Nee, maar ik bedoel dat ik ook wel heb meegemaakt dat het wel zo was. Dat ik werd afgedankt als een paar ouwe schoenen.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Door dat te denken; voel je je daar gelukkiger door? Ik zou er niet vanuit gaan totdat tegendeel bewezen is.
En dát is nou juist de kunst. Want doemdenken maakt je ongelukkig, en een ongelukkige uitstraling zal alleen maar meer ongeluk aantrekken. Van een ongelukkige jij wordt je partner ook niet vrolijker, dus zal hij/zij eerder geneigd zijn er een punt achter te zetten. Dus je moet proberen iets te vinden waardoor je je vaker krachtig voelt.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Door dat te denken; voel je je daar gelukkiger door? Ik zou er niet vanuit gaan totdat tegendeel bewezen is.
Je zou door dergelijke ervaringen niet in het pessimisme moeten schieten. Realistisch denken is naar mijn mening nu het uitgangspunt en dat komt lang niet altijd overeen met je aangenomen pessimistische ideeen.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel dat ik ook wel heb meegemaakt dat het wel zo was. Dat ik werd afgedankt als een paar ouwe schoenen.
Ben ik het niet geheel mee eens. Als de ander weet hoe je erover denkt kan ze je hierbij helpen. Als je twijfels gegrond zijn heb je een probleem vastgesteld en benoemd. Dat is nou juist de eerste stap op weg naar een oplossing.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het enige wat je geloof ik kunt doen is je twijfels voor je zelf houden. Hoe moeilijk ook. Als je twijfels gegrond zijn, en je verteld het de ander, dan zal het de relatie alleen maar verder verzwakken. De harde waarheid. Het is een verlies/verlies situatie.
@ TS?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:27 schreef MouseOver het volgende:
Wat heeft piekeren je tot nu toe precies geholpen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |