
ik zag laatst op marktplaats een strat met floyd rose trem..
je ziet het wel vaker dat er een floyd rose op een strat zit..
*gaap* goede morgen btw
PS4 online: micro_nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')