abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42178999
quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:05 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Door dat te denken; voel je je daar gelukkiger door? Ik zou er niet vanuit gaan totdat tegendeel bewezen is.
Nee, maar ik bedoel dat ik ook wel heb meegemaakt dat het wel zo was. Dat ik werd afgedankt als een paar ouwe schoenen.
pi_42179006
quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:05 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Door dat te denken; voel je je daar gelukkiger door? Ik zou er niet vanuit gaan totdat tegendeel bewezen is.
En dát is nou juist de kunst. Want doemdenken maakt je ongelukkig, en een ongelukkige uitstraling zal alleen maar meer ongeluk aantrekken. Van een ongelukkige jij wordt je partner ook niet vrolijker, dus zal hij/zij eerder geneigd zijn er een punt achter te zetten. Dus je moet proberen iets te vinden waardoor je je vaker krachtig voelt.

En daar kan ik je niet bij helpen
pi_42179581
quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, maar ik bedoel dat ik ook wel heb meegemaakt dat het wel zo was. Dat ik werd afgedankt als een paar ouwe schoenen.
Je zou door dergelijke ervaringen niet in het pessimisme moeten schieten. Realistisch denken is naar mijn mening nu het uitgangspunt en dat komt lang niet altijd overeen met je aangenomen pessimistische ideeen.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:23:15 #54
142113 UncleJB
Screw you guys
pi_42185053
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:03 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het enige wat je geloof ik kunt doen is je twijfels voor je zelf houden. Hoe moeilijk ook. Als je twijfels gegrond zijn, en je verteld het de ander, dan zal het de relatie alleen maar verder verzwakken. De harde waarheid. Het is een verlies/verlies situatie.
Ben ik het niet geheel mee eens. Als de ander weet hoe je erover denkt kan ze je hierbij helpen. Als je twijfels gegrond zijn heb je een probleem vastgesteld en benoemd. Dat is nou juist de eerste stap op weg naar een oplossing.

In mijn situatie is dit trouwens het geval gelukkig, wederzijds begrip
Geef me es een hint... Nee, geen stille...
Lid van de bond tegen jongeren
HOEREN!
  woensdag 27 september 2006 @ 23:27:11 #55
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42185194
Wat heeft piekeren je tot nu toe precies geholpen?
Vampire Romance O+
  woensdag 27 september 2006 @ 23:33:07 #56
142113 UncleJB
Screw you guys
pi_42185402
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:27 schreef MouseOver het volgende:
Wat heeft piekeren je tot nu toe precies geholpen?
@ TS?
Geef me es een hint... Nee, geen stille...
Lid van de bond tegen jongeren
HOEREN!
pi_42190841
Och.. Iedereen maalt of piekert weleens.
Sommige wat meer dan een ander.
Ikzelf heb de neiging vaak te piekeren/ dingen te overdenken.
Vooral in de relatiesfeer/ toewerken naar een relatie toe (en zo al menig relatie omzeep geholpen/ omzeep geholpen voordat het een relatie was ) ..
Ook over het werk heb ik de neiging om te piekeren, maar dat word meestal opgelost door een aardig stuk autorijden (woon zo'n 60 Km van het werk af).
Heb net een appartement gekocht dus financiën ga je dan automatisch over nadenken, tot het piekeren aantoe

Wat bij mij hielp was een oude "hobby" oppikken;
Af en toe, zeg maar 1x/2x per week een jointje/ half jointje roken
Cliché, cliché maar het helpt toch om tot rust te komen

EDIT;
Al kan er ook zo maar weer een maand tussen zitten (die joints) .. dus jah
pi_42193009
Bij vlagen heb ik wel eens piekerbuien. Mijn ervaring is dat je daarmee in een gedachtenkringetje terecht komt, waar je zelf niet uit lijkt te komen. Heel frustrerend inderdaad. Ik heb er voor mezelf wat dingetjes op gevonden, wellicht helpt het ook voor jou.

Wat het probleem volgens mij bij piekeren is, is dat je ook tegen jezelf gaat zeggen dat je gedachten/ scenario's nergens op slaan.
Het is een beetje hetzelfde als zeggen tegen je zelf dat je niet aan een 'blauwe olifant' gaat denken, op het moment dat je dat zegt, ga je er juist aan denken. De gedachte word daardoor alleen maar groter....En dat is juist wat je niet wilt.

Dus in plaats van je te verzetten tegen 'ongewenste' gedachten, kan het wellicht helpen om ze te accepteren, het niet stom of erg te vinden van jezelf dat je ' worst case scenario's' bedenkt.
Omdat je met het verzetten en willen blokkeren van deze gedachten de gedachten groter en groter maakt.

Wat voor mij ook wel eens wil helpen is het doen van ontspanningsoefeningen. Bijvoorbeeld door alle spiergroepen in je lichaam om de beurt een paar seconden aan te spannen en vervolgens te ontspannen. Daarbij probeer je de ademhaling bij je buik te krijgen.
Soms helpt het ook als mijn vriendje mijn slapen zachtjes masseert. Daar word ik echt compleet rustig van.

Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes Ien
Iedereen is anders, anders was iedereen er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')